View Full Version : Corrado gekocht, nu al stuk
Hallo,
Gisteren na een diverse corrado's bekeken te hebben in Drachten bij een autobedrijf(noem nog geen namen) geslaagt. Mooie rode corrado g60 van 1989 gevonden in originele staat met lichte schade aan de voorbumper. Leuk optie lijstje met airco,abs electrische ramen en stuurbekrachtiging maar met veel kilometers(300.000 km) dit zou opzich niet zo'n probleem zijn aangezien er bij ongeveer 200.00 km een motorrevisie zou zijn geweest en recent(enkele duizenden kilometers geleden)ook een lader revisie.
Gisteren dus de auto bekeken proefrit gemaakt, auto voelde goed aan liep goed en trok ook goed. Hierna zijn we het over de prijs eensgeworden. Dus ik haal vanmiddag de auto op, loopt harstikke mooi. Klein stukje rijden even bij een paar maten van mij langs om de nieuwe aanwinst te laten zien, daar om half 5 weggegaan om nog eventjes richting Leeuwarden te rijden en de auto bij mij op het werk op de brug te bekijken.
Maar dat heeft ie niet gehaald. Op het laatste stukje waldwei nam mijn vermogen geleidelijk aan af dus ik de afrit afgegaan en verder gereden richting stoplichten ter hoogte van zuiderburen. De auto begint steeds meer te roken(blauw) en een paar honderd meter voor de stoplichten begint mijn olielampje te knipperen. Op het moment dat ik bijde stoplichten aankwam viel de auto ook al uit, kon hem niet meer aan de kant zetten. Gelijk gebeld met de verkoper, deze deed gelukkig niet moeilijk en gaf mij de stille hoop dat dit goed opgelost gaat worden maar daar hoor ik maandag meer over. Daarna mijn ouders opgebeld en heb ik de auto samen met mijn vader naar huis toegesleept.
Net nog ff gekeken geen iig geen uitwendige schade zichtbaar(alle vloeistoffen op pijl, lekkage, beschadigde lader etc.) en de bougies er even uitgedraait(allemaal fluweel zwart). De precieze is nog niet bekend maar ik hoop dat dit goed opgelost gaat worden samen met de verkopende partij.
Maar hij komt zoiezo weer de weg op.
groeten Ritske
PS. Zal morgen ff foto's maken
Oei oei das altijd balen!
Hopen dat het niks ernstigs is maar blauwe kwalm uit uitlaat klinkt niet goed!
Hopelijk doet de garage niet al te moeilijk.
geen iig geen uitwendige schade zichtbaar(alle vloeistoffen op pijl, lekkage, beschadigde lader etc.)
Maar van binnen kan alles wel aan gort zijn en dan met name de G-Lader.
Blauwe walm is gewoon olie wat ie verbrand. Kunnen zuigers zijn maar dus ook de G-Lader.
veel suc6. Hoop dat dit goed wordt opgelost.
Ik zag hem staan (reed met een veelkleurige T2 pickup). Hopelijk kom je eruit met het bedrijf waar je hem gekocht hebt! Maar het kopen van een auto, en dan vooral een snelle, is altijd een risico natuurlijk...
Jens
--daniel--
26-04-2008, 21:55
Als alle vloeistoffen op peil zijn lijkt het me niet heel logisch dat hij veel olie verbrand. Het kan ook zo zijn dat er teveel benzine word ingespoten. Dan rookt ze ook enorm..
Als alle vloeistoffen op peil zijn lijkt het me niet heel logisch dat hij veel olie verbrand. Het kan ook zo zijn dat er teveel benzine word ingespoten. Dan rookt ze ook enorm..
Jawel, maar geen blauwe rook!
Witte rook: water
Blauwe rook: olie
Zwarte/grijze rook: onvoledige verbranding
Ik denk dat of je g-lader kapot is, of de motor is gewoonweg op!
--daniel--
27-04-2008, 10:58
We zullen het meemaken.
Afgelopen nacht de accu aan de lader gehad en vandaag weer geprobeert te starten, na wat sputteren en proesten bij het aanslaan loopt ie weer redelijk(lang niet mooi), zijn de kleppen goed hoorbaar en gooit hij mooi wat oliedampen uit de uitlaat. Hierna de de laderdruk bekeken bij stationair toerental daarbij kwam ik op de mfa op 220 (het schema begint pas bij 1200-0,2Bar) en zakt af naar 198 bij 3000tpm onbelast(kan zo niet met de auto gaan rijden)
Zal zometeen nog ff foto's van de auto plaatsen en filmpje van hoe die op dit moment loopt
Edit: Gisteren was het oliepeil trouwens wel gezakt maar stond nog steeds boven het minium
Afgelopen nacht de accu aan de lader gehad en vandaag weer geprobeert te starten, na wat sputteren en proesten bij het aanslaan loopt ie weer redelijk(lang niet mooi), zijn de kleppen goed hoorbaar en gooit hij mooi wat oliedampen uit de uitlaat. Hierna de de laderdruk bekeken bij stationair toerental daarbij kwam ik op de mfa op 220 (het schema begint pas bij 1200-0,2Bar) en zakt af naar 198 bij 3000tpm onbelast(kan zo niet met de auto gaan rijden)
Zal zometeen nog ff foto's van de auto plaatsen en filmpje van hoe die op dit moment loopt
Edit: Gisteren was het oliepeil trouwens wel gezakt maar stond nog steeds boven het minium
Mfa is niet betrouwbaar qua druk aflezen. Het beste is om een losse druk meter in je auto te plaatsen.
Als je oliepijl een beetje is gezakt lijkt het me duidlijk dat je blok olie heeft verbrand.
Dit kan via de zuigers gegaan zijn of het komt uit je lader de inlaat in.
je G-Lader-lagers wordt gesmeerd met het olie vanuit je blok. Mocht er een keerring stuk zijn of wat ook maar dan verbrandt je je olie mee.
Haal je G-lader eraf en haal hem open en kijk wat de oorzaak is en doe een compressie test met je blok.
Voordat ik de lader eraf ga halen zal ik eerst even morgen moeten afwachten om te horen hoe en wat met de kosten of dat de verkopende partij de reparatie volledig regelt, anders had ik de lader er al afgehad vandaag.
Dus eerst nog maar ff wat pics geplaatst in telefoon kwaliteit:
http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/2/7/25042008004.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/2/7/25042008005.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/2/7/25042008006.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/2/7/25042008007.jpg
En nog meer(nu met digi cam)
http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/2/7/DSC00295.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/2/7/DSC00296.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/2/7/DSC00297.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/2/7/DSC00298.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/2/7/DSC00299.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/2/7/DSC00300.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/2/7/DSC00301.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/2/7/DSC00302.JPG
Even alles op een rijtje...een Corrado van '89 met 3 ton op de teller...zal hooguit 1000-1500 euro gekost hebben (anders heb je echt veels te veel betaald)...ik zou als handelaar geen garantie geven op zo'n auto...beetje reparatie is duurder als de hele auto waard is...ben benieuwd wat de verkoper gaat doen....
€1000- tot €1500 ???
Ik denk dat ie de 1000 nog niet eens haalt.
Er staat volgens mij 1750 op het raam. Kan me vergissen hoor.
http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/2/7/25042008005_original.jpg
Op zich een nette auto. Maar zie ik op de eerste 2 foto,s al koelvloeistof lekken????
Oftopic,
Als die foto,s met een telefoon zijn gemaakt zou ik wel eens willen weten wat voor 1 jij hebt.
Mooie foto,s hoor :thumbup:
Op zo'n auto kun je volgens mij nooit garantie op geven. Ik bedoel alleen al de kmst en de leeftijd, auto ziet er verder wel goed uit.
Die koelvloeistoflekkage op de 2e foto klopt wel, want tijdens de proefrit is de kachelradiateur een beetje gaan lekken.
Oh ja foto's zijn gemaakt met een nokia n73 :)
Geen lekke kop!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Weet ik nog niet, zal morgen nog ff wat gereedschap meenemen van het werk en dan morgenavond ff koelsysteem afpersen, compressietesten en eventueel een cilinder lektest
Kop is idd niet lek aan het koelvloeistofreservoir te zien. Kleppendekselpakking is ook aan vervanging toe zo te zien.
corrado-usa
28-04-2008, 09:01
hoop dat het wat mee zit voor je.
maar je zei dat de motor bij 2 ton was dingen er nieuwd waren daar ook papieren van dan.
Die koelvloeistoflekkage op de 2e foto klopt wel, want tijdens de proefrit is de kachelradiateur een beetje gaan lekken.
Meestal lekt ie dan in de auto. Dan zijn je matjes nat.
Of lekt hij bij de aansluitpijpjes onder de motorkap??
Apart dat je nog een auto koopt als dat al tijdens de proefrit gebeurt! :screwy:
Maar wel zuur voor je.
Pewi Vwteam
28-04-2008, 16:15
ik hoop voor je dat ze het met je willen oplossen! deze corrado stond klein maandje geleden voor 900 euro op marktplaats aangeboden en stond bij een handelaar! dat ding was echt gewoon op. lader was slecht en en liep supper beroerd! ik kan me vergissen maar volgens mij was het echt deze herken em namelijk aan de velgen!
Pedaalemmer
28-04-2008, 16:44
Mijn god, ik ben bang dat je deze beter had kunnen laten staan. Succes met de verdere afhandeling.
Goed nieuws vandaag, de schade aan de motor wordt volledig vergoed en als het schade bedrag te hoog oploopt wordt er kosteloos een vergelijkbare auto door hen geregeld. Eind goed al goed, mijn hele dag en afgelopen weekend is weer goed.
Heb er nu zelf nog wel wat werk van maar dat hindert niet. Ben al lang blij met resultaat van vandaag, vanavond even compressie meten en eventueel nog een cilinder lekstest uitvoeren
--daniel--
28-04-2008, 17:25
Mooi zo, succes verder.
maniacmark
28-04-2008, 17:41
dat lijkt mij heel netjes opgelost,
succes er mee
Net even een compressiemeting en een cilinderlektest gedaan, denk aan de hand van de resultaten dat het de moeite niet meer waard is de motor uberhaupt nog open te halen:
Cilinder 1 (goed) 10,5 bar compressie- 27% lek naar carter(is ook goed)
Cilinder 2 (slecht) 6,4 bar compressie- 40% lek naar carter(??Drijfstang krom??)
Cilinder 3 (slecht) 7,6 bar compressie- 77% lek naar carter en cilinder 4
Cilinder 4 (slecht) 7,5 bar compressie- 70% lek naar carter en cilinder 3
zoals jullie kunnen zien zijn dit niet meer met de beste resultaten met name bij cilinder 2 waar de lekkage in verhouding tot het compressie verlies veel te weinig is en cilinder 3 en 4 die onderling veel lekkage vertonen(volgens mij via carter, cilinderwand beschadigt??)
Centjes terug, corrado in de shredder en op zoek naar iets beters.
10,5 niet een beetje veel voor een G60? De rest komt beter in de buurt :tounge:
10,5 is volgens mij ook hoog voor een geblazen motor, zal het zo nog wel ff nazoeken in autodata (anders klopt onse compressie meter van de zaak niet)
idd...als je meteen de 1e dag al pech hebt...meteen weer weg doen...
ik spreek uit ervaring.. ;)
keering IN je g lader?
maat van mij meegemaakt.
rookte als een achterlijk en reed heel vaag..
Pedaalemmer
29-04-2008, 09:02
G60 = 8.0/1
corrado-usa
29-04-2008, 09:25
10 is te hoog moet 8.0 of 8.1 zijn.
maar hoeveel leverd de lader dan nog.
Centjes terug, corrado in de shredder en op zoek naar iets beters.
:iamwithst
Heb net de G-lader er afgehaalt en opengemaakt, deze zit wel vol met olie en de lijsten zijn niet meer in de beste staat, maar heeft verder geen beschadigingen binnenin en komt zeker in aanmerking voor een revisie
P.S.
De corrado wordt zeker weer klaargemaakt, er zijn er al genoeg plat gereden en in de shredder verdwenen en ik heb er zelf verders geen extra onkosten aan behalve dat het wat langer duurt voordat ik erin rijden kan.
Heb net de G-lader er afgehaalt en opengemaakt, deze zit wel vol met olie en de lijsten zijn niet meer in de beste staat, maar heeft verder geen beschadigingen binnenin en komt zeker in aanmerking voor een revisie
P.S.
De corrado wordt zeker weer klaargemaakt, er zijn er al genoeg plat gereden en in de shredder verdwenen en ik heb er zelf verders geen extra onkosten aan behalve dat het wat langer duurt voordat ik erin rijden kan.
Ik meende dat het zou worden opgelost????
Maar nu ben je zelf al bezig.
Is dit wel verstandig?? Het zou toch worden gedaan??
De gehele schade wordt door hen betaald, met voor mij de keuze of hun zouden zelf diagnose stellen en zorgen dat ie gerepareert wordt(weet ik dus niet wat er echt aan is gebeurt) maar ik mocht ook zelf eerst diagnose stellen en daarna vergoeden hun de schade + vergoeding voor het werk. Dit geeft mij de mogenlijkheid om zelf de volledige diagnose te stellen en straks zelf een frisse motor te zoeken en in te bouwen.
Dennis@polo86c.nl
29-04-2008, 19:56
10 is te hoog moet 8.0 of 8.1 zijn.
maar hoeveel leverd de lader dan nog.
Compressieverhouding is wat anders dan (gemeten) compressiedruk.
Ik meet bij mijn G40 (c.verhouding 1:8) ook gewoon 12,5 bar.
Op 1 cylinder helaas wat minder.
ik wist het wel ...retour dat ding...zijn auto's zat in de wereld
wat een geknoei
ik mocht ook zelf eerst diagnose stellen en daarna vergoeden hun de schade + vergoeding voor het werk.
Juch maar niet te vroeg. Heb je dit hele verhaal op papier staan met krabbel van beide partijen????
Straks heb jij je blok klaar en heb je alles lekker eerst zelf betaald en dan zeggen hun dat ze van niks weten.
Dan wordt het wel een erg dure corr.
Advies??? In elkaar zetten en weg met dat ding. Komt geheid later weer gedonder mee.
Niet allemaal zo negatief man. :) Draaiende G60-gedeeltes worden bij bosjes aangeboden voor een appel en een ei, ik denk zelfs dat er hier op het forum genoeg mensen zitten die nog wel wat hebben liggen. Ladertje ff reviseren en knallen. Auto is verder mooi origineel, aan het paneeltje binnenin te zien zit er zelfs nog airco op ook. Best te redden lijkt mij!
Niet allemaal zo negatief man. :) Draaiende G60-gedeeltes worden bij bosjes aangeboden voor een appel en een ei, ik denk zelfs dat er hier op het forum genoeg mensen zitten die nog wel wat hebben liggen. Ladertje ff reviseren en knallen. Auto is verder mooi origineel, aan het paneeltje binnenin te zien zit er zelfs nog airco op ook. Best te redden lijkt mij!
Arnaud ..jij weet ook dat je voor een auto van 1750 euro vraag prijs
geen garantie krijgt op de motor ...zeker met 3 ton op het klokje zal dat spannend worden ....
http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/2/7/DSC00302.JPG
en airco zie ik hier niet zitten .... ;)
voor een appel en een ei , dat weet je vaak wel als je het nodig hebt ;)
Ík heb het ook niet over garantie. Ik heb het puur erover of de auto zélf het waard is.
Ik vind het zelfs al schappelijk hoe Fryslán_Driver nu tegemoet gekomen wordt, dit soort auto's wordt puur verkocht onder de kop "zoals bekeken en bereden, zonder garantie" op de factuur.
klopt , maar zo ik het lees krijt hij het geld terug als de auto weer klaar is
dan is dat toch iets van een garantie ...
en dat moet ik dus nog zien , voor een auto met 3 ton op de klok
en voor vraagprijs 1750,- aankoop zal zo rond de 1250,- 1150 euro liggen
G60 revisie + div dingen die dan aan het licht komen wat zal dat kosten
??? ik geloof er niks van dat hij dat compleet terug gaat krijgen
als dat wel zo is heeft hij alle geluk op de wereld
maar wat een werk
deze soort corrado's zijn er zat . :rolleyes:
Ík heb het ook niet
Ik vind het zelfs al schappelijk hoe Fryslán_Driver nu tegemoet gekomen wordt,
Het moet allemaal nog he. Hij heeft niks op papier.
Dus gewoon afwachten of ie daadwerkelijk ook alles vergoed krijgt wat ie heeft voor geschoten.
We zullen wel zien hoe het loopt, de volledige schade is nu bekent en er gebeurt eerst nog niks voordat alles zwart op wit staat met handtekeningen
En wat is de schade?????
Wat is er stuk??
klopt , maar zo ik het lees krijt hij het geld terug als de auto weer klaar is
dan is dat toch iets van een garantie ...
en dat moet ik dus nog zien , voor een auto met 3 ton op de klok
en voor vraagprijs 1750,- aankoop zal zo rond de 1250,- 1150 euro liggen
G60 revisie + div dingen die dan aan het licht komen wat zal dat kosten
??? ik geloof er niks van dat hij dat compleet terug gaat krijgen
als dat wel zo is heeft hij alle geluk op de wereld
maar wat een werk
deze soort corrado's zijn er zat . :rolleyes:
Ben het met Alberto eens, op zo'n auto kun je als handelaar gewoon geen garantie geven. Wij doen het in ieder geval niet! we kopen zulk spul ook eigenlijk nooit want er komt meestal alleen drama van. Inruilen doen we ze soms natuurlijk wel, maar dan gaan ze weg zonder garantie want je weet hoe zulke auto's zijn gebruikt en gebruikt gaan worden.
corrado-usa
30-04-2008, 14:16
ben bang dat die de schade niet zal betalen aan de corrrado.
ben bang dat die de schade niet zal betalen aan de corrrado.
denk het ook niet ...net wat femme zegt
geen garantie dus jammer joh ....denk als ie zegt geef dat ding maar terug
dat je dat snel moet doen ...en dan snel weg rennen :D
De Limburger
02-05-2008, 16:04
Helemaal mee eens goede schoenen aantrekken hahaah,, en flink wat rode stier drinken...
ik zou zeggen veel succes..
gr ronnie
Pedaalemmer
02-05-2008, 16:11
Die tieraps op het luchtfilterslang zeggen al best veel :D
De meesten van jullei hebben helaas toch gelijk gekregen, zoals het nu lijkt gaan ze niets meebetalen(iig niet veel). Maar de corrado wordt wel weer klaargemaakt, heb gisteren samen met een maat van mij een met schade rondom gekocht. Ik neem hiervan de motor(174.000 km) en hij de versnellingsbak remmen etc voor zijn project(1985 scirocco 2.0 T-FSI, hij zal zich van de binnenkort ook ff aanmelden op het forum). Zal denk ik van het weekend een nieuw topic aanmaken voor het corrado project en dan kan hier een slotje op
Sander Wa Oars
09-05-2008, 08:38
oh ooow, ik zie waar je de auto hebt gekocht.
Heb er ook eens een auto gekocht, deze mensen kwamen hun afspraken niet echt netjes na. ik ga daar nooit weer heen.
succes verder met het project!
heb je een goede rechtsbijstandverzekering?
Je hebt als consument toch echt bepaalde rechten, en die kan zo'n bedrijf echt niet aan zijn laars lappen!
Gewoon je recht halen man ....
Desnoods met andere "slachtoffers"
Maar wel beter dat je hem gaat opknappen!
Sander Wa Oars
09-05-2008, 11:05
Je hebt als consument toch echt bepaalde rechten, en die kan zo'n bedrijf echt niet aan zijn laars lappen!
dat bedrijf wel :screwy:
Pedaalemmer
09-05-2008, 13:15
Is te verwachten, in dit soort gevallen kun je net goed particulier kopen.
staat het bedrijf benkend om
is al eens eerder van de aarde verdwenen
en voor 1750 kan de man ook wijnig doen trouwens ( logies )
compleete G lader is duurder inc arbeids loon enz
je had de auto gelijk terug moeten bonjouren naar die vent ...
Het is helaas niet anders, maar een motortje overleven we ook wel weer ;)
Het is helaas niet anders, maar een motortje overleven we ook wel weer ;)
ben ik met je eens :thumbup:
maar wel eenmiskoop gehad en het blijft jammer van het geld :D
suc7 verder met de kak :D :D
Wordt een dure corrado dus.
Tja, had je alles maar op papier he ;)
corrado-usa
09-05-2008, 19:30
is altijd zo met snele auto moet je altijd om denken en garantie krijg je bijna nooit.
Pewi Vwteam
09-05-2008, 19:32
ik zou dit toch niet pikken als ik jou was! ik heb dit ook ooit mee gemaakt, had ook een g60 gekocht. binnen twee weken blok compleet overleden. ikke de des betreffende garage opgebeld hij nam de auto gewoon terug en mocht wat anders uit zoek. das pas service vind ik! ik zou gewoon heen gaan betalen of een auto terug nemen. en anders koste het em zowiezo een winkelruit. ja ik weet het mag niet maar kost jou geld dan zou het hem ook geld gaan kosten!
je bent hard in je poepert genomen, een maat van me heeft eens een mr2 gekocht en die brandde een dag later volledig af... ook nooit iets terug gezien, mocht mij ooit zoiets overkomen zou ik minstens zoveel schade veroorzaken aan hun voorraad als ze mij in mijn poepert genomen hebben... ik zou het er niet bij laten zitten, als je het niet via de officiele wegen kan oplossen, veel succes
Spul(pand/auto's) van hen vernielen heeft weinig nut, dit is allemaal wel verzekerd en zo steek ik niet inelkaar.
staat het bedrijf benkend om
is al eens eerder van de aarde verdwenen
en voor 1750 kan de man ook wijnig doen trouwens ( logies )
compleete G lader is duurder inc arbeids loon enz
je had de auto gelijk terug moeten bonjouren naar die vent ...
Bedrijf kwam me al zo bekend voor, zat eerst in Wolvega daar heb ik een keer een cabrio bekeken met een nieuwe apk maar deze auto was finaal af draagarms beide kanten zatten gewoon los enz enz Kokerbalk verrot enz enz.
Maar ik denk dat Fryslan driver een verkoop bon heeft getekend en ingevuld waarop staat dat hij geen garantie heeft. Dus denk niet dat je nog verhaal kunt halen.
Jurgen Santana
09-05-2008, 22:45
Ook zonder garantie mag je van een auto van 1500 Euro verwachten dattie het langer dan een paar uur volhoud. Laat je eens adviseren door een rechtswinkel of eeen consumentenbond.
Spul(pand/auto's) van hen vernielen heeft weinig nut, dit is allemaal wel verzekerd en zo steek ik niet inelkaar.
:thumbup:
Je staat echt sterker dan je denkt.
Als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt kan je ook nog bij een rechtswinkel of bijvoorbeeld jurofoon.nl terecht voor advies
Bedrijf kwam me al zo bekend voor, zat eerst in Wolvega daar heb ik een keer een cabrio bekeken met een nieuwe apk maar deze auto was finaal af draagarms beide kanten zatten gewoon los enz enz Kokerbalk verrot enz enz.
Maar ik denk dat Fryslan driver een verkoop bon heeft getekend en ingevuld waarop staat dat hij geen garantie heeft. Dus denk niet dat je nog verhaal kunt halen.
Denk het ook , maar volgens het verhaal ( zo ik het lees)
is Fryslan driver terug geweest naar de verkoper , ( of via de telefoon contact ) en zou hij het geld voor reperatie terug krijgen ,wat natuurlijk dikke bullshit is dat zal nooit een garage doen ...
Hij is toen zelf begonnen met sleutelen , daar zit de fout al IMHO
Wat hij had moeten doe is de Corrado terug naar Drachten moeten brengen
en de garage het maar laten uitzoeken wat er was , dan had hij nog iets van een poot om op te staan .
Nu gaat het bakken met geld kosten , om de auto weer klaar te krijgen .
En opties van, gooi de ramen in , en de boel vernielen , en meer van die onzin
Vind ik niet op dit forum thuis horen ... :screwy:
:thumbup:
Je staat echt sterker dan je denkt.
Als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt kan je ook nog bij een rechtswinkel of bijvoorbeeld jurofoon.nl terecht voor advies
Had ie moeten doen voor hij is begonnen met sleutelen denk ik
maar het is altijd een gokje waard denk ik....nee heb je ....ja kan je krijgen :D
Ik vind het een lullig verhaal voor hem. Inderdaad mag je verwachten dat een auto van 1500 euro het langer dan een paar uur volhoud. Laten we eerlijk zijn, het zijn toch 3500 ouderwetse guldens en dat is best een hoop geld. Maar of je iets bereikt met die garage inclusief het inschakelen van de rechtsbijstand?? Ik denk het niet, of het gaat maanden en maanden duren.......
Vrees dat hij zijn verlies moet slikken en als hij toch in de Corrado wil gaan rijden (en ik neem aan dat hij dat wil:) ) dan zou ik even rondneuzen en er een ander blok in gooien. Die worden genoeg aangeboden en een kaal blok wat van een redelijk vertouwd persoon afkomt zal echt niet meer dan 4 á 500 euro kosten denk ik.
In elk geval wens ik je succes!
Vento Vice
11-05-2008, 07:25
Triest verhaal! Ik geloof wel dat Fryslândriver zich er redelijk makkelijk bij neer legt; zou ik ook niet doen, maar ja...
Negatieve dingen zijn er nu wel genoeg gezegd!
'Binnenkort' rijdt er weer een nette, rode Corrado rond, met een stugge Fries erin! (en ìk mag het zeggen, want ben er zelf ook geboren... ;) )
Ik hoop dat je er dan toch weer wat plezier aan kan beleven, net als ik.
De Corrado kostte indertijd zo'n Fl 75.000,- dus wat is €1750,- dan eigenlijk?
Ik heb ook onlangs een Corrado G60 gekocht, maar met de nuchtere instelling van:
"Het is een G60, dus er kàn wat misgaan; en dan ben ik gewoon mijn geld kwijt".
(...en toch is het in dàt geval toch wel moeilijk om hem ècht te slopen ofzo; je bent toch een soort van "verliefd" op de auto geworden..(dat heb ik i.i.g. wel :rolleyes: ) Dan begin je dus aan een reparatie en dat gaat het (te?) veel geld kosten...)
Tot nog toe rijdt-ie lekker... (ff afkloppen :redface: )
Nogmaals veel plezier gewenst en succes met de motorombouw!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/C60achterlichtengemonteerd2.jpg
Ben ondertussen nog steeds wel bezig met te kijken of ik nog in mijn recht sta mede omdat ik specifiek naar de lader gevraagt heb(waren getuigen bij gelukkig) en toen heeft die beste man duidenlijk gezegt dat de lader pas enkele duizenden kilometers gereviceert was.
Dit was dus niet zo(zo te zien aan de staat van riempje etc. heeft die al een sloot aan kilometers gehad) en zat dus een keering in die gebarsten is, gevolg veel olie verlies in het inlaat systeem en verantwoordelijk voor een gedeelte van de motorschade(cil.2 hoogstwaarschijnlijk kromme drijfstang door vloeistofslag, deze cilinder zit/zat ook vol met olie).
Komende woensdag ga ik nog een keer met die beste :shake: mensen van Autosprinter Drachten praten. Komen we er dan nog niet uit dan wordt het volgende week ook nog een rondje langs de gerechtswinkel. Maar ondertussen gaan we mooi rustig verder met de auto want hij moet toch klaar of er nu wel niet betaald wordt.
wittekat
18-06-2008, 23:12
gewoon teveel olie bij gevult
Olie stond netje op max. toen ik de auto kocht
martiepartie
23-06-2008, 08:48
volgende week ook nog een rondje langs de gerechtswinkel
Goede keus, ze hebben een smaakpolitie keurmerk :thumbup:
en nummertje 2;
gewoon teveel olie bij gevult
We hebben weer een (newby)waarzegger met slechte beheersing der Nederlandsche taal. :screwy:
Over de corrado; hij doet het nu goed toch? Blijft er toch nog een G60 gespaard van de cross/sloop etc.
Autosprinter Drachten heeft je naar alle schijn een poot proberen uit te draaien, ik hoop dat je er nog een tegemoetkoming uit kunt slepen.
Desnoods via (tenenkrommende) programma's als ;
Da's je goed recht/ Opgelicht/ etc. Hang het iig aan de grote klok, zulke oplichters heb je niets aan.
Golf 1979
13-07-2008, 08:33
echte internethandel dit
1800 16v kr
15-07-2008, 22:14
leg dan gewoon de oude motor bij de beste man in de winkel neer
welke manier mag je zelf bepalen
this geen manier van doen (zo een auto verkopen)
maar geloof mij zo gaan er nog veel meer mensen in de poepert genomen worden
persoonlijk was ik direct terug gegaan
de auto er neer gezet
geld terug gehaald (welke manier dan ook mag de beste man zelf weten)
en had een andere gekocht (wat ik zowiezo direct al had gedaan)
dwahaas321
16-07-2008, 15:40
mischien leuk als iedereen met ze corrado daar gwoon de hele dag voor de duer gaatstaan xD
Meeting bij hun voor de deur;) kofferbakken open en gaan:)
Waarom moet de kofferbak open dan?
dwahaas321
18-07-2008, 20:17
om jullie sony xplod speakertjes te showen;)
je mg tog overlast veroorzaken van 10:00 - 22:00 ??:P
Hoeft de koffer niet voor open hoor je zo ook wel :eek:
martinus83
19-07-2008, 15:14
Triest verhaal, flinke miskoop gedaan. vind het ook redelijk wat geld als ik naar de fotos kijk en vanuitgaande dat alles dan goed zou zijn.. (wat dus bleek van niet)
Waarom moet de kofferbak open dan?
Dat doen sjonnies met hun yoko en supertech aparatuur :D
hoe ist eigenlijk afgelopen hier mee
schroot hoop op gegaan ??
Vento Vice
20-09-2010, 21:49
ja, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd!
Is er ooit nog een project-topic van deze g60 geopend?
Zo ja, plaats hier ff een linkje aub!
Zo te lezen flink opgelicht!
Zeggen dat de lader gereviceerd is...laat ze dat maar es bewijzen!
Kunnen ze dat niet,stappen ondernemen.
Dan moet hij of de schade betalen of de auto terugnemen en jou de aankoopprijs terugbetalen.
Ook als je geen garantie hebt heb je nog rechten!
De auto is inderdaad voor onderdelen weggegaan, ik rijd ondertussen passat 3b variant 2.8 v6 syncro highline.
Dit hele verhaal al weer wat vergeten, maar een cor blijft nog steeds kriebelen. Dus wie weet in de toekomst
Vento Vice
21-09-2010, 11:40
De laatste èchte post #84 is van 19 juli 2008, Maddie ;) Dat is dus alweer een tijdje geleden!
gizmo98 en ik zijn alleen benieuwd hoe het nu uiteindelijk is afgelopen met deze Corrado.
EDIT: nèt nu ik dit post, reageert TS ook! Corrado is dus EXIT, jammer...
Succes met je huidige wagen, Ritske!
Veel suc6 met je passat
en let op er zijn veel boefen onder de handelaren niet alles maar je ziet het al gauw
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.