![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb dit weekend geprobeerd een tt remmenset op mijn gti te monteren.
In eerste instantie leek alles goed, schijf centraal in de klauw liep overal netjes vrij. Na het keren van mijn auto op de oprit en de eerste keer te remmen leek het wel of mijn remmen bleven hangen. Alleen na nadere inpectie bleek dit toch niet helemaal het geval te zijn. De remanker raakt aan de buitenzijde de schijf :S Terwijl die helemaal niet zou moeten kunnen bewegen. Ik heb er wat foto's van gemaakt om dit duidelijker te maken. Iemand die weet wat dit zou kunnen zijn? Zie hier de krassen waar hij de schijf raakt, En hier zie je waar hij hem mee raakt, Hoop dat iemand mij hierbij kan helpen,
|
||||
|
||||
![]() pb oakgreen 20vt hier eens over die heeft diverse setjes klaar gemaakt voor mk2 die weet dus wat er mee moet gebeuren.
|
|
||||
|
||||
![]() Hoeveel mm kier heb je aan de andere zijde van je schijf t.o.v. je remanker. Zou haast zeggen dat het remanker te ver naar binnen staat namelijk.
|
|
||||
|
||||
![]() Tussen fusee en remanker moet een metalen O ring heb het eens bij iemand gedaan een MkIII VR6 en daar moest het ook bij.
|
||||
|
||||
![]() Het remanker monteer je toch aan de achterzijde van het fusee?
Als je daar dan een ring tussen stopt dan komt je remanker alleen maar verder naar binnen te liggen, of vergis ik me nu wat de montage aan gaat? |
|
||||
|
||||
![]() Ja klopt denk dat het bij een Mk3 Vr6 dieper moest toen.
Jij moet meer naar buiten,dan zul je toch aan de Frees moeten denk ik.
|
||||
|
||||
![]() Maar zit er in dit geval geen adapter tussen het Audi TT remanker en het Golf Mk2 fusee?
Moet haast wel, dan zal deze adapter dus te dik zijn (en om precies te zijn de helft van de kier die je meet tussen de achterzijde van de schijf en de klauw). |
|
||||
|
||||
![]() Bij een vr6 (5x100) fusee zou er een ring tussen moeten om hem goed uit te laten komen. Bij een gti/g60 (4x100) fusee zou er juist aan de binnenzijde van het remanker 2mm afgefreesd moeten worden, dat is ook gebeurd.
Het vreemde is dat met montage de remmen vrij liepen en na 1 keer remmen (terwijl ik de oprit afrij) niet meer. Dit zou eigenlijk niet mogenlijk moeten zijn.
|
||||
|
||||
![]() Ik weet niet wat je verder allemaal los hebt gehad.
Maar zijn je aandrijfassen gewoon goed, inclusief het aandraaien van de centrale moer? Zit de schijf nog steeds goed op de naaf (moet haast wel, je hebt immers de wielbouten gewoon vast zitten). En de remklauw zelf, die kan echt goed zweven op zijn geleidingbouten? Anders kan die misschien wel je remanker naar buiten duwen doordat hij er aan trekt... |
|
||||
|
||||
![]() Alleen de klauw, remleiding en schijf. Verder niks, en alles functioneerde ook goed hiervoor.
|
||||
|
||||
![]() kun je niet gewoon een stukje van die bracket afvijlen of zeg ik nu iets heel stoms?
|
||||
|
||||
![]() Theoretisch gezien doe je dat ook als je aan het frezen bent. Alleen als je gaat vijlen dan gaat dat altijd wel een beetje scheef.
Dus vijlen is niet zo goed plan in deze situatie. Maar ik denk nog steeds dat je remanker niet afdoende is afgedraaid. Fusee is wel gewoon goed schoon ter plekke van de montagevlakken van je remanker? Maar hoeveel ruimte zit er nu achter de schijf tot aan je remanker? |
|
||||
|
||||
![]() en is dit aan de onderkant ook? want als het aan de onderkant niet is of juist de andere kant aanloopt dan zit hij duidelijk scheef
|
|||
|
|||
![]() zo te zien mis je ook een veer om je klauw vast te houden.
of hoort deze hier niet op?
|
||||
|
||||
![]() Inderdaad, nu je het zegt. Die mist ook in dit plaatje.
|
|
|||
|
|||
![]() audi TT 1.8T remmen. je mist inderdaad iets.
![]() ![]() Last edited by Domi : 07-07-2009 at 21:25. |
|
||||
|
||||
![]() Die klauw die jij post is volgens mij van een r32, deze is wel iets anders
![]() Het probleem is zowel links als rechts identiek. Het klopt inderdaad dat de veer mist, maar deze zou alleen voor het resoneren van de klauw zijn, die miste in de set (al besteld) maar zullen niet voor het aanlopen zorgen. Ik heb opnieuw gekeken en ik heb gezien dat aan de achterzijde ik 4.5mm ruimte heb, vermoed dus dat de 2mm die ik hem heb laten af frezen 2mm te weinig zijn geweest. (terwijl ik wel begrepen had, dat het er echt maar 2 moesten zijn)
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl Last edited by VolkswagenRacing : 08-07-2009 at 17:52. |
|
||||
|
||||
![]() 16V fusee's zijn trouwens toch ook anders als G60 fusee's. Anders zou je immers bij een remmenombouw bij een 16V ook geen G60 fusee's hoeven monteren.
|
|
||||
|
||||
![]() Na mijn weten hoeft dit ook niet,
Ik zal er toch nog een aantal mm vanaf moeten laten frezen ![]()
|
||||
|
||||
![]() Dat is niet zo handig, kun je alles weer los halen inderdaad.
Maar neem aan dat je wel een adresje hebt? |