PDA

View Full Version : inhouden 1300 i


jetta91
21-01-2009, 19:53
nu alle vorige problemen zijn opgelost komen de volgende 2

de golf houdt en beetje in tijdens het rijden,
voornamelijk tijdens het optrekken, als ik rustig optrek dan is er niks aan de hand,
maar zodra ik iets sneller wil optrekken of iets langer wil doortrekken dan houdt ie in,
niet met schokken of tikken maar hij houdt wel degelijk in,
bobine, bougie kabels, ontsteking en dergelijke zijn net nieuw, dus daar ligt het niet aan iniedergeval

en hij lekt wat olie bij de carter, is die simpel te vervangen?

jetta91
21-01-2009, 21:47
injectoren misschien? ik zou het niet weten namelijk stationair draait ie wel goed,

maar aangezien mn carter nu ook lek is zou het daarmee in verband kunnen staan?

Dennis@polo86c.nl
22-01-2009, 00:08
Benzinefilter wel eens vervangen?

zuivere311
22-01-2009, 00:30
vervang idd de benzine-filter. Heb ik ook gedaan en nu ben ik van redelijk vergelijkbare problemen af. De mijne had het vooral bij een koude motor (1.3 nz)

Stationair was ook geen probleem, pas na een paar minuten begon ie te sputteren en viel uit.

jetta91
22-01-2009, 07:37
waar zit die precies? bij mn jetta 1600 carb, zat ie onder de motorkap volgens mij die was van plastic, maar ik moet nu een aluminium hebben toch/

zuivere311
22-01-2009, 09:16
waar zit die precies? bij mn jetta 1600 carb, zat ie onder de motorkap volgens mij die was van plastic, maar ik moet nu een aluminium hebben toch/

Je moet de aluminium hebben, zit onder de auto voor de benzinetank. Ik heb bij Stadegaard 8 euro betaald voor de filter (was wel een aanbieding)

jetta91
23-01-2009, 07:32
dan ga ik daar even naar kijken van de week moet eerst nog werken,
gister wel injector reiniger gehaald, die paarse flacons bij tankstations voor het inhouden en dergelijk dat heeft precies 5 min gewerkt

dj-randy
23-01-2009, 08:36
wat het ook nog KAN zijn, daar kwam ik op de kwade manier achter is dat je kat verstopt zit.

Weet niet of je er nog 1 onder heb liggen maar dat was bij mij het probleem.

jetta91
23-01-2009, 17:45
ja die zit er inderdaad wel onder ja,
had je het ook dat ie als ie koud is heel slecht start en erg snel afslaat,
dat je op stoplichten moet afrijden als of je in een race wagen zit,
1 voet op de koppeling en je rechter voet half op het gas en half op de rem? :P
hij ruikt wel een beetje raar van binnen maar echt stinken doet ie niet ook had ik vanmorgen het idee dat ie een beetje meer rookt dan normaal

jetta91
23-01-2009, 18:53
Bougies en kabels die versleten zijn geven slechte vonken of slaan over. Dit veroorzaakt weer overschot aan onverbrande brandstof in het uitlaatsysteem, dit heeft tot gevolg dat de katalysator een te hoge temperatuur bereikt en zal smelten of verbranden. Slechte of niet goed werkende ontstekingsdelen moeten vervangen worden.
zou dit dan het probleem zijn?

kabels zijn nu vervangen maar die sloegen zo erg over dat mn auto zelfs weleens uitviel

jetta91
27-01-2009, 00:14
iemand nog een suggestie benzine verbruik is wel heel erg
reed ik eerst nog 750 km op 1 tank nu ben ik blij als ik de 300 haal :S

jetta91
27-01-2009, 20:02
koelvloeistof is ook ineens wit zag ik nu net.....
iemand al een idee?

Fast Eef
27-01-2009, 20:06
koppakking wel goed?

compressie meting gedaan?

edit:

loopt dat ding niet veels te rijk? lambda sonde ok?

neem aan dat het motorcode NZ is?

jetta91
27-01-2009, 20:13
ik neem aan dat de koppakking wel goed is ja, ik heb net onder de olie dop gekeken en dat ziet er allemaal goed uit, maar met het starten heb ik wel een beetje witte rook, maar dat kan ook komen doordat ie op het moment zo slecht start, en dat ie dan niet alle benzine verbrand.

maandag gaat ie naar de garage terug waar ze het blok hebben ingebouwd, maar ja tot die tijd moet ik hem wel kunnen gebruiken

Fast Eef
27-01-2009, 20:20
onder de oliedop kan je niet zien of de koppakking lek is. Als je de dop van de kvs eraf draait. staat dat onder hoge druk?

jetta91
27-01-2009, 20:33
neej staat totaal geen druk dus dat moet normaal ijn volgens mij

Fast Eef
27-01-2009, 20:37
vreemd dan, ik verdenk je lambda..

hoog verbruik en stotteren.

kan natuurlijk veel oorzaken hebben. als je m aan uitlaatgas tester hangt. Krijg je snel een indicatie. Je zal waarschijnlijk dan een hoge HC waarde hebben. Dat zou je voor de grap nog even na kunnen kijken

jetta91
27-01-2009, 20:52
nou dan mogen ze daar maandag even naar kijken dat kan ik zelf nou weer niet :)
maar is doorrijden dan erg schadelijk?

jetta91
28-01-2009, 13:04
brandstof filter is vervangen, de witte koelvloeistof is normaal heb ik mij laten vertellen deze gebruiken ze bij mijn garage omdat deze koevloeistof zich in tegenstelling tot andere soorten wel laat mengen met andere soorten koelvloeistof,

maar het inhouden is er nog steeds, ik heb net een flacon verstuiver reiniger en kleppen reiniger erin geegooid, en een spuitbus in het luchtinlaat systeem gespoten,
maar hij blijft voorlopig inhouden

Dennis@polo86c.nl
28-01-2009, 13:09
Trek de lambdasondestekker eens los, staat wel ergensin een ander topic beschreven.

J-9A-N
28-01-2009, 13:17
Stekkeraansluiting van de computer even goed droog maken met een fohn en de computer even een poosje bij de kachel leggen te drogen.
Deze aansluiting wordt vaak nat doordat de gaten voor de afwatering in de watergoot onder de parafan verstopt zitten.
Computer zit onder de motorkap in de watergoot aan de bestuurderszijde.

Gr Jan.

jetta91
28-01-2009, 13:37
afwatering is helemaal goed zit niks verstopt en al het water loopt altijd netjes weg dus dat kan het niet zijn neem ik aan

maar waar zit de lambda sonde stekker precies? heb een foto, weet niet of ie daar op staat.. maar als die los wat dan moet ik dan rijden en kijken hoe die het dan doet?
en tijdens het stationair eruit trekken of voor het starten?

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NJBR4TAG.jpg

foto is erg groot even voor de duidelijkheid ik verklein m straks weer anders is het geen lezen :thumbup:

J-9A-N
28-01-2009, 13:44
[QUOTE=jetta91]afwatering is helemaal goed zit niks verstopt en al het water loopt altijd netjes weg dus dat kan het niet zijn neem ik aan QUOTE]

Iets aannemen is wat anders dan uitsluiten! :thumbup:

jetta91
28-01-2009, 13:54
hahaha neej okee maar als ik de auto was of het nou in de wasstraat is met een hogedruk reiniger schuimborstel of thuis met een emmertje water, het water loopt altijd direct weer weg, vooral met schuim borstelen kan je dat goed zien, het hoopt zich niet op maar loopt iniedergeval weer direct weg

jetta91
28-01-2009, 21:32
nou al die pleur die erin is gegaan heeft blijkbaar geholpen heb de auto eerst 2,5 uur laten afkoelen toen gestart en gereden niets aan de hand startte meteen en rijd weer goed en lekker fel, daarna 5,5 uur laten afkoelen weer gestart en een stukkie gereden en deed het weer prima :)