Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 27-01-2009, 13:11
hanwik's Avatar
hanwik hanwik is offline
Forum regular

Send a message via MSN to hanwik Send a message via Yahoo to hanwik
Default golf start niet

als ik hem op contact zet gaan de lampjes van de accu en de oliedruk heel even aan en meteen weer uit, accu zou normaal moeten blijven branden, oliedruk knipperen, lampje van de kvs knippert wel een paar keer zoals gewoonlijk.
zogauw ik dan de sleutel verder draai om hem te starten, gebeurt helemaal niks, start motor geeft helemaal geen kick, startmotor heeft het verder altijd goed gedaan, dus ik neem niet aan dat hier het probleem ligt, want dat zou dan nog niet verklaren waarom het accu en oliedruk lampje het niet doen.

ik heb hem gister aangeduwt, dat ging wel, als ik hem dan af laat slaan, doen de lampjes van de accu en oliedruk het wel.
auto heeft het voorheen altijd goed gedaan, was gister avond ineens, was een uur van te voren er nog mee weg geweest, geen enkel probleem.

wie o wie helpt mij waar te zoeken? of nog mooier, verteld mij gewoon precies wat het probleem is
Reply With Quote
Old 27-01-2009, 13:29
Polodee Polodee is offline
Forum Regular

Het allermooist zou zijn als jij ons precies kunt vertellen wat voor type motor je hebt (motorcode)

Dan kunnen wij je daarna beter helpen of misschien zelfs vertellen wat het probleem is ...
Old 27-01-2009, 13:30
hanwik's Avatar
hanwik hanwik is offline
Forum regular

sorry, dacht dat motorcode niet relevant zou zijn hier, motorcode is PG, G60 blok

bij het op contact zetten hoor ik wel in de zekering kast 1 relais en onder de motorkap ergens bovenop de motor een relais
Reply With Quote
Old 27-01-2009, 13:33
denzo's Avatar
denzo denzo is offline
VW Enthousiast

stekker op dynamo kan misschien los zitten.

heb ikzelf ook es gehad met mijn type 2 gti bj85.
Reply With Quote
Old 27-01-2009, 13:46
hanwik's Avatar
hanwik hanwik is offline
Forum regular

Quote:
Originally Posted by denzo
stekker op dynamo kan misschien los zitten.

heb ikzelf ook es gehad met mijn type 2 gti bj85.

net even gechecked, zit gewoon goed, heb wel nog iets anders uit gevonden, als ik hem even een tijdje met rust laat, van contact af, willen de 2 lampjes het afentoe wel doen, zogauw ik dan de sleutel verder draai om te starten hoor je wel IETS tikken in het motor ruim, ik kan in mn eentje niet zien wat het is aangezien ik dan achter het stuur zit, maar ik neem aan dat IETS zich ontlaad.

bj is trouwens 91.
Reply With Quote
Old 27-01-2009, 13:51
denzo's Avatar
denzo denzo is offline
VW Enthousiast

Quote:
Originally Posted by hanwik
net even gechecked, zit gewoon goed, heb wel nog iets anders uit gevonden, als ik hem even een tijdje met rust laat, van contact af, willen de 2 lampjes het afentoe wel doen, zogauw ik dan de sleutel verder draai om te starten hoor je wel IETS tikken in het motor ruim, ik kan in mn eentje niet zien wat het is aangezien ik dan achter het stuur zit, maar ik neem aan dat IETS zich ontlaad.

bj is trouwens 91.

als je het mij vraagt is je accu dan gewoon leeg..
dus effe met startkabels en auto van de buren proberen te starten.
of de kabels van je accu effe checke.
Reply With Quote
Old 27-01-2009, 13:53
hanwik's Avatar
hanwik hanwik is offline
Forum regular

ja, hier had ik zelf al aan gedacht, dus voor ik dit topic startte heb ik dat al even geprobeerd, alleen niet met auto van buren maar met eigen andere auto, toch bedankt voor de tips
Reply With Quote
Old 27-01-2009, 13:53
1982kameiX1's Avatar
1982kameiX1 1982kameiX1 is offline
Forum junkie

ja, idd, volgens mij is je accu gewoon dood.
Reply With Quote
Old 27-01-2009, 13:54
denzo's Avatar
denzo denzo is offline
VW Enthousiast

je kan hem ook aanduwen en even bij een garage bedrijf langs gaan en dan de accu laten doormeten of hij wel stroom krijgt van het dynamootje.

succes
Reply With Quote
Old 27-01-2009, 13:56
hanwik's Avatar
hanwik hanwik is offline
Forum regular

nou, ja, dat is ook nog een probleem, mijn thermostaat is ook stuk, blijft dicht, dus als ik hem aanduw en ik ga rijden word die goed heet.
Reply With Quote
Old 27-01-2009, 14:06
denzo's Avatar
denzo denzo is offline
VW Enthousiast

Quote:
nou, ja, dat is ook nog een probleem, mijn thermostaat is ook stuk, blijft dicht, dus als ik hem aanduw en ik ga rijden word die goed heet.

niet mee gaan rijden dan lijkt mij ....aangezien je een g60 heb.

uitslopen die thermostaat en gelijk een nieuwe erin,kost geen drol.
een nieuwe koppakking wel
Reply With Quote
Old 27-01-2009, 14:28
hanwik's Avatar
hanwik hanwik is offline
Forum regular

ik heb deze nog nooit zelf vervangen, en ik kan van wat ik op het forum lees nog altijd niet uitmaken waar die nu precies zit, ik ben zelf nog een beetje nieuw met het hele "aan auto's sleutelen" gebeuren, ik ben nog lerende.
maar ik dacht zelf dus gewoon eerst eens zien te zorgen dat die start, anders kan ik er sowieso toch nog niet mee rijden, ik kan hem niet in mijn eentje aan gaan duwen elke keer
Reply With Quote
Old 27-01-2009, 15:10
denzo's Avatar
denzo denzo is offline
VW Enthousiast

Quote:
ik heb deze nog nooit zelf vervangen, en ik kan van wat ik op het forum lees nog altijd niet uitmaken waar die nu precies zit, ik ben zelf nog een beetje nieuw met het hele "aan auto's sleutelen" gebeuren, ik ben nog lerende.
maar ik dacht zelf dus gewoon eerst eens zien te zorgen dat die start, anders kan ik er sowieso toch nog niet mee rijden, ik kan hem niet in mijn eentje aan gaan duwen elke keer

volgens mij zit die links onder in het blok,gewoon de slang vanaf de radiator naar beneden volgen.
hij zit bij mijn 16v pl met 2 bouten vast.

als je hem los heb knalt al je water eruit dus je moet er een grote bak onder zetten. de rest wijst vanzelf.

maak anders even een nieuw topic hier over.
er zijn zat mensen die jou dat heel makkelijk uit kunnen leggen.

ik ga ervan uit dat een g60 motor warmer word dan een gewone gti,ga er dus maar niet meer mee rijden.
aangezien je thermostaat de circulatie van je koel water belemmert,blijft het alleen maar in je blok en gaat dus niet naar je radiator en je kachel.
daardoor kan je koppakking het begeven.
en dat is geen leuk beginners klusje.
Reply With Quote
Old 27-01-2009, 20:57
hanwik's Avatar
hanwik hanwik is offline
Forum regular

net accu helemaal verwisselt met die uit een andere auto (werkend), geen verschil...
Reply With Quote
Old 28-01-2009, 10:00
Dirtbag Dirtbag is offline
VW Enthousiast

Zit je startmotor niet gewoon vast? geef eens een tikje met een hamer op het ding en kijk eens of dat helpt. De tikjes die je hoort zijn dan waarschijnlijk een stuurrelais in je zekeringenkastje en de solenoide die aan de startmotor vast zit. Deze kan door koppelingsstof wel eens smerig worden en dan niet genoeg kracht meer hebben om hem uit te slaan in de starterkrans. Als je er dan een tikje tegenaan geeft klop je het stof even los.

Dat si geen blijvende reparatie, als je er eenmaal mee begint moet je de hamer altijd bij je hebben hij kan in de ochtend goed starten en in de middag achter de Appie Happie stilstaan...

Als je dat echt wil repareren kun je de startmotor demonteren en schoonmaken van binnen.

mvg

db
Reply With Quote
Old 28-01-2009, 13:08
hanwik's Avatar
hanwik hanwik is offline
Forum regular

Quote:
Originally Posted by Dirtbag
Zit je startmotor niet gewoon vast? geef eens een tikje met een hamer op het ding en kijk eens of dat helpt. De tikjes die je hoort zijn dan waarschijnlijk een stuurrelais in je zekeringenkastje en de solenoide die aan de startmotor vast zit. Deze kan door koppelingsstof wel eens smerig worden en dan niet genoeg kracht meer hebben om hem uit te slaan in de starterkrans. Als je er dan een tikje tegenaan geeft klop je het stof even los.

Dat si geen blijvende reparatie, als je er eenmaal mee begint moet je de hamer altijd bij je hebben hij kan in de ochtend goed starten en in de middag achter de Appie Happie stilstaan...

Als je dat echt wil repareren kun je de startmotor demonteren en schoonmaken van binnen.

mvg

db

ik heb het geprobeerd, dit hielp ook niks, maar dit zou ook niet verklaren waarom de lampjes van de accu en oliedruk niet aangaan. toch bedankt.
Reply With Quote
Old 28-01-2009, 13:33
denzo's Avatar
denzo denzo is offline
VW Enthousiast

Quote:
ik heb het geprobeerd, dit hielp ook niks, maar dit zou ook niet verklaren waarom de lampjes van de accu en oliedruk niet aangaan. toch bedankt.

stekkers los halen en droog fohnen,wil ook weles helpen.

vooral als je de boel aan de kook heb gehad.
Reply With Quote
Old 28-01-2009, 17:45
hanwik's Avatar
hanwik hanwik is offline
Forum regular

net nog even zitten proberen, als ik het grote licht aanzet, gaan het accu lampje en oliedruk lampje vaak aan, als ik dan de sleutel verder draai hoor ik ook het startrelais klikken, als de 2 lampjes het niet doen, klikt deze niet, kan het iets met de massa zijn? zo ja hoe check ik deze precies? heb er al vaker over gelezen maar hoe controleer ik of hier het probleem ligt?
Reply With Quote
Old 29-01-2009, 15:53
denzo's Avatar
denzo denzo is offline
VW Enthousiast

heb je misschien een vette stereo ingebouwd..
misschien komt daar jouw massa probleem weg
{gvd altijd bij het woordje massa gaan mijn haren weer overeind staan omdat hij geen wereld kampioen is geworden}..
Reply With Quote
Old 29-01-2009, 15:58
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie

en je X-contact relais?

plek 8 bij mijn auto, ook van die vage klachten! verwisseld ie ff
Reply

Posting Rules