View Full Version : 312mm TT remmen op Golf II gti 16v
VolkswagenRacing
06-07-2009, 19:30
Ik heb dit weekend geprobeerd een tt remmenset op mijn gti te monteren.
In eerste instantie leek alles goed, schijf centraal in de klauw liep overal netjes vrij. Na het keren van mijn auto op de oprit en de eerste keer te remmen leek het wel of mijn remmen bleven hangen. Alleen na nadere inpectie bleek dit toch niet helemaal het geval te zijn. De remanker raakt aan de buitenzijde de schijf :S Terwijl die helemaal niet zou moeten kunnen bewegen.
Ik heb er wat foto's van gemaakt om dit duidelijker te maken.
Iemand die weet wat dit zou kunnen zijn?
Zie hier de krassen waar hij de schijf raakt,
http://www.volksforum.com/albums/files/6/2/SDC10436.JPG
En hier zie je waar hij hem mee raakt,
http://www.volksforum.com/albums/files/6/2/SDC10437.JPG
Hoop dat iemand mij hierbij kan helpen,
Roy-16VT
06-07-2009, 19:37
pb oakgreen 20vt hier eens over die heeft diverse setjes klaar gemaakt voor mk2 die weet dus wat er mee moet gebeuren.
Hoeveel mm kier heb je aan de andere zijde van je schijf t.o.v. je remanker. Zou haast zeggen dat het remanker te ver naar binnen staat namelijk.
GerardMkIIVR6
06-07-2009, 19:51
Tussen fusee en remanker moet een metalen O ring heb het eens bij iemand gedaan een MkIII VR6 en daar moest het ook bij.
Het remanker monteer je toch aan de achterzijde van het fusee?
Als je daar dan een ring tussen stopt dan komt je remanker alleen maar verder naar binnen te liggen, of vergis ik me nu wat de montage aan gaat?
GerardMkIIVR6
06-07-2009, 20:07
Ja klopt denk dat het bij een Mk3 Vr6 dieper moest toen.
Jij moet meer naar buiten,dan zul je toch aan de Frees moeten denk ik.
Maar zit er in dit geval geen adapter tussen het Audi TT remanker en het Golf Mk2 fusee?
Moet haast wel, dan zal deze adapter dus te dik zijn (en om precies te zijn de helft van de kier die je meet tussen de achterzijde van de schijf en de klauw).
VolkswagenRacing
06-07-2009, 22:03
Bij een vr6 (5x100) fusee zou er een ring tussen moeten om hem goed uit te laten komen. Bij een gti/g60 (4x100) fusee zou er juist aan de binnenzijde van het remanker 2mm afgefreesd moeten worden, dat is ook gebeurd.
Het vreemde is dat met montage de remmen vrij liepen en na 1 keer remmen (terwijl ik de oprit afrij) niet meer. Dit zou eigenlijk niet mogenlijk moeten zijn.
Ik weet niet wat je verder allemaal los hebt gehad.
Maar zijn je aandrijfassen gewoon goed, inclusief het aandraaien van de centrale moer?
Zit de schijf nog steeds goed op de naaf (moet haast wel, je hebt immers de wielbouten gewoon vast zitten).
En de remklauw zelf, die kan echt goed zweven op zijn geleidingbouten? Anders kan die misschien wel je remanker naar buiten duwen doordat hij er aan trekt...
VolkswagenRacing
07-07-2009, 16:51
Alleen de klauw, remleiding en schijf. Verder niks, en alles functioneerde ook goed hiervoor.
kun je niet gewoon een stukje van die bracket afvijlen of zeg ik nu iets heel stoms?
Theoretisch gezien doe je dat ook als je aan het frezen bent. Alleen als je gaat vijlen dan gaat dat altijd wel een beetje scheef.
Dus vijlen is niet zo goed plan in deze situatie.
Maar ik denk nog steeds dat je remanker niet afdoende is afgedraaid. Fusee is wel gewoon goed schoon ter plekke van de montagevlakken van je remanker?
Maar hoeveel ruimte zit er nu achter de schijf tot aan je remanker?
en is dit aan de onderkant ook? want als het aan de onderkant niet is of juist de andere kant aanloopt dan zit hij duidelijk scheef
patjetta
07-07-2009, 17:44
zo te zien mis je ook een veer om je klauw vast te houden.
of hoort deze hier niet op?
Inderdaad, nu je het zegt. Die mist ook in dit plaatje.
audi TT 1.8T remmen. je mist inderdaad iets.
http://users.telenet.be/audiTT/tt/updates/pics/remmen/remmen4.jpg
http://users.telenet.be/audiTT/tt/updates/pics/remmen/remmen5.jpg
VolkswagenRacing
07-07-2009, 20:49
Die klauw die jij post is volgens mij van een r32, deze is wel iets anders :) (Nu is het wel een TT klauw)
Het probleem is zowel links als rechts identiek. Het klopt inderdaad dat de veer mist, maar deze zou alleen voor het resoneren van de klauw zijn, die miste in de set (al besteld) maar zullen niet voor het aanlopen zorgen.
Ik heb opnieuw gekeken en ik heb gezien dat aan de achterzijde ik 4.5mm ruimte heb, vermoed dus dat de 2mm die ik hem heb laten af frezen 2mm te weinig zijn geweest. (terwijl ik wel begrepen had, dat het er echt maar 2 moesten zijn)
16V fusee's zijn trouwens toch ook anders als G60 fusee's. Anders zou je immers bij een remmenombouw bij een 16V ook geen G60 fusee's hoeven monteren.
VolkswagenRacing
08-07-2009, 17:51
Na mijn weten hoeft dit ook niet,
Ik zal er toch nog een aantal mm vanaf moeten laten frezen :(
http://www.volksforum.com/albums/files/6/2/SDC10439.JPG
Dat is niet zo handig, kun je alles weer los halen inderdaad.
Maar neem aan dat je wel een adresje hebt?
VolkswagenRacing
08-07-2009, 21:23
Inderdaad onhandig, maar begreep echt dat het maar 2mm hoefde te zijn. Liever nog een keer er wat af laten halen dan dat er teveel af was.
Heb helaas geen adres, van de week hier in de buurt maar wat metaal bewerkings bedrijven langs gaan,
16V fusee's zijn trouwens toch ook anders als G60 fusee's. Anders zou je immers bij een remmenombouw bij een 16V ook geen G60 fusee's hoeven monteren.
De fusee's zijn gewoon hetzelfde bij de 256 16v remschijven als G60.
Dat zou je kunnen doen inderdaad, gewoon even langs gaan. Of martiepartie van het forum even vragen. Momenteel kan ik zelf helaas ook niks voor je betekenen.
cabby tdi
13-08-2009, 00:18
Zijn hier verder nog vorderingen?
Hoe beïnvlieden deze remmen de rempedaal slag? Moet je nu dieper duwen?
mvg,
VolkswagenRacing
13-08-2009, 18:10
Ik merk weinig verschil, (wel dat hij flink harder remt hoor ;))
Alleen pakt hij wat directer maar dat kan ook de de staal ommantelde remslangen komen.
cabby tdi
13-08-2009, 18:47
je hebt me overtuigd. morgen gaat er een setje in bestelling. Moet het passend maken op mk1 maar dat lukt ook wel. Heb adapters voor G60 remmen... daar zou de tt ankerplaat ook op passen. Indien niet heb ik veel meet en frees werk.
VolkswagenRacing
13-08-2009, 19:45
Met die g60 fusee adapters hoef je alleen de zelfde aanpassingen aan de remanker te doen als mij. En de schijven omboren natuurlijk. Zorg el voor 16" wielen anders gaat het niet passen.
Mischien een beetje achterhaalde reactie van mij...
waarom TT remmen onder een type 2?
volgens mij had je kunnen volstaan met 288mm van een VR6 > mischien wel een gelijkend probleempje, maar dan had je ook genoeg remkracht gehad!
het leuke is namelijk dat het remoppervlak van de 312 schijven gelijk zijn als die van de 288 schijven! alleen omdat de diameter van de schijf groter is heb je meer vertraging... wat ik wil zeggen is dat de remklauwen van een TT gelijk zijn als die van een 288mm VR6 (95/96) > ik bedoel de grote van de klauwen dan
succes met het project (zal wel bruut lijken onder een type 2)
oakgreen20vt
19-08-2009, 11:21
Hoi een beetje een late reactie van mijn kant, maar ik heb inmiddels een setje of 10 van die brackets vermaakt.
Mijn ervaring is dat je er 5 mm af moet frezen en dan past het perfect.
Ik wil dit ook wel voor je doen, geen enkel probleem, want ik heb een freesbank ter beschikking.
PeanutOne
19-08-2009, 20:56
Ik ben ook bezig met Brembo van Seat Leon (niet die Ibiza-Cupra). Ik gebruik de brembo-adapters voor VR6 en ik kom 5mm te kort voor G60 fusee. Waar ik er mee zit zijn het volgende: 5mm frezen van de adapters of de gaten bijvullen(lassen) en dan 5 mm op schuiven.
Het kan best zijn dat je ook 5 mm moeten frezen, maar er blijft als het goed is dan maar 5 mm over om het te bevestegen aan je fusee. En dat vind ik wel beetje gevaarlijk, want als je remt dan hang je hele auto op 5mm staal;(
oakgreen20vt ik heb je even een PB gestuurd:)
indewarre
29-11-2010, 16:27
Mischien een beetje achterhaalde reactie van mij...
waarom TT remmen onder een type 2?
volgens mij had je kunnen volstaan met 288mm van een VR6 > mischien wel een gelijkend probleempje, maar dan had je ook genoeg remkracht gehad!
het leuke is namelijk dat het remoppervlak van de 312 schijven gelijk zijn als die van de 288 schijven! alleen omdat de diameter van de schijf groter is heb je meer vertraging... wat ik wil zeggen is dat de remklauwen van een TT gelijk zijn als die van een 288mm VR6 (95/96) > ik bedoel de grote van de klauwen dan
succes met het project (zal wel bruut lijken onder een type 2)
ff nieuw leven inblazen
Passen de schijven van een tt dan zo op de 288er remmen?
ik wil deze nl. graag op mijn 288er remmerij zetten
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.