![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Mijn auto houdt de laatste tijd weer wat in
![]() Het gebeurt pas, als-ie warm is; zeg maar tussen de 2000 en 2800 toeren; Je voelt dat-ie inhoudt, geef je tòch gas bij dan smoort-ie helemaal en gaat dan soms zelfs knallen/ploffen uit de uitlaat... ![]() Als je gematigd gas geeft gaat het wel en boven ca 3000 toeren accelereert-ie dan weer gewoon. Erg irritant bij het optrekken in druk stadsverkeer ![]() Het gekke is: hij heeft het niet altijd, maar bij vlagen ![]() Weet iemand hier wat meer van? ontsteking; injectie; benzine toevoer? tell me! (Als het over sensoren gaat, vertel me dan de exacte locatie van dat ding...)
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#2
|
|||
|
|||
![]() verdeelkap en rotor al vervangen?
__________________
Ovaal kever 54 kever cabrio 1970 T3 |
#3
|
||||
|
||||
![]() ik zou het ook in je ontsteking zoeken..
controleer het stekkertje van de hallgever (op de ontsteking) ook even, die wil ook nog wel eens kapot gaan |
#4
|
||||
|
||||
![]() Ik heb dit ook met mijn golf3 gti 8v. Het is echt vervelend dat gestotter/inhouden. Ik heb de bougiekabels, rotor, verdelerkap, bobine, temp.sensor en pingelsensor vervangen. Hij doet het nog steeds. Ik ga er niet meer naar zoeken.. het is al wat minder nu en het went wel
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Vooral dat ploffen, deed mij ook aan de ontsteking denken. Zou het zo simpel zijn ![]() Ik heb ze wel uit elkaar gehad en de contactjes binnenin goed schoon gemaakt; dat had niet het gewenste effect... In ieder geval zal ik dat nog wel even vervangen; moet toch ook eens een keer, hè?! ![]()
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dezelfde motor dus! Jij had ook al een topic, maar het antwoord vond ik er niet in terug... Als de ontsteking 'iets verkeerd staat', zou je er toch de hele tijd last van moeten hebben? Ik heb het ook al weer een tijdje, maar alleen zo nu en dan. Nèt als je denkt: ik ga er wat aan doen, is het weer voor een tijdje weg! Maar als ik de caravan erachter heb, is het dubbel vervelend; dan moet je met min of meer slippende koppeling wegrijden, want je hebt toch trekkracht nodig.
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 10-06-2008 at 16:17. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik zal er eens naar kijken! thanx! Ik heb er wel eens vaker van gehoord, maar wat doet de 'hallgever' nu precies? (je bent nooit te oud om te leren, toch...)
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#8
|
||||
|
||||
![]() dit heet 'onderhoud' ...
Opschuren/schoonmaken heeft op den duur geen zin meer. Bougies/rotor/verdelerkap kosten geen ene drol, ontsteking afstellen kost soms helemaal niets!
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Kijk eens naar de injectoren en naar de computer. Eeen vriend van mij heeft ook een 2.0 8v die dit ook had. Hij heeft de computer vervangen en de injectoren vernieuwd en het probleem is weg.
__________________
Bmw e61 530d touring |
#10
|
||||
|
||||
![]() Vandaag de verdelerkap en rotor vervangen en meteen maar het 3-polige stekkertje onderaan de verdelerkap (hallgever?) los gehad en met contactspray ingespoten.
Tijdens een snel proefritje, liep-ie mooi ![]() Morgen naar het werk en terug merk ik het pas echt, denk ik... Nogmaals: wat doet de 'HALLGEVER' precies? Who knows?
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#11
|
||||
|
||||
![]() een hallgever bepaald het moment voor de ontsteking. de drie draden van het stekkertje zijn de + - en het hall-signaal.
+ en - is voor de voeding van je impulsgever en het andere draadje is je signaal draad. deze aansluiting zit op je ontstekingsmodule of regel eenheid. grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#12
|
||||
|
||||
![]() thanx, weer wat geleerd!
![]()
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |