Log in

View Full Version : Golf 3 GTI 2.0 16v . stationer probleem, als die warm is

Kevhax
03-10-2008, 07:57
Hallo allemaal :)

ben nieuw hier dus ik val gelijk met deur in huis .

gisteren een golfje 3 aangeschaft start heerlijk rijd gewoon goed
maar zodra die op temperatuur komt en ik ga ineens stil staan lijkt het net of die moeite heeft met het aanhouden van de moter hij sprinkt van 800 tpm naar iets boven de 0. en de lampjes om hem overnieuw te starten gaan al weer bijna branden en dat gaat heel de tijd door , soms blijft hij wel ineens stabiel lopen maar soms niet .. gewoon t rijden gaat perfect,

ps weet iemand of t duur is om een versnellingsbak te laten reviseren of dat iemand er nog 1tje heeft liggen . want de auto kan nogal schokken tussen het moment van gasgeven en gas los laten , ( zit ik namelijk bijna tegen de vooruit. )

hoop dat ik hier wat informatie kan krijgen

groetjes kevin :)

Dennis@polo86c.nl
03-10-2008, 13:54
Het slecht stationair lopen kan van alles zijn.
Je hebt de auto net, hoe is de staat van onderhoud?
Ik zou beginnen met controleren van bougies+kabels+rotor+verdelerkap.

Wat je verder zou kunnen doen:
- compressie (laten) meten, weet je meteen of de motor mechanisch fris is
- controleren op losse/kapotte slangetjes
- storingscodes uit laten lezen
- injectiereiniger bij de benzine mengen
-...

Schokken bij gas <-> geen gas, is dat geen kapotte motorsteun(en)?

Bertus_01
03-10-2008, 15:58
Zou beginnen met je stationair stappenmotor reinigen :thumbup:
Gewoon demonteren + reinigen met benzine...

Bertus_01
03-10-2008, 15:59
En van het tegen de voorruit aan komen met het loslaten van het gaspedaal..
Ligt denk niet aan de versnellingsbak zelf, Zijn je motorsteunen nog in orde?

Kevhax
03-10-2008, 18:50
mm het stationer gaat de goeie kant op me buurjongen heeft een vacuum slangetje gevonden die los hing..

en hij zegt dat dat de aandrijfas speling heeft, en hij heeft dat nog liggen van ze oude auto dus miss ben ik gered :P

en over

(Zou beginnen met je stationair stappenmotor reinigen
Gewoon demonteren + reinigen met benzine...)

waar zit dat ding ? is dat ding wat boven op t spruitstuk zit (rond) ?

Kevhax
03-10-2008, 21:04
nou mannen :)

me beestje is overleden

2 klappen gesis en rook en olie op de weg.

morgen maar eens ff kijken wat er mee is nu wat te donker

martiepartie
03-10-2008, 21:16
Geklap bij gasgeven/gas los;

bak overleden en nu geklapt??

zonde... succes met de herstelwerkzaamheden

Tjaap
03-10-2008, 21:49
na 1 dag eigendom?? ik zou toch eens gaan praten waar je hem gekocht hebt.

Kevhax
04-10-2008, 09:44
ik schakelde terug naar ze 2 er kwamen 2 klappen net of ik ergens overheen ree, en hij stond een soort in ze vrij kon niet meer in ze versnelling, en heeel veeel rook .. en ik was net een nummer aant draaien van smoke machine ( hoe toepasselijk ) :P

maar ik ga idd ff bellen .. en zomenteen ff kijken wat er nou eigenlijk aan de hand is ..

Jorp
04-10-2008, 10:06
2 klappen? Bonk, bonk motor los van zijn steunen en nu is er een koelslang gescheurd? Of je voorste motorsteun door de radiateur geschoten?

Kevhax
04-10-2008, 10:17
2 klappen? Bonk, bonk motor los van zijn steunen en nu is er een koelslang gescheurd? Of je voorste motorsteun door de radiateur geschoten?

het was wel dikke drap wat er op de weg lag dus ik denk dat t olie is zo rook heel de moter wel,

ik zit nog steeds te wachten op de expert die zomenteen komt kijken, dus ik hou jullie wel op de hoogte wat zich gisteren avond af heeft gespeeld onder het moterkapje :P

groetjes

martiepartie
04-10-2008, 10:19
Als het schakelen ook niet meer wil..= waarschijnlijk bak geklapt. Heb het laatst ook gezien bij een vento VR6. Kroonwiel van het differentieel was gebroken en heeft de hele boel geblokkeerd. resultaat= gat in de behuizing, olie over de uitlaat/motor en een hele boel rook..

( of de motor moet zo ver versprongen zijn dat de kabelschakeling ook kapot gegaan is??)

tiefflieger
04-10-2008, 10:53
Volgens mij hoef je dit niet te pikken hoor, je mag er toch wel vanuit gaan dat een auto langer als een dag te rijden is...

Heb zelf in de loop van de jaren ook heel wat slechte auto's gekocht maar dit is wel heel extreem.

Kevhax
04-10-2008, 10:55
Volgens mij hoef je dit niet te pikken hoor, je mag er toch wel vanuit gaan dat een auto langer als een dag te rijden is...

Heb zelf in de loop van de jaren ook heel wat slechte auto's gekocht maar dit is wel heel extreem.

jaa inderdaad ik vind t ook heel extreem maarja ik ga zo wel bellen..
maar ik denk dat ik er nix mee win bij die gast . niet geschoten is altijd mis toch :cool:

versterking is gearriveerd. dus we gaan ff kijken

Kevhax
04-10-2008, 14:57
nou t is egt over 2 aandrijfassen afgebroken en een flink gat in de versnellingsbak vandaar de olie.. hij is nu compleet gestript en gaat in onderdelen weg. was een mooie auto maarja de moter heeft me in de steek gelate..

voor de mensen die nog wat spullen nodig hebben, ik heb wat foto's geschoten en hopelijk willen mensen nog wat overnemen

kevvhax@hotmail.com . ben normaal altijd online ;)

martiepartie
04-10-2008, 15:14
nu al gestript?

Kevhax
04-10-2008, 16:21
nu al gestript?

jaa ik ben een snelle jonge haha :P