Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-02-2009, 13:23
denzo's Avatar
denzo denzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 192
Default 16v pl vraagjes.

1
op mijn bobine zit links achterin een stekker met een klein stukje rode kabel erin{gebroken of afgeknipt}
wat stuurt die kabel normaal gesproken aan???
2
welk gedeelte van de warmdraai regelaar moet ik schoonmaken aangezien mijn auto soms behoorlijk inhoud na het starten.
heb vanmorgen die onderste in het inlaat spruitstuk schoongemaakt.
die waar de injectie leiding op zit.
dat ding was behoorlijk ranzig van binnen en de verstuiver zat dicht,nu ga ik ervan uit dat die kabel met die blauwe stekker hem open en dicht doet en dat ik daar niet in moet gaan porren met naaldjes enzo .
.
moet ik dat zoemende ding schoonmaken???.
3
mijn inlaat spruitstuk is behoorlijk ranzig van binnen{olie en aanslag}
loont het om dat schoon te maken en moeten daar dan meteen nieuwe pakkingen tussen ???
4
de vorige eigenaar beweerd dat ik er snelle nokkenassen in heb liggen,aangezien de auto beroerd stationair loopt is dat aannemelijk om te geloven.
maar ik ga ervan uit dat hij gewoon kut loopt op orginele assen.
hoe kan ik dit controleren?????
5
de ene keer haal ik makkelijk 7000 toeren
maar soms houd hij er bij 6000 ineens mee op.
de auto is ook niet altijd even sterk onder in toeren.
.
cheers
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis
--------------
mk2 gti 8v 84 overleden.
mk2 gti 8v 88 sold.
mk2 1300 90 sold.
mk2 gti 16v 88 current.
Reply With Quote
  #2  
Old 01-02-2009, 23:40
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 606
Default

1: geen idee
2:ik dacht dat een kr een warmdraairegelaar heeft en pl niet, dat zoemende ding is de stk, en om die schoon te maken heeft altijd zin, maar als de motor anders gaat lopen als je in stationair daar de stekker van af trek, dan helemaal
3:schoonmaken loont altijd, pakkingen vervangen is niet altijd nodig, ligt aan de conditie van de pakking
4: 1e cilinder in bpd, kleppen op tuimelen, dan moet ie goed staan
5: dat ie de ene x inhoudt en de andere x niet lijkt mij een goede reden om ff naar de kleur van de bougies na te kijken, moet koffiebruin zijn, neigend naar licht grijzend

groetjes en succes ermee
Reply With Quote
  #3  
Old 02-02-2009, 09:48
denzo's Avatar
denzo denzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 192
Default

nogmaals telegraaf taal..

1
wat stuurd rood kabeltje links boven in bobine aan
2
auto houd na het starten in,net alsof hij giga verzuipt.
heb koude start verstuiverhuis schoongemaakt waarschijnlijk voor jan lul .
moet ik dat zoemende ding schoonmaken{stk} en hoe??
3
thanks wob8
4
hoe kan ik controleren of ik orginele nokken assen heb of snelle assen.
staat dat mischien in graden aangeduid ergens op de assen.
5
thanks wob8,ga zo mij bougies even vervangen voor nieuwe,ze zijn niet giga zwart maar toch maar even vervangen.

thanks
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis
--------------
mk2 gti 8v 84 overleden.
mk2 gti 8v 88 sold.
mk2 1300 90 sold.
mk2 gti 16v 88 current.
Reply With Quote
  #4  
Old 02-02-2009, 14:02
denzo's Avatar
denzo denzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 192
Default

zo stk door gespoten met rem reiniger.
bougies vervangen.
v snaar opgespannen.
maar dan zie ik dat mijn stuurbekrachtiging snaar ook redelijk slap staat.
dus wd40 op de stel schroef en uit voorzorg eerst spanning eraf gehaald en toen vast draaien maar..
en je raad het al de schroef breekt af op een punt, dat die de boel niet meer vasthoud

weet iemand hoe strak die snaar moet staan.ik dacht zelf 0,5cm beide kanten op.

is het een put werk om een stuurhuis te verwisselen, ik wil van die stuurbekrachtiging af.
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis
--------------
mk2 gti 8v 84 overleden.
mk2 gti 8v 88 sold.
mk2 1300 90 sold.
mk2 gti 16v 88 current.
Reply With Quote
  #5  
Old 02-02-2009, 14:08
denzo's Avatar
denzo denzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 192
Default

Quote:
Originally Posted by wob8v
1: geen idee
2:ik dacht dat een kr een warmdraairegelaar heeft en pl niet, dat zoemende ding is de stk, en om die schoon te maken heeft altijd zin, maar als de motor anders gaat lopen als je in stationair daar de stekker van af trek, dan helemaal




als ik die stekker eraf trek gaat de motor uit.
maar als dat ding goed zou zijn dan moet de auto blijven draaien????

het klepje binnenin stk blijft een klein stukje open staan,,is dat goed???
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis
--------------
mk2 gti 8v 84 overleden.
mk2 gti 8v 88 sold.
mk2 1300 90 sold.
mk2 gti 16v 88 current.
Reply With Quote
  #6  
Old 02-02-2009, 14:29
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 606
Default

euhm, bij originele nokkenassen zit aan de achtekant van de nok een soort uitsparing, bij "snelle" nokkenassen niet

dit zijn originele, zie foto op de advertentie:
http://link.marktplaats.nl/218737368

en bij "snelle"nokkenassen zouden dan de achterkanten van alle nokken zo zijn als de nokken van deze 8v nokkenas:



en de kleur van je bougied zegt meer over de verbranding dan over de bougie zelf hoor, als ze zwart zijn, dan krijgt ie dus teveel brandstof

groetjes
Reply With Quote
  #7  
Old 02-02-2009, 14:36
denzo's Avatar
denzo denzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 192
Default

thanks wob8v..dat is makkelijk te checken dus..

heb je nog reactie op mijn andere vraag aan jou...effe stukje naar boven lezen
alvast bedankt

ps bougies zagen er zand kleurig uit dus wel okee nog..
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis
--------------
mk2 gti 8v 84 overleden.
mk2 gti 8v 88 sold.
mk2 1300 90 sold.
mk2 gti 16v 88 current.
Reply With Quote
  #8  
Old 02-02-2009, 14:50
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 606
Default

die vraag over de stk bedoel je? nou de motor reageerd op een verandering, dus dat betekend dat de stk nog goed is iig, maar als hij nog steeds inhoudt, dan zit er iets niet goed hoor, wat na tijd van duur schadelijk voor de motor kan zijn (met de nadruk op kan).

groetjes
Reply With Quote
  #9  
Old 02-02-2009, 14:57
denzo's Avatar
denzo denzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 192
Default

a mooi okee..

ik kan het verschil nu niet testen aangezien dat boutje van de stuur bekrachtiging doormidden ligt.
dat moet ik morgen eerst maar fixen,op de rug op straat in de vrieskou

cheers
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis
--------------
mk2 gti 8v 84 overleden.
mk2 gti 8v 88 sold.
mk2 1300 90 sold.
mk2 gti 16v 88 current.
Reply With Quote
  #10  
Old 02-02-2009, 15:07
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 606
Default

ja als je van je stuurbekrachtiging af wil, dan moet je het hele stuurhuis over zetten en de auto uit laten lijnen, omdat de stuurstangen ook anders zijn, is op zich goed te doen, maar dan moet je er wel goed bij kunnen van onder, je snaar staat op de juiste spanning als wanneer als de motor draait, je vinger ertussen houdt en die eraf ligt

nee als je hem gespannen heb en de riem in het midden van 2 poelies iets meer dan een kwartslag kan draaien staat ie goed (motor uit!!!)

nou succes en greetings
Reply With Quote
  #11  
Old 02-02-2009, 15:12
denzo's Avatar
denzo denzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 192
Default

thanks wob8v.

als ik jou een keer tref op een meeting krijg je van mij een broodje hamburger
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis
--------------
mk2 gti 8v 84 overleden.
mk2 gti 8v 88 sold.
mk2 1300 90 sold.
mk2 gti 16v 88 current.
Reply With Quote
  #12  
Old 02-02-2009, 15:13
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 606
Default

o lekker!!!

speciaal??
Reply With Quote
  #13  
Old 02-02-2009, 15:15
denzo's Avatar
denzo denzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 192
Default

Quote:
Originally Posted by wob8v
o lekker!!!

speciaal??


ja hoor speciaal en met een blikje fris.

cheers
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis
--------------
mk2 gti 8v 84 overleden.
mk2 gti 8v 88 sold.
mk2 1300 90 sold.
mk2 gti 16v 88 current.
Reply With Quote
  #14  
Old 02-02-2009, 15:16
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 606
Default

ik kijk ernaar uit, komt goed

greetings
Reply With Quote
  #15  
Old 02-02-2009, 17:16
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Stuurhuis is niet echt een werkje voor op straat om dat te vervangen
Je moet de motor opvangen want het subframe moet los,om het stuurhuis er onder weg te halen
De riem staat goed als je hem [nieuw]2mm kunt indrukken en gebruikt 5mm
Wat ik zo kan vinden over de draden moet er 1 zwarte en 1 zwart/lila 1 rood/zwart en 1 groen op zitten

Last edited by golf mkII 16v : 02-02-2009 at 17:25.
Reply With Quote
  #16  
Old 02-02-2009, 18:14
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 606
Default

Quote:
De riem staat goed als je hem [nieuw]2mm kunt indrukken en gebruikt 5mm


sow das strak!! waar staat dat geschreven als ik vragen mag?

groetjes
Reply With Quote
  #17  
Old 02-02-2009, 19:10
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by wob8v
sow das strak!! waar staat dat geschreven als ik vragen mag?

groetjes

Niet de distributie maar een V-riem
Reply With Quote
  #18  
Old 02-02-2009, 20:48
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 606
Default

ja daar heb ik het over, de v-snaar
Reply With Quote
  #19  
Old 02-02-2009, 20:55
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Vraagbaak golf jetta 86/91
Hoofdstuk19 blz 280
Reply With Quote
  #20  
Old 02-02-2009, 21:07
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 606
Default

hmm ok, ik doe um nooit zo strak, als kwartslag draaien de max is zit ie goed, en das volgens mij niet zo strak zoals jij beschrijf, denk persoonlijk dat dat ook iets beter voor je lagertjes is...

groetjes
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum