Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-06-2009, 23:42
bivw 16vg60 bivw 16vg60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,051
Default 2.0 tfsi met 20vt kop

hallo heeft iemand ervaring met bouwen van 2.0 20vt onderblok van tfsi en kop van een 20vt erop waar kan ik ergens zuigers vinden?
drijstangen zelfde langte als 20vt?
en welke 20vt koppen hebben grote kanaale?
bij welke toeren tal spoelt een gt3071r op ?
Reply With Quote
  #2  
Old 14-06-2009, 08:06
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Het kan, maar er moet nog redelijk wat voor aangepast worden. Andere oliepomp en andere aandrijving hiervan, balansassen moeten worden verwijderd, 144mm stangen met andere zuigers(tfsi zuigers lenen zich niet voor normale brandstof-inspuiting).
De gt3071r zal vanaf een 3200-3400tpm goed gaan spoelen, om dan al een 300+ Nm te leveren, maar het echte feest gaat vanaf 4300tpm, dan kun je al meer dan 550 Nm verwachten..
Deze setup(tfsi met 20vt kop, en de gt3071r) kan ongeveer 480-500pk en 600-625Nm leveren op RON98.

20vt koppen met grote kanalen komen van de AEB en AGN blokken af...
Reply With Quote
  #3  
Old 14-06-2009, 10:28
bivw 16vg60 bivw 16vg60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,051
Default

oke dus er is best veel aanpas werk voor nodig iemand dit al gebouwd behalve carlo hulsen?

en gewoon alleen andere stangen en zuigers en de fsi afdoppen met de orginele kop 20vt inlaat erop en een gt3071r er achter zal dat wat zijn?
ben met deze nieuwere motoren nog niet zo bekend dus vandaar graag wat info
hoorde wel dat er een gesmede krukas inzat en een goed nokkenas systeem met rolletjes
Reply With Quote
  #4  
Old 14-06-2009, 21:56
MORREN
Guest
 
Posts: n/a
Default

Hoeveel vermogen wil je hebben dan, of wil je gewoon iets aparts en perse een 20v kop?

Want uit de normale tfsi met 16v kop is ook makkelijk zat vermogen te halen met de juiste spullen.
Reply With Quote
  #5  
Old 14-06-2009, 22:57
bivw 16vg60 bivw 16vg60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,051
Default

wil tussen de 400 en 500pk uit komen ben nu achterbrug aant klaar maken voor mijn haldex komt erna editie 38 onder
heb altijd gezworen bij g-lader maar een rallye met 16vg60 komt nog niet voor uit in zoon zwaare auto of je kan het niet betrouwbaar houden
haldex kan toch genoeg vermogen aan dus dan maar gelijk vermogen erachter
normale 20vt zijn er genoeg hoorde dat die tfsi motoren goed zijn dus tips zijn welkom

Last edited by bivw 16vg60 : 14-06-2009 at 23:01.
Reply With Quote
  #6  
Old 16-06-2009, 17:08
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 936
Default

Bij mijn weten heeft Van Kronenburg al een paar van deze motoren gebouwd.
Neem anders eens contact met hun op .
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #7  
Old 02-07-2009, 10:03
jetta16v's Avatar
jetta16v jetta16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 107
Default

Quote:
Originally Posted by Rallyegolf20vt
Bij mijn weten heeft Van Kronenburg al een paar van deze motoren gebouwd.
Neem anders eens contact met hun op .


ik zou gewoon bij carlo hulsen info vragen denk dat je daar beter af bent daar worden nog wel projecten gemaakt waar tijd en energie in gestoken wordt htt is the place to be voor de hobbyist
Reply With Quote
  #8  
Old 02-07-2009, 10:29
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by jetta16v
ik zou gewoon bij carlo hulsen info vragen denk dat je daar beter af bent daar worden nog wel projecten gemaakt waar tijd en energie in gestoken wordt htt is the place to be voor de hobbyist


Zo heeft iedereen een voorkeur voor een bepaalde tuner cq motorbouwer.
De 1 zegt JD de ander HTT
Reply With Quote
  #9  
Old 02-07-2009, 10:42
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

1 ding is zeker, je hebt er veel ING, SNS of ABN voor nodig
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #10  
Old 02-07-2009, 12:26
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Quote:
Originally Posted by Domi
Zo heeft iedereen een voorkeur voor een bepaalde tuner cq motorbouwer.
De 1 zegt JD de ander HTT


Het gaat in dit geval om specialisatie, ik denk dat HTT hier de meeste ervaring mee heeft.
Reply With Quote
  #11  
Old 02-07-2009, 16:55
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Dat denk ik ook wel
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #12  
Old 02-07-2009, 19:13
timberland timberland is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 349
Default

En ik denk van niet
zijn er veel meer die deze basis gebruikt hebben ervoor.
htt is er maar eentje van.
Reply With Quote
  #13  
Old 02-07-2009, 22:02
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Quote:
Originally Posted by timberland
En ik denk van niet
zijn er veel meer die deze basis gebruikt hebben ervoor.
htt is er maar eentje van.


Klopt, maar pedaalemmer zegt: De 1 zegt JD de ander HTT.
Denk toch echt dat je voor zulke zaken echt niet naar JD hoeft te gaan.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #14  
Old 02-07-2009, 22:28
timberland timberland is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 349
Default

Oww dat hoor je mij ook niet zeggen.
Heb teveel slechte ervaringen met JD, dus het zal het laatste zijn die ik zal aanprijzen.
HTT is een bedrijf die er verstand van heeft.
Ik wil er alleen maar mee zeggen dat er meer zijn die er ervaring mee hebben
Reply With Quote
  #15  
Old 04-07-2009, 06:51
jetta16v's Avatar
jetta16v jetta16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 107
Default

dat kan wel jah maar ik denk dat htt op het vooral op het gebied van 20v een streepje voor heeft hij rijdt namelijk zelf mee dat is het zelfde als jeroen dik die weet ook alles van 16vg60 omdat ie er zelf mee reedt da scheelt gewoon een hoop dan ken je zon motor en heb je er veel mee geprobeerd en weet je wat kan en niet kan
Reply With Quote
  #16  
Old 04-07-2009, 08:51
gti-pirelli's Avatar
gti-pirelli gti-pirelli is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 728
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
1 ding is zeker, je hebt er veel ING, SNS of ABN voor nodig


Geweldig
__________________
Golf III vr6 3.0 ABT
Golf 1 1.9 TD 83
Reply With Quote
  #17  
Old 04-07-2009, 17:59
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by jetta16v
dat kan wel jah maar ik denk dat htt op het vooral op het gebied van 20v een streepje voor heeft hij rijdt namelijk zelf mee dat is het zelfde als jeroen dik die weet ook alles van 16vg60 omdat ie er zelf mee reedt da scheelt gewoon een hoop dan ken je zon motor en heb je er veel mee geprobeerd en weet je wat kan en niet kan


Voor JD is een 20V alweer oude meuk. Zo oud dat hij de golf 5 gti dsg maar plat reed.
Wat moest hij er anders mee
Reply With Quote
  #18  
Old 08-07-2009, 14:38
bivw 16vg60 bivw 16vg60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,051
Default

kom liever bij geen van beide wilde gewoon wat info van normale jongens die zoiets gebouwd hebben en niet van top(b) bedrijven waar je een hoop geld naar toe moet brengen voor wat info
Reply With Quote
  #19  
Old 08-07-2009, 15:00
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Quote:
Originally Posted by bivw 16vg60
kom liever bij geen van beide wilde gewoon wat info van normale jongens die zoiets gebouwd hebben en niet van top(b) bedrijven waar je een hoop geld naar toe moet brengen voor wat info


Bij HTT kun je langs gaan en ze heel de middag bezig houden zonder ook maar 1 cent uit te geven...is mijn ervaring.
Ben er geweest om mijn Corrado af te stellen en heb hem het hemd van het lijf gevraagd.
het is een liefhebber en hobiest pur sang dus ben niet bang ga er eens heen.
Reply With Quote
  #20  
Old 08-07-2009, 19:38
bivw 16vg60 bivw 16vg60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,051
Default

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
Bij HTT kun je langs gaan en ze heel de middag bezig houden zonder ook maar 1 cent uit te geven...is mijn ervaring.
Ben er geweest om mijn Corrado af te stellen en heb hem het hemd van het lijf gevraagd.
het is een liefhebber en hobiest pur sang dus ben niet bang ga er eens heen.



ja dat weet ik wel ken carlo ook wel maar kom gewoon liever niet bij zulke bedrijven ben er wel eens geweest met kamaraad van me goeie kerel maar kom daar gewoon liever niet ga dan liever gelijk naar john van kr
maar planne zijn gewijzigd wordt iets veel mooiers............ houd jullie op de hoogte toch bedankt voor de info
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum