View Full Version : Knalle uit uitlaat
ik ben momenteel bezig met een polo coupe 91. Maar met starten gaat de motor rond maar achter schieten me de vlammen uit de uitlaat. Ik heb geprobeert de verdeler te verdraaien maar het haalt niks uit.
iemand nog sugesties??
Zit je verdelerkap wel goed om? :D
Het moet is met je ontstekings tijdstip zijn...
1982kameiX1
12-06-2009, 08:30
Zit je verdelerkap wel goed om? :D
Ook mijn eerste gedachte.
Pedaalemmer
12-06-2009, 09:02
Knallen uit uitlaat is altijd onverbrande benzine, of hij krijgt teveel of hij krijgt genoeg maar kan het niet laten ontbranden.
1982kameiX1
12-06-2009, 09:42
Knallen uit uitlaat is altijd onverbrande benzine, of hij krijgt teveel of hij krijgt genoeg maar kan het niet laten ontbranden.
wacht, ik snap er geen H** van.
Wat je bedoelt is dat er onverbrande benzine via de uitlaat poort door de uitlaat gaat en dat veroorzaakt knallen??
dus of je ontsteking staat verkeerd of je krijgt teveel peut?
Brandstofkrijg je. Vonk is er ook, want je uitlaat knalt. Nu nog op het goeie moment ontsteken.
heb je je Bougiekabels wel goed zitten? Bougie kabel 1 moet bij de distributie kant 2 daarnaast etc.
1982kameiX1
12-06-2009, 12:13
uhm, bougies horen niet te vonken in de volgorde van de rotorkap. 1-3-2-4 of zoiets.
uhm, bougies horen niet te vonken in de volgorde van de rotorkap. 1-3-2-4 of zoiets.
niet in de vorgorde van cilinders bedoel je, wel in de volgorde van de rotor ;)
Berserker
12-06-2009, 13:41
Distributie misschien ook verkeerd...
1982kameiX1
12-06-2009, 14:05
niet in de vorgorde van cilinders bedoel je, wel in de volgorde van de rotor ;)
volgens mij bedoelen we allemaal het zelfde.
zolang je de bougiekabels maar goed aansluit. (en dus niet rotorstand 1 op bougie 1 en vervolgens rotorstand 2 op bougie 2 enz)
zie eerste zin.
we bedoelen allemaal hetzelfde, maar je legt het wel verkeerd uit. Knappe rotor die in een andere (verspringende) volgorde werkt, hij draait immers rond. De bougies ontsteken dus ook in lineaire volgorde, maar worden niet in die volgorde in de cilinderkop gemonteerd.
Om op het probleem terug te komen, als je de verdeler hebt verdraait staat de timing absoluut verkeerd.
Zet alles eerst maar eens op fabrieks-indicatoren, incl. de distributie inderdaad.
1982kameiX1
12-06-2009, 14:42
[QUOTE=Marcski]we bedoelen allemaal hetzelfde, maar je legt het wel verkeerd uit. Knappe rotor die in een andere (verspringende) volgorde werkt, hij draait immers rond. De bougies ontsteken dus ook in lineaire volgorde, maar worden niet in die volgorde in de cilinderkop gemonteerd.
QUOTE]
Amen!
Dank U!
dat punt probeer ik ook al steeds te maken...
(pak van m'n hart, eindelijk staat het er duidleijk :D )
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.