View Full Version : 16v pl vraagjes.
1
op mijn bobine zit links achterin een stekker met een klein stukje rode kabel erin{gebroken of afgeknipt} :screwy:
wat stuurt die kabel normaal gesproken aan???
2
welk gedeelte van de warmdraai regelaar moet ik schoonmaken aangezien mijn auto soms behoorlijk inhoud na het starten.
heb vanmorgen die onderste in het inlaat spruitstuk schoongemaakt.
die waar de injectie leiding op zit.
dat ding was behoorlijk ranzig van binnen en de verstuiver zat dicht,nu ga ik ervan uit dat die kabel met die blauwe stekker hem open en dicht doet en dat ik daar niet in moet gaan porren met naaldjes enzo :shake: .
.
moet ik dat zoemende ding schoonmaken???.
3
mijn inlaat spruitstuk is behoorlijk ranzig van binnen{olie en aanslag}
loont het om dat schoon te maken en moeten daar dan meteen nieuwe pakkingen tussen ???
4
de vorige eigenaar beweerd dat ik er snelle nokkenassen in heb liggen,aangezien de auto beroerd stationair loopt is dat aannemelijk om te geloven. :shake:
maar ik ga ervan uit dat hij gewoon kut loopt op orginele assen.
hoe kan ik dit controleren?????
5
de ene keer haal ik makkelijk 7000 toeren
maar soms houd hij er bij 6000 ineens mee op.
de auto is ook niet altijd even sterk onder in toeren.
.
cheers
1: geen idee
2:ik dacht dat een kr een warmdraairegelaar heeft en pl niet, dat zoemende ding is de stk, en om die schoon te maken heeft altijd zin, maar als de motor anders gaat lopen als je in stationair daar de stekker van af trek, dan helemaal
3:schoonmaken loont altijd, pakkingen vervangen is niet altijd nodig, ligt aan de conditie van de pakking
4: 1e cilinder in bpd, kleppen op tuimelen, dan moet ie goed staan
5: dat ie de ene x inhoudt en de andere x niet lijkt mij een goede reden om ff naar de kleur van de bougies na te kijken, moet koffiebruin zijn, neigend naar licht grijzend
groetjes en succes ermee
nogmaals telegraaf taal.. :D
1
wat stuurd rood kabeltje links boven in bobine aan
2
auto houd na het starten in,net alsof hij giga verzuipt.
heb koude start verstuiverhuis schoongemaakt waarschijnlijk voor jan lul :D .
moet ik dat zoemende ding schoonmaken{stk} en hoe??
3
thanks wob8
4
hoe kan ik controleren of ik orginele nokken assen heb of snelle assen.
staat dat mischien in graden aangeduid ergens op de assen.
5
thanks wob8,ga zo mij bougies even vervangen voor nieuwe,ze zijn niet giga zwart maar toch maar even vervangen.
thanks
zo stk door gespoten met rem reiniger.
bougies vervangen.
v snaar opgespannen.
maar dan zie ik dat mijn stuurbekrachtiging snaar ook redelijk slap staat.
dus wd40 op de stel schroef en uit voorzorg eerst spanning eraf gehaald en toen vast draaien maar..
en je raad het al de schroef breekt af op een punt, dat die de boel niet meer vasthoud :D
weet iemand hoe strak die snaar moet staan.ik dacht zelf 0,5cm beide kanten op.
is het een put werk om een stuurhuis te verwisselen, ik wil van die stuurbekrachtiging af.
1: geen idee
2:ik dacht dat een kr een warmdraairegelaar heeft en pl niet, dat zoemende ding is de stk, en om die schoon te maken heeft altijd zin, maar als de motor anders gaat lopen als je in stationair daar de stekker van af trek, dan helemaal
als ik die stekker eraf trek gaat de motor uit.
maar als dat ding goed zou zijn dan moet de auto blijven draaien????
het klepje binnenin stk blijft een klein stukje open staan,,is dat goed???
euhm, bij originele nokkenassen zit aan de achtekant van de nok een soort uitsparing, bij "snelle" nokkenassen niet
dit zijn originele, zie foto op de advertentie:
http://link.marktplaats.nl/218737368
en bij "snelle"nokkenassen zouden dan de achterkanten van alle nokken zo zijn als de nokken van deze 8v nokkenas:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RERGTOIT-D.jpg
en de kleur van je bougied zegt meer over de verbranding dan over de bougie zelf hoor, als ze zwart zijn, dan krijgt ie dus teveel brandstof
:shake:
groetjes ;)
thanks wob8v..dat is makkelijk te checken dus..
heb je nog reactie op mijn andere vraag aan jou...effe stukje naar boven lezen
alvast bedankt
ps bougies zagen er zand kleurig uit dus wel okee nog..
die vraag over de stk bedoel je? nou de motor reageerd op een verandering, dus dat betekend dat de stk nog goed is iig, maar als hij nog steeds inhoudt, dan zit er iets niet goed hoor, wat na tijd van duur schadelijk voor de motor kan zijn (met de nadruk op kan).
groetjes
a mooi okee..
ik kan het verschil nu niet testen aangezien dat boutje van de stuur bekrachtiging doormidden ligt.
dat moet ik morgen eerst maar fixen,op de rug op straat in de vrieskou :eek:
cheers
ja als je van je stuurbekrachtiging af wil, dan moet je het hele stuurhuis over zetten en de auto uit laten lijnen, omdat de stuurstangen ook anders zijn, is op zich goed te doen, maar dan moet je er wel goed bij kunnen van onder, je snaar staat op de juiste spanning als wanneer als de motor draait, je vinger ertussen houdt en die eraf ligt :D
nee als je hem gespannen heb en de riem in het midden van 2 poelies iets meer dan een kwartslag kan draaien staat ie goed (motor uit!!!) :thumbup:
nou succes en greetings
thanks wob8v.
als ik jou een keer tref op een meeting krijg je van mij een broodje hamburger :D
o lekker!!!
speciaal??
ja hoor speciaal en met een blikje fris.
cheers
ik kijk ernaar uit, komt goed
greetings
golf mkII 16v
02-02-2009, 17:16
Stuurhuis is niet echt een werkje voor op straat om dat te vervangen
Je moet de motor opvangen want het subframe moet los,om het stuurhuis er onder weg te halen
De riem staat goed als je hem [nieuw]2mm kunt indrukken en gebruikt 5mm
Wat ik zo kan vinden over de draden moet er 1 zwarte en 1 zwart/lila 1 rood/zwart en 1 groen op zitten
De riem staat goed als je hem [nieuw]2mm kunt indrukken en gebruikt 5mm
:eek: sow das strak!! waar staat dat geschreven als ik vragen mag?
groetjes
golf mkII 16v
02-02-2009, 19:10
:eek: sow das strak!! waar staat dat geschreven als ik vragen mag?
groetjes
Niet de distributie maar een V-riem
ja daar heb ik het over, de v-snaar
golf mkII 16v
02-02-2009, 20:55
Vraagbaak golf jetta 86/91
Hoofdstuk19 blz 280 :thumbup:
hmm ok, ik doe um nooit zo strak, als kwartslag draaien de max is zit ie goed, en das volgens mij niet zo strak zoals jij beschrijf, denk persoonlijk dat dat ook iets beter voor je lagertjes is...
groetjes
zo alle bobine kabels aan gesloten.
stuurbekrachtiging snaar gespannen.
accu lampje werkt weer.
snelle nokkenassen niet gevonden zijn dus gewoon orgineel :mad:
auto start nu weer super.
maar nog steeds houd mijn auto als de tyfus in vooral laag in toeren als ik stuur.. :mad:
kan mijn stuurbekrachtigings pomp naar de galamiezen zijn.
als ik stuur gaat dat vrij hakkerig net alsof de pomp niet veel meer doet en de auto houd dan vreselijk in.
please help me :D
das idd wel de pomp ja, maar dat ie daardoor gaat inhouden......week nie hoor
golf mkII 16v
05-02-2009, 18:46
Zit er genoeg olie in?
Zit er genoeg olie in?
er zit genoeg olie in..
ook in de motor mocht je dat bedoelen :D
op de strakste stand hangt mijn snaar nog steeds slap,ik heb net een nieuwe riem gehaald..
wie weet wat een 2e hands pompie kost..of heeft iemand omgeving veendam nog 1 liggen.
met een bijna lege tank houd mijn auto enorm in.
nu begreep ik door de zoekfunctie te gebruiken dat mijn opvoerpomp niet al te best meer is.
valt zoiets te repareren??
nieuwe snaar op de stuurbekrachtiging en dat werkt weer prima.
als ik de stekker van mijn opvoerpomp los haal begint mijn auto nog meer te schokken,dus ik ga er van uit dat die pomp het nog goed doet.
greetz
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.