veerzes
13-04-2008, 18:51
Ik heb pas m,n Blok omzeep geholpen door de lagerkappen van de 1e en de 4e drijfstangen verkeert om te monteren.
Door tijds gebrek heb ik m,n blok maar weggebracht naar een bedrijf om hem te laten reviseren.
Nu heb ik vrijdag uitslag gekregen en een prijsopgave wat het gaat kosten.
Nu verbaast het mij wat ze daar voor rekenen en zou graag jullie mening willen horen of dit normale prijzen zijn.
Ik heb het blok gedemonteerd aangeleverd.
Wat moet er gebeuren :
Cilinders opnieuw honen
Nieuwe zuigerveren
Krukas slijpen ,balanceren en nieuwe lagers
Alles opnieuw in elkaar zetten met nieuwe benodigde pakkingen en kopbouten e.d.
En nu het geen wat ik vreemd vind het vervangen van de nokkenassen omdat volgens het bedrijf de kop geen olie heeft gehad en daardoor de nokkenassen te veel speling hebben opgelopen.
Dit alles gaat kosten €3200,-
Na mijn mening is het zo dat ALS de cilinderkop geen olie heeft gekregen je de klepstoters gaat horen en dan toch erder de kop kapot dat dan de nokkenassen , omdat die van staal zijn en de kop van alu.
Of zie ik dit nu verkeerd ??
En als dit zo is dan is er toch wat met de olie pomp ,daar heeft ie nix over gezegd.
Heeft iemand een idee of ik nu genaaid wordt of klopt dit gewoon en de prijs , is dit normaal of????
Graag een serieuze mening gevraagd
Alvast bedankt .
Door tijds gebrek heb ik m,n blok maar weggebracht naar een bedrijf om hem te laten reviseren.
Nu heb ik vrijdag uitslag gekregen en een prijsopgave wat het gaat kosten.
Nu verbaast het mij wat ze daar voor rekenen en zou graag jullie mening willen horen of dit normale prijzen zijn.
Ik heb het blok gedemonteerd aangeleverd.
Wat moet er gebeuren :
Cilinders opnieuw honen
Nieuwe zuigerveren
Krukas slijpen ,balanceren en nieuwe lagers
Alles opnieuw in elkaar zetten met nieuwe benodigde pakkingen en kopbouten e.d.
En nu het geen wat ik vreemd vind het vervangen van de nokkenassen omdat volgens het bedrijf de kop geen olie heeft gehad en daardoor de nokkenassen te veel speling hebben opgelopen.
Dit alles gaat kosten €3200,-
Na mijn mening is het zo dat ALS de cilinderkop geen olie heeft gekregen je de klepstoters gaat horen en dan toch erder de kop kapot dat dan de nokkenassen , omdat die van staal zijn en de kop van alu.
Of zie ik dit nu verkeerd ??
En als dit zo is dan is er toch wat met de olie pomp ,daar heeft ie nix over gezegd.
Heeft iemand een idee of ik nu genaaid wordt of klopt dit gewoon en de prijs , is dit normaal of????
Graag een serieuze mening gevraagd
Alvast bedankt .