View Full Version : versnellingsbak uitbouwen
vwhobbyist
17-09-2004, 07:49
Ja, natuurlijk.
Nog even de T2a bus afmaken en dan naar VW Euro!
Dus later, :mad:
Golf 2 uit 1989 , 5 versn valt bij draaiende motor niet meer te schakelen.
Koppeling naar z'n grootje?
Nu heb ik bij busjes en andere luchtgekoelde types wel is een bak uitgebouwd. Bij Golfjes gaat hij toch nooit stuk.....................
Inde vraagbaak staat hoe je de bak uit moet bouwen, wat wordt bedoeld met
"maak de CONSOLE los van de versnellingsbak en het RUBBER METAALLAGER"
Is er ergens een foto of plaatje te vinden waar ik die console op kan herkennen?
Alvast bedankt, alle tips welkom.
Ga ik zaterdag wel naar Euro en zondag vroeg terug.
Bij Golfjes gaat hij toch nooit stuk.....................
:rolleyes: je wil nie weten hoeveel versnellingsbakken ik al versleten heb met m'n golfje :D
Ik heb er bij mijn diesel ook al 1tje stuk gehad. Over het algemeen valt het idd wel, zeker met de diesel bakken. Maar stuk kunnen ze altijd
Allart-Ghetta
17-09-2004, 20:26
Console zal wel de ophanging van het stangenstelsel zijn, die zit met 4 lange bouten met boutkop 13mm vast, dit deel rust op de rubbermetaalsteun oftewel de baksteun.
MauSeR35
19-09-2004, 15:33
is dat een beetje op straat uit te voeren allemaal of moet je t echt in een garage doen? zit namelijk met het zelfde probleem hier met een rotte bak..
Heb het al vaker op straat gedaan, maar je moet wel vriendelijke buren hebben ;)
MauSeR35
19-09-2004, 16:39
dat lukt wel al komen ze er gerust heel de dag bij staan kijken als je wat aan t doen bent, maar ze doen meestal niet moeilijk
vwhobbyist
27-09-2004, 10:11
Ik heb net een nieuwe topic ingevoerd,
wat een botte ellende is dat, die bak inbouwen.
Het wil gewoon niet lukken.
Zoals ik las in de reacties is het in- en uitbouwen bij diverse mensen zowat routine.
Reageer svp op mijn vraag, zie het niet meer zo zitten.
Krij hem niet netjes in positie.
Alle tips meer dan welkom!
Je zit waarschijnlijk met je differentieel te kloten bij je subframe en de verscnellingsbak steun. Je moet zorgen dat je je motor zover mogelijk laat zakken, Voorste motorsteun verwijderen als je dat al niet gedaan had, en de achterse motorsteun (distributie zijde) los maken. Als de motor zover mogelijk gezakt is kun je em er van onderuit in tillen. Je moet dan zorgen dat je differentieel (waar de assen aan zitten) omhoog wijst, dan kun je em er als het ware indraaien. Het is de eerste keer een hoop gevloek en gekloot maar het kan in elk geval wel.
Als het nog niet lukt horen we het wel
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.