Log in

View Full Version : Stotteren/ inhouden 2.0E GT(I) 8V

Vento Vice
10-06-2008, 05:29
Mijn auto houdt de laatste tijd weer wat in :(

Het gebeurt pas, als-ie warm is; zeg maar tussen de 2000 en 2800 toeren;
Je voelt dat-ie inhoudt, geef je tòch gas bij dan smoort-ie helemaal en gaat dan soms zelfs knallen/ploffen uit de uitlaat... :screwy:
Als je gematigd gas geeft gaat het wel en boven ca 3000 toeren accelereert-ie dan weer gewoon.

Erg irritant bij het optrekken in druk stadsverkeer :( ..

Het gekke is: hij heeft het niet altijd, maar bij vlagen :confused:

Weet iemand hier wat meer van?
ontsteking; injectie; benzine toevoer? tell me!

(Als het over sensoren gaat, vertel me dan de exacte locatie van dat ding...)

Rob g60
10-06-2008, 08:12
verdeelkap en rotor al vervangen?

Marcski
10-06-2008, 08:23
ik zou het ook in je ontsteking zoeken..
controleer het stekkertje van de hallgever (op de ontsteking) ook even, die wil ook nog wel eens kapot gaan

Soumensch
10-06-2008, 14:15
Ik heb dit ook met mijn golf3 gti 8v. Het is echt vervelend dat gestotter/inhouden. Ik heb de bougiekabels, rotor, verdelerkap, bobine, temp.sensor en pingelsensor vervangen. Hij doet het nog steeds. Ik ga er niet meer naar zoeken.. het is al wat minder nu en het went wel :tongue: . Volgensmij staat mijn ontsteking iets verkeerd.. als ik het gas los laat ploft het soms in de uitlaat.

Vento Vice
10-06-2008, 16:06
verdeelkap en rotor al vervangen?

Vooral dat ploffen, deed mij ook aan de ontsteking denken.
Zou het zo simpel zijn :redface: ...?
Ik heb ze wel uit elkaar gehad en de contactjes binnenin goed schoon gemaakt; dat had niet het gewenste effect...

In ieder geval zal ik dat nog wel even vervangen; moet toch ook eens een keer, hè?! :tongue:

Vento Vice
10-06-2008, 16:10
Ik heb dit ook met mijn golf3 gti 8v. Het is echt vervelend dat gestotter/inhouden. Ik heb de bougiekabels, rotor, verdelerkap, bobine, temp.sensor en pingelsensor vervangen. Hij doet het nog steeds. Ik ga er niet meer naar zoeken.. het is al wat minder nu en het went wel :tongue: . Volgensmij staat mijn ontsteking iets verkeerd.. als ik het gas los laat ploft het soms in de uitlaat.

Dezelfde motor dus! Jij had ook al een topic, maar het antwoord vond ik er niet in terug...
Als de ontsteking 'iets verkeerd staat', zou je er toch de hele tijd last van moeten hebben?

Ik heb het ook al weer een tijdje, maar alleen zo nu en dan.
Nèt als je denkt: ik ga er wat aan doen, is het weer voor een tijdje weg!
Maar als ik de caravan erachter heb, is het dubbel vervelend; dan moet je met min of meer slippende koppeling wegrijden, want je hebt toch trekkracht nodig.

Vento Vice
10-06-2008, 16:14
ik zou het ook in je ontsteking zoeken..
controleer het stekkertje van de hallgever (op de ontsteking) ook even, die wil ook nog wel eens kapot gaan

Ik zal er eens naar kijken! thanx!
Ik heb er wel eens vaker van gehoord, maar wat doet de 'hallgever' nu precies?
(je bent nooit te oud om te leren, toch...)

martiepartie
10-06-2008, 16:15
dit heet 'onderhoud' ...

Opschuren/schoonmaken heeft op den duur geen zin meer. Bougies/rotor/verdelerkap kosten geen ene drol, ontsteking afstellen kost soms helemaal niets!

Vains
10-06-2008, 17:20
Kijk eens naar de injectoren en naar de computer. Eeen vriend van mij heeft ook een 2.0 8v die dit ook had. Hij heeft de computer vervangen en de injectoren vernieuwd en het probleem is weg.

Vento Vice
11-06-2008, 18:00
Vandaag de verdelerkap en rotor vervangen en meteen maar het 3-polige stekkertje onderaan de verdelerkap (hallgever?) los gehad en met contactspray ingespoten.
Tijdens een snel proefritje, liep-ie mooi :D
Morgen naar het werk en terug merk ik het pas echt, denk ik...

Nogmaals: wat doet de 'HALLGEVER' precies? Who knows?

G-eert-40
11-06-2008, 18:21
een hallgever bepaald het moment voor de ontsteking. de drie draden van het stekkertje zijn de + - en het hall-signaal.

+ en - is voor de voeding van je impulsgever en het andere draadje is je signaal draad. deze aansluiting zit op je ontstekingsmodule of regel eenheid.

grtz.

Vento Vice
11-06-2008, 18:59
thanx, weer wat geleerd! ;)