View Full Version : lowering spring caps voor polo g40
hallo iedereen
ik wil jullie even laten weten of lowering spring caps voor een polo g40 ook echt werken, dat scheelt jullie geld als je vantevoren weet of het rommel is of niet.
ik heb nu onder mijn g40 een 80/60 verlagingset van gt cupline zitten(niks speciaals dus) zit erover na te denken om een schroefset te kopen maar heb al een paar keer gelezen dat dat niet zo heel veel scheelt en ik heb alleen een paar centimer nodig om voor nog wat te kunnen zakken.
nu heb ik vandaag lowering spring caps besteld, dat is een vervanging van de voorste veer schaaltjes, deze zitten helemaal bovenin tussen de veer en het domlager.
dit zijn foto's van mijn auto hoe hij er nu bij staat, heb ze achter al iets lager gelegt maar dat is nog niet te zien op de foto:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4UCH8AOR.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4USD4VFR.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ITMZDHSA.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QTHXSYEE.jpg
zodra ik ze gemonteerd heb laat ik jullie weten of ze echt hebben gewerkt
sander_beer
07-08-2008, 22:47
met een fk scroefset kan je nog ongeveer een 4cm lager denk ik
maar dan kom je niet weg met je aandrijfassen die raken dan je kas
ok thnxx zal vandeweek is even onder mijn auto gaan kijken hoeveel ruimte ik nog heb, en anders ruimte maken d.m.v dremelen of is dat niet mogelijk.
greetz
Jep, ik heb er ook een FK setje onder, en je kan zeker 4 cm. lager schat ik zo...
:thumbup:
en hebben jullie gewoon een nieuw setje, of via ebay gekocht want ik vind 1000 euro voor die 1.5 a 2cm zakken vrij veel.
Ik heb mijn setje van FK, alleen in hoogte verstelbaar zijn die, destijds nieuw gekocht, bij NL Power, dat is 1 van de Nederlandse importeurs ervan...
Kostte mij toen (2 jaar geleden) € 690,-
Dat was wel incl. korting, (via via connectie)
(en iedereen kan meteen weer beginnen te zeuren over de service en leveringssnelheid van NL Power, ik heb er NOOIT geen last van gehad :redface: )
patrick 86c
10-08-2008, 10:28
Ik heb KW variant 2.rijd lekker hoor.
is ook in hardheid te stellen en RVS.
Ja, helemaal heerlijk setje, maar die is wel prijzig wat ik zo weet.
Die gaat richting 1000 euro toch???
En dat wilde Tim, volgens mij niet ;)
hehe nee :D
maar ik wacht dus eerst af wat die schaaltjes doen en anders ga ik kijken voor een schroefset.
scheelt het kwalitatief veel met fk h&r of kw?
want prijzen liggen nagenoeg bij elkaar.
martijnvanderh
10-08-2008, 18:35
hee kereltje! hoe was de vakantie jongen??
Hij staat er mooi bij hoor! Schroefset word naar mijn mening wel beetje overdreven...
Wat je zelf zegt... 1000 euro voor 2 cm.... Kun je volgens mij ook gewoon die caps voor gebruiken toch... Anders gewoon wat van de veer af slijpen... hihi
Ik zie ook iets anders aan je wagen... zijn de wielranden in kleur?? zonder plastic blokje?
tieske_jetta
11-08-2008, 00:07
dat heb jij goed gezien tinus! ga jij volgende week ook mee maar belgië vag meeting? gr tieske
martijnvanderh
11-08-2008, 09:20
Hee ties (en tim natuurlijk!)
Is dat volgende week? zaterdag? zondag?
Zondag kunnen rick en ik allebei niet, hebben we familie reunie.
hey tinus
ja dat klopt heb ze zelf met polyester strak gemaakt en het relief eruit gehaalt, maar jammer dat jullie niet mee gaan (dacht dat rick zei dat hij wel mee ging) hoor het wel
greetz
p.s heb jij ooit iemand gezien die die schaaltjes heeft gebruikt?
duurt wel lang voordat ze eindelijk binnen zijn.
martijnvanderh
11-08-2008, 18:53
nee, nooit gezien! vind dat er ook weinig reacties op zijn.
Maar ja, zijn toch niet voor niets uitgevonden?
Supersport is toch ook te koop? met inruil originele dempers?
ja dat klopt, alleen heb je achter dan geen schroefdraad maar verlagen d.m.v die ring om dat schaaltje lager te leggen net als wij allebij hebben.
vink dan ook weer jammer maar zal die setjes nog is goed bekijken.
Ik heb nog nooit iemand die caps zien gebruiken omdat de meeste van tevoren tevreden waren met de keuze die ze vooraf gemaakt hadden...
Daarentegen komt het toch wel voor dat ze niet tevreden zijn, en achteraf een ander setje kopen... (vaak lager)
Daarom nemen ook veel een schroefset als 1e keuze, kun je zo laag gaan als je wilt, is dat niet rijdbaar, dan schroef je hem stukkie omhoog...
Ik heb een schroefset, omdat ik nog wel eens tussen velgen wisselde, en zodoende goed kon bijstellen qua hoogte...
Ben benieuwd, als je de caps binnenhebt hoe dat scheelt ;)
'caps' of 'Tieferlegungsdomlager'
Nou weet ik niet hoe het bij de 2f zit qua ruimte ( motorkap loopt bij de voorruit iets omhoog ) maar bij een polo 1/1f en polo 2 raken de schokdempers vervolgens de motorkap. Putjes als gevolg. bij een 2f kan het meevallen.
Bonrath 'Tieferlegungsdomlager' staan trouwens niet bekend om de lange levensduur.
Dennis@polo86c.nl
12-08-2008, 14:11
nu heb ik vandaag lowering spring caps besteld, dat is een vervanging van de voorste veer schaaltjes, deze zitten helemaal bovenin tussen de veer en het domlager.
@Jaap: het gaat om de bovenste veerschotels... ;)
ik hoop dat het meevalt sjampoo maar volgens mij heb ik wel meer dan 1.5 centimeter over tussen schokbreker en motorkap
en ik bedoel ook: de voorste veerpoten en dan de bovenste veerschoteltjes (staat er ook :D )
thnxx alvast voor alle reacties :thumbup:
schoteltjes komen deze week binnen, denk eind van de week.
2 vrienden van mij: Een met een jetta mkII en de ander een polo 6n hebben ook van die schaaltjes besteld.
ze hebben allebij al wel een schroefset maar willen nog wel een centimer ofwat zakken, dus laat jullie daarin ook wel weten hoeveel dat bij hun scheelt.
greetz
steven16v
12-08-2008, 16:38
Ik heb zelf ook van die verlaagde veerschotels gemonteerd. (neem aan dat je dat bedoeld met spring caps?
Ik heb ze gemonteerd op een golf 3. Hij ging bij mij nog ongeveer 1 cm zakken ipv de opgegeven 2 cm.
ja dat bedoel ik, maar had dat wel verwacht, de ene zakt 1cm en de andere 2cm ligt denk ik aan het type auto.
ik had wel een site gevonden waar je voor sommige auto's verschillende verlagingen kon bestellen: 3/8'' of 1/2'' maar die waren van bonrath en waar ik mijn schotels heb besteld zei dat bonrath aan het randje van failliet zak en ze daar niet meer deden bestellen vanwege de lange levertijd.
heb ze nu van supersport maar die heeft maar 1 soort verlaging weet zo dus niet hoeveel de auto gaat zakken, der stond van 1 tot 2cm:(
steven16v
12-08-2008, 17:01
Die van mij waren wel van Bonrath. Is ook al weer een jaar of 3 geleden ongeveer.
dan hoop ik maar op de twee maar denk dat bij 1cm zal blijven :rolleyes:
hallo iedereen
heb vandaag de caps binnen gekregen en ga ze waarschijnljk voor zondag nog monteren want wil zondag naar belgie: vag meeting.
laat voor die tijd foto's zien van hoe hij er dan bij ligt.
p.s gaat iemand nog meer naar belgie?
greetz
martijnvanderh
14-08-2008, 20:39
IKKE GA MEE!
AMPI IN THE HOUSE!!!
Enige wat ik mee neem is een pakje sigaretten... Kever-loos...
Tot zondag kerel! (vergeet je wokkie tokkie niet he!?)
hey ampu
das gezellig man, komt helemaal goed.
had het gister met rick nog over je kever.zodra ik tijd heb kom ik kijken en helpen.
tot zondag
p.s heb schaaltjes gepast op de originele lager maar hij raakt het lager niet dus ik moet waarschijnlijk ook zo'n supersport domlager bestellen, hadden ze mij in de winkel wel kunnen vertellen dus mensen het is zoals ik het nu zie een beetje een miskoopje. misschien heeft iemand er andere ervaringen mee of misschien heeft iemand nog een tip
hoor ze graag :thumbup:
nou mensen ik heb de schaaltjes eronder gehad en hij zakte inderdaad ongeveer één centimeter maar heb ze er meteen weer onderuit gehaalt want het paste voor geen meter met een originele domlager, dan gaat het schaaltje boven zitten wringen in het chassis omdat het schaaltje die centimeter nodig heeft voor de speling om nix te raken.
misschien dat het werkt als je ook de domlager koopt maar volgens mij helpt dat ook niet.
iedergeval niet kopen of iemand moet hier een oplossing voor hebben maar heb lang zitten klote en kan nix verzinnen.
greetz
Dub-Detail
30-08-2008, 11:13
hallo iedereen
ik wil jullie even laten weten of lowering spring caps voor een polo g40 ook echt werken, dat scheelt jullie geld als je vantevoren weet of het rommel is of niet.
ik heb nu onder mijn g40 een 80/60 verlagingset van gt cupline zitten(niks speciaals dus) zit erover na te denken om een schroefset te kopen maar heb al een paar keer gelezen dat dat niet zo heel veel scheelt en ik heb alleen een paar centimer nodig om voor nog wat te kunnen zakken.
dit zijn foto's van mijn auto hoe hij er nu bij staat, heb ze achter al iets lager gelegt maar dat is nog niet te zien op de foto:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4UCH8AOR.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4USD4VFR.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ITMZDHSA.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QTHXSYEE.jpg
zodra ik ze gemonteerd heb laat ik jullie weten of ze echt hebben gewerkt
Hey tim, kleine vraag.
Ik las dat jij de zaak 80/60 verlaagd heb.
Icm met welke wielmaat rij jij dan. Want ik wil die van mij ook 80/60 omlaag doen icm met ats classic 7j voor en 8j achter. Maar ze vertelde me dat ik me achterwiel rand moet omplooien. Heb jij dit ook moeten doen.
gr, pim
PoloCoupeGT
01-09-2008, 16:26
Dat kan ik je wel vertellen dat is zeker nodig....
Heb zelf ook ats classics met ongeveer 80/60 verlaging en ik het de achterste wielranden moeten uitrollen.... Dus ja het is nodig en ik heb dan ook nog de lagere band eromheen de 175/50/13. Hier een fotootje.
http://i29.photobucket.com/albums/c297/Corsaf16/DSC_0024-1.jpg
ja klopt heb ze voor en achter omgeslagen en de wielbakken laten zitten.
ik rij voor op 8j (195-40-14) en achter 9j (195-45-14)
heb achter wel veren gebruikt van koni want die zijn een stuk stugger zonder bumpstops te gebruiken. en die had ik nog liggen van mijn 60-40 verlaging!
80-60 verlaging kun je meestal ook achter in standen verlagen op de hoogte die je zelf wilt.
Dub-Detail
01-09-2008, 22:40
Zouden jullie misschien een fototje kunnen posten van die omgeslagen rand.
Want ik ben nu toch bezig.
De set die ik woensdag waarschijnlijk halen ga, heeft of 175-50-13 of 175-45-13.
Dus dat zit sowieso goed.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.