Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-10-2008, 06:53
wildeknak's Avatar
wildeknak wildeknak is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 776
Default Pierburg Elende..?Help..?

HELP!!!! :help:

Ik heb gister mijn caburateur schoongemaakt en bezig geweest met afstellen en nu wil hij niet meer starten!!

Het gaat om een 1,5Jb Automaat.
Er zit een Solex Pierburg carb. op!




Ik heb al gezocht op het forum, maar kan niks bruikbaars vinden...

Wat is de simpelste manier om dit probleem op te lossen?
Nieuwe carb kopen of een ander type carb erop?

Wie kan mij helpen...??
En wie heeft een foto of explodedviewe van de vacuumslangen?
__________________
Bad news : Time Flies
Good News:
You're The Pilot
Reply With Quote
  #2  
Old 20-10-2008, 08:14
FEMME's Avatar
FEMME FEMME is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,150
Default

Andere carb, dit zij echt k.t dingen.. Heb dit probleem ook gehad andere carburateur en toen was het weer klaar
__________________
Moai sûnder wjergea binne de Wâlden: smûk skaadzjend beamtegrien oeral yn it rûn
Reply With Quote
  #3  
Old 20-10-2008, 08:58
wildeknak's Avatar
wildeknak wildeknak is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 776
Default

Quote:
Originally Posted by FEMME
Andere carb, dit zij echt k.t dingen.. Heb dit probleem ook gehad andere carburateur en toen was het weer klaar


Jah dat wil ik ook!!

Maar welke Carb moet ik gebruiken dan? weber of??
Graag types omschrijven a.u.b
__________________
Bad news : Time Flies
Good News:
You're The Pilot
Reply With Quote
  #4  
Old 20-10-2008, 17:16
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

De Pierburg 1B is over het algemeen een probleemloze carb...de Pierburg 2E is echt een dramading.....
Als je hem goed in elkaar gezet hebt moet ie het gewoon weer doen, lukt je dat niet zou ik gewoon een ander gebruikte 1B erop zetten, hebben wij volgens mij ook nog wel liggen.
Wij hebben zelf een leenauto met daarop een 2 traps weber, maar dat heeft wel wat voeten in aarde gehad om dat erop te kunnen zetten, aantal slangen aangepast, andere gaskabel en luchtfilter en een adapterplaat gemaakt.......zou ik niet aanraden om zelf te gaan proberen.
Wij kunnen die swap wel voor je uitvoeren, dan ben je alleen wel een stuk duurder uit dan met een gebruikt carbje.
Wij gebruiken daar dan een nwe weber carb voor en dan moet je incl. montage en afstellen aan een kleine € 500,- denken.
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #5  
Old 20-10-2008, 19:18
wildeknak's Avatar
wildeknak wildeknak is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 776
Default

oooke..!!

nou ik ben al een stuk verder ik had mijn vacuum slangen idd verkeerd weer aangesloten

nu ik dat weer in orde had was het weer starten lopen!

MAAR nu is er zaterdag aan alle stelschroeven gedraait dus ga nu op gevoel de auto proberen af te stellen...

Iemand nog Ideeen?? helemaal dicht draaien en dan 2.5 slag open... of zo iets??
__________________
Bad news : Time Flies
Good News:
You're The Pilot
Reply With Quote
  #6  
Old 21-10-2008, 11:05
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 587
Default

Op mijn JB uit 79 zit een Solex 34 pict5(origineel). Die zou je er dus in principe ook op kunnen zetten denk ik. Zelf nog nooit problemen mee gehad. Lekker simpel carburateurtje. Recentelijk nog preventief gereviceerd ivm met hele aanpak auto, revisie stelde ook geen zak voor want er is simpelweg niet veel te reviseren.
__________________
Daily T4 2.5TDI 88p
Gezinsbak Passat 3bg 1.9tdi 2005
Project 1 Golf Type1 1600GTi 1981 (marsrot)
Project 2 Golf Type1 1500LS 1979 (beige)
Project 3 Golf Type1 2000Gti Cabrio
Reply With Quote
  #7  
Old 21-10-2008, 11:27
T!m T!m is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,833
Default

Zit er een automatische shoke op zon ding ? Die aangestuurd word door via het slakkenhuis aan de zijkant?

Die kan namelijk kaduuk zijn
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997
Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk
Reply With Quote
  #8  
Old 21-10-2008, 11:37
wildeknak's Avatar
wildeknak wildeknak is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 776
Default

Na het een en ander vervangen te hebben kwam ik er dus ook achter dat het automatiche choke gedeelte dus kaduk was!

Ben er nog steeds mee bezig..

Als ik het klaar heb zal ik jullie op de hoogte brengen!!

Greetzz..!!
__________________
Bad news : Time Flies
Good News:
You're The Pilot
Reply With Quote
  #9  
Old 21-10-2008, 12:00
Audilimburg's Avatar
Audilimburg Audilimburg is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,082
Default

De cabby van mijn vriendin heeft ook een 2E Pierburg en slurpt benzine.
Heb laatst ook al wat problemen met de stationair stand moeten verhelpen.
Ik vraag me af of die 1B carburateur zoals hierboven ergens genoemd wordt 1 op 1 zou passen bij vervanging en wat is er wezenlijk anders aan die carb?
Reply With Quote
  #10  
Old 21-10-2008, 13:22
T!m T!m is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,833
Default

Quote:
Originally Posted by wildeknak
Na het een en ander vervangen te hebben kwam ik er dus ook achter dat het automatiche choke gedeelte dus kaduk was!

Ben er nog steeds mee bezig..

Als ik het klaar heb zal ik jullie op de hoogte brengen!!

Greetzz..!!


Het veertje wat het bi-metaaltje aanstuurt kan geknapt zijn he
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997
Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk
Reply With Quote
  #11  
Old 22-10-2008, 07:08
wildeknak's Avatar
wildeknak wildeknak is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 776
Default

DE GOLF START EN RIJDT WEER..!

Wat was er nu allemaal aan de hand..?!?!

1* choke systeem kapot!
2* acceleratie-pompje verkeerd gemonteerd!
3* vacuum-slangen gescheurd!

De carb. die ik van mijn collega had gekregen was net iets anders had een paar aansluitingen meer... Vacuum en een retourleiding voor de brandstof ook had hij een andere aansluiting voor de gaskabel

Dus we hebben hem uit elkaar gehaald als voorbeeld voor mijn eigen!

Toen kwamen we er dus al snel achter dat de acceleratie-pomp er verkeerd in zat!
Toen dat 1maal weer goed zat, hebben we ervoor gekozen om het choke gedeelte over tezetten op mijn eigen carb.

Toen de hele boel weer in elkaar gezet!

Daarna heb ik alle vacuumslangen en aansluitingen vernieuwd en de carb. weer gemonteerd!

En toen starten!!

En jah hoor netjes 1500 Toeren en na even draaien zakt hij langzaam na een stioneer van 900 toeren...

Dus binnenkort nog ff Co-testje doen..!!

We hebben gisteravond nadat hij helemaal warm was, wou mijn PA toch nog ff de choke testen, maar jah dat wil niet als de rest nog warm is!!

Komt hij met een super Id! HaHa gewoon de tuinslang op de aansluiting van de koelvloeistof! en toen de kraan een poosje laten lopen! en na een half uur zagen we dat de choke-klep langzaam dicht ging

Dus nu nog klein beetje FIJN-afstelling en dan hopen dat hij goed blijft lopen..!!!

In ieder geval BEDANKT voor jullie hulp..!!
__________________
Bad news : Time Flies
Good News:
You're The Pilot
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum