Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Wielen en banden
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-04-2008, 15:11
golf3freak's Avatar
golf3freak golf3freak is offline
Volksforum Aandeelhouder The fabulous scraping boy
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 1,385
Lightbulb kan het kwaad

Hallo medeforumers
Een vraag ik heb verbreed opel staal ex staal van koele nu zitten ze der onder maar voel nog een heele kleine trilling in het stuur, nu hoorde ik me maatje zeggen dat het naafgat niet helemaal past op mijn mk3 as dat er een mm in zat en als ik dan hard over een drempel ging dat uit het lood raakte zeg maar en weer opnieuwe uitgebalanceerd moeten worden klopt dit. Want heb alles al nagecheckt en aangedraaid maar voel nog steeds een kleine trilling.
alvast bedankt
Reply With Quote
  #2  
Old 13-04-2008, 15:13
Mitta's Avatar
Mitta Mitta is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 2,473
Send a message via MSN to Mitta
Default

misschien dat het makkelijker te lezen is als je ook lees tekens gebruikt (.,) en wat minder spelfouten maakt... want ik snap er niks van...

EDIT: Excuus, wist niet dat je dislectie had...
__________________
VWCulture.nl

Last edited by Mitta : 13-04-2008 at 19:00.
Reply With Quote
  #3  
Old 13-04-2008, 15:14
golf3freak's Avatar
golf3freak golf3freak is offline
Volksforum Aandeelhouder The fabulous scraping boy
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 1,385
Default

zo beter
Reply With Quote
  #4  
Old 13-04-2008, 15:42
ReBo ReBo is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 724
Default

Quote:
Originally Posted by golf3freak
zo beter


Iets . . . de vraag of iets b.v. beter is, sluit je namelijk ook af met een leesteken.

Ik heb altijd begrepen dat de bouten de wielen centreren. Ik heb ook ooit eens zoiets gehad. De oplossing voor mij was simpel . . . 1 wiel had een te lage bandenspanning. Ik zou zeggen rij eens langs een benzinepomp . . .
Reply With Quote
  #5  
Old 13-04-2008, 16:42
golf3freak's Avatar
golf3freak golf3freak is offline
Volksforum Aandeelhouder The fabulous scraping boy
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 1,385
Default

Ja dat snap ik maar heb dislectie ook met schrijven en type is het soms moeilijk snap je.

Bandenspanning nog niet aan gedacht, zal even checken.
Reply With Quote
  #6  
Old 13-04-2008, 16:52
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

precies...niet iedereen kan foutloos typen....en meestal als je er even wat meer moeite voor doet is de tekst heus wel leesbaar en te begrijpen...

`t is alleen hoeveel moeite je er voor wilt doen...

Over je probleem:

Ik zou allereerst de wielen eventjes opnieuw laten balanceren....misschien dat een wiel een bepaalde afwijking heeft. De voorwielen wissen met de achterwielen is ook een optie.

En je hoort wel meer dat mensen hun velgen centreren op de bouten...de één zegt dat het levensgevaarlijk is, de ander rijdt er al 5 jaar zo mee... Persoonlijk zou ik een setje centreerringen aanschaffen die de ruimte tussen velg en naaf opvult..
Reply With Quote
  #7  
Old 13-04-2008, 16:54
Auke's Avatar
Auke Auke is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 573
Default

Bij profile hebben ze mij is verteld dat het lood idd kan verschuiven dus dat is een optie en klinkt logisch.
Het lijkt mij dat als je alle 4 je wielbouten goed vast hebt dat het wiel niet zomaar verschuift. Het is natuurlijk wel zo dat alle kracht op de wielbouten komt tijdens het rijden.
Reply With Quote
  #8  
Old 13-04-2008, 18:13
golow's Avatar
golow golow is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 123
Default

opel velgen hebben een 1/2mm kleiner middengat. als van een vw dus als ze er nu op zitten. zal het middengat al wel uitgedraaid zijn lijkt me.
Reply With Quote
  #9  
Old 13-04-2008, 18:39
ReBo ReBo is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 724
Default

Quote:
Originally Posted by René
Persoonlijk zou ik een setje centreerringen aanschaffen die de ruimte tussen velg en naaf opvult..


Het zijn origineel wielen van Opel ( hoe durven ze eigenlijk ) die ze hebben gemonteerd . . . het naafgat is dan maar een fractie uitgedraaid. Zijn er van die kleine centreerringen dan ?!

Ikzelf heb nog nooit wielen uitgedraaid of laten uitdraaien . . . ik weet wel dat Opel wielen wel eens met een Dremeltje bewerkt worden. Wie kan dan garanderen dat ze 100% rond zijn ?! Ofwel . . . met balanceren krijg je daar dan toch ook weer last mee ?? Op het uitbalanceerapparaat zijn ze wellicht net weer iets anders gecentreerd als op je as . . . toch ?!
Reply With Quote
  #10  
Old 13-04-2008, 18:58
Mitta's Avatar
Mitta Mitta is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 2,473
Send a message via MSN to Mitta
Default

Quote:
Originally Posted by ReBo
Het zijn origineel wielen van Opel ( hoe durven ze eigenlijk ) die ze hebben gemonteerd . . . het naafgat is dan maar een fractie uitgedraaid. Zijn er van die kleine centreerringen dan ?!

Ikzelf heb nog nooit wielen uitgedraaid of laten uitdraaien . . . ik weet wel dat Opel wielen wel eens met een Dremeltje bewerkt worden. Wie kan dan garanderen dat ze 100% rond zijn ?! Ofwel . . . met balanceren krijg je daar dan toch ook weer last mee ?? Op het uitbalanceerapparaat zijn ze wellicht net weer iets anders gecentreerd als op je as . . . toch ?!


klopt, op een balanceerapparaat word de velg op de naaf gecentreerd en niet op de wielbouten. Dus zal je met balanceren afwijkende waardes krijgen, wat trillingen kan veroorzaken in het stuur.
__________________
VWCulture.nl
Reply With Quote
  #11  
Old 14-04-2008, 09:13
golf3freak's Avatar
golf3freak golf3freak is offline
Volksforum Aandeelhouder The fabulous scraping boy
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 1,385
Default

Ik laats ze vandaag opnieuw balanceren, druk in de banden was niet goed trilt nu 10 keer minder.
Vandag even de velg er af gehaald, was vrij dus mooi de tijd genomen de as valt er helemaal over hen dus dat is goed.
Nu even na checken waarom hij nog wat trilt.
Reply With Quote
  #12  
Old 14-04-2008, 16:28
Koele Koele is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 427
Default

hee kerel!das apart!anders probeer je even een paar centreerringen??
Reply With Quote
  #13  
Old 14-04-2008, 16:44
golf3freak's Avatar
golf3freak golf3freak is offline
Volksforum Aandeelhouder The fabulous scraping boy
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 1,385
Default

Ja daar zat ik ook al aan te denken.
Meschien is het dan over met het trillen.
Reply With Quote
  #14  
Old 14-04-2008, 16:49
mahler mahler is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 174
Default

Je kunt bij het laten balanceren er om vragen of ze hem monteren met wielbouten ipv op het naafgat. De meeste balanceeraparaten hebben wel zo'n montagestuk erbij.
__________________
avao.nl
Reply With Quote
  #15  
Old 14-04-2008, 17:29
golf3freak's Avatar
golf3freak golf3freak is offline
Volksforum Aandeelhouder The fabulous scraping boy
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 1,385
Default

Wat is het verschil op naafgat of op wielbouten.foto,s
Reply With Quote
  #16  
Old 15-04-2008, 14:42
Koele Koele is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 427
Default

denk dat als je ze op de bouten laat balanceren dat je wiel niet persee op het naafgat gecentreerd hoeft worden??

heb er ook nog nooit van gehoord..
Reply With Quote
  #17  
Old 15-04-2008, 15:29
golf3freak's Avatar
golf3freak golf3freak is offline
Volksforum Aandeelhouder The fabulous scraping boy
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 1,385
Default

Heb het antwoord.
was te weinig lood gemonteerd ze, zijn nu goed.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum