PDA

View Full Version : Groupbuy: GPS trackerrs??


martijnvanderh
22-01-2009, 19:32
Hoi!

Steeds vaker zie ik dat er wagens gestolen worden...

Nu zag ik op Rondevries het volgende apparaatje staan! Het bestond al wel, maar volgens mij nog niet in deze vorm en voor deze prijs. Ik wil geen reclame maken, maar dit is ter info voor mensen die hun wagen beter willen beveiligen.

http://www.rondevries.nl/catalog/images/QUOgle05_Auto.jpg

Prijs: 419 euro

QUOgle is een heel klein apparaatje dat in je auto is ingebouwd. Via satellieten weet QUOgle altijd precies waar hij is.
Als je wilt weten wáár, hoef je QUOgle maar te bellen.
Je krijgt dan een SMSje terug met de positie, die je op een pc-scherm of mobieltje zichtbaar maakt. Op een landkaart (2D-stratenkaart of 3D-kaart met gebouwen e.d.) zie je dan op 5 meter nauwkeurig waar je auto op dat moment is. En dat stelt gerust.

Je kunt de werking ook omkeren: je bakent dan eerst ‘elektronisch’ een gebied af waar QUOgle vrij mag bewegen. Zodra QUOgle buiten dat gebied komt, krijg je een alarm-SMSje op je telefoon met de locatie van QUOgle. Je weet dan dat de drager van huis afdwaalt en kunt meteen actie ondernemen. Desgewenst wordt het alarm-SMSje naar meerdere mensen gestuurd.

QUOgle werkt met de nieuwste GSM en GPS technologie (SIRF3), waardoor hij ook werkt in gebouwen e.d. Elke seconde bepaalt QUOgle zijn positie! Daar waar geen GPS-bereik is (bijv. midden in een tunnel onder een rivier), stuurt QUOgle zijn laatst bekende positie, dus van de ingang van de tunnel.

Goed om te weten:
QUOgle communiceert alleen met mensen die daar recht toe hebben. Onbekenden kunnen dus nooit zomaar de positie van de drager opvragen. Ook hoeft je mobieltje geen GPS-mobieltje te zijn.

De manier waarop je QUOgle gebruikt kun je op afstand instellen. Je doet dat door een SMSje te sturen, waarin je vertelt wat QUOgle moet doen. In totaal zijn er zes manieren om QUOgle te gebruiken:

Zoek:
bel QUOgle en je krijgt een SMSje met de positie. QUOgle werkt met de nieuwste GPS-technologie, dus het maakt niet uit of QUOgle in een tas of broekzak zit.

Afgebakend gebied:
je krijgt een SMSje zodra QUOgle buiten het toegestane gebied komt. Dit gebied is rechthoekig en wordt omgeven door onzichtbare grenzen. Het afbakenen is niet veel meer dan eenmalig in QUOgle opgeven wat de locaties van de linkerbovenhoek en rechteronderhoek van het gebied zijn.

Auto-Track:
deze laat elke 30 seconden de positie van QUOgle weten aan alle belanghebbenden. Je krijgt dan elke 30 seconden een SMSje, zodat je een snel bewegende QUOgle gemakkelijk kunt volgen.

Bewegingsmelder:
zolang QUOgle op één plaats blijft, gebeurt er niets, maar zodra hij verplaatst wordt, krijg je meteen een melding.

Snelheidsmeter:
waarschuwt als QUOgle zich te snel verplaatst. Zo kun je hem instellen op 80 km/uur. Beweegt hij sneller, dan krijg je daarvan bericht.


Hij werkt op de accu van de auto maar heeft ook een eigen batterij, voor het geval dieven de auto-accu onklaar maken.
QUOgle CAR kan onzichtbaar worden weggebouwd. De AAN/UIT-knop, SOS-knop en de kleine microfoon (om op afstand te horen wat er zich in de auto afspeelt) zijn gemakkelijk op of onder het dashboard te plakken. Je kunt QUOgle CAR ook op afstand inschakelen door een SMSje te sturen. Je krijgt dan elke 3 minuten een SMSje met de positie van je auto.


Technische specificaties:

Netwerk: GSM en GPRS
Band: 850, 900, 1800 en/of 1900 MHz
SIM-kaart: niet meegeleverd
GPS: SIRF3
GPS gevoeligheid: 159 dBm
GPS nauwkeurigheid: 5 meter
Snelheid van plaatsbepaling: Na inschakelen 45 sec, daarna 1 sec
Toegestane vochtigheid: max. 95%
Afmetingen: 103x62x33 mm
Gewicht: 110 gram
Stroomvoorziening: 12-24 VDC
Standby-tijd oneindig

OldSkool-II
22-01-2009, 21:59
Erg gaaf dit, en misgien wel een uitkomst voor al die diefstallen de laatste tijd.
Voor mij wordt het hem niet, tis al 2x zo duur als de auto was :D

dj-randy
22-01-2009, 22:08
ja, mijn auto kost in deze staat minder als het kastje.
voor nieuwe auto's lijkt het me trouwens wel een uitkomst ....

Goed gevonden martijn

breadfan83
22-01-2009, 22:08
Niet eens echt zo duur als je kijkt wat je ervoor terug krijgt.
Gaaf dingetje dit! :thumbup:

Tjaap
22-01-2009, 22:20
sim-kaart niet meegeleverd... hoe werkt dit ding? je propt er gewoon een pre-paid van een tientje in ofzo? Of hoort er een abonnement bij?

breadfan83
22-01-2009, 22:22
sim-kaart niet meegeleverd... hoe werkt dit ding? je propt er gewoon een pre-paid van een tientje in ofzo? Of hoort er een abonnement bij?

Vroeg ik me eerst ook al af.
Van hun site:
"In your QUOgle you insert a SIM-card of a telecom provider of your choice. You can use a prepaid of subscription card. There will be no phone calls, only SMS-communication, so choose one that offers you the best rate for SMS-messaging, for instance 300 messages for less then ten Euros."

http://quogle.com/QUOGLE_UK.htm

Dirk
22-01-2009, 22:39
"QUOgle werkt met de nieuwste GSM en GPS technologie (SIRF3), waardoor hij ook werkt in gebouwen e.d."

Succes, maar een SiRFstar III GPS chip gaat in een beetje parkeergarage/gebouw toch echt geen GPS signaal ontvangen!
Dat is een beetje een broodje aap verhaal!
Wel zal hij in stedelijk gebied beter ontvangst hebben dan voorgaande GPS chipsets.

Mitta
22-01-2009, 22:52
Succes, maar een SiRFstar III GPS chip gaat in een beetje parkeergarage/gebouw toch echt geen GPS signaal ontvangen!
Dat is een beetje een broodje aap verhaal!
Wel zal hij in stedelijk gebied beter ontvangst hebben dan voorgaande GPS chipsets.

Evengoed heb je dan wel de laatste gepijlde locatie, en zodra de auto weer buiten het huis/parkeergarage komt geeft hij weer opnieuw een locatie af...

breadfan83
22-01-2009, 22:57
Succes, maar een SiRFstar III GPS chip gaat in een beetje parkeergarage/gebouw toch echt geen GPS signaal ontvangen!
Dat is een beetje een broodje aap verhaal!
Wel zal hij in stedelijk gebied beter ontvangst hebben dan voorgaande GPS chipsets.

Dat staat toch ook in de link in de eerste post. ;)

Elke seconde geeft het apparaat zijn locatie door. In geval van het ingaan van een tunnel, of zoals in jouw voorbeeld, een parkeergarage, weet je dus waar de auto naar binnen is gegaan.

En zover ik weet zijn er niet veel tunnels of garages groot genoeg om een auto in kwijt te raken. Ga naar de laatst bekende bestemming, ga naar binnen, voila. :thumbup:

eshy
23-01-2009, 09:41
Kom je binnen, kun je meteen ff helpen de laatste paar onderdelen van je auto het busje in te laden.... Zegt die meneer nog ff vriendelijk: "De rest mag je houden". :screwy:

Area51
23-01-2009, 11:41
Niet eens echt zo duur ..

Het kan goedkoper hoor. (http://link.marktplaats.nl/218033027)

GerardMkIIVR6
06-07-2010, 10:33
Na een paar x hier op het forum gezien te hebben dat auto werden gestolen zoals nu ook die van Ron zat ik te denken zou het niet wat zijn om een forum groepsinkoop te doen van bv een GPS tracker in onze auto's?
Heb er zelf geen verstand van dus wie wel en lijkt het iedereen wat?
Is maar een idee is deze vreemde tijden. ;)

PimVW
06-07-2010, 10:46
Goed plan, doe wel mee!

Marcski
06-07-2010, 11:01
heb ik ook wel interesse in!

Alberto
06-07-2010, 11:11
ik ook

HannoverEdition
06-07-2010, 12:50
Ik evt ook wel!

Enne goed idee Gerard :thumbup:

jettaracing
06-07-2010, 13:00
ben ook wel benieuwd naar de mogelijkheden

GerardMkIIVR6
06-07-2010, 13:20
Mooi er is dus wel interesse.
Ja je hoort het steeds vakerhier op het forum op het moment ook dus ja als je met zo een ding je auto terug kan vinden scheelt een stuk dacht ik.
Nu nog iemand vinden die er verstand van heeft en kan leveren.

Matheo
06-07-2010, 13:32
Goed idee, maar wat ik me dan toch afvraag.. Kun je met zoiets wel uit de voeten? Lijkt me niet echt een goed idee om met een honkbalknuppel en een TomTom op zoek de gaan naar een loods vol omkatters. Wat ik bedoel; doet de politie hier wel iets mee? Kunnen ze met behulp van zo'n tracker een huiszoekingsbevel krijgen bijvoorbeeld?

steven16v
06-07-2010, 13:32
Hier ook wel interesse. Maar dan moet het wel aangeboden worden voor een goede prijs. Omdat veel mensen hier ook op het forum zitten met meerdere auto's.

Ik zelf heb er helaas geen verstand van. Dus ik ben benieuwd. :)

knarfmk1
06-07-2010, 13:53
hier ook interesse, maar ben idd ook benieuwd of de politie er iets mee doet (/mag doen)

GerardMkIIVR6
06-07-2010, 14:21
Wil je dat dew politie er na maanden wat aan doet of wil je meteen weten waar dioe staat ;)
Das voor mij belangrijker om mte weten waar die is.
En dan zie ik wel verder.
En de politie moet wel wat doen want je hebt het in je eigen auto zitten niet in iets van een ander.
Zo werkt het ook met belangrijke personen hebben allemaal GPS aan hun hoor ;)
Als het kon zou iik zelfs 1 hangen aan mijn zoon van 6 gekeken naar de tijd waar we tegenwoordig in leven.
Dus wie weet er meer van en kan ons verder helpen met de groepsaankoop.
Heb ergens eens een GPS tracker zien staan voor 189euro maar misschien zijn er andere mogelijkheden of apparatuur.

Jetta MaNiA
06-07-2010, 14:29
Wij hebben het op de auto's van het werk zitten.
Kan je via internet volgen waar het wagenpark uithangt.

Maar zodra je het systeem uitschakelt (lees: de gps ontvanger eruit scheurt!) functioneert dit niet meer...

joostvw
06-07-2010, 14:29
ff googlen:
http://www.gpstrackershop.nl/?mpid=7357&gclid=CKeRnuT_1qICFYkqDgod_mIWwg
120,-

http://www.homra.nl/?page=catalog&view=product&product_id=81
100,-

GerardMkIIVR6
06-07-2010, 14:35
Ja Johan klopt maar die kleine kun je overal bergen en gaat om de eerste uren he die tijd moet je gebruiken.
He JoostVW die zijn mooi denk dayt de bovenste beter is die kan je reallife volgen geloof ik op de laptop.
Denk ik ik heb er geen verstand van.:D
Kom alleen met de ideeen ;)

T5_TDI
06-07-2010, 14:36
Dat ziet er goed uit, 1 simpel smsje en gelijk weet je waar de auto zich bevindt.

Alberto
06-07-2010, 14:42
http://www.tracktrace.net/producten/budget-tracer/

Alberto
06-07-2010, 14:47
Wij hebben het op de auto's van het werk zitten.
Kan je via internet volgen waar het wagenpark uithangt.

Maar zodra je het systeem uitschakelt (lees: de gps ontvanger eruit scheurt!) functioneert dit niet meer...
hebben wij ook op de vrachtwaggel
ze kunnen me op de meter naukeurig volgen

snelheid , rem acties , verbruik , noem maar op
alles kunnen ze zien en volgen
Maar idd , 1 knop om op de centrale doos , en ik ben verdwenen , je moet wel weten waar hij zit natuurlijk :D

zippo123
06-07-2010, 14:49
Heb ook zeker interesse!:D ik blijf het volgen

GerardMkIIVR6
06-07-2010, 14:54
Als het klopt zijn er hier al 10 geinteresseerden :D
Dus het heeft toch wat los gemaakt ;)
Anders maar even een lijstje maken?
En iemand die erover wil gaan om te kijken watvoor prijzen enz het gaan worden want ik ben daar niet zo goed in :D (schaam)

Theowob
06-07-2010, 15:58
Ik heb ook wel interesse, volgens mij moet je dan ook een soort abonnement erbij nemen.

PatrickG40
06-07-2010, 16:07
Im in!!

GerardMkIIVR6
06-07-2010, 16:09
Dat is het hem dus Theo niet bij allemaal maar ja welke en wat ben je nodig.
Dus hoop dat er iemand verstand van heeft en alles kan regelen en adviseren.

GerardMkIIVR6
06-07-2010, 16:15
1:GerardMkIIVR6
2:PimVW
3:Marcski
4:Alberto
5:Geditionone
6:Jettaracing
7:Matheo
8:Steven16v
9:Knarfmk1
10:Zippo123
11:Theowob
12:Patrickg40

R32
06-07-2010, 17:00
Ik ook :thumbup:

GerardMkIIVR6
06-07-2010, 17:03
Iedereen die mee wil doen mag z'n naam erbij zetten.

R32
06-07-2010, 17:08
1:GerardMkIIVR6
2:PimVW
3:Marcski
4:Alberto
5:Geditionone
6:Jettaracing
7:Matheo
8:Steven16v
9:Knarfmk1
10:Zippo123
11:Theowob
12:Patrickg40
13:R32

Edition-Blue
06-07-2010, 17:41
1:GerardMkIIVR6
2:PimVW
3:Marcski
4:Alberto
5:Geditionone
6:Jettaracing
7:Matheo
8:Steven16v
9:Knarfmk1
10:Zippo123
11:Theowob
12:Patrickg40
13:R32
14:Edition Blue

corrado-usa
06-07-2010, 18:08
1:GerardMkIIVR6
2:PimVW
3:Marcski
4:Alberto
5:Geditionone
6:Jettaracing
7:Matheo
8:Steven16v
9:Knarfmk1
10:Zippo123
11:Theowob
12:Patrickg40
13:R32
14:Edition Blue
15:Fire and ice vr6

GerardMkIIVR6
06-07-2010, 18:13
We moeten eerst maar even uitvinden welke voor ons het beste is.
We willen geen verborgen kosten enz.

sixpack
06-07-2010, 18:58
1:GerardMkIIVR6
2:PimVW
3:Marcski
4:Alberto
5:Geditionone
6:Jettaracing
7:Matheo
8:Steven16v
9:Knarfmk1
10:Zippo123
11:Theowob
12:Patrickg40
13:R32
14:Edition Blue
15:Fire and ice vr6
16:Sixpack

HannoverEdition
06-07-2010, 19:04
We moeten eerst maar even uitvinden welke voor ons het beste is.
We willen geen verborgen kosten enz.

idd ja,maar ga jij dit uitzoeken Gerard?

ik zou zeggen: keep us informed :thumbup:
Goed bezig!!

gr:
Guido

Dirk
06-07-2010, 19:11
1:GerardMkIIVR6
2:PimVW
3:Marcski
4:Alberto
5:Geditionone
6:Jettaracing
7:Matheo
8:Steven16v
9:Knarfmk1
10:Zippo123
11:Theowob
12:Patrickg40
13:R32
14:Edition Blue
15:Fire and ice vr6
16:Sixpack
17: Dirk

The Green
06-07-2010, 20:23
En wat met de belgen die willen meedoen? :)

HannoverEdition
06-07-2010, 20:25
En wat met de belgen die willen meedoen? :)

daar hebben we in NL TNT voor :D :D

Sjeesbeest
06-07-2010, 20:29
01: GerardMkIIVR6
02: PimVW
03: Marcski
04: Alberto
05: Geditionone
06: Jettaracing
07: Matheo
08: Steven16v
09: Knarfmk1
10: Zippo123
11: Theowob
12: Patrickg40
13: R32
14: Edition Blue
15: Fire and ice vr6
16: Sixpack
17: Dirk
18: Sjeesbeest

Alberto
06-07-2010, 20:36
Je zet wel wat in beweging Gerard :thumbup:

Zitten op dit forum geen elektronika freeks die wat weten hoe zo iets goed werkt
en wat betaalbaar is , zonder verborgen geld plukkerij ?
Of leveransiers van dit spul ...

breadfan83
06-07-2010, 20:44
Jongens, hier is nog een oud topic over die dingen: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=50764

GerardMkIIVR6
06-07-2010, 20:44
Ja schrik er zelf ook van hoeveel interesse er toch in is.
En kan het begrijpen zit er zelf ook al tijden mee in het hoofd.

Alberto
06-07-2010, 20:52
mischien even samen voegen met het topic van Gerard ?

Alberto
06-07-2010, 20:56
Jongens, hier is nog een oud topic over die dingen: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=50764
Thanks Chris ..
vraag me af hoe het dan werkt , net wat Jaap toen al vroeg
zit er een prepay kaart in of hoe werkt dat ?

zal deze week nog wel eens gaan puzzelen
en even langs wat sponsors /contacten ;)

breadfan83
06-07-2010, 21:09
Thanks Chris ..
vraag me af hoe het dan werkt , net wat Jaap toen al vroeg
zit er een prepay kaart in of hoe werkt dat ?

zal deze week nog wel eens gaan puzzelen
en even langs wat sponsors /contacten ;)

Wat ik er van begrepen heb, is dat je gewoon een losse simkaart moet kopen om er in te doen. Dit kan een abo of een prepaid zijn. Die laatste kosten nog geen tientje, dus dat zal zo'n probleem niet zijn. De meeste kaarten moet je alleen wel elk half jaar minimaal eens gebruiken, anders vervallen ze. Kan dus zijn dat je er effe mee moet bellen, of gewoon een tientje uitgeven en een nieuwe kopen. :thumbup:

Er wordt niet gebeld oid vanuit het kastje, dus er wordt ook geen beltegoed op die manier afgeboekt. Alle info gaat via sms, dus het wordt aangeraden een kaart te nemen waarme je goedkoop en veel kunt sms-en.

Ron mk1
06-07-2010, 21:32
Al zou het me 1000 euro aan smsjes kosten, dan maakt het me nog niet uit.

Ik denk dat je op zo`n moment niet druk maakt over sms kosten chris...;)

breadfan83
06-07-2010, 21:37
Al zou het me 1000 euro aan smsjes kosten, dan maakt het me nog niet uit.

Ik denk dat je op zo`n moment niet druk maakt over sms kosten chris...;)

Dat snap ik. ;)

Waar het op zo'n moment meer op gaat is dat je zoveel mogelijk sms-jes krijgt uit die kaart, want hoe meer sms-jes, en hoe vaker, hoe meer info je krijgt.

Dat een sms 7 cent of 30 cent kost boeit op zo'n moment helemaal niks, maar als er maar 'n tientje op die kaart staat, maakt dat opeens wel wat uit. :)

J-9A-N
06-07-2010, 21:59
2 VOORBEELDEN VAN TARGET:

Nieuw: MY-TRAK
WATERDICHTE OPSPORING VAN EIGENDOMMEN
Consumentenprijs incl. BTW: vanaf € 219,95

De My-Trak is een volwaardig GPS track & trace systeem dat gestolen bezittingen binnen een mum van tijd opspoort. My-Trak stuurt u direct een waarschuwing per sms en/of email indien het beveiligde eigendom buiten een, van tevoren zélf ingestelde, zone wordt verplaatst. Diefstal wordt zodoende altijd tijdig opgemerkt zodat politie of andere instanties snel actie kunnen ondernemen. Immers, dankzij de My-Trak kan de locatie van het eigendom ‘live’ gevolgd worden.

Dankzij de compacte afmetingen van de My-Trak (75x44x19mm.) is het systeem makkelijk uit het zicht op te bergen. Bovendien kent het apparaat een laag stroomverbruik (2,5mA) en is het waterdicht. De batterijduur bedraagt 72 uur, maar het systeem kan ook permanent van stroom worden voorzien middels een optionele inbouwkit. My-Trak kan een scala aan kostbare eigendommen beveiligen, van bijvoorbeeld (vracht)auto’s, motoren, scooters, boten, jetski’s, outdoor equipment tot zelfs huisdieren of personen.

U kunt op de My-Trak website zélf de omtrek van de waarschuwingszone instellen alsmede welke personen geïnformeerd moeten worden, op welke manier (via SMS en/of e-mail) en wat er beveiligd moet worden, bijvoorbeeld auto, vrachtwagen, personen, fietsen etc.. Naast de geavanceerde track & trace technieken biedt het systeem via de My-Trak website ook nog eens toegang tot kilometerrapportages die geëxporteerd kunnen worden naar Excel.

Kortom, de My-Trak is een volwaardig track & trace systeem dat bovendien betaalbaar is. Het systeem is verkrijgbaar vanaf € 219,95 en de gebruikelijke abonnementskosten bedragen € 9,50 per maand inclusief dekking in heel West Europa. De optionele inbouwkit kost € 49,99.

Het My-Trak Marine systeem, voor beveiliging van boten en jetski’s kost € 259,95 en wordt geleverd inclusief inbouwkit en externe GPS antenne.

• Waterdicht, compact en betaalbaar track & trace systeem
• Waarschuwt voor diefstal van kostbare eigendommen
• Waarschuwing via sms en email
• Laag stroomverbruik
• Live volgen van beveiligd eigendom via My-Trak Site
• Voorkeuren zélf via de website in te stellen
• Inzicht in kilometerrapportages

EN:

DE SNOOPER TRACKER
- Geen maandelijkse abonnementskosten
- Live-tracking zonder beperkingen
- 24 uur per dag live-tracking
- Verkoopprijs incl. BTW: € 199,00

De GPS Tracker informeert u via uw mobiele telefoon over de exacte lokatie van alles wat u wilt volgen.

Van auto’s tot boten, uw kinderen en uw huisdieren kunnen effectief worden gelokaliseerd. De compacte GPS zender wordt geleverd met ingebouwde oplaadbare batterij.

De ingebouwde batterij geeft de mogelijkheid tot 70 uur live-tracking. Als permanente oplossing kan de Tracker ook in uw auto, vrachtwagen of boot ingebouwd worden. Met behulp van een externe GPS antenne en hardwire set kunt u uw Tracker permanent en uit het zicht monteren. Snooper Tracker maakt gebruik van een combinatie van GPS, GPRS en GSM technieken. Zo kunt u de locatie van uw bezittingen te allen tijde volgen met behulp van Snooper’s GRATIS online service of via uw mobiele telefoon met daarop het juiste kaartmateriaal geïnstalleerd.

Snooper Tracker is tot 2.5 meter accuraat! Gun uzelf de gemoedsrust van het altijd precies weten waar uw kinderen of uw meest waardevolle bezittingen zich bevinden.


http://www.target-automotive.nl/

Ik heb me hier nog nooit in verdiept ,maar kan het via het werk bestellen.
Elektronica is niet mijn cup of tea zeg maar.
Maar mocht de keuze op Target vallen dan kan ik misschien wel een leuke prijs maken voor een groepsaankoop.

Gr Jan

Alberto
06-07-2010, 22:30
Maar mocht de keuze op Target vallen dan kan ik misschien wel een leuke prijs maken voor een groepsaankoop.

Gr Jan
kijk er komt beweging in :thumbup:

joostvw
06-07-2010, 23:36
ook ff op conrad.nl gekeken:

conrad tracker (http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flNlc3Npb249UDkwX05MX0IyQzpDX0FHQVRFMTE6MDAwMC4wMTRiLjFlYmNiYjk4Jn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28tODg1OS0xJn5TdGF0ZT0xNjI3OTQzMjk3====?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&mfhelp=&p_selected_area=%24ROOT&p_selected_area_fh=&perform_special_action=&glb_user_js=Y&shop=NL2&vgl_artikel_in_index=&product_show_id=&p_page_to_display=DirektSearch&~cookies=1&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&s_haupt_kategorie=&p_searchstring=gps+tracker&p_searchstring_artnr=&p_searchstring_manufac_artnr=&p_search_category=alle&fh_directcall=&r3_matn=&insert_kz=&gvlon=&area_s_url=&brand=&amount=&new_item_quantity=&area_url=&direkt_aufriss_area=&p_countdown=&p_80=&p_80_category=&p_80_article=&p_next_template_after_login=&mindestbestellwert=&login=&password=&bpemail=&bpid=&url=&show_wk=&use_search=3&p_back_template=&template=&kat_save=&updatestr=&vgl_artikel_in_vgl=&titel=&darsteller=&regisseur=&anbieter=&genre=&fsk=&jahr=&jahr2=&dvd_error=X&dvd_empty_error=X&dvd_year_error=&call_dvd=&kna_news=&p_status_scenario=&documentselector=&aktiv=&gewinnspiel=&p_load_area=$ROOT&p_artikelbilder_mode=&p_sortopt=&page=&p_catalog_max_results=20)

vdWal.
07-07-2010, 06:33
goed initiatief en heb mogelijik intresse..

maar om even in te gaan over het apparaat.. roberto stegerman van undercover in NL heeft hier eens een aantal testen mee gedaan met motoren en proefritjes de meeste criminele organisaties hebben alles al goed op de rit om hier iets tegen te doen.

zo rijden ze bijvoorbeeld in 1 streep naar de bepaalde lokatie toe zetten de motor in een vrachtcontainer en het signaal was verdwenen vervolgens is de motor verscheeft oid en ze zagen hem niet meer terug.

nu zijn er uiteraard ook vast en zeker mensen die autos stelen en er vervolgens gewoon in NL weg proppen oid

benieuwd hoe de gang van zaken hier bij gaat verlopen hou dit topic zeker in de gaten :thumbup:

Jetta MaNiA
07-07-2010, 08:03
Is het signaal krachtig genoeg als je hem opbergt dan?

Bij de wagens hier op het werk zit de electronica onder het dash, maar er moet wel een soort van ontvangertje op het voorraam. Klein, maar wel in het zicht...

breadfan83
07-07-2010, 09:23
Volgens mij was het bij de stand van Herm dat ik die accu zag liggen van 't weekend... dat ding was goed klein, en er zijn vast nog kleinere accu's te krijgen, die je ergens in de auto kunt verstoppen.

Extra kabel van de dynamo naar die accu trekken, en je hebt ook signaal voor langere tijd zonder dat de motor (met accu) er in hoeft te zitten.

En sommige van die kastjes hebben een eigen ingebouwde accu die het 'n dag of drie uithoudt...

Alberto
07-07-2010, 10:55
Is het signaal krachtig genoeg als je hem opbergt dan?

Bij de wagens hier op het werk zit de electronica onder het dash, maar er moet wel een soort van ontvangertje op het voorraam. Klein, maar wel in het zicht...
antenne kan zelfs in de spiegel kap :thumbup:

martijnvanderh
07-07-2010, 11:48
Super interresant! Vanuit mezelf zou ik een voorkeur hebben voor een apparaat die ook live tracking aanbied via website (a la google maps).

GerardMkIIVR6
07-07-2010, 11:49
Super interresant! Vanuit mezelf zou ik een voorkeur hebben voor een apparaat die ook live tracking aanbied via website (a la google maps).

Dat zou ik dus ook het liefst willen.

wobster
07-07-2010, 12:02
waar ik dan mee zit zijn de volgende zaken

-word er continu opgevolgd waar de auto is?want van het moment ze loods binnen rijden is het gedaan met signaal,en als je ligt te slapen zijn er al rap paar uren voorbij voor je het doorhebt dat je auto weg is.

-hoe fel is dievengilde op de hoogte van dergelijke systemen mss zijn er scanners voor en hebben ze binnen de minuut het systeem gevonden en verwijderd.

GerardMkIIVR6
07-07-2010, 12:08
Ze verwachten het niet op oude auto's ;)
Op nieuwe waar standaard al trackers op zitten is een breaker voor zetten ze ergens tussen terwijl die wordt gestolen zodat er geen signaal is.
Maar een los systeem zit niet op de auto aangesloten dus dat probleem kun je niet hebben.

MelG60
07-07-2010, 16:12
Een beetje professionele dief heeft standaard een GPS jammer op zak, op batterij of op 12v die je zo in de sigarettenaansteker plugt van de auto die je steelt :rolleyes:

Leuk zon tracker maar je hebt er alleen wat aan als je auto door amateurs word gejat.

Tjeerd
07-07-2010, 16:30
01: GerardMkIIVR6
02: PimVW
03: Marcski
04: Alberto
05: Geditionone
06: Jettaracing
07: Matheo
08: Steven16v
09: Knarfmk1
10: Zippo123
11: Theowob
12: Patrickg40
13: R32
14: Edition Blue
15: Fire and ice vr6
16: Sixpack
17: Dirk
18: Sjeesbeest
19: Tjeerd

Een vriend van mij is bezig met de productie van deze dingen. Ik heb hem de llink gestuurd.

Alberto
07-07-2010, 16:56
Een beetje professionele dief heeft standaard een GPS jammer op zak, op batterij of op 12v die je zo in de sigarettenaansteker plugt van de auto die je steelt :rolleyes:

Leuk zon tracker maar je hebt er alleen wat aan als je auto door amateurs word gejat.
welke prof jat nu een golf 2 ? ;)

ErikvanBilsen
07-07-2010, 18:10
01: GerardMkIIVR6
02: PimVW
03: Marcski
04: Alberto
05: Geditionone
06: Jettaracing
07: Matheo
08: Steven16v
09: Knarfmk1
10: Zippo123
11: Theowob
12: Patrickg40
13: R32
14: Edition Blue
15: Fire and ice vr6
16: Sixpack
17: Dirk
18: Sjeesbeest
19: Tjeerd
20: ErikvanBilsen

breadfan83
07-07-2010, 18:49
welke prof jat nu een golf 2 ? ;)

Precies.

En baadt het niet, het schaadt ook niet.
Wat is 150 euro nou op het bedrag dat de meesten nu al in hun auto hebben gestoken? ;)

Mitta
07-07-2010, 18:56
01: GerardMkIIVR6
02: PimVW
03: Marcski
04: Alberto
05: Geditionone
06: Jettaracing
07: Matheo
08: Steven16v
09: Knarfmk1
10: Zippo123
11: Theowob
12: Patrickg40
13: R32
14: Edition Blue
15: Fire and ice vr6
16: Sixpack
17: Dirk
18: Sjeesbeest
19: Tjeerd
20: ErikvanBilsen
21: Mitta

Ik ben ook al een tijdje opzoek naar zo een systeem en ga dit zeker in de gaten houden!

stufenheckfahrer
07-07-2010, 22:35
Supergoed initiatief dit!

Hoor ik hier een nieuw Volksforum-shop artikel ruisen?

Als het forum er wat aan kan verdienen, terwijl de users toch een groupbuy-voordeeltje hebben is volgens mij iedereen happy.

Just my two cents.

GerardMkIIVR6
08-07-2010, 08:50
Wie mee wil helpen graag ;)

HannoverEdition
08-07-2010, 09:38
ik zal vandaag ff een collega van mij vragen,hij heeft hiervoor iets van 15 jaar bij een bedrijf gewerkt waar ze alleen maar autoalarmen etc in hebben gebouwd,misschien dat hij nog wat mensen/leveranciers kent of weet...?
Ik doe mijn best :D

Hugolf
12-07-2010, 16:37
01: GerardMkIIVR6
02: PimVW
03: Marcski
04: Alberto
05: Geditionone
06: Jettaracing
07: Matheo
08: Steven16v
09: Knarfmk1
10: Zippo123
11: Theowob
12: Patrickg40
13: R32
14: Edition Blue
15: Fire and ice vr6
16: Sixpack
17: Dirk
18: Sjeesbeest
19: Tjeerd
20: ErikvanBilsen
21: Mitta
22: Hugolf

Goed initiatief!

Alberto
12-07-2010, 16:55
woensdag naar mcl leeuwarden
rij dan wel even langs sound of Mars

Chriskee.
14-07-2010, 07:17
Ik heb toevallig gister via mijn groothandel een mail gekregen dat deze nu ook leverbaar zijn via ons.
Kosten (gelukkig) bij lange na geen €400.

Beetlefreak
14-07-2010, 07:44
mischien even samen voegen met het topic van Gerard ?
Done idd, goed idee :)

martijnvanderh
14-07-2010, 12:53
Al initiatieven? prijs-rondvragen?

HannoverEdition
14-07-2010, 14:40
heb zonet even gebeld,en krijg waarschijnlijk morgen een telefoontje en/of email terug :D

ff afwachten dus.........word vervolgd :thumbup:

Area51
14-07-2010, 14:45
01: GerardMkIIVR6
02: PimVW
03: Marcski
04: Alberto
05: Geditionone
06: Jettaracing
07: Matheo
08: Steven16v
09: Knarfmk1
10: Zippo123
11: Theowob
12: Patrickg40
13: R32
14: Edition Blue
15: Fire and ice vr6
16: Sixpack
17: Dirk
18: Sjeesbeest
19: Tjeerd
20: ErikvanBilsen
21: Mitta
22: Hugolf
23: Area51

Ik wil er ook wel ééntje. (of 2, als de prijs goed is)

Alberto
14-07-2010, 14:47
ik ben er ook mee bezig , ff geduld aub

The_saint
14-07-2010, 14:56
ik heb ook interesse, ovv de mogelijkheden en werking van het te kiezen model

frankvr6
15-07-2010, 07:18
lijkt mij ook wat

sixpack
15-07-2010, 07:38
reply dan even met je naam erbij om het wat overzichtelijker te houden :thumbup:

Rob g60
17-07-2010, 00:27
Wil niemand voor het hoofd stoten als hij weg moet laat maar weten.
ik ben hier ook mee bezig geweest kan een set leveren voor 140 euro
http://www.gprstracker.nl/index.php?page=details&prod=2&cat=4&group=1

Is bij afname van 10 stuks of meer maar dat lijkt me geen probleen;)

Alberto
17-07-2010, 07:33
Wil niemand voor het hoofd stoten als hij weg moet laat maar weten.
ik ben hier ook mee bezig geweest kan een set leveren voor 140 euro
http://www.gprstracker.nl/index.php?page=details&prod=2&cat=4&group=1

Is bij afname van 10 stuks of meer maar dat lijkt me geen probleen;)
geen probleem

lijkt een goeie optie , maar we gaan nog een paar afwachten
en dan vergelijken welke de beste is

zo ver bedankt :thumbup:

Mitta
17-07-2010, 10:35
Wil niemand voor het hoofd stoten als hij weg moet laat maar weten.
ik ben hier ook mee bezig geweest kan een set leveren voor 140 euro
http://www.gprstracker.nl/index.php?page=details&prod=2&cat=4&group=1

Is bij afname van 10 stuks of meer maar dat lijkt me geen probleen;)

Mooi systeem dit!

GerardMkIIVR6
17-07-2010, 10:43
Kijk Rob dit is een mooi systeem.
Deze komt zeker ervoor in aanmerking.
En de prijs is 140euro voor meer als 10afnames hoe gaat het met meer dan 20 zoals we nu in de lijst hebben ;)

R32
17-07-2010, 21:05
Dit is zeker een mooi systeem maar ik zit nog met een ding, je kan de software maar op een computer instaleren maar als mijn computer nu kapot gaat heb je niks meer aan de tracker toch.

Mitta
17-07-2010, 21:44
En wat nou als je accu pool los getrokken word of je accu leeg is? Dan kan je je auto ook niet meer vinden?

R32
17-07-2010, 22:01
En wat nou als je accu pool los getrokken word of je accu leeg is? Dan kan je je auto ook niet meer vinden?
Er zit een backup stroomvoorziening in dus ik denk dat dat wel ok is.

zippo123
18-07-2010, 13:22
Dit is zeker een mooi systeem! nog even afwachten voor mogelijke anderen maar dit is zeker weten een optie lijkt mij

martijnvanderh
18-07-2010, 13:47
Toch liever eentje met live tracking...

breadfan83
18-07-2010, 14:01
Toch liever eentje met live tracking...

Dat heeft die ook als je er een GPRS compatibele kaart in stopt volgens mij.

Rob g60
19-07-2010, 11:06
Dit is zeker een mooi systeem maar ik zit nog met een ding, je kan de software maar op een computer instaleren maar als mijn computer nu kapot gaat heb je niks meer aan de tracker toch.

Daar ga ik eens voor informeren maar daar zal ook wel een oplossing voor zijn hoop ik.

info volgt

Melvin
19-07-2010, 18:52
Goed initiatief!

Live-tracking is meer een gimmick dan echt handig. Bovendien kost dataverkeer met een prepaidkaartje nogal wat, dus dan kun je hem 10 minuten volgen en is je kaart leeg. Je gaat je auto toch niet rijdend vangen gok ik?

Kortom, gewoon een belletje doen, smsje ontvangen met de coordinaten en die op je laptop invullen of in Google Maps, dan weet je precies waar die is.

Ik heb al een PB gestuurd naar Gerard, ik kan verschillende sets leveren voor aanzienlijk gunstigere prijzen dan eerder genoemd. Prijzen komen dan onder de 100 euro te liggen. Gerard, als je meer info nodig hebt dan hoor ik het graag, praten we wel even verder!

zippo123
05-08-2010, 11:45
Is er al iets meer bekent over welke er misschien gekozen zal worden?

Alberto
05-08-2010, 12:01
Ik ben samen met Gerard naar Sound of Mars geweest
en Alex zou ook onderzoek doen , wat mogelijk was , en prijzen
Hij zou dan op dit forum reageeren

Wat ons wel duidelijk is geworden . er zit mega veel prijs verschil in
er zijn er van 80 euro tot 1*** euro

Wel is het zo die goedkope dingen werken (volgens Alex ) aleen in Nederland
en je moet elk jaar je simkaartje updaten
Wat natuurlijk snel word vergeten , weet hoe zo iets gaat ... :redface:

veel voor , en na delen hangen aan z'n ding vast

Ik wacht nog even af op wat Gerard zo al binnen krijgt aan aanbiedingen
we gaan natuurlijk voor de meest luxe voor de minste prijs :D

zippo123
05-08-2010, 12:08
Ok mooi! ik lees dat jullie er goed mee bezig zijn:D

bedankt voor de reactie

jan_gti_16v
05-08-2010, 14:41
01: GerardMkIIVR6
02: PimVW
03: Marcski
04: Alberto
05: Geditionone
06: Jettaracing
07: Matheo
08: Steven16v
09: Knarfmk1
10: Zippo123
11: Theowob
12: Patrickg40
13: R32
14: Edition Blue
15: Fire and ice vr6
16: Sixpack
17: Dirk
18: Sjeesbeest
19: Tjeerd
20: ErikvanBilsen
21: Mitta
22: Hugolf

Goed initiatief!

23: jan_gti_16v (als de prijs goed is wil ik er 3 hebben en eventueel zou ik mensen kunnen helpen met inbouwen)

Melvin
05-08-2010, 16:21
Ik ben samen met Gerard naar Sound of Mars geweest
en Alex zou ook onderzoek doen , wat mogelijk was , en prijzen
Hij zou dan op dit forum reageeren

Wat ons wel duidelijk is geworden . er zit mega veel prijs verschil in
er zijn er van 80 euro tot 1*** euro

Wel is het zo die goedkope dingen werken (volgens Alex ) aleen in Nederland
en je moet elk jaar je simkaartje updaten
Wat natuurlijk snel word vergeten , weet hoe zo iets gaat ... :redface:

veel voor , en na delen hangen aan z'n ding vast

Ik wacht nog even af op wat Gerard zo al binnen krijgt aan aanbiedingen
we gaan natuurlijk voor de meest luxe voor de minste prijs :D

Je maakt nu een paar verkeerde aannames. De ontvangers werken ook in het buitenland, je kunt immers toch ook in het buitenland bellen met je prepaid-kaartje?

Bovendien zijn er aanbieders waarbij het tegoed onbeperkt geldig is (ik weet het niet zeker, maar volgens mij is dat het overgrote deel).

Kortom, ook dat zijn geen nadelen, alles is mogelijk ;)

Chriskee.
06-08-2010, 12:00
Ik kan de GPS trackers ook leveren via mijn bedrijf, mocht daar interesse toe zijn.
Het gaat om de trackers van S-Traxx.

Deze GPS tracker, ontwikkeld in Duitsland, is voorzien van het TÜV keuringscertificaat. Ook zit er 24 maanden fabrieksgarantie op de tracker.

Zoals de andere trackers hier aangeboden weet u met 1 smsje precies waar de GPS tracker zich bevindt, waardoor een duur abonnement overbodig is.

De S-Traxx GPS Tracker is voorzien van GSM en GPS, waardoor de S-Traxx zijn locatie kan bepalen en deze per sms doorgeven. In deze sms staan de coördinaten en de snelheid van zijn huidige locatie. Daarnaast zijn er nog verschillende andere functies op de S-Traxx, waaronder SOS, een baby phone etc.

De S-Traxx is door zijn kleine format makkelijk in te bouwen in elke scooter, boot, auto, motor en ga zo maar verder.

Bij de S-Traxx zit 2 batterijen inbegrepen, alsook een oplader en een handleiding.

http://www.fietsenscootershop.nl/data/upload/Shop/images/normal_gpstracker1.jpg

Normale verkoopsprijs van deze set: €179,95
Bij afname van 5 stuks: €174,95 p.s.
Bij afname van 10 stuks: €164,95 p.s.

martijnvanderh
06-08-2010, 13:58
Je zegt inclusief batterijen? Ken hij met oplader op accu worden aangesloten?

Jetta MaNiA
06-08-2010, 13:58
Is er bij het uitzoeken ook gelet op gecertificeerde trackers waar o.a. verzekeraars naar kijken?

Chriskee.
06-08-2010, 14:00
Je zegt inclusief batterijen? Ken hij met oplader op accu worden aangesloten?
Met die oplader is de mogelijkheid er om de set thuis op te laden.
De mogelijkheid is er ook om de tracker aan te sluiten op een accu.

De batterijen dienen ter backup, mocht de accu van de auto losgekoppeld worden, dan zal de tracker blijven werken.

SpiderClass
09-08-2010, 11:08
Een beetje professionele dief heeft standaard een GPS jammer op zak, op batterij of op 12v die je zo in de sigarettenaansteker plugt van de auto die je steelt :rolleyes:

Leuk zon tracker maar je hebt er alleen wat aan als je auto door amateurs word gejat.

Inderdaad zo'n Jammer is maar 40 euro dat is tegenwoordig voor amateur al standaard. Ze zetten die jammer al aan in hun broekzak voor dat ze beginnen met stelen. Dit blokkeert alle signalen die van de auto af en inkomen, dus dat is GPS, telefoon etc. Ze gaan echt niet met lege handen op pad hoor. En de pro's die zijn al helemaal niet op hun achterhoofd gevallen.
Er is maar 1 oplossing voor dit soort lui en daar is een nieuwe wet en een guillotine voor nodig :redface:

steven16v
07-09-2010, 20:05
Al meer bekend hierover? Vind het nog steeds interessant ondanks dat er jammers in omloop zijn.

Chriskee.
07-09-2010, 22:32
De set die ik aanbied, is gecombineerd met de aanbieding nog steeds verkrijgbaar :)