PDA

View Full Version : motor/subframe probleem golf3 1.9 diesel

sheesW
17-02-2009, 20:18
hallo beste volsforum bezoekers

ik zit met een probleem

heb laatst mn draagarm rubbers (voorzeide) laten verangen
toen dus de bout afbrak in de draagarm
volgens de monteur was de enigste oplossing een nieuw/ander subframe eronder zetten op kosten vd monteur, zo gezegd zo gedaan

vervolgens krijgt hij een vd 2 dikke bouten dr niet meer in (aan bestuurder zeide) en heefd hier
een anderre bout (niet de orginele) ingezet subframe zit wel vast maar bout is korter dan orgineel.

sinds dien klappert er staal op staal wanneer ik over een klinkerweg rijd of bij starten en uitzetten vd motor
wat ik nogal irritant vind en geen zin heb om mn motor kapot te rijden of onderweg mn subframe kweit te raken

nu is mijn vraag wat zit er nu precies ''niet'' vast houd die bout onderin het subframe meer vast als alleen het subframe zoals een motorsteun??

monteur zegt overigens dat t niks is maar voor de tijd deed mn auto dit niet

hoop dat iemand hier een antwoord op heefd

MauSeR35
19-02-2009, 10:16
Ik heb wel eens gelezen dat de bouten van het subframe in ingeperste moeren in de carroserie gedraaid moeten worden, maar dat als je ze te hard aandraaid (of met vuil er tussen) dat je die lostrekt uit het plaatwerk waar ze in zitten. Misschien dat je daar eens naar kunt kijken.

sheesW
19-02-2009, 19:44
Ik heb wel eens gelezen dat de bouten van het subframe in ingeperste moeren in de carroserie gedraaid moeten worden, maar dat als je ze te hard aandraaid (of met vuil er tussen) dat je die lostrekt uit het plaatwerk waar ze in zitten. Misschien dat je daar eens naar kunt kijken.

bedankt voor de tip hier zal k ns naar kijken

Pewi Vwteam
21-02-2009, 21:18
een nieuw subframe??? ik heb laats ook het zelfde bij de hand gehad. ik heb gewoon tussen de draag arm en subframe door gezaagd [de bout doorgezaagd] draag arm er onder weg en gewoon een kop op de afgezaagde bout gelast draai je em er zo uit. en bij de zelfde auto ook subframe vervangen voor een andere brak me ook een bout af in de carosserie deze er uitgeprutst maar met vast zetten geen problemen meer gehad. dus raar als hij het niet goed krijgt.