Log in

View Full Version : niet op kenteken


lager
16-04-2009, 23:15
geen vr6 op kenteken. zoals zo vaak

http://link.marktplaats.nl/244768073

Lieuwe
17-04-2009, 09:25
en om te voelen hoe goed het rijgedrag is.

Zolang je maar geen bochten tegen komt zeker :D

hajee
17-04-2009, 14:24
voor 8500,- mag ie ook wel vr6 op kenteken zijn...

EricNijssen
17-04-2009, 16:35
Zolang je maar geen bochten tegen komt zeker :D


Als het onderstel is aangepakt valt dat best mee, een tdi motor ed weegt niks minder dan een vr6.. dat bezeffen de meeste mensen alleen niet :rolleyes:

Domi
17-04-2009, 16:43
Ik heb een Golf 1 G60 (Niet op kenteken)
Lieuwe heeft een Golf 1 16V (Niet op kenteken)

Zo zullen er in NL nog wel honderden Golfjes 1 zijn met dikke motor en niet op kenteken.

Drify_mk1
17-04-2009, 16:48
Ik heb een Golf 1 G60 (Niet op kenteken)
Lieuwe heeft een Golf 1 16V (Niet op kenteken)

Zo zullen er in NL nog wel honderden Golfjes 1 zijn met dikke motor en niet op kenteken.


maar als iemand een type goedkeuring heeft, van een 16v in een mk1, dan hoef je die alleen maar te laten zien toch? zoiets heb ik begrepen?

Richard
17-04-2009, 16:52
nope..

Drify_mk1
17-04-2009, 17:45
jammer

chris
17-04-2009, 17:55
Golf 1 met 16V is geen probleem om op kenteken te krijgen,aangezien een Scirocco 2 16V in principe een Golf 1 is...die heeft dus al de type goedkeuring.Als jou Golf 1 aan de zelfde eisen voldoet als een Scirocco 16V....is het rond.

Richard
17-04-2009, 18:07
precies.. hij moet el aandezelfde eisen voldoen. anders kan elke @#$ met een 16v in een golf 1 gescheten zeggen.. kijk.. er is een type goedkeuring voor.

Drify_mk1
17-04-2009, 18:21
oke, ik gebruik remmerij, assen en alles van een rocco, dus dan moet het goed gaan. en hoef ik niet naar lelystad toe?

chris
17-04-2009, 18:23
Zover mij bekend is niet nee...maar zou wel even bellen voor meer info.

Je zal wel naar een RDW keurings punt moeten.

wiljan
17-04-2009, 20:05
jammer dat het dan niet op kenteken staat, ziet er goed uit toch

Domi
17-04-2009, 20:46
Er bestaat wel origineel een golf 1 16V ;) Alleen veel naar Frankrijk gegaan he.

chris
17-04-2009, 20:52
Er bestaat wel origineel een golf 1 16V ;) Alleen veel naar Frankrijk gegaan he.

Klopt...de Oettinger 16S...maar we hebben het nu over de motorcodes PL en KR uit de Scirocco.... ;)

The Skinnmeister
24-04-2009, 07:30
Wel leuk die VR6, alleen jammer dat ie vanaf mei niet meer door de apk komt omdat deze niet op kenteken staat, regels zijn weer veranderd.........

robertjan007
24-04-2009, 08:13
Golf 1 met 16V is geen probleem om op kenteken te krijgen,aangezien een Scirocco 2 16V in principe een Golf 1 is...die heeft dus al de type goedkeuring.Als jou Golf 1 aan de zelfde eisen voldoet als een Scirocco 16V....is het rond.
Nou zo simpel is het ook nog niet Chris, heb net contact gehad met de persoon die over de typegoedkeuringen gaat bij Pon in Leusden en die zei dat het niet zo makkelijk ging en hij ging het voer mij uitzoeken wat er precies nodig was kwa documenten en of het wel mogelijk was om het zo op kenteken te krijgen zonder naar Lelystad te hoeven... Afwachten dus even!

steven16v
24-04-2009, 21:12
Ik heb een Golf 1 G60 (Niet op kenteken)
Lieuwe heeft een Golf 1 16V (Niet op kenteken)

Zo zullen er in NL nog wel honderden Golfjes 1 zijn met dikke motor en niet op kenteken.

Ik ook. 2.1 16v in een golf 1. Ook niet op kenteken helaas. :redface:

Marcski
24-04-2009, 21:26
Heeft er eigenlijk iemand concrete voorbeelden waar bijvoorbeeld de verzekering niet uitgekeerd heeft wegens een technische keuring waar geconstateerd is dat de motor meer vermogen genereerd dan op het kentekenbewijs staat aangegeven?

RubenD
25-04-2009, 19:12
Ik hoop het eerlijk gezegd niet, dat iemand kan zeggen dat tie dat heeft meegemaakt...

Maar het is wel een goede vraag inderdaad.

Gijs
25-04-2009, 19:22
Een Golf1 met vr6 is lastiger door de apk te krijgen dan een 16v of G60 aangezien een vr6 twee cilinders meer heeft. Hier wordt bij de APK dus naar gekeken, niet naar het vermogen.

Wat ik overigens niet begrijp is dat mensen zo ontzettend veel geld in een auto steken, maar dan niet de moeite nemen om 'm ook op kenteken aan te passen, en dus 700 à 800 euro kwijt zijn voor de keuring. Die kosten zijn peanuts vergeleken de hele ombouw. En dan doel ik op de VR6'en in Golfjes 1 en 2 bijvoorbeeld. Een 16v of G60 is semi-illegaal vanwege de 4 cilinders. ;)

robertjan007
25-04-2009, 19:44
Nou ik heb contact gehad met de de RDW hierover omdat ik mijn 1 ook wil laten omzetten naar een 16v. Hij zegt zodra de auto meer dan 40% vermogen krijgt dan dat hij orgineel had dan moet er een individuele keuring plaats vinden van het motorvoertuig. Dus ook al rijden er meer golfjes met een 16v erin rond dan nog moet hij opnieuw helemaal nagekeken worden omdat niet iedereen het bv nodig vind om de remmerij aan te passen.

Marcski
25-04-2009, 19:49
tot 2 jaar terug werd op elke straathoek een 1.1 omgebouwd naar 16V en geen haan die ernaar kraaide.
Nu wordt je an de hoogste schandpaal opgehangen als je zo'n ombouw niet op kenteken hebt staan, terwijl er volgens mij verzekeringstechnisch en bij de wegenverkeerwet niks veranderd is in die tijd :rolleyes:

Domi
25-04-2009, 19:58
tot 2 jaar terug werd op elke straathoek een 1.1 omgebouwd naar 16V en geen haan die ernaar kraaide.
Nu wordt je aan de hoogste schandpaal opgehangen als je zo'n ombouw niet op kenteken hebt staan, terwijl er volgens mij verzekeringstechnisch en bij de wegenverkeerwet niks veranderd is in die tijd :rolleyes:


:iamwithst

JaapL.
25-04-2009, 22:35
Maar als je een Golf 1.1 hebt, met een 16V motor, en je krijg een ongeluk, dan ben je volgens mij wel aan de beurt of niet dan?

robertjan007
25-04-2009, 23:16
Maar als je een Golf 1.1 hebt, met een 16V motor, en je krijg een ongeluk, dan ben je volgens mij wel aan de beurt of niet dan?
Als je een mooie meid regelt, dan mag die mij best een beurt geven! :thumbup:

Tjaap
26-04-2009, 01:33
Maar als je een Golf 1.1 hebt, met een 16V motor, en je krijg een ongeluk, dan ben je volgens mij wel aan de beurt of niet dan?
daarom vraagt Marc ook naar een voorbeeld. Iedereen roept bovenstaande altijd, maar er is nog nooit een concreet voorbeeld aangedragen.

Domi
26-04-2009, 08:33
Hoor altijd vaak dat het de golfjes 1 zijn. Maar wat denk je van de jetta's de golfjes 2. de polo'tjes etc etc.

Staat hier op het forum ook een jetta 1300 compleet omgebouwd naar GTI met een 1800-16V erin.

Marcski
26-04-2009, 11:05
ik heb het ook niet over golfjes, maar motor-ombouwen in het algemeen..

Domi
26-04-2009, 11:55
Weet ik, Maar over het algemeen wordt gelijk aan golf 1 gedacht. Niet dat dat erg is.
Maar er worden ook zat andere type,s omgebouwd.

Maar wat boeit het ook. Het maakt het rijden in zo'n auto alleen maar leuker.
Als ik in mijn Golf 1 G60 rij dan denk ik niet aan het kenteken hoor :D

bivw 16vg60
26-04-2009, 16:25
:thumbup: Wel leuk die VR6, alleen jammer dat ie vanaf mei niet meer door de apk komt omdat deze niet op kenteken staat, regels zijn weer veranderd.........


dat klopt idd een 6cilinder die niet op kenteken staat gaat vanaf mei niet meer {op de goede manier} gekeurd worden net als xenon achteraf inbouw maat van me heeft hem nog wel laten keuren

en golf 1 vr6 is wel degelijk op kenteken te krijgen alleen moet je weten hoe

auto uitvoeren in duitsland tuv laten keuren terug invoeren met de tuv papieren worden dan gewoon netjes over genomen tuv doet geen weggedrag test dus dat is zoizo al een plus punt dus gewoon netjes bouwen niet aan de ophanging lassen ofzo en een goede uitlaat eronder met kat!! en klaar is kees tuv keuring kost +- 500euro invoeren 100euro en ook nog belangrijk je krijgt je oude kenteken terug dus geen 3 letter kenteken!

golfvr6
27-04-2009, 12:56
Goed idee ,maar je hebt dan wel een 1tje op je kenteken

Madison
28-04-2009, 18:17
Als mijn Golf MK2 VR6 niet als 6 cil.op kenteken zou staan,
zou ik er niet ontspannen mee kunnen rijden hoor!
Je moet je wel bedenken dat het ook uit komt
als een ander bij jou brokken maakt. :(
Verder is het een mooie MK1 in die advertentie. :)
Beetje geld eraf en je zou 'm zelf kunnen laten keuren!

servibruls
28-04-2009, 18:28
maar als iemand een type goedkeuring heeft, van een 16v in een mk1, dan hoef je die alleen maar te laten zien toch? zoiets heb ik begrepen?

Type goedkeurig alleen heb je niet genoeg aan. Zodra het vermogen met meer dan 40% toeneemt moet de auto op rij en rem gedrag getest worden, kosten hiervan zijn rond de €400,-

Kevin1988
29-04-2009, 18:01
dus als ik het goed begrijp:
ik heb een golf 1 gti 112 pk op kenteken
40% ervan is 44,8 pk

dus 112+44,8= 156,8 pk :wow:
als ik een motor koop die onder die max 156 pk is orgineel
hoef ik de auto niet om te laten keuren (dus 1.8 turbo 20v van 150pk mag er zo in? maar hoe zit dat dan met motorcode ?

gr kevin

golf3freak
29-04-2009, 18:21
maar hoe zit dat dan met motorcode

Dat gaat neem ik weer aan via de verzekering en dergelijken.