Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-03-2008, 14:50
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default Verslikken na koudestart ->probleem met m`n edition one GTI

He toppers...

ff een vraagje,

Als mijn motor koud is en ik start hem, slaat hij meteen aan en loopt ie netjes stationair.

Maar als ik dan gas geef dan komt ie heel even op toeren, hikt ie een keer en slaat de motor af. Bougies zijn dan nat en krijg hem dan niet aan de praat.

Bougies droogblazen en starten: perfect...totdat ik weer gas geef, dan slaat de motor weer af met natte bougies.

Maar als ik de motor een klein poosje stationair laat draaien is het ineens wel goed. Dan hikt hij niet en slaat de motor ook niet af en rijdt hij super!

Dus bij koude motor wil hij niet. en bij lauwe/warme motor zijn er geen problemen.

We hebben al een andere STK geprobeerd, andere Luchtmassameter, andere blauwe koelvloeistofschakelaar.....

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Reply With Quote
  #2  
Old 12-03-2008, 14:51
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Owja. De injectors nevelen niet na en zijn niet lek. Ook vertoont de drukregelaar geen lekkage als je de vaccuumslang eraf trekt.
Reply With Quote
  #3  
Old 12-03-2008, 16:33
Albie's Avatar
Albie Albie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 222
Default

Ik had ongeveer hetzelfde, bij mij was de temperaatuursensor(blauw) (maar heb jij ook al geprobeerd) kapot, zit voor de koelwatertemperatuursensor
__________________
Drive nice, drive fast, drive a MKIV TDI
Reply With Quote
  #4  
Old 12-03-2008, 16:36
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Wat is "ongeveer" hetzelfde dan?
Reply With Quote
  #5  
Old 12-03-2008, 20:34
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

niemand?
Reply With Quote
  #6  
Old 12-03-2008, 22:53
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Koudstartsproeier blijft lekken
Reply With Quote
  #7  
Old 12-03-2008, 22:55
Samurai's Avatar
Samurai Samurai is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,052
Default

Ja er blijft in ieder geval iets lekken. Kan ook zijn dat je injectoren continu open blijven staan?
Reply With Quote
  #8  
Old 12-03-2008, 22:57
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

en hoe is dat te testen/meten/verhelpen?
Reply With Quote
  #9  
Old 12-03-2008, 23:50
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Eruithalen en op contact zetten
Reply With Quote
  #10  
Old 13-03-2008, 13:41
redbull's Avatar
redbull redbull is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,361
Default

heb nog wel een setje injectoren liggen van een pf motor
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door"
Reply With Quote
  #11  
Old 13-03-2008, 13:48
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

ik heb zelf ook nog een setje liggen
Reply With Quote
  #12  
Old 13-03-2008, 23:40
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Koudstartsproeier blijft lekken

Topic gelezen en zag dat het een 1P/PF motor is
Vollast of nullast schakelaar of regelunit
Reply With Quote
  #13  
Old 14-03-2008, 23:36
fre-golf1-16v's Avatar
fre-golf1-16v fre-golf1-16v is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 490
Default

hoe kun je dat door meten ?
Ik heb een ohm meter over de schakelaar gezet en hij werkt gewoon.
Reply With Quote
  #14  
Old 14-03-2008, 23:48
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Op de stekker moet circa 5 volt staan
Reply With Quote
  #15  
Old 15-03-2008, 13:13
fre-golf1-16v's Avatar
fre-golf1-16v fre-golf1-16v is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 490
Default

staat 4.8 volt op de stekker.
Heb de schakelaars doorgemeten 1 schakelaar is ingeschakeld als de gasklep dicht staat en een bij vol last.
De motor sllaat af op het moment dat de nullastschakelaar de verbinding verbreekt.
Reply With Quote
  #16  
Old 15-03-2008, 13:58
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Quote:
Originally Posted by fre-golf1-16v
staat 4.8 volt op de stekker.
Heb de schakelaars doorgemeten 1 schakelaar is ingeschakeld als de gasklep dicht staat en een bij vol last.
De motor sllaat af op het moment dat de nullastschakelaar de verbinding verbreekt.

4.8v is goed
Dan is het wss de schakelaar.Die geeft dan een verkeerd signaal naar het tregelapparaat
Reply With Quote
  #17  
Old 15-03-2008, 15:21
fre-golf1-16v's Avatar
fre-golf1-16v fre-golf1-16v is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 490
Default

ja maar als de nul last schakelaar onderbreekt bij het bedienen van de gas klep
zou je toch zeggen dat hij goed werkt.
of begrijp ik het niet goed?
Reply With Quote
  #18  
Old 15-03-2008, 18:43
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

nullast en vollast regelen de brandstof en ontsteking
En als 1 van die 2[brandstof en ontsteking] niet goed is loopt de motor ook niet goed
Lastig met al die electronica om iets te zoeken
Denk dat je tog dingen moet gaan uitwisselen.De vollast geeft bij koude motor dan een verkeert signaal?
Reply With Quote
  #19  
Old 26-03-2008, 13:06
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

maandag een stuk gereden (150 km) geen koudestartprobleem gehad....paar dagen en pogingen eerder ook geen last meer van gehad...

alleen wou ik hem maandagavond starten...was het probleem er weer....
vreemd...
Reply With Quote
  #20  
Old 26-03-2008, 15:24
Menace's Avatar
Menace Menace is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,371
Send a message via MSN to Menace
Default

Probeer em es zonder koudestartsproeier te starten...
Stekker deraf en starten, starten wil misschien wat lastiger tijdens vorst/kou.
Als ie dan niet verzuipt zit het toch daar in...
__________________
Golf 2 GTI 16V (86)

Passat 35i 1800i CL sedan

13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met...

Ascension is the mother of all mockups
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum