![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() hallo iedereen
ik wil jullie even laten weten of lowering spring caps voor een polo g40 ook echt werken, dat scheelt jullie geld als je vantevoren weet of het rommel is of niet. ik heb nu onder mijn g40 een 80/60 verlagingset van gt cupline zitten(niks speciaals dus) zit erover na te denken om een schroefset te kopen maar heb al een paar keer gelezen dat dat niet zo heel veel scheelt en ik heb alleen een paar centimer nodig om voor nog wat te kunnen zakken. nu heb ik vandaag lowering spring caps besteld, dat is een vervanging van de voorste veer schaaltjes, deze zitten helemaal bovenin tussen de veer en het domlager. dit zijn foto's van mijn auto hoe hij er nu bij staat, heb ze achter al iets lager gelegt maar dat is nog niet te zien op de foto: ![]() ![]() ![]() ![]() zodra ik ze gemonteerd heb laat ik jullie weten of ze echt hebben gewerkt |
#2
|
||||
|
||||
![]() met een fk scroefset kan je nog ongeveer een 4cm lager denk ik
maar dan kom je niet weg met je aandrijfassen die raken dan je kas |
#3
|
||||
|
||||
![]() ok thnxx zal vandeweek is even onder mijn auto gaan kijken hoeveel ruimte ik nog heb, en anders ruimte maken d.m.v dremelen of is dat niet mogelijk.
greetz |
#4
|
||||
|
||||
![]() Jep, ik heb er ook een FK setje onder, en je kan zeker 4 cm. lager schat ik zo...
![]()
__________________
Polo 1.3i G60 "Soon" on the road (i hope) |
#5
|
||||
|
||||
![]() en hebben jullie gewoon een nieuw setje, of via ebay gekocht want ik vind 1000 euro voor die 1.5 a 2cm zakken vrij veel.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Ik heb mijn setje van FK, alleen in hoogte verstelbaar zijn die, destijds nieuw gekocht, bij NL Power, dat is 1 van de Nederlandse importeurs ervan...
Kostte mij toen (2 jaar geleden) € 690,- Dat was wel incl. korting, (via via connectie) (en iedereen kan meteen weer beginnen te zeuren over de service en leveringssnelheid van NL Power, ik heb er NOOIT geen last van gehad ![]()
__________________
Polo 1.3i G60 "Soon" on the road (i hope) |
#7
|
|||
|
|||
![]() Ik heb KW variant 2.rijd lekker hoor.
is ook in hardheid te stellen en RVS.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |
#8
|
||||
|
||||
![]() Ja, helemaal heerlijk setje, maar die is wel prijzig wat ik zo weet.
Die gaat richting 1000 euro toch??? En dat wilde Tim, volgens mij niet ![]()
__________________
Polo 1.3i G60 "Soon" on the road (i hope) |
#9
|
||||
|
||||
![]() hehe nee
![]() maar ik wacht dus eerst af wat die schaaltjes doen en anders ga ik kijken voor een schroefset. scheelt het kwalitatief veel met fk h&r of kw? want prijzen liggen nagenoeg bij elkaar. |
#10
|
||||
|
||||
![]() hee kereltje! hoe was de vakantie jongen??
Hij staat er mooi bij hoor! Schroefset word naar mijn mening wel beetje overdreven... Wat je zelf zegt... 1000 euro voor 2 cm.... Kun je volgens mij ook gewoon die caps voor gebruiken toch... Anders gewoon wat van de veer af slijpen... hihi Ik zie ook iets anders aan je wagen... zijn de wielranden in kleur?? zonder plastic blokje? |
#11
|
||||
|
||||
![]() dat heb jij goed gezien tinus! ga jij volgende week ook mee maar belgië vag meeting? gr tieske
__________________
DUB CLUB Golf mk2 1986 1.9 tdi Corrado 2.0 16v |
#12
|
||||
|
||||
![]() Hee ties (en tim natuurlijk!)
Is dat volgende week? zaterdag? zondag? Zondag kunnen rick en ik allebei niet, hebben we familie reunie. |
#13
|
||||
|
||||
![]() hey tinus
ja dat klopt heb ze zelf met polyester strak gemaakt en het relief eruit gehaalt, maar jammer dat jullie niet mee gaan (dacht dat rick zei dat hij wel mee ging) hoor het wel greetz p.s heb jij ooit iemand gezien die die schaaltjes heeft gebruikt? duurt wel lang voordat ze eindelijk binnen zijn. |
#14
|
||||
|
||||
![]() nee, nooit gezien! vind dat er ook weinig reacties op zijn.
Maar ja, zijn toch niet voor niets uitgevonden? Supersport is toch ook te koop? met inruil originele dempers? |
#15
|
||||
|
||||
![]() ja dat klopt, alleen heb je achter dan geen schroefdraad maar verlagen d.m.v die ring om dat schaaltje lager te leggen net als wij allebij hebben.
vink dan ook weer jammer maar zal die setjes nog is goed bekijken. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Ik heb nog nooit iemand die caps zien gebruiken omdat de meeste van tevoren tevreden waren met de keuze die ze vooraf gemaakt hadden...
Daarentegen komt het toch wel voor dat ze niet tevreden zijn, en achteraf een ander setje kopen... (vaak lager) Daarom nemen ook veel een schroefset als 1e keuze, kun je zo laag gaan als je wilt, is dat niet rijdbaar, dan schroef je hem stukkie omhoog... Ik heb een schroefset, omdat ik nog wel eens tussen velgen wisselde, en zodoende goed kon bijstellen qua hoogte... Ben benieuwd, als je de caps binnenhebt hoe dat scheelt ![]()
__________________
Polo 1.3i G60 "Soon" on the road (i hope) |
#17
|
||||
|
||||
![]() 'caps' of 'Tieferlegungsdomlager'
Nou weet ik niet hoe het bij de 2f zit qua ruimte ( motorkap loopt bij de voorruit iets omhoog ) maar bij een polo 1/1f en polo 2 raken de schokdempers vervolgens de motorkap. Putjes als gevolg. bij een 2f kan het meevallen. Bonrath 'Tieferlegungsdomlager' staan trouwens niet bekend om de lange levensduur.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#18
|
|||
|
|||
![]() Quote:
@Jaap: het gaat om de bovenste veerschotels... ![]()
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#19
|
||||
|
||||
![]() ik hoop dat het meevalt sjampoo maar volgens mij heb ik wel meer dan 1.5 centimeter over tussen schokbreker en motorkap
en ik bedoel ook: de voorste veerpoten en dan de bovenste veerschoteltjes (staat er ook ![]() thnxx alvast voor alle reacties ![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]() schoteltjes komen deze week binnen, denk eind van de week.
2 vrienden van mij: Een met een jetta mkII en de ander een polo 6n hebben ook van die schaaltjes besteld. ze hebben allebij al wel een schroefset maar willen nog wel een centimer ofwat zakken, dus laat jullie daarin ook wel weten hoeveel dat bij hun scheelt. greetz |