Log in

View Full Version : G40 in Golf 1...Hoe en wat???


chris
17-09-2008, 21:18
Plan is als volgt:

Ik heb een Golf 1 met standaard een 1.1 met een 4 bak.

Kan een compleet G40 blok met 5 bak kopen.Via de search functie hier al ontdekt dat de motorsteun aan distributie zijde verandert moet worden.

Maar past die 5 bak in mn Golf?Is dat een andere bak wat model als er normaal in een Golf 1 zit?

Hoe zit het dan met schakelmechanisme enz?

Heb wel ervaring met G60+bak inbouwen in Golf 1...heb meerdere Polo G40's gehad...maar de combi Golf 1 met een G40 is voor mij nieuw.

Dus als iemand tips of ervaring...of een link ergens naar toe heeft,hoor ik het graag.

(en voor de origineel freaks....ja sorry,het is een 75er 'swallow'...maar 1.1 is het gewoon niet voor mij :D

martiepartie
17-09-2008, 21:28
bak is een 085 type, die in een golf 1 op de 1.1 zit is een 084. Zelfde huis, alleen een 5 bak ipv 4-bak.
Dat past, ws. alleen de motorsteun/baksteun van je 1.1 bak overzetten.

Schakelmechaniek van de golf kan je gewoon gebruiken.

Motorsteun aan de distributiezijde weet ik zo niet; een 1.1 is vroegah ook in een polo1 en polo2 geleverd, en die blokken hebben dezelfde ophanging als de G40 blokken.

Ik zou zelf verwachten dat je de motorsteunen van de 1.1 gewoon kan overschroeven op de G40.

Martijn

classic line
17-09-2008, 21:28
ik weet hier niet zo veel van maar wel wel dat een polo blok andere ophang
punten heeft en dat het spruitstuk aan de voorkant zit dus moet je de uitlaat ook
aanpassen

maar kan zijn dat een 1.1 blok dit ook al heeft dat weet ik niet

gr mike

martiepartie
17-09-2008, 21:30
ja, dat heeft een 1.1. ook al.

In een golf1;

t/m 1.3 = smallblock (uitlaat voorzijde)
vanaf 1.3 (1.5 en groter) = bigblock (uitlaat achterzijde)

chris
17-09-2008, 21:51
Uitlaat ben ik niet bang voor,gaat me meer om de bak dus.Kunnen dan ook de aandrijfassen van de 4 bak onder lijkt me.

Intercooler enz word allemaal puzzelen,dat hoort erbij.Zal dan ook een tank met pomp van een GTI onder moeten.

Meer ideeen?

74mk1
17-09-2008, 22:52
Heeft er niemand foto's van die rode golf 1 g40 of die groene engelse?

aandrijfassen moeten zo passen.
Motorsteun aan bijrijderskant zul toch echt iets speciaals voor moeten fabriceren.
We hebben net een g40 in een 6n gebouwd maar daar konden we redelijk makkelijk een steun bovenop de chassisbalk maken. Ik heb zelf 2 golfjes met een 1,1 maar met die steun ga je niet wegkomen.

74mk1
17-09-2008, 23:29
Bij een 1,1 zit de steun aan de voorkant van het blok gemonteerd.
Bij de G40 ook maar dan zit er natuurlijk nog een g-lader aan vast.
http://static.pagenstecher.de/uploads/f/f9/f9b/f9bb/PICT10401.JPG G-lader steun en motorsteun zijn hetzelfde onderdeel. Geen lader aanwezig maar zo is de steun wel goed te zien.

martiepartie
18-09-2008, 08:52
ahaa; dat is het probleem. De steun van de lader en motorsteun zijn 1 deel. Vergeten...:)

Nou ja, moeilijk is dat niet echt.

Rijdt toch ook een jetta1 G40 rond hier op 't forum? Heeft iig een tijdje te koop gestaan (voor heel weinig!)

golf1g40
19-09-2008, 21:23
heb nog een g40 moter pas klaar voor golf 1 hangt nog in me golf 1 ben je zo klaar

CleanTFSI
16-12-2009, 18:27
heb nog een G40 sloper staan als je de kabelboom of iets anders nodig hebt motor is er niet meer deze zit weer in een ander polo g40

als je wat nodig hebt hoor ik het wel

verder succes met de inbouw

Larsv5
17-12-2009, 10:34
Volgens mij kom je niet helemaal uit met je G-lader aan de voor zijde, er moet een hapje uit je grill en volgens mij ook een aanpassing in je balk (maar dat weet ik niet zeker). Suc6 Lars

golfcabriolet
17-12-2009, 12:58
Volgens mij kom je niet helemaal uit met je G-lader aan de voor zijde, er moet een hapje uit je grill en volgens mij ook een aanpassing in je balk (maar dat weet ik niet zeker). Suc6 Lars
past gewoon er in.
niks uit de grill enz.
dat moet bij een polo 1 met g40

Larsv5
17-12-2009, 15:07
ok, ook weer duidelijk.

chris
17-12-2009, 18:36
Oude koeien uit de sloot....ik ben alweer een auto verder ondertussen...:)

Larsv5
17-12-2009, 18:37
Oude koeien uit de sloot....ik ben alweer een auto verder ondertussen...:)


:D :D :D

Niet gezien...

richard-polo
19-12-2009, 12:29
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/9/g40.jpg
stond nog in mijn fotoalbum :)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/9/g401.jpg

Richard
19-12-2009, 12:30
ja is van een kennis van mij, Roald

richard-polo
19-12-2009, 12:32
Ik weet van wie die is ;)

Larsv5
19-12-2009, 12:34
Nice...!!

SHReK
03-01-2010, 01:35
Wie heeft er nog meer zo'n ombouw gedaan?

Dit zou ik ook wel willen!
maar wat komt er nou echt bij kijken!
Tank bak motor moet er iets omgelast worden aan mijn 77er
of gaat dat blok zo om?

is er iemand in het zuiden die het al eens gedaan heeft?

Grtz

A.D GOLF1 1976
03-01-2010, 12:38
past gewoon er in.
niks uit de grill enz.
dat moet bij een polo 1 met g40

Hij bedoelt vast wanneer je met originele intercooler wilt rijden, dan zal er een stuk uit je front balk moeten want dat gaat echt niet passen

A.D GOLF1 1976
03-01-2010, 12:40
http://www.volksforum.com/albums/files/8/7/8/5/golfsiepandre006.jpg

Rolow..
27-03-2010, 10:11
Wie heeft er nog meer zo'n ombouw gedaan?

Dit zou ik ook wel willen!
maar wat komt er nou echt bij kijken!
Tank bak motor moet er iets omgelast worden aan mijn 77er
of gaat dat blok zo om?

is er iemand in het zuiden die het al eens gedaan heeft?

Grtz

Er is wel nog iemand in het zuiden die het ook gaat proberen. Daar heb je uiteraard nog niets aan :tongue:

De twee motorsteunen zijn het grootste probleem. De baksteun kan waarschijnlijk vervangen worden door een 020, 5 bak-steun van golf 1 (met enige aanpassingen).

De motorsteun aan de distributiezijde is een groter probleem. Ik vrees dat het nog een hele knutsel opgave gaat worden.


Heeft iemand toevallig foto's van de motorsteun die Roald heeft gefabriceerd??

baseknot
27-03-2010, 13:34
hier ben ik ook wel benieuwd naar ik meende te horen dat je de g40 er zo in kon lepelen zonder enige aanpassingen aan steunen.
maar ja ik heb er ook niet echt kaas van gegeten.

A.D GOLF1 1976
27-03-2010, 17:31
Alle steunen moeten aangepast worden, wil je het blok er een beetje fatsoenlijk in hebben hangen.
Schakelbak van polo kan gewoon gebruikt worden en de aandrijfassen van Golf1 passen er ook gewoon op.
Er zullen enige aanpassingen moeten worden verricht wil je de originele intercooler gebruiken, want dan zit de front balk bij de Golf1 in de weg.
Ik heb destijds gekozen voor een intercooler van een sharan, past mooi voor de radiateur langs, moet alleen een heel klein stukje uit je frontplaat waar je motorkapslot in valt, is verder geen grote aanpassing/verbouwing.
Dit houdt wel in dat je de bocht vanaf G-lader naar intercooler aan moet passen.
Ik had destijds een leuke blikvanger hiervoor, kreeg veel reacties wat dat voor bochtje was, totdat je hem aansloeg.
http://www.volksforum.com/albums/files/8/7/8/5/golfsiepandre007_389127.jpg
Bij de schakelstang is het makelijk om de geleidingssteun/beugeltje te verwijderen kun je hem makkelijker afstellen om hem in de vijf te krijgen.
Voor hen die dit gaan proberen, veel succes is echt leuk een G-40 in een Golf1. :thumbup:

G40supercharged
06-04-2010, 20:28
G40 lijkt me leuk heb al de derde genesis op naam staan
maar geloof me neem die stap en ga g60 rijden

loopt vele malen harder

stef

www.steveO1.hyves.nl

karretje
06-04-2010, 20:32
Tja...warom g 40 minder parts minder pk... :D

SpiderClass
06-04-2010, 23:25
Uh.. minder gewicht, betere wegligging.. :)

karretje
07-04-2010, 17:18
Ik geloof niet echt dat het een werelds verschil zal zyn..

Je zit by een g40 ook aan een intercooler enz..

A.D GOLF1 1976
07-04-2010, 22:14
G40 lijkt me leuk heb al de derde genesis op naam staan
maar geloof me neem die stap en ga g60 rijden

loopt vele malen harder

stef

www.steveO1.hyves.nl

Met enige investering kun je een G40 ook tot 250pk :eek: brengen hoor, en dat voor een 1300 motortje.

richard-polo
08-04-2010, 09:00
:shake:

Dub-Detail
08-04-2010, 09:14
stuur mij eens een link dan!! ik ken geen g40,s met 250pk... zelfs met g60 lader word dat moelijk...
met turbo moet dat wel haalbaar zijn maar zo,n g40 ladertje brengt dat niet....

Is wel mogelijk, alleen moet je moker veel geld investeren.
Gr, Pim

baseknot
12-04-2010, 19:38
http://www.volksforum.com/albums/files/8/7/8/5/golfsiepandre006.jpg
zijn er meer foto's van hoe die g40 ingebouwt zit?

A.D GOLF1 1976
12-04-2010, 20:18
zijn er meer foto's van hoe die g40 ingebouwt zit?

Ja een doos vol, alleen heb ik ze niet digitaal, werkte destijds nog met zo'n wegwerpcamera :redface:

blikje redbull
14-06-2010, 12:53
hallo,
ik heb dus hetzelfde idee
nu zijn al een aantal vragen beantwoord
maar hoe zit het met de kabelboom naar de zekeringkast
ik heb n mkII zekeringkast erin zitten (roco 1800 gt)
is het de (ik meende rode stekker) ompluggen en klaar of komt hier meer bij kijken

p.s. voor wie me nog niet kent ben net nieuw hier, interesse; even "stel je voor" gedeelte lezen

vwjopie
14-06-2010, 13:08
geloof niet dat dit nog door gaat?
aangzeien er nu een 20vt in de schuur staat.

chris
14-06-2010, 17:15
geloof niet dat dit nog door gaat?
aangezien er nu een 20vt in de schuur staat.

Haha...had in december al aangegeven dat dit topic voor mij niet meer van toepassing is... :)

Maar als andere ermee doorgaan...ikvinbest..

Marcski
15-06-2010, 10:28
geloof niet dat dit nog door gaat?
aangzeien er nu een 20vt in de schuur staat.

waarom zou je het topic dan weg doen, er zijn genoeg anderen gebaat bij deze info

vwjopie
15-06-2010, 19:59
waarom zou je het topic dan weg doen, er zijn genoeg anderen gebaat bij deze info

topic hoeft van mij niet weg hoor, info is altijd goed.
maar aangezien het niet meer direct op Chris zijn swallow slaat dacht vermeld het effe.

blikje redbull
16-06-2010, 11:29
thnx marcski
denk dat ook genoeg andere mensen baat hebben bij deze info
een nieuw topic openen lijkt me nutteloos

blikje redbull
22-06-2010, 12:33
heeft iemand n aansluitschema of iets dergelijks van n polo g40
voornamelijk van de motor-kabelboom t/m zekeringkast

Rallye-VR6t
22-06-2010, 16:43
Uh.. minder gewicht, betere wegligging.. :)

Hoeveel minder gewicht ?
Het is nagenoeg hetzelfde onderblok en kop.

Bak 02a of 020 zal iets schelen maar dat doet niet veel.
Alleen de G60 is met 300pk nog redelijk dociel te rijden. Dat is een G40 met 200 pk niet meer.

lucskevr6
16-03-2011, 12:03
Hallo,

Ik ga ook een G40 in men 1.3 golf 1 hangen en vroeg me af of de originele radiator kon behouden (met reservoir eraan vast) worden en hoe ze de interkoeler er nog bij tussen krijgen; Heeft iemand hier foto's van?
Hoe zit het nu met de steun aan de distributiezijde? Kan iemand hier een duidelijk antwoord op geven eventueel met foto of kan ik ergens een aangepaste steun kopen?

lucskevr6
18-03-2011, 12:03
Hallo,

Ik ga me over een paar weken ook wagen aan een G40 ombouw in men 1.3 golf 1 LS van 1980. Heb je enkele tips ivm de ECU aansluiting, de befaamde motorsteun distributiekant en hoe heb je de interkoeler geplaats want deze is niet te zien op je foto.
Alvast bedankt !

MVG,

Luc

Pewi Vwteam
18-03-2011, 23:17
g40 ook digifant 1? geen idee eigelijk als dit wel zo is dan ff goed zoeken op internet staat zat info op. kan zowiezo niet moeilijk wezen.

lucskevr6
27-03-2011, 18:58
Hallo,

Ik wil graag een G40 in men 1300 golf 1 hangen en wil effe vragen of je me kan helpen aan/met de 2 steunen aan de zijkant want die zijn allebei anders en hoe heb je de 5-bak aangepast?

Alvast bedankt

lucskevr6
27-03-2011, 18:59
Hallo,

Ik had graag van je geweten of je me kan helpen aan/met golf 1 steunen voor de g40 op te hangen.
Alvast bedankt hé !

Luc

lucskevr6
30-03-2011, 08:32
Hallo,

Heb je misschien een foto van de steun aan de G-lader kant?

MVG,

Luc

richard-polo
28-04-2011, 10:51
Bak 02a of 020 zal iets schelen maar dat doet niet veel.
Alleen de G60 is met 300pk nog redelijk dociel te rijden. Dat is een G40 met 200 pk niet meer.


Onzin. met een subframe rijdt dat beter dna een golf1;)

ow ja en een G40 motor{1.3i} is gene g40 motor meer want een G40 lader drukt geen 250pk!!!

richard-polo
28-04-2011, 10:52
Hallo,

Heb je misschien een foto van de steun aan de G-lader kant?

MVG,

Luc


http://img398.imageshack.us/img398/4046/cimg9491bp8.jpg

erwinsims
23-07-2012, 14:26
Hallo iedereen,

ik vind dit een super toppic om te beginnen maar had wat vraagjes,

Ik ben zelf van plan mijn oude 1.3 te vervangen door een 1.3 3F blok (75 Pk)
en daar dan wat goodies op te zetten voor net dat beetje meer (spagetti, Weber 40, oliekoeler en een andere nokkenas) en ook een 5-bak te monteren uit een Polo (de 020 bakken passen van wat ik heb gehoord NIET op de smallblocks)
Het is mij verteld dat het onder blok van de 1.1,1.3 (inclusief de G40) en van de Golf3 de 1.4/1.6 (small-blocks) gelijk zijn en daar dus geen aanpassingen voor hoeven als je al een small-block reed.
het probleem zat hem wat ik hoorde in de 5-gangs baksteun die een andere aansluiting heeft dan de originele baksteun.

bij mij gaat het dan dus niet om een G40 maar een andere polo-topper die ik met een beetje spelen zo rond de 90 pk wil geven (het is en blijft een dagelijkse auto en ik wil me niet blauw betalen aan de benzine )

heb ik mij dan verkeerd laten informeren?


mvg,

Erwin

vagg freak
30-10-2019, 20:10
Is dit ooit afgekomen rij ook met een g40 in een golf1