View Full Version : 2.0 tfsi met 20vt kop
bivw 16vg60
13-06-2009, 23:42
hallo heeft iemand ervaring met bouwen van 2.0 20vt onderblok van tfsi en kop van een 20vt erop waar kan ik ergens zuigers vinden?
drijstangen zelfde langte als 20vt?
en welke 20vt koppen hebben grote kanaale?
bij welke toeren tal spoelt een gt3071r op ?
Bluepower
14-06-2009, 08:06
Het kan, maar er moet nog redelijk wat voor aangepast worden. Andere oliepomp en andere aandrijving hiervan, balansassen moeten worden verwijderd, 144mm stangen met andere zuigers(tfsi zuigers lenen zich niet voor normale brandstof-inspuiting).
De gt3071r zal vanaf een 3200-3400tpm goed gaan spoelen, om dan al een 300+ Nm te leveren, maar het echte feest gaat vanaf 4300tpm, dan kun je al meer dan 550 Nm verwachten..
Deze setup(tfsi met 20vt kop, en de gt3071r) kan ongeveer 480-500pk en 600-625Nm leveren op RON98.
20vt koppen met grote kanalen komen van de AEB en AGN blokken af...
bivw 16vg60
14-06-2009, 10:28
oke dus er is best veel aanpas werk voor nodig iemand dit al gebouwd behalve carlo hulsen?
en gewoon alleen andere stangen en zuigers en de fsi afdoppen met de orginele kop 20vt inlaat erop en een gt3071r er achter zal dat wat zijn?
ben met deze nieuwere motoren nog niet zo bekend dus vandaar graag wat info
hoorde wel dat er een gesmede krukas inzat en een goed nokkenas systeem met rolletjes
Hoeveel vermogen wil je hebben dan, of wil je gewoon iets aparts en perse een 20v kop?
Want uit de normale tfsi met 16v kop is ook makkelijk zat vermogen te halen met de juiste spullen.
bivw 16vg60
14-06-2009, 22:57
wil tussen de 400 en 500pk uit komen ben nu achterbrug aant klaar maken voor mijn haldex komt erna editie 38 onder
heb altijd gezworen bij g-lader maar een rallye met 16vg60 komt nog niet voor uit in zoon zwaare auto of je kan het niet betrouwbaar houden
haldex kan toch genoeg vermogen aan dus dan maar gelijk vermogen erachter
:thumbup: normale 20vt zijn er genoeg hoorde dat die tfsi motoren goed zijn dus tips zijn welkom
Rallyegolf20vt
16-06-2009, 17:08
Bij mijn weten heeft Van Kronenburg al een paar van deze motoren gebouwd.
Neem anders eens contact met hun op .
jetta16v
02-07-2009, 10:03
Bij mijn weten heeft Van Kronenburg al een paar van deze motoren gebouwd.
Neem anders eens contact met hun op .
ik zou gewoon bij carlo hulsen info vragen denk dat je daar beter af bent daar worden nog wel projecten gemaakt waar tijd en energie in gestoken wordt htt is the place to be voor de hobbyist
ik zou gewoon bij carlo hulsen info vragen denk dat je daar beter af bent daar worden nog wel projecten gemaakt waar tijd en energie in gestoken wordt htt is the place to be voor de hobbyist
Zo heeft iedereen een voorkeur voor een bepaalde tuner cq motorbouwer.
De 1 zegt JD de ander HTT ;)
martiepartie
02-07-2009, 10:42
1 ding is zeker, je hebt er veel ING, SNS of ABN voor nodig :D
Pedaalemmer
02-07-2009, 12:26
Zo heeft iedereen een voorkeur voor een bepaalde tuner cq motorbouwer.
De 1 zegt JD de ander HTT ;)
Het gaat in dit geval om specialisatie, ik denk dat HTT hier de meeste ervaring mee heeft.
VolkswagenRacing
02-07-2009, 16:55
Dat denk ik ook wel ;)
timberland
02-07-2009, 19:13
En ik denk van niet :D
zijn er veel meer die deze basis gebruikt hebben ervoor.
htt is er maar eentje van.
VolkswagenRacing
02-07-2009, 22:02
En ik denk van niet :D
zijn er veel meer die deze basis gebruikt hebben ervoor.
htt is er maar eentje van.
Klopt, maar pedaalemmer zegt: De 1 zegt JD de ander HTT.
Denk toch echt dat je voor zulke zaken echt niet naar JD hoeft te gaan.
timberland
02-07-2009, 22:28
Oww dat hoor je mij ook niet zeggen.
Heb teveel slechte ervaringen met JD, dus het zal het laatste zijn die ik zal aanprijzen.
HTT is een bedrijf die er verstand van heeft.
Ik wil er alleen maar mee zeggen dat er meer zijn die er ervaring mee hebben
jetta16v
04-07-2009, 06:51
dat kan wel jah maar ik denk dat htt op het vooral op het gebied van 20v een streepje voor heeft hij rijdt namelijk zelf mee dat is het zelfde als jeroen dik die weet ook alles van 16vg60 omdat ie er zelf mee reedt da scheelt gewoon een hoop dan ken je zon motor en heb je er veel mee geprobeerd en weet je wat kan en niet kan
gti-pirelli
04-07-2009, 08:51
1 ding is zeker, je hebt er veel ING, SNS of ABN voor nodig :D
Geweldig :)
Rallye-VR6t
04-07-2009, 17:59
dat kan wel jah maar ik denk dat htt op het vooral op het gebied van 20v een streepje voor heeft hij rijdt namelijk zelf mee dat is het zelfde als jeroen dik die weet ook alles van 16vg60 omdat ie er zelf mee reedt da scheelt gewoon een hoop dan ken je zon motor en heb je er veel mee geprobeerd en weet je wat kan en niet kan
Voor JD is een 20V alweer oude meuk. Zo oud dat hij de golf 5 gti dsg maar plat reed.
Wat moest hij er anders mee :wow:
bivw 16vg60
08-07-2009, 14:38
kom liever bij geen van beide wilde gewoon wat info van normale jongens die zoiets gebouwd hebben en niet van top(b) bedrijven waar je een hoop geld naar toe moet brengen voor wat info
Pedaalemmer
08-07-2009, 15:00
kom liever bij geen van beide wilde gewoon wat info van normale jongens die zoiets gebouwd hebben en niet van top(b) bedrijven waar je een hoop geld naar toe moet brengen voor wat info
Bij HTT kun je langs gaan en ze heel de middag bezig houden zonder ook maar 1 cent uit te geven...is mijn ervaring.
Ben er geweest om mijn Corrado af te stellen en heb hem het hemd van het lijf gevraagd.
het is een liefhebber en hobiest pur sang dus ben niet bang ga er eens heen.
bivw 16vg60
08-07-2009, 19:38
Bij HTT kun je langs gaan en ze heel de middag bezig houden zonder ook maar 1 cent uit te geven...is mijn ervaring.
Ben er geweest om mijn Corrado af te stellen en heb hem het hemd van het lijf gevraagd.
het is een liefhebber en hobiest pur sang dus ben niet bang ga er eens heen.
ja dat weet ik wel ken carlo ook wel maar kom gewoon liever niet bij zulke bedrijven ben er wel eens geweest met kamaraad van me goeie kerel maar kom daar gewoon liever niet ga dan liever gelijk naar john van kr
maar planne zijn gewijzigd wordt iets veel mooiers............ houd jullie op de hoogte toch bedankt voor de info
Mag ik je vragen waarom je eigenlijk op het idee was gekomen om een 20VT kop op een TFSI blok te bouwen?
Is het onderblok een betere basis ofzo -> weet ik niet, maar kan het onderblok meer koppel aan oid?
bivw 16vg60
10-07-2009, 18:19
nee meer cilinder inhoud is 2l ipv 1,8l dus turbo spoeld wat eerder op je kan ook nog een krukas pakken van een 130pk pomp verstuiver kom je op 2,1l spoeld hij nog sneller op
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.