View Full Version : kan het kwaad
golf3freak
13-04-2008, 15:11
Hallo medeforumers :thumbup:
Een vraag ik heb verbreed opel staal ex staal van koele nu zitten ze der onder maar voel nog een heele kleine trilling in het stuur, nu hoorde ik me maatje zeggen dat het naafgat niet helemaal past op mijn mk3 as dat er een mm in zat en als ik dan hard over een drempel ging dat uit het lood raakte zeg maar en weer opnieuwe uitgebalanceerd moeten worden klopt dit. Want heb alles al nagecheckt en aangedraaid maar voel nog steeds een kleine trilling.
alvast bedankt :)
misschien dat het makkelijker te lezen is als je ook lees tekens gebruikt (.,) en wat minder spelfouten maakt... want ik snap er niks van...
EDIT: Excuus, wist niet dat je dislectie had... :rolleyes:
golf3freak
13-04-2008, 15:14
zo beter
zo beter
Iets . . . de vraag of iets b.v. beter is, sluit je namelijk ook af met een leesteken.
Ik heb altijd begrepen dat de bouten de wielen centreren. Ik heb ook ooit eens zoiets gehad. De oplossing voor mij was simpel . . . 1 wiel had een te lage bandenspanning. Ik zou zeggen rij eens langs een benzinepomp . . .
golf3freak
13-04-2008, 16:42
Ja dat snap ik maar heb dislectie ook met schrijven en type is het soms moeilijk snap je.
Bandenspanning nog niet aan gedacht, zal even checken.
precies...niet iedereen kan foutloos typen....en meestal als je er even wat meer moeite voor doet is de tekst heus wel leesbaar en te begrijpen...
`t is alleen hoeveel moeite je er voor wilt doen...
Over je probleem:
Ik zou allereerst de wielen eventjes opnieuw laten balanceren....misschien dat een wiel een bepaalde afwijking heeft. De voorwielen wissen met de achterwielen is ook een optie.
En je hoort wel meer dat mensen hun velgen centreren op de bouten...de één zegt dat het levensgevaarlijk is, de ander rijdt er al 5 jaar zo mee... Persoonlijk zou ik een setje centreerringen aanschaffen die de ruimte tussen velg en naaf opvult..
Bij profile hebben ze mij is verteld dat het lood idd kan verschuiven dus dat is een optie en klinkt logisch.
Het lijkt mij dat als je alle 4 je wielbouten goed vast hebt dat het wiel niet zomaar verschuift. Het is natuurlijk wel zo dat alle kracht op de wielbouten komt tijdens het rijden.
opel velgen hebben een 1/2mm kleiner middengat. als van een vw dus als ze er nu op zitten. zal het middengat al wel uitgedraaid zijn lijkt me.
Persoonlijk zou ik een setje centreerringen aanschaffen die de ruimte tussen velg en naaf opvult..
Het zijn origineel wielen van Opel ( hoe durven ze eigenlijk :tongue: ) die ze hebben gemonteerd . . . het naafgat is dan maar een fractie uitgedraaid. Zijn er van die kleine centreerringen dan ?!
Ikzelf heb nog nooit wielen uitgedraaid of laten uitdraaien . . . ik weet wel dat Opel wielen wel eens met een Dremeltje bewerkt worden. Wie kan dan garanderen dat ze 100% rond zijn ?! Ofwel . . . met balanceren krijg je daar dan toch ook weer last mee ?? Op het uitbalanceerapparaat zijn ze wellicht net weer iets anders gecentreerd als op je as . . . toch ?!
Het zijn origineel wielen van Opel ( hoe durven ze eigenlijk :tongue: ) die ze hebben gemonteerd . . . het naafgat is dan maar een fractie uitgedraaid. Zijn er van die kleine centreerringen dan ?!
Ikzelf heb nog nooit wielen uitgedraaid of laten uitdraaien . . . ik weet wel dat Opel wielen wel eens met een Dremeltje bewerkt worden. Wie kan dan garanderen dat ze 100% rond zijn ?! Ofwel . . . met balanceren krijg je daar dan toch ook weer last mee ?? Op het uitbalanceerapparaat zijn ze wellicht net weer iets anders gecentreerd als op je as . . . toch ?!
klopt, op een balanceerapparaat word de velg op de naaf gecentreerd en niet op de wielbouten. Dus zal je met balanceren afwijkende waardes krijgen, wat trillingen kan veroorzaken in het stuur.
golf3freak
14-04-2008, 09:13
Ik laats ze vandaag opnieuw balanceren, druk in de banden was niet goed trilt nu 10 keer minder.
Vandag even de velg er af gehaald, was vrij dus mooi de tijd genomen de as valt er helemaal over hen dus dat is goed.
Nu even na checken waarom hij nog wat trilt.
hee kerel!das apart!anders probeer je even een paar centreerringen??
golf3freak
14-04-2008, 16:44
Ja daar zat ik ook al aan te denken.
Meschien is het dan over met het trillen.
Je kunt bij het laten balanceren er om vragen of ze hem monteren met wielbouten ipv op het naafgat. De meeste balanceeraparaten hebben wel zo'n montagestuk erbij.
golf3freak
14-04-2008, 17:29
Wat is het verschil op naafgat of op wielbouten.foto,s
denk dat als je ze op de bouten laat balanceren dat je wiel niet persee op het naafgat gecentreerd hoeft worden??
heb er ook nog nooit van gehoord..
golf3freak
15-04-2008, 15:29
Heb het antwoord.
was te weinig lood gemonteerd ze, zijn nu goed.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.