Log in

View Full Version : Hulp gezocht, vervangen uitlaat.

zuivere311
05-02-2009, 19:12
Omdat mijn laatste demper nu echt aan vervanging toe is. Zou ik graag deze willen vervangen, ik ben onder de auto wezen kijken, en de middendemper is ook niet best meer.

Bij Stadegaard heb ik de beide demperdelen gekocht en voor 5 euro meer kreeg ik de lange pijp erbij. Dus gelijk maar gedaan.

Maar ik heb dit nog nooit zelf vervangen. Dus ik zou graag wat hulp willen hebben. Ik wil het nu das vanaf de katalisator tot aan het eind vervangen.

Ik woon in Uden.

tim_j
05-02-2009, 19:20
is niet heel moeilijk.

krik je auto aan de zeikant op, je ziet achter de kat een verbindingsdeel zitten die de kat verbind naar achteren toe.

schroef dat koppelstuk los en wrik /draai de achterste pijp eruit.
als die eruit is leg er dan een blok hout onder. zodat ie niet gaat hangen.

vervolgens haal je beide ophangrubbers los.
(bij de einddemper en de middendemper)
dan kun je nu al de middenpijp eruit draaien /wrikken.
dan schroef je de midden en eindemper van elkaar los.

whola! dan is die eraf.

erop zetten zou ik eerst de middendemper erin "hangen" op de achteras.
vervolgens de pijp in de middendemper steken en de pijp weer in de kat. en het rubber.

als laatst de eindemper eraan met rubber

klaar.
laat m zo staan en start de motor, kun je controleren of er lekken in zitten.

OakgreenVR6
05-02-2009, 19:35
Dan zou ik toch ook niet vergeten een paar steunen/bokken onder de auto te zetten, want als je alleen op een krik moet vertrouwen...
En persoonlijk zou ik van achteren naar voren werken, toch wat fijner als de boel behoorlijk vast zit geroest in de loop der jaren.

zuivere311
05-02-2009, 20:28
Natuurlijk gaan er van die bokjes onder. Je weet maar nooit.

Klinkt idd niet super moeilijk, ga het eerst zelf eens proberen. Of het ook vast geroest zit weet ik eerlijk gezegd niet, het zag er best netjes uit op het eerste gezicht. Maar dat wil wel eens vaker fout zijn.

golf mkII 16v
07-02-2009, 07:56
Als je de oude eraf moet halen is een kleine haakseslijptol een must
De klem verbinding wil nog wel eens goed vast zitten

Dirtbag
08-02-2009, 18:12
Het makkelijkst werkt het ook om alle klemmen, bouten, rubbers en koppelingen gewoon direct te vervangen. Bij het loshalen kun je dan wat gericht kracht toepassen (beitel hamer) zolang je de delen die blijven zitten niet beschadigd.

mvg

db

vento tdi
08-02-2009, 19:59
laatmaar weten als het echt niet lukt zit erg dicht bij je in de buurt

zuivere311
09-02-2009, 10:02
Door ziekte moet ik het helaas wat uitstellen. Maar ik zal de klemmen en bouten eerst aanschaffen. De rubbers heb ik wel.

Madison
09-02-2009, 11:03
En anders een garage opzoeken...net als ik altijd maar doe.
Als het dan niet goed is,kun je iemand aansprakelijk stellen.

zuivere311
25-02-2009, 11:27
Zaterdag gaat het gebeuren, alle spullen zijn nu binnen klemmen en rubbers.

Neem een oude camera mee, voor wat leuke plaatjes als die gemaakt kunnen worden, als we gekke dingen tegen komen.

zuivere311
28-02-2009, 17:30
Het was eigenlijk eerder klaar dan ik gedacht had. Helaas was de ruimte in de smeerput iets minder dan gedacht (ruimte voor 1) . Maar ik ben helemaal happy met de nieuwe uitlaat. Alleen jammer dat we toch wat plekjes zijn tegen gekomen die aandacht moeten hebben. In de zomer, wanneer de auto weer een beurtje gaat krijgen, ga ik kijken of de plekjes bijgewerkt kunnen worden.

Na het vervangen loopt de auto ook weer lekkerder. In het begin nog wat schommelingen in het toerental, maar dat lijkt nu voorbij. Ook loopt de auto nu beter op snelheid.

Ik zit er toch steeds meer aan te denken om de auto eigenlijk echt helemaal op te gaan knappen. We hadden hem gekocht voor 1 jaar hoog uit 2. Maar het lijkt eigenlijk wel een blijvertje. Al moet Monique wel gaan leren dat de auto geen vuilnisbak is :)

denzo
28-02-2009, 18:37
beter vuilnis in de auto dan in de berm :screwy:

golf mkII 16v
28-02-2009, 18:42
Hebben we toch maar weer mooi gedaan
Heb ook een vrouw en een auto als vuilbak[de rode:D

zuivere311
28-02-2009, 19:36
Hebben we toch maar weer mooi gedaan
Heb ook een vrouw en een auto als vuilbak[de rode:D

We, of jij? Ik heb me alleen maar bezig gehouden met aangeven.

golf mkII 16v
01-03-2009, 18:00
We !!
Aangeven is ook belangrijk:D:D