PDA

View Full Version : wielkastjes vullen

froggy
25-10-2004, 16:27
ey

Dit is m'n eerste post op dit forum maar ik lees hier al wel enige tijd mee, en wil eerst ff zegge dat jullie hier wreed goe bezig zijn :wink:

Ik rijd zelf met een jetta MK2 (1800cc) van 88 en heb deze 6cm rondom verlaagd, nu is mijn probleem dat de auto vooraan percies hoger staat dan achteraan, dit is volgens mij gezichtsbedrog omdat de wielkasten achteraan mooi gevuld zijn en vooraan dus niet :mad:

Heeft er iemand van jullie ditzelfde probleem en wie weet hoe ik dit kan oplossen het liefst met andere banden ofzo (die moeten er toch onder :wink: ) dus zonder dat ik de wielkasten moet laten rollen????

Greetz frog

PS: foto volgt hopelijk 1 van de dagen als ik eentje vind waar dit duidelijk op te zien is :redface:

VwPolo89
25-10-2004, 16:43
awel vanachter een beeke naar omhoog zetten :tongue: :wink: :biggrin:

Edward
25-10-2004, 16:45
Hallo, en welkom hier.....ik zal het maar zeggen als de rest het NIET doet.
OK, hoe en waarom weet ik niet (ik denk zelf aan de lengte van de veerpoten zelf enzo maar goed) maar ik zit met het zelfde probleem.....kep 80/80mm en me hol ligt op de grond. Met 80/60mm kom je beter uit hoor. Of je koopt een set die achter instelbaar is (geen schroefset) kan je nog een klein beetje klooien.....

JK Le Mans
25-10-2004, 16:47
eveneens welkom hier !
als jullie nou ruilen de een een 60mm en de ander een 80 mm zijn jullie allebei klaar toch ?:D:D

VwPolo89
25-10-2004, 16:50
Hallo, en welkom hier.....ik zal het maar zeggen als de rest het NIET doet.
OK, hoe en waarom weet ik niet (ik denk zelf aan de lengte van de veerpoten zelf enzo maar goed) maar ik zit met het zelfde probleem.....kep 80/80mm en me hol ligt op de grond. Met 80/60mm kom je beter uit hoor. Of je koopt een set die achter instelbaar is (geen schroefset) kan je nog een klein beetje klooien.....

froggy is familie van mij ;-)

hij rijd nu rond met 185/60 r14 en dus 60/60 verlaagd, veel plaats heeft hij dus niet tussen de grond en zijn carter, de oplossing om 80/60 te steken is dus niet echt een goede, misschien achteraan toch een beetje hoger zetten dan

Edward
25-10-2004, 16:54
idd achter wat hoger dan, opgelost!

Black Devil
26-10-2004, 08:24
Of andere veerschotels voorop

Dennis@polo86c.nl
26-10-2004, 08:57
Waarschijnlijk staat de dorpel wel mooi horizontaal ten opzichte van de weg, of niet?
Bij gelijke verlaging voor en achter zal het altijd lijken alsof de achterzijde meer verlaagd is als de voorzijde.
Dit komt omdat de wielkasten vóór hoger uitgesneden zijn als de wielkasten achter, ivm met ruimte voor de sturende wielen.
Om het optisch mooi te maken: achter naar -40mm
Om het qua wegligging in orde te maken: zo laten :)

froggy
26-10-2004, 14:15
Hey bedankt voor julie reacties

De dorpel staat idd mooi gelijk en het zijn dus de wielkasten zelf die dit effect geven, vanachter omhoog zetten vind ik zelf niet echt de goede oplossing, dit is de ideale hoogte (zoals ik hem dus echt zou willen).

Ik heb momenteel 7 à 8 cm speling tussen de grond en m'n carter (en ik heb me laten vertellen dat de oliepomp hier net onder zit en het is dus daarom dat ik een beetje schrik heb om hem vanvoor verder te verlage ;)

Hoeveel kan het verschil zijn met andere schotels???? en wat moet dit dan eventueel kosten???

PS: heb al een fotoke bijgezet maar hier zie je het probleem niet op :o

VwPolo89
26-10-2004, 15:49
schoon machien ;-)

Edward
26-10-2004, 18:33
voorkant kan nog wle wat zakken hoor.... :)

froggy
27-10-2004, 19:05
voorkant kan nog wle wat zakken hoor.... :)

heeft er dan iemand een idee hoeveel je een jetta 1800cc max kunt laten zakke vanvoor??? zonder dat het risico te groot wordt dat ik ergens de grond raak é :biggrin:

MauSeR35
27-10-2004, 19:39
volgens mij ligt dat aan je rijstijl

LuNaTiK
27-10-2004, 19:42
Welkom op Volksforum Jettacollega!! Ik heb ook hetzelfde probleem gehad... Ik had toendertijd een 60/40 set er onder die gelijk mega in de kont ging hangen. Toen heb ik eerst de achterste poten opgehoogd, om hem een beetje voorover te laten hangen. Laatst heb ik op de voorste poten nog andere veerschotels gezet, waardoor die daar nog 1,5cm naar beneden ging. Ik rij nu in werkelijkheid met 75/30 verlaging, en dit vind ik mooi genoeg! En hoever je kan met een Jetta? Ach, er zijn gekken die presteren het om met 10 cm te gaan rijden. :biggrin:

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8523&mode=normal

VwPolo89
27-10-2004, 20:05
hoever je kan zakken hangt natuurlijk ook af van de banden/velgmaat he

froggy
28-10-2004, 16:06
Welkom op Volksforum Jettacollega!! Ik heb ook hetzelfde probleem gehad... Ik had toendertijd een 60/40 set er onder die gelijk mega in de kont ging hangen. Toen heb ik eerst de achterste poten opgehoogd, om hem een beetje voorover te laten hangen. Laatst heb ik op de voorste poten nog andere veerschotels gezet, waardoor die daar nog 1,5cm naar beneden ging. Ik rij nu in werkelijkheid met 75/30 verlaging, en dit vind ik mooi genoeg! En hoever je kan met een Jetta? Ach, er zijn gekken die presteren het om met 10 cm te gaan rijden. :biggrin:

welke motor ligt er bij jou in??? en hoeveel grondspeling heb je dan nog????
en welke bandenmaat steekt der bij jou onder (thx polo89 :biggrin: )

VwPolo89
28-10-2004, 16:29

tis nikske ;)

Tjaap
28-10-2004, 16:46
http://www.clubs.nl/ClubsData/47117/incoming/Dsc02756a.jpg

60/40 met voor Bonrath veerschotels. (ook een 1800 btw.) ik raak niks (ja de voorspoiler, maar die geeft goed mee)

Jurgen Santana
28-10-2004, 17:45
Die van mij is iets van 9 a 10 cm verlaagd. De spoiler raakt bijna elke drempel en bij spoorvorming soms ook het wegdek. Dat maakt echter niet uit. Bij korte drempels of als ik van een randje af rijd raak ik ook het subframe. Valt allemaal best mee, als je er eenmaal aan gewend bent weet je niet beter :D Het carter heb ik nog nooit geraakt!!!

http://www.mivw.nl/pic/leden/jurgen/groot/jurgen1.jpg

LuNaTiK
28-10-2004, 18:50

Bandenmaat 195/45 R15, 1600cc, auto weegt 910 kilo, grondspeling 9cm onder de GTI-lip.

Meer weten? 0800-lunatik :D

froggy
29-10-2004, 12:01
ok dan bedankt allemaal voor jullie reacties :)

ik ga der nog wel is een paar nachtjes over slape en dan zien we wel. K moet in december toch naar de autokeuring (moet ie toch terug origineel :mad: en dan ga ik tegen dan wel zien wa ik der me doe :wink: )

Greetz frog