View Full Version : golf start niet
als ik hem op contact zet gaan de lampjes van de accu en de oliedruk heel even aan en meteen weer uit, accu zou normaal moeten blijven branden, oliedruk knipperen, lampje van de kvs knippert wel een paar keer zoals gewoonlijk.
zogauw ik dan de sleutel verder draai om hem te starten, gebeurt helemaal niks, start motor geeft helemaal geen kick, startmotor heeft het verder altijd goed gedaan, dus ik neem niet aan dat hier het probleem ligt, want dat zou dan nog niet verklaren waarom het accu en oliedruk lampje het niet doen.
ik heb hem gister aangeduwt, dat ging wel, als ik hem dan af laat slaan, doen de lampjes van de accu en oliedruk het wel.
auto heeft het voorheen altijd goed gedaan, was gister avond ineens, was een uur van te voren er nog mee weg geweest, geen enkel probleem.
wie o wie helpt mij waar te zoeken? of nog mooier, verteld mij gewoon precies wat het probleem is :D
Het allermooist zou zijn als jij ons precies kunt vertellen wat voor type motor je hebt (motorcode)
Dan kunnen wij je daarna beter helpen of misschien zelfs vertellen wat het probleem is ...
sorry, dacht dat motorcode niet relevant zou zijn hier, motorcode is PG, G60 blok
bij het op contact zetten hoor ik wel in de zekering kast 1 relais en onder de motorkap ergens bovenop de motor een relais
stekker op dynamo kan misschien los zitten.
heb ikzelf ook es gehad met mijn type 2 gti bj85.
stekker op dynamo kan misschien los zitten.
heb ikzelf ook es gehad met mijn type 2 gti bj85.
net even gechecked, zit gewoon goed, heb wel nog iets anders uit gevonden, als ik hem even een tijdje met rust laat, van contact af, willen de 2 lampjes het afentoe wel doen, zogauw ik dan de sleutel verder draai om te starten hoor je wel IETS tikken in het motor ruim, ik kan in mn eentje niet zien wat het is aangezien ik dan achter het stuur zit, maar ik neem aan dat IETS zich ontlaad.
bj is trouwens 91.
net even gechecked, zit gewoon goed, heb wel nog iets anders uit gevonden, als ik hem even een tijdje met rust laat, van contact af, willen de 2 lampjes het afentoe wel doen, zogauw ik dan de sleutel verder draai om te starten hoor je wel IETS tikken in het motor ruim, ik kan in mn eentje niet zien wat het is aangezien ik dan achter het stuur zit, maar ik neem aan dat IETS zich ontlaad.
bj is trouwens 91.
als je het mij vraagt is je accu dan gewoon leeg..
dus effe met startkabels en auto van de buren proberen te starten.
of de kabels van je accu effe checke.
ja, hier had ik zelf al aan gedacht, dus voor ik dit topic startte heb ik dat al even geprobeerd, alleen niet met auto van buren maar met eigen andere auto, toch bedankt voor de tips
1982kameiX1
27-01-2009, 13:53
ja, idd, volgens mij is je accu gewoon dood.
je kan hem ook aanduwen en even bij een garage bedrijf langs gaan en dan de accu laten doormeten of hij wel stroom krijgt van het dynamootje.
succes
nou, ja, dat is ook nog een probleem, mijn thermostaat is ook stuk, blijft dicht, dus als ik hem aanduw en ik ga rijden word die goed heet. :(
nou, ja, dat is ook nog een probleem, mijn thermostaat is ook stuk, blijft dicht, dus als ik hem aanduw en ik ga rijden word die goed heet. :(
niet mee gaan rijden dan lijkt mij ....aangezien je een g60 heb.
uitslopen die thermostaat en gelijk een nieuwe erin,kost geen drol.
een nieuwe koppakking wel :D
ik heb deze nog nooit zelf vervangen, en ik kan van wat ik op het forum lees nog altijd niet uitmaken waar die nu precies zit, ik ben zelf nog een beetje nieuw met het hele "aan auto's sleutelen" gebeuren, ik ben nog lerende.
maar ik dacht zelf dus gewoon eerst eens zien te zorgen dat die start, anders kan ik er sowieso toch nog niet mee rijden, ik kan hem niet in mijn eentje aan gaan duwen elke keer :)
ik heb deze nog nooit zelf vervangen, en ik kan van wat ik op het forum lees nog altijd niet uitmaken waar die nu precies zit, ik ben zelf nog een beetje nieuw met het hele "aan auto's sleutelen" gebeuren, ik ben nog lerende.
maar ik dacht zelf dus gewoon eerst eens zien te zorgen dat die start, anders kan ik er sowieso toch nog niet mee rijden, ik kan hem niet in mijn eentje aan gaan duwen elke keer :)
volgens mij zit die links onder in het blok,gewoon de slang vanaf de radiator naar beneden volgen.
hij zit bij mijn 16v pl met 2 bouten vast.
als je hem los heb knalt al je water eruit dus je moet er een grote bak onder zetten. de rest wijst vanzelf.
maak anders even een nieuw topic hier over.
er zijn zat mensen die jou dat heel makkelijk uit kunnen leggen.
ik ga ervan uit dat een g60 motor warmer word dan een gewone gti,ga er dus maar niet meer mee rijden.
aangezien je thermostaat de circulatie van je koel water belemmert,blijft het alleen maar in je blok en gaat dus niet naar je radiator en je kachel.
daardoor kan je koppakking het begeven.
en dat is geen leuk beginners klusje.
net accu helemaal verwisselt met die uit een andere auto (werkend), geen verschil...
Zit je startmotor niet gewoon vast? geef eens een tikje met een hamer op het ding en kijk eens of dat helpt. De tikjes die je hoort zijn dan waarschijnlijk een stuurrelais in je zekeringenkastje en de solenoide die aan de startmotor vast zit. Deze kan door koppelingsstof wel eens smerig worden en dan niet genoeg kracht meer hebben om hem uit te slaan in de starterkrans. Als je er dan een tikje tegenaan geeft klop je het stof even los.
Dat si geen blijvende reparatie, als je er eenmaal mee begint moet je de hamer altijd bij je hebben :) hij kan in de ochtend goed starten en in de middag achter de Appie Happie stilstaan...
Als je dat echt wil repareren kun je de startmotor demonteren en schoonmaken van binnen.
mvg
db
Zit je startmotor niet gewoon vast? geef eens een tikje met een hamer op het ding en kijk eens of dat helpt. De tikjes die je hoort zijn dan waarschijnlijk een stuurrelais in je zekeringenkastje en de solenoide die aan de startmotor vast zit. Deze kan door koppelingsstof wel eens smerig worden en dan niet genoeg kracht meer hebben om hem uit te slaan in de starterkrans. Als je er dan een tikje tegenaan geeft klop je het stof even los.
Dat si geen blijvende reparatie, als je er eenmaal mee begint moet je de hamer altijd bij je hebben :) hij kan in de ochtend goed starten en in de middag achter de Appie Happie stilstaan...
Als je dat echt wil repareren kun je de startmotor demonteren en schoonmaken van binnen.
mvg
db
ik heb het geprobeerd, dit hielp ook niks, maar dit zou ook niet verklaren waarom de lampjes van de accu en oliedruk niet aangaan. toch bedankt.
ik heb het geprobeerd, dit hielp ook niks, maar dit zou ook niet verklaren waarom de lampjes van de accu en oliedruk niet aangaan. toch bedankt.
stekkers los halen en droog fohnen,wil ook weles helpen.
vooral als je de boel aan de kook heb gehad. :mad:
net nog even zitten proberen, als ik het grote licht aanzet, gaan het accu lampje en oliedruk lampje vaak aan, als ik dan de sleutel verder draai hoor ik ook het startrelais klikken, als de 2 lampjes het niet doen, klikt deze niet, kan het iets met de massa zijn? zo ja hoe check ik deze precies? heb er al vaker over gelezen maar hoe controleer ik of hier het probleem ligt?
heb je misschien een vette stereo ingebouwd..
misschien komt daar jouw massa probleem weg
{gvd altijd bij het woordje massa gaan mijn haren weer overeind staan omdat hij geen wereld kampioen is geworden}.. :mad:
en je X-contact relais?
plek 8 bij mijn auto, ook van die vage klachten! verwisseld ie ff
ja, de dag dat het start probleem begon heb ik een radio ingebouwd, maar daarna heb ik er nog een keer mee gereden, is gewoon een simpele radio en ik was maar zover gekomen om 1 speaker in te bouwen en aan te sluiten, maar de radio heb ik inmiddels alweer los gemaakt, omdat ik er al aan dacht dat die misschien iets veroorzaakte, maar wat zou dat kunnen hebben gedaan dan?
ik had met het inbouwen wel nog 1 keer kortsluiting tussen de plus en de aarde die aan de radio moeten, raakten per ongeluk hetzelfde stuk ijzer aan, maar zekering vervangen en na het inbouwen heeft de auto nog gestart en de radio werkte, toen heb ik auto geparkeerd, en een uurtje ofzo later wou ik weer weg, en begon al dit...
en je X-contact relais?
plek 8 bij mijn auto, ook van die vage klachten! verwisseld ie ff
relais nummer 18 ? die heb ik al eens verwisseld met die uit mijn andere golf 2, die werkend is, of is dit een ander nummer relais?
ja das een nummer 17, 18 of 53 volgens mij ja...
ja das een nummer 18 of 53 volgens mij ja...
ok, ik zal dit zo nog eens checken
ok, ik zal dit zo nog eens checken
ik had een nummer 17 die stuk was :) en vervangen door een werkende 18 en hij deed t weer..
had je dezelfde symptomen dan? ook dat die 2 lampjes niet aangaan en dat er niks gebeurd als je de sleutel draait om te starten? ik dacht dat ik mijn 18 al had vervangen met de 18 van de andere golf en geen verschil was en volgens mij heb ik ook geprobeerd de andere golf te starten ZONDER nummer 18 erin, en dat werkte ook gewoon, en de 2 lampjes deden het ook gewoon, maar heb inmiddels zoveel geprobeerd, kunnen ook andere nummers zijn geweest :P
ik denk dat je startmotor gewoon kaduuk is.
heb dat zelf es met een japanner gehad..
dan trekt die in 1 keer je accu leeg.
op de sloop kost zo,n ding geen drol.
sorry dat ik het zeg misschien dat ik het verkeerd heb,maar lampjes die niet of wel aangaan lost jouw probleem echt niet op.
als een start motor af is gebruikt deze enorm veel stroom.
bij de garage kunnen ze met een start booster precies zien hoeveel je startmotor vraagt bij het starten...
maakte je startmotor toen hij het nog deed rare geluiden of heel langzaam draaien.
zoek je probleem in de basis,sluit dingen uit en zoek dan pas verder..
mijn moetje had een starlet met steeds een lege accu.
dus nieuwe erin,probleem bleef
toen dynamo vervangen,probleem bleef.
startmotor vervangen.probleem opgelost.
cheers
ok, net nog ff zitten proberen samen met een vriend, we hebben hem 3 keer aan 't starten gekregen, 2 keer op de normale manier, zonder trucjes, 1 keer had hij het relais van de brandstofpomp los, ik aan sleutel draaien om startmotor te laten draaien, en toen duwde hij het relais terug en sloeg hij aan.
de keren dat de start motor draaide brandde de 2 lampjes altijd, zonder dat de lampjes branden doet hij echt helemaal niks.
startmotor is dus uitgesloten, we verdenken ergens een kortsluiting in een van de relais.
startmotor heeft van te voren ook nooit raar gedaan dus...normaal hoor je de startmotor geeneens, deze auto start heel snel is gewoon ff n halve seconde sleutel omdraaien en vroem.
hoe kon je hem nu wel starten zonder trucjes dan?????????
of heb je weer startkabels gebruikt.
hoe kon je hem nu wel starten zonder trucjes dan?????????
of heb je weer startkabels gebruikt.
ja, vraag het me niet, we hebben wat relais los gehaald en weer ingestoken, en toen startte die gewoon 3 keer. maar even later weer niet meer.
volgens mij heb ik de boosdoener gevonden, relais nummer 79, onderdeelnr. 191 927 841, als ik deze eruit haal, blijven de lampjes gewoon branden, zogauw ik hem er weer in doe gaan de 2 lampjes uit. dit is het relais dat de brandstof pomp inschakeld, maar blijkbaar heeft hij ook nog een andere functie?
welke functie heeft relais 30 (digifant) precies?
Djinn_4fun
31-01-2009, 16:37
Relais 30: Digifant-Einspritzung
Relais 79: ABS
hij gaat deze week naar de garage, kijken of die het weten te vinden, maar ik ben er bang voor.
de auto rijd weer, het was de bendix, gereviseerde startmotor erop en klaar.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.