Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-06-2008, 05:29
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,644
Question Stotteren/ inhouden 2.0E GT(I) 8V

Mijn auto houdt de laatste tijd weer wat in

Het gebeurt pas, als-ie warm is; zeg maar tussen de 2000 en 2800 toeren;
Je voelt dat-ie inhoudt, geef je tòch gas bij dan smoort-ie helemaal en gaat dan soms zelfs knallen/ploffen uit de uitlaat...
Als je gematigd gas geeft gaat het wel en boven ca 3000 toeren accelereert-ie dan weer gewoon.

Erg irritant bij het optrekken in druk stadsverkeer ..

Het gekke is: hij heeft het niet altijd, maar bij vlagen

Weet iemand hier wat meer van?
ontsteking; injectie; benzine toevoer? tell me!

(Als het over sensoren gaat, vertel me dan de exacte locatie van dat ding...)
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote
  #2  
Old 10-06-2008, 08:12
Rob g60 Rob g60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,499
Default

verdeelkap en rotor al vervangen?
__________________
Ovaal kever 54
kever cabrio 1970
T3
Reply With Quote
  #3  
Old 10-06-2008, 08:23
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

ik zou het ook in je ontsteking zoeken..
controleer het stekkertje van de hallgever (op de ontsteking) ook even, die wil ook nog wel eens kapot gaan
Reply With Quote
  #4  
Old 10-06-2008, 14:15
Soumensch's Avatar
Soumensch Soumensch is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 467
Default

Ik heb dit ook met mijn golf3 gti 8v. Het is echt vervelend dat gestotter/inhouden. Ik heb de bougiekabels, rotor, verdelerkap, bobine, temp.sensor en pingelsensor vervangen. Hij doet het nog steeds. Ik ga er niet meer naar zoeken.. het is al wat minder nu en het went wel . Volgensmij staat mijn ontsteking iets verkeerd.. als ik het gas los laat ploft het soms in de uitlaat.
Reply With Quote
  #5  
Old 10-06-2008, 16:06
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,644
Talking

Quote:
Originally Posted by Rob g60
verdeelkap en rotor al vervangen?


Vooral dat ploffen, deed mij ook aan de ontsteking denken.
Zou het zo simpel zijn ...?
Ik heb ze wel uit elkaar gehad en de contactjes binnenin goed schoon gemaakt; dat had niet het gewenste effect...

In ieder geval zal ik dat nog wel even vervangen; moet toch ook eens een keer, hè?!
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote
  #6  
Old 10-06-2008, 16:10
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,644
Wink

Quote:
Originally Posted by Soumensch
Ik heb dit ook met mijn golf3 gti 8v. Het is echt vervelend dat gestotter/inhouden. Ik heb de bougiekabels, rotor, verdelerkap, bobine, temp.sensor en pingelsensor vervangen. Hij doet het nog steeds. Ik ga er niet meer naar zoeken.. het is al wat minder nu en het went wel . Volgensmij staat mijn ontsteking iets verkeerd.. als ik het gas los laat ploft het soms in de uitlaat.


Dezelfde motor dus! Jij had ook al een topic, maar het antwoord vond ik er niet in terug...
Als de ontsteking 'iets verkeerd staat', zou je er toch de hele tijd last van moeten hebben?

Ik heb het ook al weer een tijdje, maar alleen zo nu en dan.
Nèt als je denkt: ik ga er wat aan doen, is het weer voor een tijdje weg!
Maar als ik de caravan erachter heb, is het dubbel vervelend; dan moet je met min of meer slippende koppeling wegrijden, want je hebt toch trekkracht nodig.
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999

Last edited by Vento Vice : 10-06-2008 at 16:17.
Reply With Quote
  #7  
Old 10-06-2008, 16:14
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,644
Question ?

Quote:
Originally Posted by Marcski
ik zou het ook in je ontsteking zoeken..
controleer het stekkertje van de hallgever (op de ontsteking) ook even, die wil ook nog wel eens kapot gaan


Ik zal er eens naar kijken! thanx!
Ik heb er wel eens vaker van gehoord, maar wat doet de 'hallgever' nu precies?
(je bent nooit te oud om te leren, toch...)
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote
  #8  
Old 10-06-2008, 16:15
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

dit heet 'onderhoud' ...

Opschuren/schoonmaken heeft op den duur geen zin meer. Bougies/rotor/verdelerkap kosten geen ene drol, ontsteking afstellen kost soms helemaal niets!
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #9  
Old 10-06-2008, 17:20
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Kijk eens naar de injectoren en naar de computer. Eeen vriend van mij heeft ook een 2.0 8v die dit ook had. Hij heeft de computer vervangen en de injectoren vernieuwd en het probleem is weg.
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #10  
Old 11-06-2008, 18:00
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,644
Smile mss...

Vandaag de verdelerkap en rotor vervangen en meteen maar het 3-polige stekkertje onderaan de verdelerkap (hallgever?) los gehad en met contactspray ingespoten.
Tijdens een snel proefritje, liep-ie mooi
Morgen naar het werk en terug merk ik het pas echt, denk ik...

Nogmaals: wat doet de 'HALLGEVER' precies? Who knows?
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote
  #11  
Old 11-06-2008, 18:21
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

een hallgever bepaald het moment voor de ontsteking. de drie draden van het stekkertje zijn de + - en het hall-signaal.

+ en - is voor de voeding van je impulsgever en het andere draadje is je signaal draad. deze aansluiting zit op je ontstekingsmodule of regel eenheid.

grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #12  
Old 11-06-2008, 18:59
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,644
Default

thanx, weer wat geleerd!
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum