View Full Version : Pierburg Elende..?Help..?
wildeknak
20-10-2008, 06:53
HELP!!!! :help:
Ik heb gister mijn caburateur schoongemaakt en bezig geweest met afstellen en nu wil hij niet meer starten!!
Het gaat om een 1,5Jb Automaat.
Er zit een Solex Pierburg carb. op!
http://94.100.114.20/385700001-385750000/385742701-385742800/385742727_5_Vx9N.jpeg
Ik heb al gezocht op het forum, maar kan niks bruikbaars vinden...
Wat is de simpelste manier om dit probleem op te lossen?
Nieuwe carb kopen of een ander type carb erop?
Wie kan mij helpen...??
En wie heeft een foto of explodedviewe van de vacuumslangen?
Andere carb, dit zij echt k.t dingen.. Heb dit probleem ook gehad andere carburateur en toen was het weer klaar
wildeknak
20-10-2008, 08:58
Andere carb, dit zij echt k.t dingen.. Heb dit probleem ook gehad andere carburateur en toen was het weer klaar
Jah dat wil ik ook!!
Maar welke Carb moet ik gebruiken dan? weber of??
Graag types omschrijven a.u.b
De Pierburg 1B is over het algemeen een probleemloze carb...de Pierburg 2E is echt een dramading.....
Als je hem goed in elkaar gezet hebt moet ie het gewoon weer doen, lukt je dat niet zou ik gewoon een ander gebruikte 1B erop zetten, hebben wij volgens mij ook nog wel liggen.
Wij hebben zelf een leenauto met daarop een 2 traps weber, maar dat heeft wel wat voeten in aarde gehad om dat erop te kunnen zetten, aantal slangen aangepast, andere gaskabel en luchtfilter en een adapterplaat gemaakt.......zou ik niet aanraden om zelf te gaan proberen.
Wij kunnen die swap wel voor je uitvoeren, dan ben je alleen wel een stuk duurder uit dan met een gebruikt carbje.
Wij gebruiken daar dan een nwe weber carb voor en dan moet je incl. montage en afstellen aan een kleine € 500,- denken.
wildeknak
20-10-2008, 19:18
oooke..!!
nou ik ben al een stuk verder ik had mijn vacuum slangen idd verkeerd weer aangesloten :redface:
nu ik dat weer in orde had was het weer starten lopen!
MAAR nu is er zaterdag aan alle stelschroeven gedraait dus ga nu op gevoel de auto proberen af te stellen...
Iemand nog Ideeen?? helemaal dicht draaien en dan 2.5 slag open... of zo iets?? :confused:
MrMiljon
21-10-2008, 11:05
Op mijn JB uit 79 zit een Solex 34 pict5(origineel). Die zou je er dus in principe ook op kunnen zetten denk ik. Zelf nog nooit problemen mee gehad. Lekker simpel carburateurtje. Recentelijk nog preventief gereviceerd ivm met hele aanpak auto, revisie stelde ook geen zak voor want er is simpelweg niet veel te reviseren.
Zit er een automatische shoke op zon ding ? Die aangestuurd word door via het slakkenhuis aan de zijkant?
Die kan namelijk kaduuk zijn ;)
wildeknak
21-10-2008, 11:37
Na het een en ander vervangen te hebben kwam ik er dus ook achter dat het automatiche choke gedeelte dus kaduk was!
Ben er nog steeds mee bezig..
Als ik het klaar heb zal ik jullie op de hoogte brengen!!
Greetzz..!!
Audilimburg
21-10-2008, 12:00
De cabby van mijn vriendin heeft ook een 2E Pierburg en slurpt benzine.
Heb laatst ook al wat problemen met de stationair stand moeten verhelpen.
Ik vraag me af of die 1B carburateur zoals hierboven ergens genoemd wordt 1 op 1 zou passen bij vervanging en wat is er wezenlijk anders aan die carb?
Na het een en ander vervangen te hebben kwam ik er dus ook achter dat het automatiche choke gedeelte dus kaduk was!
Ben er nog steeds mee bezig..
Als ik het klaar heb zal ik jullie op de hoogte brengen!!
Greetzz..!!
Het veertje wat het bi-metaaltje aanstuurt kan geknapt zijn he ;)
wildeknak
22-10-2008, 07:08
DE GOLF START EN RIJDT WEER..! :D
Wat was er nu allemaal aan de hand..?!?!
1* choke systeem kapot!
2* acceleratie-pompje verkeerd gemonteerd!
3* vacuum-slangen gescheurd!
De carb. die ik van mijn collega had gekregen was net iets anders had een paar aansluitingen meer... Vacuum en een retourleiding voor de brandstof ook had hij een andere aansluiting voor de gaskabel
Dus we hebben hem uit elkaar gehaald als voorbeeld voor mijn eigen!
Toen kwamen we er dus al snel achter dat de acceleratie-pomp er verkeerd in zat!
Toen dat 1maal weer goed zat, hebben we ervoor gekozen om het choke gedeelte over tezetten op mijn eigen carb.
Toen de hele boel weer in elkaar gezet!
Daarna heb ik alle vacuumslangen en aansluitingen vernieuwd en de carb. weer gemonteerd!
En toen starten!!
En jah hoor netjes 1500 Toeren en na even draaien zakt hij langzaam na een stioneer van 900 toeren...
Dus binnenkort nog ff Co-testje doen..!!
We hebben gisteravond nadat hij helemaal warm was, wou mijn PA toch nog ff de choke testen, maar jah dat wil niet als de rest nog warm is!!
Komt hij met een super Id! HaHa gewoon de tuinslang op de aansluiting van de koelvloeistof! en toen de kraan een poosje laten lopen! en na een half uur zagen we dat de choke-klep langzaam dicht ging
Dus nu nog klein beetje FIJN-afstelling en dan hopen dat hij goed blijft lopen..!!!
In ieder geval BEDANKT voor jullie hulp..!! :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.