View Full Version : ruitenwissers, radio, dimlicht en kachel doen niets meer?
Hallo,
Gisteravond reed ik terug naar huis en in ene deden me: ruitenwissers, radio, dimlicht, kachel en achterruitenwisser het niet meer. Nu was dat best lastig aangezien het in de avond was en het regende :screwy:
Na even wat dingetjes te checken deed ik grootlicht, en die deed het nog wel. Als ik grootlicht doe gaat alles werken... De radio, ruitenwissers, kachel en achterruitenwisser doen het dan weer...
Nu heb ik net even wat dingetjes gechecked:
- Zekeringen,
- Ruitenwisser relais,
- Massa punten,
- Bedrading (of die niet kapot is)
Dit is allemaal goed, misschien dat iemand ook nog een elektronisch schema voor mij heeft. Het kan natuurlijk zijn dat ik wat over het hoofd zie...
Hier onder wat gegevens van mijn auto:
- Type: Golf 1
- Bouwjaar: 1977
- Motorcode: FP (1588CC caburateur)
Wie-O-Wie weet wat het kan zijn of heeft er een elektronisch schema voor mij???
marcelaudi
04-10-2008, 19:06
een bekende euvel van Vw , het is bijna met 100% zekerheid dat het witte blokje van het contactslot is .
een bekende euvel van Vw , het is bijna met 100% zekerheid dat het witte blokje van het contactslot is .
maar waar zit die? iemand een foto:D?
martiepartie
04-10-2008, 20:02
achter je contactslot.. Echt ACHTER je contactslot :)
kappen rond je stuurkolom weghalen, het blokje zit aan je contactslot geschroefd.
oke, nog bij de dealer te krijgen???:D
jullie bedoel toch niet het witte blokje IN me contactslot he? Want ik heb de zwarte stekker van het contactslot en daarin zit een wit iets??? is dat het???
jullie bedoel toch niet het witte blokje IN me contactslot he? Want ik heb de zwarte stekker van het contactslot en daarin zit een wit iets??? is dat het???
Volgens mij wel. Heb helaas geen foto's van het witte blokje, maar wel van een compleet contactslot:
http://img147.imageshack.us/img147/6163/dsc00594mr3.jpg
Volgens mij zijn die pinnetjes die er achter uit steken van het witte blokje(?).
Heb nog wel wat contactsloten liggen, mocht je niet meer aan zo'n wit blokje nieuw kunnen komen...
edit: bij mijn kitcar op Kever basis had ik trouwens ook steeds problemen met dit witte blokje
ja het witte blokje heb ik al gevonden, nog niet er uit gehaald... krijg hem er toch niet uitgelepeld zonder dat ie er helemaal af moet... dus morgen maar effe vast een nieuwe bestellen en alles er omheen weg halen...
ik laat het wel horen als het gelukt is!:D
Vandaag zo een wit ding bij de dealer besteld, kost wel € 37,50 :screwy: dan hoop ik dat die ook weer 31 jaar mee gaat :rolleyes:
maar dit zou dus de boosdoener moeten wezen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QTUMNBXO.jpg
En zo staat de auto er nu even bij:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-778GJHWP.jpg
Morgen maar inbouwen en hopen dat het het is..
gti_power
08-10-2008, 18:31
Dit probleem heb ik ook gehad,als je aan de grootlichthendel trekt werkt alles weer :screwy: .
Het witte blokje is het probleem idd.
Dit probleem heb ik ook gehad,als je aan de grootlichthendel trekt werkt alles weer :screwy: .
Het witte blokje is het probleem idd.
Ik moet wel me verlichting aan doen:P dus vandaag rond gereden met de stekkers van de kabels af, kreeg in het begin zoveel grootlicht van me tegenliggers :redface:
het is trouwens wel irritant:P want me raam besloeg, dus moest heletijd die grootlicht hendel aangetrokken houden... opgeef moment maar even een steeksleutel tussen gezet :screwy: :tongue: (steeksleutel tussen dash en hendel:P werkt perfekt)
Hij klikt zich toch vast als je je knipperlicht hendel naar achter trekt..
Interessant topic:)
die hendel klikt zich bij mij ook gewoon vast..
Hij klikt zich toch vast als je je knipperlicht hendel naar achter trekt..
alleen als dimlicht ook aan staat, en die deed het ook niet dus bleef die schakelaar niet zitten...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QTUMNBXO.jpg
the bad mo-focker :angry:
het was idd dat dingetje, nu doet alles het weer... alleen is de radio nu wel gesneuveld op 1 of andere manier :screwy:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.