View Full Version : Alweer?
Ja, alweer (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//auto.marktplaats.nl/volkswagen/267175232-dikke-polo-6n-1-4-schroefset-stuurbekrachtiging-steffan-jdm.html)
Alleen een paar kleine dingetjes vervangen/gemaakt..
als hij 'm verkoopt is die 1000 euro toch snel verdient!
zei de man met een 1.3 te koop voor 3000
Ik verdien er geen cent op hoor... en hij staat niet voor 3000 euro hoor ;)
't gaat niet zozeer om de het blok, meer om de staat er de extra's.
Maar als jij ze vind voor de helft dan moet je vooral die gaan kopen!
Deze auto is van een maatje van me geweest. Hij woont in Gorredijk (friesland)
Ben benieuwd of ze de roest bij de wielkasten al hebben weggewerkt.
Ja dat had de eigenaar voor Stijn al laten doen, redelijk netjes wagentje nu.
Stijn heeft 'm een week of 3 terug verkocht voor 1000 euro minder..
Tsja, zo werkt handel, kun je niks van zeggen... en zoals gezegd, 't is ook maar net hoeveel geduld je met verkopen hebt. ;)
ik zou me er niet zo druk om maken,al vraagt ie er een miljoen voor het is nou zijn auto DUS.....;)
Ja is ook, als hij er denkt dat hij er aan kan verdienen moet hij dat zeker doen!
Profiteren als 't kan, maar ik denk niet dat hij 'm kwijt raakt voor deze centen..
hij heeft ook een dikke jetta te koop
Dat klopt, zie andere topic; 'dikke poep'.
Jetta MaNiA
27-07-2009, 18:19
zei de man met een 1.3 te koop voor 3000
:goodpost: Moet eerlijk bekennen dat ik dat ook dacht, en nog voordat ik de link bekeken had :D
Mister Cool
27-07-2009, 18:44
Maar als jij ze vind voor de helft dan moet je vooral die gaan kopen!
Jijzelf nog niet zo lang terug ;)
Ja toen inderdaad, maar dan zonder wielen van 1000 euro.
En talloze andere dingen die opgeknapt/vervangen of verbeterd zijn.
Tel het maar op 1500 + 1000, zit je al op 2500.. heb je de rest er nog niet bij.
Zoals ik al zei.. als je ze zo vind voor de helft met je vooral die kopen.
:rolleyes:
Tel het maar op 1500 + 1000, zit je al op 2500.. heb je de rest er nog niet bij.
Het geld en tijd dat je er zelf allemaal insteekt wil niet zeggen dat de wagen ook dat geld weer opbrengt.
Blijft een oude simpele auto.
Ja, zo kan je elke auto wel een oude simpele auto noemen.. 't blijven allemaal oude volkswagentjes.
Ze vragen tegenwoordig 2 rooien voor een import golf 2, en dan zit het NL kenteken er nog niet eens op.
Dan vind ik mijn origineel Nederlandse <87 Jetta coupe met alles erop en eraan geen cent te duur.
Als het geld en tijd wat erin zit er ook nog bij moet dan zal ik de prijs nog maar wat omhoog doen.
Maar ik dacht dat commentaar op prijzen of advertenties niet waren toegestaan,
een ander topic volspammen mag wel ineens, volgens mij is het dan juist dubbel fout?
evilnyntje
27-07-2009, 20:15
Het blijft vraag en aanbod. Persoonlijk vind ik die prijzen ook belachelijk, ff auto poetsen wieltjes en een verlagingsset en hoppa, 3k+. Maar men betaald het er voor, simpele marktwerking. En daarbij vragen staat altijd vrij.
precies, en daar komt bij.. zolang een auto niet perse de deur uit moet, waarom zou je 'm dan tegen een dumpprijs te koop zetten.
We zijn allemaal liefhebbers (althans, soms heb ik daar wel m'n twijfels over) en we weten allemaal wat het zooitje waard is.
Als je de tijd hebt om op die ene gek te wachten die het er voor over heeft (of de waarde ervan inziet), waarom niet?
Mister Cool
27-07-2009, 20:21
een ander topic volspammen mag wel ineens, volgens mij is het dan juist dubbel fout?
Je begint zelf over deze advertentie :D
Je begint zelf over deze advertentie :D
:thumbup:
Is het jouw auto in de advertentie dan???? :rolleyes: Bied jij iets te koop aan????
Nope, dus alles mag :D
evilnyntje
27-07-2009, 20:23
precies, en daar komt bij.. zolang een auto niet perse de deur uit moet, waarom zou je 'm dan tegen een dumpprijs te koop zetten.
We zijn allemaal liefhebbers (althans, soms heb ik daar wel m'n twijfels over) en we weten allemaal wat het zooitje waard is.
Als je de tijd hebt om op die ene gek te wachten die het er voor over heeft (of de waarde ervan inziet), waarom niet?
Dat is ook weer zo'n bull reden, hij hoeft niet weg en staat niet in de weg maar mag wel weg voor de hoofdprijs. En dan vervolgens blijven verdedigen dat het de prijs waard is. Dat is dan ook niet nodig want hij hoeft niet weg toch? Ik zoek ook nog naar die gek trouwens die 7k geeft voor mijn auto :). Maar dat is mijn mening he :D, vragen staat vrij.
Een marktplaats link is geen advertentietopic..
't is inderdaad (gelukkig) niet mijn auto in de advertentie,
maar er wordt wel commentaar geleverd op mijn auto (prijs).
in een ander topic -> offtopic & gezeik over mijn auto/advertentie.
Dat is ook weer zo'n bull reden, hij hoeft niet weg en staat niet in de weg maar mag wel weg voor de hoofdprijs. En dan vervolgens blijven verdedigen dat het de prijs waard is. Dat is dan ook niet nodig want hij hoeft niet weg toch?
Nou, ik vind 't 'm waard, de hoofdprijs zou nog wel een stuk hoger zijn.. maar das mijn mening he ;)
Mister Cool
27-07-2009, 20:34
't is inderdaad (gelukkig) niet mijn auto in de advertentie,
maar er wordt wel commentaar geleverd op mijn auto (prijs).
in een ander topic -> offtopic & gezeik over mijn auto/advertentie.
De enige opmerking die werd gemaakt is dat jij zelf een auto te koop hebt met 1.3 voor 3000. Gericht commentaar staat er verder niet bij ;) . Ik kan het verder ook niet geven, want ik heb zelf nog een 1.8 5-deurs met alles erop en eraan voor ongeveer dezelfde prijs :D
Dat is dan toch een misplaatste opmerking, en dat komt dan van een mod af ook.
Ik dacht juist dat die een beetje het voorbeeld moesten geven, hier blijkbaar niet.
't gaat over snel geld verdienen, daar reageerde ik op.. dat ik er geen cent op verdien,
ook al zou ik 'm voor 'de hoofdprijs' verkopen, maar goed.. zullen we het hierbij laten?
Edition-Blue
27-07-2009, 20:45
:lock: :D
dat die 6ennetjes nog zoveel waard zijn zeg.
Jetta MaNiA
27-07-2009, 21:10
@Emiel, stay ontopic:D
Hij is de enige die ontopic reageert :rolleyes:
@ Jetta mania;
LOL :D
ik weet nog een geinige 6N sdi voor minder dan 1000E
jetta's geen golfjes .....
Dat is wel echt de hoofdprijs zeg.. voor een sdi :cool:
vwleusden
27-07-2009, 21:18
Dus als ik een optel som van alle kosten die ik heb gemaakt voor mijn GTI moet dat de vraagprijs zijn? Wie heeft er een jackpot gewonnen bij de lotto? Ik heb nog een leuke GTI staan. De prijzen schieten omhoog, mensen denken dat ze met een oude golf of jetta 13 in een dozijn auto een een dikke Porsche 911 RS uit 1973 onder hun kont hebben. (wat overigens wel een exclusieve wagen is).
Iedereen kan vragen wat ie wil voor een auto, als de beste man de polo voor een appel en een ei heeft gekocht doet ie het gewoon slim door hem voor meer te verkopen. Het is een sport om winst of in ieder geval kiet te draaien met de verkoop een auto. Met mijn GTI zal beide echt niet meer haalbaar zijn. Wielen zijn los duurder dan dat ze onder een auto zitten, as simple as that. Een vloer in een huis leverd ook lang niet zo veel op als dat ie gekost heeft.
Titel van dit draadje is ook vrij kansloos want dan kan men ook van de Stijntje hebben gedacht. Koopt een auto en in no-time weer in de verkoop.
De mijne kost ook niet wat er allemaal in zit hoor.. ik heb al genoeg wagentjes gehad om te weten hoe 't werkt.
Maar mijn vraagprijs vind ik gewoon redelijk, er is een verschil tussen een hoge vraagprijs en de hoofdprijs.
Als ik kiet speel vind ik het al lang prima, een beetje verlies vind ik ook absoluut geen ramp.
Ik doe 't voor de hobby, en hobbies kosten geld.. als je niks uit wil geven moet je kastanjes gaan verzamelen.
De titel is ook niet zozeer in de geest van de huidige eigenaar, maar weer dat hij >alweer< te koop staat.
Binnen 1.5 maand tijd is hij al bij de 3e eigenaar welke 'm dus nu ook >alweer< te koop heeft.
Btw, wie gaat er uberhaubt geld uitgeven aan een mint-groene 6N :redface: Wat een verschikkelijke kleur...
breadfan83
27-07-2009, 21:47
Dat is dan toch een misplaatste opmerking, en dat komt dan van een mod af ook.
Ik dacht juist dat die een beetje het voorbeeld moesten geven, hier blijkbaar niet.
't gaat over snel geld verdienen, daar reageerde ik op.. dat ik er geen cent op verdien,
ook al zou ik 'm voor 'de hoofdprijs' verkopen, maar goed.. zullen we het hierbij laten?
En die flip die de auto van Stijn verkoopt dan? Hij vind die auto 1000 euro meer waard dan ie er voor betaald heeft, en wil hem dus ook voor 1000 euro meer te koop zetten. Daar lever jij dan weer commentaar op.
Iedereen heeft zo z'n mening over de prijzen, maar het enige dat vast staat is dat we de laatste tijd de prijzen compleet buiten proporties zijn aan 't blazen. Ieder stuk oud schroot wordt retro genoemd, in elke zoveelste advertentie staat wel dat de liefhebber weet hoeveel het waard is, alles is uniek en zeldzaam, custom, import, weet ik wat meer.
De rommel van 2 jaar (wat zeg ik, 2 weken) geleden, is nu opeens onder de een of ander maffe naam bakken met geld waard.
En Misha, jij maakt je d'r net zo goed schuldig aan als menig ander. Ook jij noemt de ene na de andere scheet retro of zeldzaam. Moet je doen, maar dan laat anderen ook hun mening hebben over het schroot dat zij verkopen. ;)
Ik had ook wel verwacht dat dat apparaatje voor meer weg ging.. maar Stijn had zoveel haast.
Ik zou 'm ook zeker voor een hogere prijs zetten, daarom staat mijn Jetta ook voor veel te veel ;)
Dat ik alles wat ik doe retro of zeldzaam noem kan ik nou niet zeggen.. kan je eens een voorbeeld geven?
breadfan83
27-07-2009, 22:10
Ik had ook wel verwacht dat dat apparaatje voor meer weg ging.. maar Stijn had zoveel haast.
Ik zou 'm ook zeker voor een hogere prijs zetten, daarom staat mijn Jetta ook voor veel te veel ;)
Dat ik alles wat ik doe retro of zeldzaam noem kan ik nou niet zeggen.. kan je eens een voorbeeld geven?
Je Retro Radio, die Blaupunkt Ludwigshafen... ;)
Nog geen 5 jaar geleden gingen die prehistorische radio's hier op 't forum voor nog geen tientje weg, ik kan 't weten want ik heb hier nog een hele stapel van die krengen liggen, en 'n flinke doos is vorige maand al naar de kringloop gegaan omdat ik de rommel niet kwijt kreeg op Marktplaats, al gaf ik er geld bij.
Oude radio is oude radio.
Iets anders dat je retro noemt: "de kleur oranje"
Je Retro Radio, die Blaupunkt Ludwigshafen... ;)
Nog geen 5 jaar geleden gingen die prehistorische radio's hier op 't forum voor nog geen tientje weg, ik kan 't weten want ik heb hier nog een hele stapel van die krengen liggen, en 'n flinke doos is vorige maand al naar de kringloop gegaan omdat ik de rommel niet kwijt kreeg op Marktplaats, al gaf ik er geld bij.
Oude radio is oude radio.
Nou, jij hebt wel diep gegraven dan .. petje af, ik zou de naam niet meer kunnen noemen.
Maar goed, dat was in de Jetta mk1, dat was natuurlijk ook wel een ultieme retrobak ;)
Tijden en mensen veranderen.. als dat het enige dingetje is wat je hebt vind ik het nog meevallen.
Zo dat is snel zeg, nu alweer me oude 6N te koop :P Dat geld gaat ie der never voor krijgen, kreeg toen ik hem voor 3200 te koop had al niet eens reacties.
Op de foto lijkt ie zo mooi, maar der zijn wel wat puntjes die minder zijn.
- Flinke deuk in dorpel bijrijderskant.
- Gecleanede regengootje links achter weer gescheurd.
- Gecleanede antenne + gebruikte plamuur zichtbaar.
- Achterschermen hebben kleurverschil tov de rest van de auto.
- Schuifdak niet netjes erin gekit.
- Bestuurdersdeur voor de helft gespoten, duidelijk te zien net boven de klink
- Roest achterwielkasten
- Bestuurdersschoel heeft instapschade
- Er passen alleen maar velgen aan de voorkant met een lage ET-waarde, dit door de inbouw van stuurbekrachtiging zonder de fuseestukken van een polo met stuurbekrachtiging te gebruiken.
- Zit een fluit in de auto af en toe, heel irritant.
- Harde tik als je het rempedaal intrapt.
Dit was het wel zo'n beetje volgens mij :P
breadfan83
27-07-2009, 22:21
Nou, jij hebt wel diep gegraven dan .. petje af, ik zou de naam niet meer kunnen noemen.
Maar goed, dat was in de Jetta mk1, dat was natuurlijk ook wel een ultieme retrobak ;)
Tijden en mensen veranderen.. als dat het enige dingetje is wat je hebt vind ik het nog meevallen.
Mwah, gewoon search naar het woord retro door poster Misha. Explorer zoekt me 't woordje retro dan vanzelf.
Het zal me trouwens ook worst wezen wie wat retro noemt, en wat ie overal voor prijskaartje aan hangt. Zolang diegene anderen die compleet gestoorde prijzen voor dingen vragen, of die dingen puur kopen voor de handel, ook lekker hun ding laten doen.
De prijzen die ik voor onderdelen vraag zijn meestal lager dan de meeste prijzen hier of op Marktplaats, wat mij het zelfgeclaimde recht geeft voortdurend over alle prijzen te zeuren. :D
Daarnaast zul je mij niet snel betrappen op 't gebruik van 't woord retro om oude troep voor meer geld te verkopen dan 't feitelijk waard is, of om mijn auto meer te laten voorstellen dan ie is. ;)
Plus ik ben 'n Limburger. :tongue:
Roy-16VT
27-07-2009, 22:26
Ook een waarde is een mening ;)
en ja daar valt net als over smaak niet mee te twisten
De verkoper denkt dat het verkopend object zoveel waard is
De koper geeft niet meer dan hij denkt hoeveel het waard is
Tsja dan heb je nog de buitenstaander die denkt..... meestal anders :)
verder ken ik de polo niet en ook de jetta van misha niet maar ze zullen het wel waard zijn ;)
Mwah, gewoon search naar het woord retro door poster Misha.
Ik krijg 1 topic wat ik heb gepost, en dat is inderdaad m'n Jetta 1 met retroradio :rolleyes:
Verder een lijst met ±6 topics, meeste verkooptopics of topic van andere hun 'retrobakken'
daarnaast gaat het naast de retroradio alleen maar over mijn allereerste golf .. toen was ik 17.
Zoals ik al zei, tijden en mensen veranderen.. tegenwoordig zie je mij ook geen retro gebruiken.
breadfan83
27-07-2009, 22:34
Ik krijg 1 topic wat ik heb gepost, en dat is inderdaad m'n Jetta 1 met retroradio :rolleyes:
Verder een lijst met ±6 topics, meeste verkooptopics of topic van andere hun 'retrobakken'
daarnaast gaat het naast de retroradio alleen maar over mijn allereerste golf .. toen was ik 17.
Zoals ik al zei, tijden en mensen veranderen.. tegenwoordig zie je mij ook geen retro gebruiken.
En oranje? :tongue:
Is een retro stieknek hip? In dat geval ga ik dat uitvinden en rijk worden. Dan breng ik ze in de kleuren retro-bruin en retro-oranje uit met een old-skool lettertype :cool:
Waar heb je dat oranje vandaan gehaald dan?
Ben je me aan het stalken ofzo nondepin :tongue:
Phill Dub
27-07-2009, 22:44
wat een zeiktopic, Strik zegt iets over een alweer te koop staande auto voor naar zijn mening te duur aangeboden Polo krijgt ie een bak elende over zich heen zeg, ongelovelijk! :screwy:
Stop toch met jezelf te verdedigen Misha, 't gaat allang niet meer over de beginpost van je topic.
Ach, laat ze lekker .. ik zeik ook wel is ergens op, dan krijg ik af en toe ook de wind van voren.. prima toch.
wat een zeiktopic, Strik zegt iets over een alweer te koop staande auto voor naar zijn mening te duur aangeboden Polo krijgt ie een bak elende over zich heen zeg, ongelovelijk! :screwy:
Stop toch met jezelf te verdedigen Misha, 't gaat allang niet meer over de beginpost van je topic.
Zo ging het er vroegah wel vaker aan toe op volksforum. Toen retro nog zo gewoon was :D
Maar idd Misha, niet zo happen. Alhoewel nèt jij zo'n topic niet hoeft te starten ;)
Stieknek :screwy:
:hug:
oldscool
27-07-2009, 22:56
Het is wel altijd leuk als ik iets te koop zet,ik denk zet er maar eens een andere naam bij ,eerst allemaal zeuren over de prijs dan de auto helemaal afkraken dan ook nog de verkoper in een slecht daglicht zetten.
Er dan nog een hele waslijst bij zetten van de gebreken, tik die allang verholpen is van de rem getuigt ervan dat ie van iemand voor stijn is geweest met 2 linker handen, een rvs uitlaat erop maar vastgemaakt met ijzerdraad echt liefhebberij , enz enz enz maar dat doe ik ook de volgende keer hier als er een auto is die ik ken !!!!!!!!!.
De auto is nu zoals beschreven en ja dat ie instapschade heeft wist ik nog niet staat hier op de oprit misschien onzichtbaar maarja whatever>>>>>>>>>>>>>
En als jullie dus die er allemaal slecht van praten zon helden zijn komen jullie effe langs en zeggen me dit in het gezicht !!!!!!!!!!!
Phill Dub
27-07-2009, 22:59
Amen.
oldscool
27-07-2009, 23:07
en dat moderators zon shit hier keer op keer weer toe laten>>>>
oldscool
27-07-2009, 23:18
Zo dat is snel zeg, nu alweer me oude 6N te koop :P Dat geld gaat ie der never voor krijgen, kreeg toen ik hem voor 3200 te koop had al niet eens reacties.
Op de foto lijkt ie zo mooi, maar der zijn wel wat puntjes die minder zijn.
- Flinke deuk in dorpel bijrijderskant.
- Gecleanede regengootje links achter weer gescheurd.
- Gecleanede antenne + gebruikte plamuur zichtbaar.
- Achterschermen hebben kleurverschil tov de rest van de auto.
- Schuifdak niet netjes erin gekit.
- Bestuurdersdeur voor de helft gespoten, duidelijk te zien net boven de klink
- Roest achterwielkasten
- Bestuurdersschoel heeft instapschade
- Er passen alleen maar velgen aan de voorkant met een lage ET-waarde, dit door de inbouw van stuurbekrachtiging zonder de fuseestukken van een polo met stuurbekrachtiging te gebruiken.
- Zit een fluit in de auto af en toe, heel irritant.
- Harde tik als je het rempedaal intrapt.
Dit was het wel zo'n beetje volgens mij :P
en zoiets effe mailen via marktplaats roest regengootjes en dan zeggen kom de auto nog halen deze week :thumbup:
gelukkig kom ik ook op meetings en zit er achter die belachelijke mailtjes en posts ook nog gezichten :thumbup:
Ja is ook, als hij er denkt dat hij er aan kan verdienen moet hij dat zeker doen!
Profiteren als 't kan, maar ik denk niet dat hij 'm kwijt raakt voor deze centen..
snap niet waarom je je dan druk maakt als je nu zo reageert?
iedereen mag toch vragen wat hij wil? tegenwoordig zit iedereen toch af te pingelen op de vraagprijs
en geraakt hij niet weg voor die prijs, dan is dat toch de verkoper zijn probleem?
dit lijkt me enkel meer belasting voor de server van het forum, dan dat het iets bijdraagt aan dit forum
Ik maak me niet druk hoor, ik vind het alleen opmerkelijk.. dus ik merk het op ;)
en zoiets effe mailen via marktplaats roest regengootjes en dan zeggen kom de auto nog halen deze week :thumbup:
gelukkig kom ik ook op meetings en zit er achter die belachelijke mailtjes en posts ook nog gezichten :thumbup:
Misschien had ik wel spijt van het wegdoen van de auto en had ik toch zeker wel weer interesse als die punten gefixed waren maargoed.
En ook al was het voor de fun, wat dan nog? Merendeel van de reacties die je krijgt van marktplaats is bullshit/
oldscool
27-07-2009, 23:47
Misschien had ik wel spijt van het wegdoen van de auto en had ik toch zeker wel weer interesse als die punten gefixed waren maargoed.
En ook al was het voor de fun, wat dan nog? Merendeel van de reacties die je krijgt van marktplaats is bullshit/
:D
Er dan nog een hele waslijst bij zetten van de gebreken, tik die allang verholpen is van de rem getuigt ervan dat ie van iemand voor stijn is geweest met 2 linker handen, een rvs uitlaat erop maar vastgemaakt met ijzerdraad echt liefhebberij , enz enz enz maar dat doe ik ook de volgende keer hier als er een auto is die ik ken !!!!!!!!!.
De auto is nu zoals beschreven en ja dat ie instapschade heeft wist ik nog niet staat hier op de oprit misschien onzichtbaar maarja whatever>>>>>>>>>>>>>
Ik iemand met 2 linker handen, ga toch weg kerel. Remmerij aan de voorzijde is toevallig niet door mijzelf vervangen maar door een collega, wat was er dan gedaan door iemand met 2 linkerhanden?
En over die uitlaat, je moet toch wat als noodoplossing als je dat stuk terugkrijgt van de lasser, die dus geen goed werk geleverd heeft achteraf, en de auto een paar dagen later onverwacht weggaat.
Aan de bovenkant van de wang aan de linkerkant van het zitvlak voel je duidelijk dat het schuim daar versleten is en voel je dus metaal.
Maar spijt dat ie weg is, absoluut niet, ben blij dat ie weg is, heeft bijna 3 maand te koop gestaan en geen reactie gehad.
VeeDubber
28-07-2009, 07:20
Het is wel altijd leuk als ik iets te koop zet,ik denk zet er maar eens een andere naam bij ,eerst allemaal zeuren over de prijs dan de auto helemaal afkraken dan ook nog de verkoper in een slecht daglicht zetten.
En als jullie dus die er allemaal slecht van praten zon helden zijn komen jullie effe langs en zeggen me dit in het gezicht !!!!!!!!!!!
Als je het topic goed doorleest dan zie je dat er maar een enkeling is die een opmerking maakt over de prijs. Gebeurd in de dagelijkse praktijk ook en nu staat het toevallig op een forum. Het staat iedereen vrij om te vragen wat hij wil voor een object wat hij verkoopt en dus ook jou. Het grootste gedeelte van het topic gaat over een heel ander onderwerp dan je auto.
De reden dat wij dit laten staan is omdat een stukje discussie af en toe moet kunnen, en dan heb ik het over de hedendaagse prijzen. Misha weet zelf ook wel dat ie daar reacties mee oproept als hij deze thread start. Dat we het lijstje met gebreken laten staan (notabene van een oud-eigenaar) is vanwege het feit dat het een informerende waarde heeft voor potentiele kopers. In plaats van te gaan lopen blazen kun je ook in alle rust uitleggen wat er allemaal aan de auto is gebeurd om het gebrekenlijstje op te lossen.
We zitten hier niet op het My Little Pony forum, dus iemand mag best wat tegenspraak krijgen zonder dat er direct door ons gegumd wordt.
Dat we het lijstje met gebreken laten staan (notabene van een oud-eigenaar) is vanwege het feit dat het een informerende waarde heeft voor potentiele kopers. In plaats van te gaan lopen blazen kun je ook in alle rust uitleggen wat er allemaal aan de auto is gebeurd om het gebrekenlijstje op te lossen.
We zitten hier niet op het My Little Pony forum, dus iemand mag best wat tegenspraak krijgen zonder dat er direct door ons gegumd wordt.
:thumbup: :thumbup:
We zitten hier niet op het My Little Pony forum,
:D :D Die is leuk. Nog niet eerder gehoord hier.
*Leans back... popcorn..... enjoy the show :D
Jetta MaNiA
28-07-2009, 08:51
*Leans back... popcorn..... enjoy the show :D
Word :D
Nou...dit soort topics hebben echt nut op het forum zeg...
misschien de naam maar veranderen in www.fokforum.com?
Dit is volgens mij nog altijd een volkswagen forum...en achterlijke zeiktopics als dit bederven nogal de sfeer en de kwaliteit van `t forum.
@rené: je hoeft niet te lezen hé ;) Zoals Lennart al aangeeft, sit back and enjoy the show.... Als je het niks vind, Hé! er zit een knop op je PC! of zo, tenminste, toen Doe Maar niet retro maar hip was hadden ze het al over zo iets... :D
tiepe ain
28-07-2009, 11:39
Omdat ik zelf VW liefhebber/ bezitter ben, mag ik graag altijd even kijken op dit forum.
Er staan verschillende dingen tussen die leuk zijn om te volgen
Maar ik ben bang dat als hier een 'onzin post' filter geplaatst gaat worden dat de teller van de 'new posts' ongeveer op de helft blijft hangen....
. . . er zit een knop op je PC! of zo, tenminste, toen Doe Maar niet retro maar hip was . . .
Ik zat al te wachten tot er een bom zou vallen op dit Topic . . . .
Doe Maar is pas echt retro . . . oranje en bruin niet en laat staan chroom . . . dat laatste zit tegenwoordig gewoon weer standaard op nieuwe auto's. Alleen het woordje 'retro' toevoegen verkoopt wel gemakkelijker :D
Doe Maar is pas echt retro . . .
:crackpipe :rock:
http://www.lieverlive.nl/new/decoratie/graphics/doemaar_lrg.jpg
breadfan83
28-07-2009, 12:03
Waar heb je dat oranje vandaan gehaald dan?
Ben je me aan het stalken ofzo nondepin :tongue:
Stond ietsje verder in datzelfde topic over die retro Jetta met die Retro radio. ;)
Je vond oranje wel 'n retro kleur.
Gezien er de afgelopen 5-10 jaar enkel nog zwarte en grijze / zilverkleurige auto's worden verkocht, lijkt elke kleur me langzaamaan retro worden. :tongue:
En neen, ik stalk u niet, ik verveel mij enkel eventjes. :D
breadfan83
28-07-2009, 12:05
Forum=meningen. ;)
breadfan83
28-07-2009, 12:14
De reden dat wij dit laten staan is omdat een stukje discussie af en toe moet kunnen, en dan heb ik het over de hedendaagse prijzen.
Voorbeeldjes nodig?
Dikke inlaatbuizen van een KR. Tot 'n jaar geleden gingen ze weg voor 5 tientjes, nu ben je d'r opeens 3 keer zoveel voor kwijt.
Votex middenconsole. Tot 'n dik jaar geleden kocht ik ze overal en nergens vandaan voor 40 tot 50 euro. Nu betaal je d'r nergens meer minder dan 125-150 euro voor.
Simpel Golf 2 grijs CL interieur in nette staat. 'n Dik jaar geleden werd je er mee doodgegooid, maar ik zag er pas geleden nog eentje te koop staan hier op het forum, en weg gaan, voor een slordige 200 euro! Is toch van de zotte!
En dan allemaal die standaard 1.6jes mk2, Golf en Jetta. 'n Paar jaar geleden wilde niemand die dingen hebben vanwege de constant in de soep lopende carb, en wilde je er wel eentje hebben, vond je talloze pagina's op Marktplaats met die dingen in nette staat, voor nog geen 250 euro. Schroefsetje, dakrek en 'n setje velgen er op, en ze gaan hier voor enkele duizenden euro's op het forum weg.
Komaan mensen, de prijzen zijn de laatste tijd om compleet debiel van te worden. Iets wordt niet opeens zeldzaam in 'n jaar tijd, maar als de ene mongool ziet wat de andere voor dezelfde rommel vraagt, doet ie vrolijk mee, en verdrievoudigd zijn prijzen ook gezellig.
Wat een stelletje schaapjes zijn we toch he. Een schaapje over 't hek, en alle oude rommel wordt onbetaalbaar. Ik zou zeggen, ga d'r mee langs bij "tussen Kunst en Kitsch". :screwy:
breadfan83
28-07-2009, 12:16
Nou...dit soort topics hebben echt nut op het forum zeg...
misschien de naam maar veranderen in www.fokforum.com?
Dit is volgens mij nog altijd een volkswagen forum...en achterlijke zeiktopics als dit bederven nogal de sfeer en de kwaliteit van `t forum.
Waarom dat? D'r mag best eens wat gezegd worden over onze zogenoemde liefhebberij. Als liefhebber koop je auto's op om ze te redden, omdat je ze mooi vindt, om ze te verbouwen, als mooi project, uit jeugdsentiment, etc.
Niet om d'r effe snel 'n rooie op te verdienen.
Fokforum? Wat dacht je van Marktplaats? De ene na de andere nieuwe member komt hier voorbij met 1 enkele post, en uiteraard in het verkoopforum.
:crackpipe :rock:
Skunk is idd SUPER retro . . . . tegenwoordig is het alleen maar synthetische zooi . . . de PETFLES-SKUNK methode ging je nog eens van 'out' tegenwoordig moet je blij zijn dat je na een paar dagen eens 'out' gaat :D
Waar is die goede oude tijd gebleven . . . :(
breadfan83
28-07-2009, 12:17
Alleen het woordje 'retro' toevoegen verkoopt wel gemakkelijker :D
Bingo... of moet ik zeggen kassa?
. . . ik verveel mij enkel eventjes . . . .
Hé verveeltje . . . ik heb werk zat voor je hoor !!
Voorbeeldjes nodig?
Dikke inlaatbuizen van een KR. Tot 'n jaar geleden gingen ze weg voor 5 tientjes, nu ben je d'r opeens 3 keer zoveel voor kwijt.
Votex middenconsole. Tot 'n dik jaar geleden kocht ik ze overal en nergens vandaan voor 40 tot 50 euro. Nu betaal je d'r nergens meer minder dan 125-150 euro voor.
Simpel Golf 2 grijs CL interieur in nette staat. 'n Dik jaar geleden werd je er mee doodgegooid, maar ik zag er pas geleden nog eentje te koop staan hier op het forum, en weg gaan, voor een slordige 200 euro! Is toch van de zotte!
Je vergeet even de 'simpele' stalen wielen te vermelden voor € 200 . . .
In sommige opzichten heb je gelijk, maar in andere opzichten is het nog steeds vraag en aanbod . . . Votexen zijn steeds minder te vinden en dat drijft dus de prijs op. Als je iets voor € 50 kan verkopen, maar je kan er ook € 150 voor krijgen ben je toch gek als je het niet doet ??
Wat mij irriteert is dat er een hoop onzin aangeboden wordt voor veels te veel hoge bedragen . . . echt kapotte dingen dus of versleten zaken. Het argument is dan dat het wel uit een "echte" gti komt . . . alsof spiraalveren in je reet beter zitten als een CL-stoeltje :screwy:
Ik verkoop ook dingen en ben zeker niet de goedkoopste, maar de beschrijvingen kloppen altijd en als het toch kapot blijkt te zijn, krijg je gewoon je geld terug. Ook ik help de prijzen opdrijven . . . zo heb ik vorige week 82 GBP betaalt voor een linkerafdekkapje van een spiegel . . . idd links, ik ga rijden zonder spiegels. Volslagen waanzin, strafbaar, geen zicht etc . . . de auto zal echter meer stilstaan als dat ik ermee rij en zonder spiegels is gewoon een leuker gezicht . . . ga ik uren besteden aan zoeken, dan kan ik die beter besteden bij een klant. Dat levert meer op, dan de hoofdprijs betalen voor een stukje plastic . . . alleen tja . . iemand anders ziet dat nu ook en dat drijft de prijs dus helaas op . . .
Bingo... of moet ik zeggen kassa?
Kassa . . . . is van de VARA !! Dat is ook zo Retro . . . . :D
breadfan83
28-07-2009, 12:44
Kassa . . . . is van de VARA !! Dat is ook zo Retro . . . . :D
geweldig dit topic..... ga zo door even 2 pagina's lezen en mijn dag is weer goed... ;)
Echt prachtig dit, vooral die my little pony forum opmerking :D
karretje
02-08-2009, 16:12
Wat een geld zeg...koop dan myn polo voor minder dan de helft...
Ga een ibiza tdi ryden :)
JettaPowerrr
02-08-2009, 21:14
Het zoveelste topic wat weer over torenhoge prijzen gaat...
Maar ik sluit me wel aan bij de meesten. De prijzen zijn ongelooflijk hoog geworden.
Het is geen liefhebberij meer zo, maar pure handel. En ik word daar (net als vele anderen) een beetje ziek van. Er is geen lol meer aan zo. Dat een goed onderhouden auto wat meer kost dan een exemplaar met minder aantoonbare historie, daar kan ik mee leven. Maar de prijs maar verdubbelen of verdrievoudigen? Komaan mensen, dat is toch gekkenwerk. Alle uren die je in een auto steekt, zijn verloren. Elke cent die je in een auto steekt, is weg gegooid geld. Daar krijg je hooguit een fractie voor terug. Tenminste, in de normale wereld.
Ik heb hier een hele mooie auto te koop zien staan. Ziet er super uit, en er is een aardig blokje in gelepeld. Maar wel 14 jaar ouder als mijn huidige auto. De vraagprijs overtreft de dagwaarde van mijn huidige auto. En ik rij toch niet in een simpel ding met nul opties ofzo. Dan vraag ik me toch echt af, is verkoper helemaal van de pot gedonderd?? Je mag vragen wat je wilt, maar te hoog inzetten trekt geen kopers, lijkt me zo. En als er werkelijk een idioot te vinden is, die dat geld er voor geeft, dan heeft ie OF geld teveel OF hij moet eens bij een psychiater op bezoek gaan.
Ik hou niet van persoonlijke aanvallen, en geef ook niet snel commentaar, om de rust een beetje te bewaren op het forum, maar Misha, jij zet echt te hoog in. Als je jouw wagen kwijt raakt voor het geld dat je vraagt, heb je werkelijk mazzel dat je zo'n idioot hebt gevonden. Het is een knappe Jetta, daar wil ik niets van zeggen. Maar een kale 1300 voor dat geld? Beetje overdreven, als je het mij vraagt.
En als ie niet weg hoeft, zet hem dan niet te koop. En als je het zonde vind van je ge-investeerde centjes, om hem voor een normale prijs te verkopen, dan moet je er zeker gewoon zelf in blijven rijden. Wat heeft het anders voor zin om zo veel te investeren in een oude 1300 Jetta? Voor de handel in ieder geval niets.
Maar zoals gezegd, je bent vrij om te vragen wat je wilt. :thumbup: En als je het krijgt, kun je in je handen wrijven. Succes ermee.
Gr. Ed
Ik ga er niet meer op reageren ;)
JettaPowerrr
02-08-2009, 22:53
Het was ook niet mijn bedoeling een reactie te provoceren. Je hebt je mening immers al gegeven. ;) Ik geef ook alleen mijn mening maar. :)
Gr. Ed
ronaroot
03-08-2009, 12:49
Voorbeeldjes nodig?
En dan allemaal die standaard 1.6jes mk2, Golf en Jetta. 'n Paar jaar geleden wilde niemand die dingen hebben vanwege de constant in de soep lopende carb, en wilde je er wel eentje hebben, vond je talloze pagina's op Marktplaats met die dingen in nette staat, voor nog geen 250 euro. Schroefsetje, dakrek en 'n setje velgen er op, en ze gaan hier voor enkele duizenden euro's op het forum weg.
Komaan mensen, de prijzen zijn de laatste tijd om compleet debiel van te worden. Iets wordt niet opeens zeldzaam in 'n jaar tijd, maar als de ene mongool ziet wat de andere voor dezelfde rommel vraagt, doet ie vrolijk mee, en verdrievoudigd zijn prijzen ook gezellig.
Wat een stelletje schaapjes zijn we toch he. Een schaapje over 't hek, en alle oude rommel wordt onbetaalbaar. Ik zou zeggen, ga d'r mee langs bij "tussen Kunst en Kitsch". :screwy:
Buiten mijn salaris is denk ik ongeveer alles kwa prijs verdubbeld :screwy:
Gisteren nog een zak chips bij een tankstation voor 3,95 gekocht is bijna 9 gulden :eek: :eek: En reken maar niet dat die zak zeldzaam is :D
Gisteren nog een zak chips bij een tankstation voor 3,95 gekocht is bijna 9 gulden :eek: :eek: En reken maar niet dat die zak zeldzaam is :D
Alles is duur bij een tankstation, vooral aan de snelweg :tongue:
Ik zou zeggen verkoop je VW voor teveel geld en koop een ander hok voor weinag en ga daar mee hobbyen..
en 3000E voor een jetta is veel te veel geld, maja ik hoef m gelukkig niet te kopen.. Dan zou je er nl 500 voor krijgen (mag je de velgjes houden als aandenken)
breadfan83
03-08-2009, 19:55
Dus dan doet de hele bende VW-fans ook maar gelijk mee hè. Mopper mopper mopper over de prijzen van anderen, kwartje van Kok hier, gulden wordt euro daar, en zelf verdrievoudigen we de prijzen omdat 't retro is.
Was toch iets met die schapen en een dam, niet? :rolleyes:
Weet je wat pas ècht retro is? De boel betaalbaar houden. ;)
Grappig deze topic :)
Moet je es onderdelen voor een spijlbus zoeken, dan pink je pas een traantje weg :redface:
breadfan83
03-08-2009, 20:06
Het zoveelste topic wat weer over torenhoge prijzen gaat...
Maar ik sluit me wel aan bij de meesten. De prijzen zijn ongelooflijk hoog geworden.
Het is geen liefhebberij meer zo, maar pure handel. En ik word daar (net als vele anderen) een beetje ziek van. Er is geen lol meer aan zo. Dat een goed onderhouden auto wat meer kost dan een exemplaar met minder aantoonbare historie, daar kan ik mee leven. Maar de prijs maar verdubbelen of verdrievoudigen? Komaan mensen, dat is toch gekkenwerk. Alle uren die je in een auto steekt, zijn verloren. Elke cent die je in een auto steekt, is weg gegooid geld. Daar krijg je hooguit een fractie voor terug. Tenminste, in de normale wereld.
Ik heb hier een hele mooie auto te koop zien staan. Ziet er super uit, en er is een aardig blokje in gelepeld. Maar wel 14 jaar ouder als mijn huidige auto. De vraagprijs overtreft de dagwaarde van mijn huidige auto. En ik rij toch niet in een simpel ding met nul opties ofzo. Dan vraag ik me toch echt af, is verkoper helemaal van de pot gedonderd?? Je mag vragen wat je wilt, maar te hoog inzetten trekt geen kopers, lijkt me zo. En als er werkelijk een idioot te vinden is, die dat geld er voor geeft, dan heeft ie OF geld teveel OF hij moet eens bij een psychiater op bezoek gaan.
Ik hou niet van persoonlijke aanvallen, en geef ook niet snel commentaar, om de rust een beetje te bewaren op het forum, maar Misha, jij zet echt te hoog in. Als je jouw wagen kwijt raakt voor het geld dat je vraagt, heb je werkelijk mazzel dat je zo'n idioot hebt gevonden. Het is een knappe Jetta, daar wil ik niets van zeggen. Maar een kale 1300 voor dat geld? Beetje overdreven, als je het mij vraagt.
En als ie niet weg hoeft, zet hem dan niet te koop. En als je het zonde vind van je ge-investeerde centjes, om hem voor een normale prijs te verkopen, dan moet je er zeker gewoon zelf in blijven rijden. Wat heeft het anders voor zin om zo veel te investeren in een oude 1300 Jetta? Voor de handel in ieder geval niets.
Maar zoals gezegd, je bent vrij om te vragen wat je wilt. :thumbup: En als je het krijgt, kun je in je handen wrijven. Succes ermee.
Gr. Ed
Weet je wat 't probleem is? De mensen die zich vierkant laten naaien door een verkoper die veel te hoge prijzen vraagt, zijn te laf hun bek erover open te trekken, en luizen er op hun beurt gewoon de volgende arme ziel weer in. En dan doel ik even niet alleen op de verkopers hier of op Marktplaats, maar in ieder opzicht.
Liefhebber hè... twee dagen en we zijn uitgekeken op onze auto. Hij hoeft nooit weg, maar dat is meestal d'r bij getypt om een veel te hoge prijs te rechtvaardigen. De mijne hoeft ook niet weg, en daarom staat ie ook niet te koop. Mocht er echter iemand langs komen die me mijn huidige project uit handen wil nemen terwijl ik er nog niet van af wil, moet ie d'r ook maar voor betalen. En dàt betekent het dat een auto niet weg hoeft...
De hobbie wordt zo gewoon compleet kapot gemaakt, of afgegeven aan die mensen die tonnen per jaar verdienen (en krijgen). Ga jullie gang, ik zit dalijk met één auto voor de deur die niet weg hoeft, jullie zitten met een wagenpark aan handel in je maag waar je niet van af komt. :tongue:
breadfan83
03-08-2009, 20:08
Grappig deze topic :)
Moet je es onderdelen voor een spijlbus zoeken, dan pink je pas een traantje weg :redface:
Spijlbus is me ook effe een partij anders dan een Golf of Jetta mk2 hè. ;)
Die dingen zijn zeldzaam, en onderdelen daarvoor zijn schaars. Ik wil niet weten hoeveel Golfjes 2 ik tegenkom op weg naar en van mijn werk. 't Zijn d'r tientallen, op slechts 20km rijden.
Ga jullie gang, ik zit dalijk met één auto voor de deur die niet weg hoeft, jullie zitten met een wagenpark aan handel in je maag waar je niet van af komt. :tongue:
Dat komt omdat jij zit met een Witte . . . want met een witte, blijf je . . . :D
Jetta MaNiA
04-08-2009, 07:06
Weiss ist der scheiss!
wit cooooool en retro en modern alles bij elkaar :thumbup:
martiepartie
04-08-2009, 08:25
IN een witte mot je zitte :D
Broodfan; neem eens een lekker zacht wit bolletje, daarmee kom je weer helemaal tot rust.
ronaroot
04-08-2009, 09:00
Ik zie ook elke dag tientallen golfjes maar een echte liefhebber ziet wat de mooie ( en dus duurdere ) exemplaren zijn ;)
breadfan83
04-08-2009, 09:15
Broodfan; neem eens een lekker zacht wit bolletje, daarmee kom je weer helemaal tot rust.
Heb net twee lekkere verse volkorenbroodjes met roomkaas op... ;)
breadfan83
04-08-2009, 09:16
Dat komt omdat jij zit met een Witte . . . want met een witte, blijf je . . . :D
In de huidige staat kom ik d'r sowieso niet snel vanaf denk ik. :tongue:
Turbo-Variant
04-08-2009, 09:28
Dat de prijzen steeds hoger worden is iets dat vast staat. Tenslotte verdwijnt er steeds meer materiaal en neemt de vraag eerder toe dan af. Ga nu (zoals Peter zegt) maar eens iets kopen voor een auto als een spijlbus of echte (oude) kever, daar is nog maar heel weinig van te krijgen en de vraag heel groot. Het laat zich raden wat dat met de prijs doet.
Datzelfde zie je ook met "zeldzame?" onderdelen. Een votex console werd al genoemd, maar er zijn tal van onderdelen die 15 jaar geleden op genoeg golfjes zaten, maar tegenwoordig gewoon met de rest van de auto in de schredder belanden. Ik wil ook niet weten hoeveel Happich klapramen er gesneuveld zijn, en daar komen er ook helaas niet meer van op de markt. Datzelfde geldt voor goede G-laders, probeer maar eens een fatsoenlijke lader te scoren. (of zelfs losse verdringer of laderhelften)
Het gezeur om die hoge prijzen is dan aan de ene kant wel begrijpelijk, maar aan de andere kant ook vrij nutteloos. Tenslotte is er maar 1 ding dat een prijs kan laten zakken, en dat is een gebrek aan interesse. Niet enkele mensen die zeuren om een prijs. Dingen worden duurder, en je salaris stijgt niet evenredig mee, get used to it.
Wil je dus iets leuks scoren, zul je in de buidel moeten tasten. Wil je dit niet, dan zul je moeten blijven zoeken naar dat ene koopje. (wat overigens ook een leuke sport is)
Zolang mensen die vraagprijzen betalen, is die vraagprijs dus blijkbaar niet zó hoog en ook te rechtvaardigen. En zolang Oldscool of Misha hun auto's kwijt komen is er dus naar mijn mening weinig aan het handje. ;)
Hier kan ik 't wel mee eens zijn.. die shit wordt nu eenmaal unieker en zolang de vraag blijft kan je hogere prijzen vragen.
We zitten niet meer in 2001, toen de golfjes nog voor 't oprapen lagen.. niet alleen kevers maar ook nette mk2'tjs worden schaars :rolleyes:
Berserker
04-08-2009, 10:18
Hier kan ik 't wel mee eens zijn.. die shit wordt nu eenmaal unieker en zolang de vraag blijft kan je hogere prijzen vragen.
We zitten niet meer in 2001, toen de golfjes nog voor 't oprapen lagen.. niet alleen kevers maar ook nette mk2'tjs worden schaars :rolleyes:
Dude 3000 euro voor een jetta 2... :redface:
Dude, er staan er ook voor 7500 euro.. de mijne is trouwens 2000, de velgen zijn optioneel ;)
breadfan83
04-08-2009, 10:55
Misha, kom nou.
Ik deel heel vaak je mening, en qua smaak zitten we ook redelijk op één lijn, maar soms vraag ik me ook een beetje af waar je de prijzen vandaan haalt.
Je kunt overal en nergens nog wel een nette mk2 vinden, zeker als de motor je niet veel kan schelen. Moest je nou een dik blok af fabriek of op kenteken in die Jetta hebben zou ik zeggen ok, maar een 1.3 of 1.6 in een beetje nette staat vind je zat, ook voor minder dan 2k, ook voor minder dan 0,5k.
Ik weet nog dat een tijd geleden een witte Golf 2 Function uit 1992, 1.3 met 5 bak hier op Volksforum te koop stond.
Exact dezelfde auto als die ik heb. Verschil is dat de mijne 100 euro kostte, waarvan de helft winst was voor Martijn die me aan een leuke auto wilde helpen. De auto zelf kostte dus maar 5 tientjes.
Blijkbaar is zoiets na het plaatsen van een schroefset, velgen en wat ander kleingrut opeens 'n kleine 3.000 euro waard. En als ik me niet vergis is dat ding toen ook nog weggegaan voor zo'n bedrag.
Dat dingen duurder worden is prima, heb ik geen probleem mee, en kan ik prima begrijpen. Maar reken voor de lol eens prijzen die er gevraagd worden om naar guldens, dan vraag je je af of niet iedereen hier op 't forum rijp is voor 'n mooie witte maatjas met de handjes op de rug. Met die euro lijkt 't wel monopoly, d'r wordt mee omgegaan, uitgegeven en gevraagd alsof het speelgeld is.
En nogmaals, iets wordt niet in één jaar opeens zeldzaam, in ieder geval niet iets waar miljoenen van gemaakt zijn, en waar ook nog miljoenen van aanwezig zijn.
Berserker
04-08-2009, 11:50
Dude, er staan er ook voor 7500 euro.. de mijne is trouwens 2000, de velgen zijn optioneel ;)
Waar? Geef eens een link...
breadfan83
04-08-2009, 12:13
Om even te vergelijken:
Een doodnormale mk2 automaat met simpel motortje, beige, verlaagd met 200-euro schroefset, geen bijzondere velgen, niks anders bijzonder. De auto ziet er verder redelijk netjes uit... maar de prijs staat op bijna 2000 euro!
(owja, er staat wel weer bij dat het goed materiaal is voor een old scool retro weet ik wat voor project. Dus alles wat beige is, is retro?)
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=57545
Daar staat tegenover bijvoorbeeld de G60 van Domi. Een originele nog maar weinig voorkomende auto, in nette staat, geen schade, veel onderhoud, goede G-lader, etc etc... en de prijs is maar 'n kleine 1.750 meer dan die 53 uit een dozijner in de bovenstaande link.
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=57935
En dan die gerolde mk2 van Sanderz, voor 850 euro. Inclusief lichtmetaal en schroefset. De meesten tellen al 1000 op bij het bedrag dat ze zelf voor de auto hebben betaald zodra ze een schroefset geplaatst hebben, en hier krijg je d'r nog een auto en velgen bij kado. 't Kan dus wel hè.
En als het gerolde je niet bevalt, kun je voor die 1.000 euro die je overhoudt ten opzichte van de auto in de eerste link nog een verdomd nette mk2 er bij kopen en daar de schroefset en wielen onder zetten.
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=57789
Die auto's die hier te koop staan zie ik ook wel, maar een nette mk2 voor 500 euro.. en ze liggen voor 't oprapen?
Geef dan maar eens 3 links van nette golfjes/jetta's 2, ik ben razend benieuwd, zeker omdat ik wss weer wat zoek ;)
Omdat je het zo lief vraag Berserker: http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=57998
Berserker
04-08-2009, 12:39
http://lh4.ggpht.com/_bOEkJo5vfQE/R9FyKoo8XiI/AAAAAAAAD8U/x8JmHWRQ7Po/s512/Fruit%20Appels%20en%20Peren%20Vergelijken_3481.JPG
Ja wat verwacht je dan... een 1.3 voor 7500?
Berserker
04-08-2009, 13:14
Ja wat verwacht je dan... een 1.3 voor 7500?
Die 1.8 turbo, zit nog echt werk en geld in, iets andere zaak als een standaard jetta goed poetsen, verlagen en wielen onder plaatsen waarvan dan goeie foto's gemaakt worden met een dure camera.... :rolleyes:
JettaPowerrr
04-08-2009, 13:38
Maar het zijn WEL mooie foto's! Dat dan weer wel.
Alleen jammer dat alles er op de foto altijd mooier uit ziet dan in het echt.
Waarmee ik overigens niet wil beweren dat voornoemde Jetta er slecht uit ziet, want ik heb hem nooit in het echt gezien.
Ik weet echter wel, dat er nog niet zo lang geleden een hele knappe Jetta te koop stond, zeer goed onderhouden, die ik ook zelf heb mogen aanschouwen (wie niet, de meesten kennen de rode TD van Wytze wel) voor een heel acceptabel bedrag. Ik heb het toen laten schieten omdat ik geen diesel als hobby-auto wil hebben vanwege de hogere vaste lasten. Maar die auto was/is het toen gevraagde bedrag zeker waard.
De 1.8T met die belachelijke vraagprijs zal niet snel van eigenaar wisselen lijkt me.
Voor dat geld koop je 7 knappe Jetta's, waarvan je er 6 door verkoopt met 100% winst zodat je een Audi TT 1.8T erbij kunt kopen....
breadfan83
04-08-2009, 13:39
Die auto's die hier te koop staan zie ik ook wel, maar een nette mk2 voor 500 euro.. en ze liggen voor 't oprapen?
Geef dan maar eens 3 links van nette golfjes/jetta's 2, ik ben razend benieuwd, zeker omdat ik wss weer wat zoek ;)
Omdat je het zo lief vraag Berserker: http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=57998
Je weet hoe marktplaats werkt, niet?
Volkswagen aanklikken, en dan sorteren op prijs... ;)
http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/267523944-volkswagen-golf-cl-1-3-3drs-4versn.html?return=eJwtzdsOgjAMBuB3IWF3MubigZHF4JssMIUwWEM7NRrf3S7xql8Pf%2BqMMp%2FJ1C0a1ZxNgd5t%2FdiORGCknCP4tVrcNhME5wirNUiXKO5QPmKY8enufpW9OpyqkZZweQWrxICWYqm7Ul8hca0ZQTEalbVncSCTmO8JmHgbMM9zhv6ZhRfdmha%2FTT23EaZ8IQCSrQVYLXAjC0kQ8lOISH0cvD0qrYv2%2BwNld0Nh&df=1&fta=eNotUcuO5CAM%2FBcOOeMQIBjlNpf9ihbP2UjpCWqSWTSt%2Fvcx6T257Cq5TOFQ47PijOx8bLdvt1VmKwIHZG1bYIh1OXa05URuN0ADdhsRpLbbgT9rsTVHkttyEH8v%2BHXe02MNdi8rwlDKufChLGKoj2Mp53BUWln2eoQ9pkWBEN1tQlbcZ2J2RUGtQLbG64xxkshyTkIY16gqGE0DzoXK6gIqGAJZTYkr2XKYQYFv2SsfAtU88qBUy1EJCYHqDNnNLSfDTewbPcxwLSLa%2BTcQhpQ6SuFHUnof%2B4bsRml8nyfHdctOJqN71ZxeQY5Jpkx9ckKryxm0IqcsdRjpsjxHDb2PRiroRqPn0wUcn7uCK6UDvUXPIvh4fQIFcezFxXrb0tfn8bcHxIkwyO6u3XpmFFPEaZp6WMjcP2YdAj4pfMX5G1%2FMn4%2F%2FQfc5s6%2FXW%2F%2Fd9Ryfr9cvjl6daQ%3D%3D&fta_ind=23&fs=1
Bumpertje vooraan nakijken / vervangen, en hij is klaar om verlaagd en "gevelgd" te worden:
http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/265026155-spotprijs-vw-golf-1-6-apk-09-09-moet-weg-rijdt-goed.html?return=eJwtzdsOgjAMBuB3MWF3MiaeGFkMvskCUwgba2inRuO72yVe9evhT61W%2BjPpqkWtmrPeoLNrP7YjEWgp5whuKYNdZwJvLWG5eGkTxS3KR%2FQzPu3dLbJXh1M5UvCXlzdKDGgoFnVX1FdIXCuGV4xGZe1YHMgk5nsCJt4GzPOcoX8m8KJbUnDr1HMbYcoXAiCZSoDZC1zJQBKE%2FBQiUh8HZ46qrjft9wdllUNi&df=1&fta=eNotUUuO5CAMvQuLrE0gCRhl15s%2BRYmfeyKlOqiSVKMp1d3HpGeF8fvYPDxO%2BNrRoDgf6%2B3p1124HSVIFHWdZZf2%2BdjQlRPBrRKtdGuPcpjceuDfpbidEtNdORi%2FF%2Fw%2B7%2FmxRLeVBWVXyjlDV2bd7Y9jLmd37GxZtv2IW8rzKJVq0zSK4r%2BycAtqvioUS7rW6PWEgoK2SQ%2BVd4IpA1TKdsgauAFSjSlXssZklSoFqSYylWIgP4ZKqR8CTCwYchp0E%2BgQKNWUgg3ETnI0sRGVkcEyMVkD0bNA22BiJcpgTW5CGFK4RvYh%2BnhZ5cmYVvAziLmBdOA1WdvnfA2LGYJi09h7FWrOk1dWVoJEA40sMEFGaCeFkYfGIWrPeDQM9Nc3cBTHVnzab2v%2B%2Fjr%2BtIiAAYvi7uutpcZBJdS6Bdej8D%2FCeZT44vhHgN%2F6Qj4%2F%2Fkfd%2BsK937%2F8Z%2BMDvt7vf8xEn8A%3D&fta_ind=7&fs=1
Nieuwe schokdempers nodig vooraan, maar het eerste dat iedereen hier doet is een schroefsetje kopen, dus dat mag geen probleem zijn:
http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/253135979-volkswagen-golf-1-3-40kw-u9-1989-rood.html?return=eJwtzdsOgjAMBuB3MWF3MiaeGFkMvskCUwgba2inRuO72yVe9evhT61W%2BjPpqkWtmrPeoLNrP7YjEWgp5whuKYNdZwJvLWG5eGkTxS3KR%2FQzPu3dLbJXh1M5UvCXlzdKDGgoFnVX1FdIXCuGV4xGZe1YHMgk5nsCJt4GzPOcoX8m8KJbUnDr1HMbYcoXAiCZSoDZC1zJQBKE%2FBQiUh8HZ46qrjft9wdllUNi&df=1&fta=eNotUUuO5CAMvQuLrE0gCRhl15s%2BRYmfeyKlOqiSVKMp1d3HpGeF8fvYPDxO%2BNrRoDgf6%2B3p1124HSVIFHWdZZf2%2BdjQlRPBrRKtdGuPcpjceuDfpbidEtNdORi%2FF%2Fw%2B7%2FmxRLeVBWVXyjlDV2bd7Y9jLmd37GxZtv2IW8rzKJVq0zSK4r%2BycAtqvioUS7rW6PWEgoK2SQ%2BVd4IpA1TKdsgauAFSjSlXssZklSoFqSYylWIgP4ZKqR8CTCwYchp0E%2BgQKNWUgg3ETnI0sRGVkcEyMVkD0bNA22BiJcpgTW5CGFK4RvYh%2BnhZ5cmYVvAziLmBdOA1WdvnfA2LGYJi09h7FWrOk1dWVoJEA40sMEFGaCeFkYfGIWrPeDQM9Nc3cBTHVnzab2v%2B%2Fjr%2BtIiAAYvi7uutpcZBJdS6Bdej8D%2FCeZT44vhHgN%2F6Qj4%2F%2Fkfd%2BsK937%2F8Z%2BMDvt7vf8xEn8A%3D&fta_ind=12&fs=1
breadfan83
04-08-2009, 13:40
En het vervolg:
Klaar for yet another retro-project:
http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/266640268-volkswagen-golf-1-3-cl-40kw-k6-1987-blauw.html?return=eJwtzdsOgjAMBuB3MWF3MiaeGFkMvskCUwgba2inRuO72yVe9evhT61W%2BjPpqkWtmrPeoLNrP7YjEWgp5whuKYNdZwJvLWG5eGkTxS3KR%2FQzPu3dLbJXh1M5UvCXlzdKDGgoFnVX1FdIXCuGV4xGZe1YHMgk5nsCJt4GzPOcoX8m8KJbUnDr1HMbYcoXAiCZSoDZC1zJQBKE%2FBQiUh8HZ46qrjft9wdllUNi&df=1&fta=eNotUUuO5CAMvQuLrE0gCRhl15s%2BRYmfeyKlOqiSVKMp1d3HpGeF8fvYPDxO%2BNrRoDgf6%2B3p1124HSVIFHWdZZf2%2BdjQlRPBrRKtdGuPcpjceuDfpbidEtNdORi%2FF%2Fw%2B7%2FmxRLeVBWVXyjlDV2bd7Y9jLmd37GxZtv2IW8rzKJVq0zSK4r%2BycAtqvioUS7rW6PWEgoK2SQ%2BVd4IpA1TKdsgauAFSjSlXssZklSoFqSYylWIgP4ZKqR8CTCwYchp0E%2BgQKNWUgg3ETnI0sRGVkcEyMVkD0bNA22BiJcpgTW5CGFK4RvYh%2BnhZ5cmYVvAziLmBdOA1WdvnfA2LGYJi09h7FWrOk1dWVoJEA40sMEFGaCeFkYfGIWrPeDQM9Nc3cBTHVnzab2v%2B%2Fjr%2BtIiAAYvi7uutpcZBJdS6Bdej8D%2FCeZT44vhHgN%2F6Qj4%2F%2Fkfd%2BsK937%2F8Z%2BMDvt7vf8xEn8A%3D&fta_ind=15&fs=1
Buiten het gebruikelijke, alleen nog effe dunne bumpers plaatsen:
http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/268614828-volkswagen-golf-1-3-cl-40kw-u9-1991-groen.html?return=eJwtzdsOgjAMBuB3MWF3MiaeGFkMvskCUwgba2inRuO72yVe9evhT61W%2BjPpqkWtmrPeoLNrP7YjEWgp5whuKYNdZwJvLWG5eGkTxS3KR%2FQzPu3dLbJXh1M5UvCXlzdKDGgoFnVX1FdIXCuGV4xGZe1YHMgk5nsCJt4GzPOcoX8m8KJbUnDr1HMbYcoXAiCZSoDZC1zJQBKE%2FBQiUh8HZ46qrjft9wdllUNi&df=1&fta=eNotUUuO5CAMvQuLrE0gCRhl15s%2BRYmfeyKlOqiSVKMp1d3HpGeF8fvYPDxO%2BNrRoDgf6%2B3p1124HSVIFHWdZZf2%2BdjQlRPBrRKtdGuPcpjceuDfpbidEtNdORi%2FF%2Fw%2B7%2FmxRLeVBWVXyjlDV2bd7Y9jLmd37GxZtv2IW8rzKJVq0zSK4r%2BycAtqvioUS7rW6PWEgoK2SQ%2BVd4IpA1TKdsgauAFSjSlXssZklSoFqSYylWIgP4ZKqR8CTCwYchp0E%2BgQKNWUgg3ETnI0sRGVkcEyMVkD0bNA22BiJcpgTW5CGFK4RvYh%2BnhZ5cmYVvAziLmBdOA1WdvnfA2LGYJi09h7FWrOk1dWVoJEA40sMEFGaCeFkYfGIWrPeDQM9Nc3cBTHVnzab2v%2B%2Fjr%2BtIiAAYvi7uutpcZBJdS6Bdej8D%2FCeZT44vhHgN%2F6Qj4%2F%2Fkfd%2BsK937%2F8Z%2BMDvt7vf8xEn8A%3D&fta_ind=18&fs=1
Ziet er heel netjes uit, inclusief nieuwe apk en distributieriem, en nog 100 euro te besteden om aan die 500 euro grens te komen:
http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/268756872-volkswagen-golf-1-3i-40kw-1990-grijs.html?return=eJwtzdsOgjAMBuB3MWF3MiaeGFkMvskCUwgba2inRuO72yVe9evhT61W%2BjPpqkWtmrPeoLNrP7YjEWgp5whuKYNdZwJvLWG5eGkTxS3KR%2FQzPu3dLbJXh1M5UvCXlzdKDGgoFnVX1FdIXCuGV4xGZe1YHMgk5nsCJt4GzPOcoX8m8KJbUnDr1HMbYcoXAiCZSoDZC1zJQBKE%2FBQiUh8HZ46qrjft9wdllUNi&df=1&fta=eNotUUuO5CAMvQuLrE0gCRhl15s%2BRYmfeyKlOqiSVKMp1d3HpGeF8fvYPDxO%2BNrRoDgf6%2B3p1124HSVIFHWdZZf2%2BdjQlRPBrRKtdGuPcpjceuDfpbidEtNdORi%2FF%2Fw%2B7%2FmxRLeVBWVXyjlDV2bd7Y9jLmd37GxZtv2IW8rzKJVq0zSK4r%2BycAtqvioUS7rW6PWEgoK2SQ%2BVd4IpA1TKdsgauAFSjSlXssZklSoFqSYylWIgP4ZKqR8CTCwYchp0E%2BgQKNWUgg3ETnI0sRGVkcEyMVkD0bNA22BiJcpgTW5CGFK4RvYh%2BnhZ5cmYVvAziLmBdOA1WdvnfA2LGYJi09h7FWrOk1dWVoJEA40sMEFGaCeFkYfGIWrPeDQM9Nc3cBTHVnzab2v%2B%2Fjr%2BtIiAAYvi7uutpcZBJdS6Bdej8D%2FCeZT44vhHgN%2F6Qj4%2F%2Fkfd%2BsK937%2F8Z%2BMDvt7vf8xEn8A%3D&fta_ind=19&fs=1
Jammer van die zwart-gerolde motorkap, maar als je graag wilt dieselen onder de 500 euro is deze misschien wat:
http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/269279411-golf-2-1-6-diesel-1991.html?return=eJwtzdsOgjAMBuB3MWF3MiaeGFkMvskCUwgba2inRuO72yVe9evhT61W%2BjPpqkWtmrPeoLNrP7YjEWgp5whuKYNdZwJvLWG5eGkTxS3KR%2FQzPu3dLbJXh1M5UvCXlzdKDGgoFnVX1FdIXCuGV4xGZe1YHMgk5nsCJt4GzPOcoX8m8KJbUnDr1HMbYcoXAiCZSoDZC1zJQBKE%2FBQiUh8HZ46qrjft9wdllUNi&df=1&fta=eNotUUuO5CAMvQuLrE0gCRhl15s%2BRYmfeyKlOqiSVKMp1d3HpGeF8fvYPDxO%2BNrRoDgf6%2B3p1124HSVIFHWdZZf2%2BdjQlRPBrRKtdGuPcpjceuDfpbidEtNdORi%2FF%2Fw%2B7%2FmxRLeVBWVXyjlDV2bd7Y9jLmd37GxZtv2IW8rzKJVq0zSK4r%2BycAtqvioUS7rW6PWEgoK2SQ%2BVd4IpA1TKdsgauAFSjSlXssZklSoFqSYylWIgP4ZKqR8CTCwYchp0E%2BgQKNWUgg3ETnI0sRGVkcEyMVkD0bNA22BiJcpgTW5CGFK4RvYh%2BnhZ5cmYVvAziLmBdOA1WdvnfA2LGYJi09h7FWrOk1dWVoJEA40sMEFGaCeFkYfGIWrPeDQM9Nc3cBTHVnzab2v%2B%2Fjr%2BtIiAAYvi7uutpcZBJdS6Bdej8D%2FCeZT44vhHgN%2F6Qj4%2F%2Fkfd%2BsK937%2F8Z%2BMDvt7vf8xEn8A%3D&fta_ind=23&fs=1
breadfan83
04-08-2009, 13:41
En nog een paar:
Jammer van de beschadiging rechts achter op het scherm, maar buiten dat (en de voetenmatjes) is dit een nette GL met oa. CV en elektrische spiegels:
http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/252573174-volkswagen-golf-1-6-gl-53kw-k6-1988-grijs-apk-tot-07-10-2009.html?return=eJwtzdsOgjAMBuB3MWF3MiaeGFkMvskCUwgba2inRuO72yVe9evhT61W%2BjPpqkWtmrPeoLNrP7YjEWgp5whuKYNdZwJvLWG5eGkTxS3KR%2FQzPu3dLbJXh1M5UvCXlzdKDGgoFnVX1FdIXCuGV4xGZe1YHMgk5nsCJt4GzPOcoX8m8KJbUnDr1HMbYcoXAiCZSoDZC1zJQBKE%2FBQiUh8HZ46qrjft9wdllUNi&df=1&fta=eNotUUuO5CAMvQuLrE0gCRhl15s%2BRYmfeyKlOqiSVKMp1d3HpGeF8fvYPDxO%2BNrRoDgf6%2B3p1124HSVIFHWdZZf2%2BdjQlRPBrRKtdGuPcpjceuDfpbidEtNdORi%2FF%2Fw%2B7%2FmxRLeVBWVXyjlDV2bd7Y9jLmd37GxZtv2IW8rzKJVq0zSK4r%2BycAtqvioUS7rW6PWEgoK2SQ%2BVd4IpA1TKdsgauAFSjSlXssZklSoFqSYylWIgP4ZKqR8CTCwYchp0E%2BgQKNWUgg3ETnI0sRGVkcEyMVkD0bNA22BiJcpgTW5CGFK4RvYh%2BnhZ5cmYVvAziLmBdOA1WdvnfA2LGYJi09h7FWrOk1dWVoJEA40sMEFGaCeFkYfGIWrPeDQM9Nc3cBTHVnzab2v%2B%2Fjr%2BtIiAAYvi7uutpcZBJdS6Bdej8D%2FCeZT44vhHgN%2F6Qj4%2F%2Fkfd%2BsK937%2F8Z%2BMDvt7vf8xEn8A%3D&fta_ind=26&fs=1
Deze heeft vind ik echt wat. Misschien ligt het aan de kleur en de stickertjes, en aan de deels meegespoten bumpers (jammer van de ontbrekende voorbumper). Als iemand kan lezen wat voor uitvoering dit is hoor ik 't graag:
http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/264801042-volkswagen-golf-1-6-d-40kw-1987-rood.html?return=eJwtzdsOgjAMBuB3MWF3MiaeGFkMvskCUwgba2inRuO72yVe9evhT61W%2BjPpqkWtmrPeoLNrP7YjEWgp5whuKYNdZwJvLWG5eGkTxS3KR%2FQzPu3dLbJXh1M5UvCXlzdKDGgoFnVX1FdIXCuGV4xGZe1YHMgk5nsCJt4GzPOcoX8m8KJbUnDr1HMbYcoXAiCZSoDZC1zJQBKE%2FBQiUh8HZ46qrjft9wdllUNi&df=1&fta=eNotUUuO5CAMvQuLrE0gCRhl15s%2BRYmfeyKlOqiSVKMp1d3HpGeF8fvYPDxO%2BNrRoDgf6%2B3p1124HSVIFHWdZZf2%2BdjQlRPBrRKtdGuPcpjceuDfpbidEtNdORi%2FF%2Fw%2B7%2FmxRLeVBWVXyjlDV2bd7Y9jLmd37GxZtv2IW8rzKJVq0zSK4r%2BycAtqvioUS7rW6PWEgoK2SQ%2BVd4IpA1TKdsgauAFSjSlXssZklSoFqSYylWIgP4ZKqR8CTCwYchp0E%2BgQKNWUgg3ETnI0sRGVkcEyMVkD0bNA22BiJcpgTW5CGFK4RvYh%2BnhZ5cmYVvAziLmBdOA1WdvnfA2LGYJi09h7FWrOk1dWVoJEA40sMEFGaCeFkYfGIWrPeDQM9Nc3cBTHVnzab2v%2B%2Fjr%2BtIiAAYvi7uutpcZBJdS6Bdej8D%2FCeZT44vhHgN%2F6Qj4%2F%2Fkfd%2BsK937%2F8Z%2BMDvt7vf8xEn8A%3D&fta_ind=30&fs=1
Leuke basis om op verder te bouwen:
http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/265185811-volkswagen-golf-1-6-nette-auto-apk-tot-16-03-2010.html?return=eJwtzdsOgjAMBuB3IWF3MibBw8hi8E0WmELYWEM7NRrf3S7xql8Pf2q10p9Z1x1qdT7pAp3dhqmbiEBLuURwaxXsthB4awmr1UubKO5QPqJf8GnvbpWDao%2FVRMFfXt4oMaKhWDZ92Vwhca0ZXjHOKmvP4kAmMd8zMPE2Yp7nDP0zgRf9moLb5oHbCHO%2BEADJ1AJMK3AjA0kQ8lOISEMcnTmopim67w9ls0Nj&df=1&fta=eNotUcuO5CAM%2FBcOOdtAQjDKbS7zFS3CYzZSeoI6SQ%2FaVv%2F7msyeylBluyg8GXrtNJI4H%2Bvt6ddduJ0QkERdJ%2BziPh0buXISuBXJolslYW%2FcetDfpbg9R5a7cjB%2FL%2FR93tNjCW4rC2FXyjlBV6a%2B2x%2FHVM7u2Hlk2fYjbDFNAyrVtmkSxX8l4Rbq%2BahILPGyITVTOfikMNcc4jwkyZgGj6qhmYOtOfYyBM0YUEWsOUkJY2BM6M2F0sNcc8Y8Bu7PQYVeVQQwSiG0IiobDRcIxmOs2cpZQ5OOdpapKcDqyLt8H61hQZQyZFnjKCGPprLORMse56xmZF3y6hp0eWCvKfd6hIazNkPDbAx7zR5QcR%2BbG%2FktbdEQsr3%2BgHM4tuLjflvT99fxp%2BUDTFgSd19vLTJOKZLWumVFwv8I5wnpxdkPAL%2F1xXx%2B%2FM%2B53Qv3fv%2Fqn00P9Hq%2F%2FwHwjqAU&fta_ind=3&fs=1
Deze lijkt me eigenlijk wel wat als leuk volgend project voor juo, Misha. Effe de versnellingen nakijken, en eens zien wat zich laat doen aan dat plekje op de linker dorpel:
http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/266477708-volkswagen-golf-1-3-tour-1987-lmv-apk.html?return=eJwtzdsOgjAMBuB3IWF3MibBw8hi8E0WmELYWEM7NRrf3S7xql8Pf2q10p9Z1x1qdT7pAp3dhqmbiEBLuURwaxXsthB4awmr1UubKO5QPqJf8GnvbpWDao%2FVRMFfXt4oMaKhWDZ92Vwhca0ZXjHOKmvP4kAmMd8zMPE2Yp7nDP0zgRf9moLb5oHbCHO%2BEADJ1AJMK3AjA0kQ8lOISEMcnTmopim67w9ls0Nj&df=1&fta=eNotUcuO5CAM%2FBcOOdtAQjDKbS7zFS3CYzZSeoI6SQ%2FaVv%2F7msyeylBluyg8GXrtNJI4H%2Bvt6ddduJ0QkERdJ%2BziPh0buXISuBXJolslYW%2FcetDfpbg9R5a7cjB%2FL%2FR93tNjCW4rC2FXyjlBV6a%2B2x%2FHVM7u2Hlk2fYjbDFNAyrVtmkSxX8l4Rbq%2BahILPGyITVTOfikMNcc4jwkyZgGj6qhmYOtOfYyBM0YUEWsOUkJY2BM6M2F0sNcc8Y8Bu7PQYVeVQQwSiG0IiobDRcIxmOs2cpZQ5OOdpapKcDqyLt8H61hQZQyZFnjKCGPprLORMse56xmZF3y6hp0eWCvKfd6hIazNkPDbAx7zR5QcR%2BbG%2FktbdEQsr3%2BgHM4tuLjflvT99fxp%2BUDTFgSd19vLTJOKZLWumVFwv8I5wnpxdkPAL%2F1xXx%2B%2FM%2B53Qv3fv%2Fqn00P9Hq%2F%2FwHwjqAU&fta_ind=7&fs=1
KM-kabeltje heb ik nog wel voor je. Je hebt nog 50 euro te besteden om aan die 500 euro te komen, dus daar komen we wel uit:
http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/267516098-te-koop-vw-golf.html?return=eJwtzdsOgjAMBuB3IWF3MibBw8hi8E0WmELYWEM7NRrf3S7xql8Pf2q10p9Z1x1qdT7pAp3dhqmbiEBLuURwaxXsthB4awmr1UubKO5QPqJf8GnvbpWDao%2FVRMFfXt4oMaKhWDZ92Vwhca0ZXjHOKmvP4kAmMd8zMPE2Yp7nDP0zgRf9moLb5oHbCHO%2BEADJ1AJMK3AjA0kQ8lOISEMcnTmopim67w9ls0Nj&df=1&fta=eNotUcuO5CAM%2FBcOOdtAQjDKbS7zFS3CYzZSeoI6SQ%2FaVv%2F7msyeylBluyg8GXrtNJI4H%2Bvt6ddduJ0QkERdJ%2BziPh0buXISuBXJolslYW%2FcetDfpbg9R5a7cjB%2FL%2FR93tNjCW4rC2FXyjlBV6a%2B2x%2FHVM7u2Hlk2fYjbDFNAyrVtmkSxX8l4Rbq%2BahILPGyITVTOfikMNcc4jwkyZgGj6qhmYOtOfYyBM0YUEWsOUkJY2BM6M2F0sNcc8Y8Bu7PQYVeVQQwSiG0IiobDRcIxmOs2cpZQ5OOdpapKcDqyLt8H61hQZQyZFnjKCGPprLORMse56xmZF3y6hp0eWCvKfd6hIazNkPDbAx7zR5QcR%2BbG%2FktbdEQsr3%2BgHM4tuLjflvT99fxp%2BUDTFgSd19vLTJOKZLWumVFwv8I5wnpxdkPAL%2F1xXx%2B%2FM%2B53Qv3fv%2Fqn00P9Hq%2F%2FwHwjqAU&fta_ind=10&fs=1
breadfan83
04-08-2009, 13:42
En tot slot:
Nieuwe apk, bij een Bovag aangesloten garage:
http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/269515293-volkswagen-golf-1-8-aut-u9-1989-blauw.html?return=eJwtzdsOgjAMBuB3IWF3MibBw8hi8E0WmELYWEM7NRrf3S7xql8Pf2q10p9Z1x1qdT7pAp3dhqmbiEBLuURwaxXsthB4awmr1UubKO5QPqJf8GnvbpWDao%2FVRMFfXt4oMaKhWDZ92Vwhca0ZXjHOKmvP4kAmMd8zMPE2Yp7nDP0zgRf9moLb5oHbCHO%2BEADJ1AJMK3AjA0kQ8lOISEMcnTmopim67w9ls0Nj&df=1&fta=eNotUcuO5CAM%2FBcOOdtAQjDKbS7zFS3CYzZSeoI6SQ%2FaVv%2F7msyeylBluyg8GXrtNJI4H%2Bvt6ddduJ0QkERdJ%2BziPh0buXISuBXJolslYW%2FcetDfpbg9R5a7cjB%2FL%2FR93tNjCW4rC2FXyjlBV6a%2B2x%2FHVM7u2Hlk2fYjbDFNAyrVtmkSxX8l4Rbq%2BahILPGyITVTOfikMNcc4jwkyZgGj6qhmYOtOfYyBM0YUEWsOUkJY2BM6M2F0sNcc8Y8Bu7PQYVeVQQwSiG0IiobDRcIxmOs2cpZQ5OOdpapKcDqyLt8H61hQZQyZFnjKCGPprLORMse56xmZF3y6hp0eWCvKfd6hIazNkPDbAx7zR5QcR%2BbG%2FktbdEQsr3%2BgHM4tuLjflvT99fxp%2BUDTFgSd19vLTJOKZLWumVFwv8I5wnpxdkPAL%2F1xXx%2B%2FM%2B53Qv3fv%2Fqn00P9Hq%2F%2FwHwjqAU&fta_ind=14&fs=1
Nette Manhatten voor net onder de 500 euro:
http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/226627463-volkswagen-golf-1990-voor-zeer-scherpe-prijs.html?return=eJwtzdsOgjAMBuB3IWF3MibBw8hi8E0WmELYWEM7NRrf3S7xql8Pf2q10p9Z1x1qdT7pAp3dhqmbiEBLuURwaxXsthB4awmr1UubKO5QPqJf8GnvbpWDao%2FVRMFfXt4oMaKhWDZ92Vwhca0ZXjHOKmvP4kAmMd8zMPE2Yp7nDP0zgRf9moLb5oHbCHO%2BEADJ1AJMK3AjA0kQ8lOISEMcnTmopim67w9ls0Nj&df=1&fta=eNotUcuO5CAM%2FBcOOdtAQjDKbS7zFS3CYzZSeoI6SQ%2FaVv%2F7msyeylBluyg8GXrtNJI4H%2Bvt6ddduJ0QkERdJ%2BziPh0buXISuBXJolslYW%2FcetDfpbg9R5a7cjB%2FL%2FR93tNjCW4rC2FXyjlBV6a%2B2x%2FHVM7u2Hlk2fYjbDFNAyrVtmkSxX8l4Rbq%2BahILPGyITVTOfikMNcc4jwkyZgGj6qhmYOtOfYyBM0YUEWsOUkJY2BM6M2F0sNcc8Y8Bu7PQYVeVQQwSiG0IiobDRcIxmOs2cpZQ5OOdpapKcDqyLt8H61hQZQyZFnjKCGPprLORMse56xmZF3y6hp0eWCvKfd6hIazNkPDbAx7zR5QcR%2BbG%2FktbdEQsr3%2BgHM4tuLjflvT99fxp%2BUDTFgSd19vLTJOKZLWumVFwv8I5wnpxdkPAL%2F1xXx%2B%2FM%2B53Qv3fv%2Fqn00P9Hq%2F%2FwHwjqAU&fta_ind=20&fs=1
Ook heel netjes, en nog net binnen de grens. Inclusief bijna 'n jaar apk en centrale deurvergrendeling. "Mooi rood, en niet roze, zoals in de meeste gevallen", dus je hoeft niet meer te polijsten:
http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/260668831-volkswagen-golf-2-1-3-zuinige-auto-tekoop-incl-apk.html?return=eJwtzdsOgjAMBuB3IWF3MibBw8hi8E0WmELYWEM7NRrf3S7xql8Pf2q10p9Z1x1qdT7pAp3dhqmbiEBLuURwaxXsthB4awmr1UubKO5QPqJf8GnvbpWDao%2FVRMFfXt4oMaKhWDZ92Vwhca0ZXjHOKmvP4kAmMd8zMPE2Yp7nDP0zgRf9moLb5oHbCHO%2BEADJ1AJMK3AjA0kQ8lOISEMcnTmopim67w9ls0Nj&df=1&fta=eNotUcuO5CAM%2FBcOOdtAQjDKbS7zFS3CYzZSeoI6SQ%2FaVv%2F7msyeylBluyg8GXrtNJI4H%2Bvt6ddduJ0QkERdJ%2BziPh0buXISuBXJolslYW%2FcetDfpbg9R5a7cjB%2FL%2FR93tNjCW4rC2FXyjlBV6a%2B2x%2FHVM7u2Hlk2fYjbDFNAyrVtmkSxX8l4Rbq%2BahILPGyITVTOfikMNcc4jwkyZgGj6qhmYOtOfYyBM0YUEWsOUkJY2BM6M2F0sNcc8Y8Bu7PQYVeVQQwSiG0IiobDRcIxmOs2cpZQ5OOdpapKcDqyLt8H61hQZQyZFnjKCGPprLORMse56xmZF3y6hp0eWCvKfd6hIazNkPDbAx7zR5QcR%2BbG%2FktbdEQsr3%2BgHM4tuLjflvT99fxp%2BUDTFgSd19vLTJOKZLWumVFwv8I5wnpxdkPAL%2F1xXx%2B%2FM%2B53Qv3fv%2Fqn00P9Hq%2F%2FwHwjqAU&fta_ind=21&fs=1
Ennog zoiets:
http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/267008541-volkswagen-golf-1-6-u9-bj-1989.html?return=eJwtzdsOgjAMBuB3IWF3MibBw8hi8E0WmELYWEM7NRrf3S7xql8Pf2q10p9Z1x1qdT7pAp3dhqmbiEBLuURwaxXsthB4awmr1UubKO5QPqJf8GnvbpWDao%2FVRMFfXt4oMaKhWDZ92Vwhca0ZXjHOKmvP4kAmMd8zMPE2Yp7nDP0zgRf9moLb5oHbCHO%2BEADJ1AJMK3AjA0kQ8lOISEMcnTmopim67w9ls0Nj&df=1&fta=eNotUcuO5CAM%2FBcOOdtAQjDKbS7zFS3CYzZSeoI6SQ%2FaVv%2F7msyeylBluyg8GXrtNJI4H%2Bvt6ddduJ0QkERdJ%2BziPh0buXISuBXJolslYW%2FcetDfpbg9R5a7cjB%2FL%2FR93tNjCW4rC2FXyjlBV6a%2B2x%2FHVM7u2Hlk2fYjbDFNAyrVtmkSxX8l4Rbq%2BahILPGyITVTOfikMNcc4jwkyZgGj6qhmYOtOfYyBM0YUEWsOUkJY2BM6M2F0sNcc8Y8Bu7PQYVeVQQwSiG0IiobDRcIxmOs2cpZQ5OOdpapKcDqyLt8H61hQZQyZFnjKCGPprLORMse56xmZF3y6hp0eWCvKfd6hIazNkPDbAx7zR5QcR%2BbG%2FktbdEQsr3%2BgHM4tuLjflvT99fxp%2BUDTFgSd19vLTJOKZLWumVFwv8I5wnpxdkPAL%2F1xXx%2B%2FM%2B53Qv3fv%2Fqn00P9Hq%2F%2FwHwjqAU&fta_ind=23&fs=1
De kleur der kleuren, een witte. Volgens mij issie al ietsje verlaagd, maar mag wat mij betreft wel effe een ander setje bumpers hebben. Denk dat ik daar maar eens in ga handelen, in bumpers...:
http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/267262579-volkswagen-golf-1-3-cl-inj-apk-03-2010.html?return=eJwtzdsOgjAMBuB3IWF3MibBw8hi8E0WmELYWEM7NRrf3S7xql8Pf2q10p9Z1x1qdT7pAp3dhqmbiEBLuURwaxXsthB4awmr1UubKO5QPqJf8GnvbpWDao%2FVRMFfXt4oMaKhWDZ92Vwhca0ZXjHOKmvP4kAmMd8zMPE2Yp7nDP0zgRf9moLb5oHbCHO%2BEADJ1AJMK3AjA0kQ8lOISEMcnTmopim67w9ls0Nj&df=1&fta=eNotUcuO5CAM%2FBcOOdtAQjDKbS7zFS3CYzZSeoI6SQ%2FaVv%2F7msyeylBluyg8GXrtNJI4H%2Bvt6ddduJ0QkERdJ%2BziPh0buXISuBXJolslYW%2FcetDfpbg9R5a7cjB%2FL%2FR93tNjCW4rC2FXyjlBV6a%2B2x%2FHVM7u2Hlk2fYjbDFNAyrVtmkSxX8l4Rbq%2BahILPGyITVTOfikMNcc4jwkyZgGj6qhmYOtOfYyBM0YUEWsOUkJY2BM6M2F0sNcc8Y8Bu7PQYVeVQQwSiG0IiobDRcIxmOs2cpZQ5OOdpapKcDqyLt8H61hQZQyZFnjKCGPprLORMse56xmZF3y6hp0eWCvKfd6hIazNkPDbAx7zR5QcR%2BbG%2FktbdEQsr3%2BgHM4tuLjflvT99fxp%2BUDTFgSd19vLTJOKZLWumVFwv8I5wnpxdkPAL%2F1xXx%2B%2FM%2B53Qv3fv%2Fqn00P9Hq%2F%2FwHwjqAU&fta_ind=24&fs=1
Compleet retro, mooi beige is niet lelijk... maar ook niet apart imho. Deukje in het scherm, maar een vervangend scherm in kleur zit er al bij:
http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/249397355-volkswagen-golf-1-3-40kw-k6-1988-beige.html?return=eJwtzdsOgjAMBuB3IWF3MiYRdWQx%2BCYLTCFsrKGdGo3vbpd41a%2BHP7Va6c%2Bs6w61Op90gc5uw9RNRKClXCK4tQp2Wwi8tYTV6qVNFHcoH9Ev%2BLR3t8pBHY7VRMFfXt4oMaKhWDZ92Vwhca0ZXjHOKmvP4kAmMd8zMPE2Yp7nDP0zgRf9moLb5oHbCHO%2BEADJ1AJMK3AjA0kQ8lOISEMcnWlV0xTd9wdl0UNk&df=1&fta=eNotkUGO5CAMRe%2FCIms7EEiMsutNn6JEAPdESnVQJalGU6q7j5Oe1bP55mN9Ajl6bdSTOh7L7RmWTfmNEJBUXUZs0jbuK%2FlyEPgFaUC%2FtISd88tOf%2BfiN04y7ssu%2Br3Q93HPjzn6tcyETSnHCE0ZbbM99rEczb6JZVm3Pa4pjxa1Pl8zpEr4ysrPZKXVpOZ0rdEaWQMBDMScqhS51xBrTqkHO1XGySFzZdOz1JV7ncC2QuM6zJWnrm8xCAOwTsLJWTh7BmuGytFodk7oYm5BOGiN%2FUXTa2FwdhDfOAWbUBiHaRDfBNhxdzLJC0KEVouedNJXbxBY7mXjkhX%2FHF0G0XMO%2FSD7Zk7RxMrcZTPJPmyh7UTnIVvjrg%2BQEPa1hLTdlvz9tf85wwERBlL3UG9nXhJRImPMGRSp8KN8IKSXBG8BfutL%2Bfz4H%2FJ5rvz7%2FTv%2FPOeBXu%2F3PyjOnzY%3D&fta_ind=3&fs=1
En tot slot nog een van de vreselijk vele 500-euro auto's die op marktplaats staan:
http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/256442139-volkswagen-golf-40-kw-bouwjaar-1989.html?return=eJwtzdsOgjAMBuB3IWF3MiYRdWQx%2BCYLTCFsrKGdGo3vbpd41a%2BHP7Va6c%2Bs6w61Op90gc5uw9RNRKClXCK4tQp2Wwi8tYTV6qVNFHcoH9Ev%2BLR3t8pBHY7VRMFfXt4oMaKhWDZ92Vwhca0ZXjHOKmvP4kAmMd8zMPE2Yp7nDP0zgRf9moLb5oHbCHO%2BEADJ1AJMK3AjA0kQ8lOISEMcnWlV0xTd9wdl0UNk&df=1&fta=eNotkUGO5CAMRe%2FCIms7EEiMsutNn6JEAPdESnVQJalGU6q7j5Oe1bP55mN9Ajl6bdSTOh7L7RmWTfmNEJBUXUZs0jbuK%2FlyEPgFaUC%2FtISd88tOf%2BfiN04y7ssu%2Br3Q93HPjzn6tcyETSnHCE0ZbbM99rEczb6JZVm3Pa4pjxa1Pl8zpEr4ysrPZKXVpOZ0rdEaWQMBDMScqhS51xBrTqkHO1XGySFzZdOz1JV7ncC2QuM6zJWnrm8xCAOwTsLJWTh7BmuGytFodk7oYm5BOGiN%2FUXTa2FwdhDfOAWbUBiHaRDfBNhxdzLJC0KEVouedNJXbxBY7mXjkhX%2FHF0G0XMO%2FSD7Zk7RxMrcZTPJPmyh7UTnIVvjrg%2BQEPa1hLTdlvz9tf85wwERBlL3UG9nXhJRImPMGRSp8KN8IKSXBG8BfutL%2Bfz4H%2FJ5rvz7%2FTv%2FPOeBXu%2F3PyjOnzY%3D&fta_ind=5&fs=1
En d'r zijn ongetwijfeld wel meerdere sites die auto's voor hetzelfde geld aanbieden.
erik_jetta
04-08-2009, 13:45
volgens mij heb je je punt nu wel gemaakt :cool:
JettaPowerrr
04-08-2009, 13:48
Holy Mozes... :eek:
breadfan83
04-08-2009, 13:49
De 1.8T met die belachelijke vraagprijs zal niet snel van eigenaar wisselen lijkt me.
Voor dat geld koop je 7 knappe Jetta's, waarvan je er 6 door verkoopt met 100% winst zodat je een Audi TT 1.8T erbij kunt kopen....
:confused:
Dat is ook het enige dat anders is dan de andere mk2's die hier te koop staan hè, dat motorblokje... :rolleyes:
Het gaat om een US-Jetta als basis, dus al minder voorlomend in Nederland dan die Jetta's die hier voor 2-3 duizend euro weg gaan omdat ze volgens velen zo vreselijk zeldzaam zijn aan 't worden.
Dan komt daar de spuitbeurt bij, laten wat dat op zo'n 2000 euro zetten.
Elektrische ramen en spiegels, CV, digifiz werkend op een 1.8T blok, nieuwe (repro) velgen en banden, en nog een 1.8T blokje. Dat alles bij elkaar zal ook wel 'n kleine 3-4 duizend euro hebben gekost.
De rest van de prijs is pure handel-winst, en gezien hoe snel ie weer te koop staat ga ik er van uit dat de huidige eigenaar d'r een behoorlijke bak centen minder voor betaald heeft.
breadfan83
04-08-2009, 13:51
volgens mij heb je je punt nu wel gemaakt :cool:
I know, maar had ze allemaal bij elkaar gezocht en kreeg ze niet in één post gepost vanwege de lange links naar MP. ;)
D'r staat trouwens ook voor 500 euro nog een verlaagde mk2 1.3 van een forummer hier uit Stein te koop, ook op MP zag ik net. :)
erik_jetta
04-08-2009, 13:53
I know, maar had ze allemaal bij elkaar gezocht en kreeg ze niet in één post gepost vanwege de lange links naar MP. ;)
D'r staat trouwens ook voor 500 euro nog een verlaagde mk2 1.3 van een forummer hier uit Stein te koop, ook op MP zag ik net. :)
die verkoopt hij toch zonder schroefset en vebreed staal!?
JettaPowerrr
04-08-2009, 13:53
Vertel mij niks over een US Jetta en zeldzaam en prijzen enzo....
De mijne bracht niks meer op bij verkoop, terwijl het halve forum het ding o zo graag wou hebben. En ik was er niet eens duur mee.
En een blokwissel, daar draait hier toch niemand meer zijn handen voor om?
Ik vind het zelfs jammer dat die 1.8T erin ligt, ik had die US Carat veel liever origineel gezien.
Bovendien, waarom verbaast mijn reactie jou? Komt toch op het zelfde neer, al wat je in een auto steekt, brengt het niet meer op.
erik_jetta
04-08-2009, 13:55
tadaa..deze bedoel je:
VW Golf 1.3 (http://link.marktplaats.nl/265004753)
Eventueel zijn de velgen te koop, maar de schroefset niet..
breadfan83
04-08-2009, 13:58
die verkoopt hij toch zonder schroefset en vebreed staal!?
Klopt, de velgen zijn evt wel te koop, de verlaging niet. Zie het ook net staan. :)
breadfan83
04-08-2009, 14:02
Vertel mij niks over een US Jetta en zeldzaam en prijzen enzo....
De mijne bracht niks meer op bij verkoop, terwijl het halve forum het ding o zo graag wou hebben. En ik was er niet eens duur mee.
En een blokwissel, daar draait hier toch niemand meer zijn handen voor om?
Ik vind het zelfs jammer dat die 1.8T erin ligt, ik had die US Carat veel liever origineel gezien.
Bovendien, waarom verbaast mijn reactie jou? Komt toch op het zelfde neer, al wat je in een auto steekt, brengt het niet meer op.
Ik bedoel dat er een subtiel verschilletje is tussen een verlaagde Jetta 1.3 en een compleet wederopgebouwde en gespoten Amerikaanse Jetta met 1.8T blok. Dat je dat in de prijs terug ziet is logisch. Dat de verkoper dit bedrag er niet voor gaat krijgen, of in ieder geval er niet voor hoort te krijgen, is duidelijk.
Maar een Jetta 1.3 plus goedkope schroefset plus velgen is niet gelijk aan 2.000 of 3.000 euro.
Goed bezig Chris :thumbup: :thumbup:
Maar dit blijft een eindeloze discussie. Tegenwoordig denkt iedereen dat ze met een simpele auto goud kunnen verdienen.
Paar centen erbij en je hebt idd een wat uniekere in origineel staat verkerende g60 ;). Die zijn waarde WEL houdt.
vraag, aanbod...
als iemand het ervoor wil betalen, klaar toch?
en denk om uwen hartslag
Ik wil misha's jetta wel kopen zonder velgen en schroefset voor onder de 500 E.
evilnyntje
04-08-2009, 14:35
vraag, aanbod...
en denk om uwen hartslag
Zeker met dit weer :D
breadfan83
04-08-2009, 14:49
vraag, aanbod...
en denk om uwen hartslag
Psh, hartslag is retro... :D
vwleusden
04-08-2009, 15:01
Jetta's zijn zo uniek ! :shake: :screwy:
Hier een net exemplaar met een 1.6 erin:
http://link.marktplaats.nl/262624998
Een op het oog oonverprutste:
http://link.marktplaats.nl/265839279
Zeer nette staat:
http://link.marktplaats.nl/265982345
Die laatste 2 zou je veel winst op kunnen maken want ze zijn zo zeldzaam en uniek, schroefsetje halen voor weinig, paar wielen opknappen en voor 3000E de deur uit "schoppen"
Nog zo'n unieke ;)
http://link.marktplaats.nl/263597088
Het blijft een 13 in een dozijn auto. Ik zou ook graag 7500 tot 8000 Euro voor mijn WOB GTI 16V ITB willen krijgen maar dat gaat echt niemand betalen. Ondanks de beperkte oplage van 11500 stuks is het nog steeds een 13 in een dozijn golf.
JettaPowerrr
04-08-2009, 15:06
En point taken, Chris, uiteraard zit daar wel enig prijs-verschil in, maar ook de prijs van die 1.8T is zwaar overtrokken.
En ja, dit is ook een eindeloze discussie. Maar het kan ook wel eens prettig zijn om je hart te luchten, toch? Gewoon meningen uitwisselen, daar is het toch een forum voor? Want ik zie hier nu eigenlijk niemand die zich echt druk maakt of zo.
breadfan83
04-08-2009, 15:09
Het blijft een 13 in een dozijn auto. Ik zou ook graag 7500 tot 8000 Euro voor mijn WOB GTI 16V ITB willen krijgen maar dat gaat echt niemand betalen. Ondanks de beperkte oplage van 11500 stuks is het nog steeds een 13 in een dozijn golf.
Wat heb jij nu al met al ongeveer in die motor van je gestoken? Zag dat je weer meer wilde, en nu een groter blok ging proberen... ga je dan ook voor grotere itb's?
vwleusden
04-08-2009, 15:14
Wat heb jij nu al met al ongeveer in die motor van je gestoken? Zag dat je weer meer wilde, en nu een groter blok ging proberen... ga je dan ook voor grotere itb's?
Genoeg ;) Heb geen grote gasklephuizen nodig, heb nu 45mm. Zal wel nieuwe injectoren nodig hebben, die 320cc zal niet meer genoeg zijn.
Berserker
04-08-2009, 15:36
Mijn auto is niet eens een 13 in een dozijn auto en nog krijg ik er niks voor terug.. :rolleyes:
Het is een leuke Jetta, dat zal ik niet ontkennen, maar 2000 is echt te duur...
Ik heb mijn Jetta mk2 1.8 incl schroefset en velgen voor 500 euro gekocht, dát zijn nog eens nette prijzen.
Zoals gezegd is een [nette] mk2 echt niet zeldzaam, Marktplaats stikt ervan, en die vragen dus ook echt niet duizenden euro's.
Vraag me af waar je dat bedrag vandaan haalt... [standaard] onderhoud moet je sowieso niet rekenen en wat je er zelf in steekt krijg je er nooit voor terug...
Als er nu dikke driedelige BBS'en onder zaten was het een heel ander verhaal, maar een paar nette eendelige Zenders zijn echt niet hetzelfde waard hoor.
Dan blijft er een nette verlaging en een poetsbeurt over... en dan ben je dus wel gewoon te duur.
Als laatste vraag ik me af waarom je nooit de bestuurderskant op de foto zet.
breadfan83
04-08-2009, 16:26
Genoeg ;) Heb geen grote gasklephuizen nodig, heb nu 45mm. Zal wel nieuwe injectoren nodig hebben, die 320cc zal niet meer genoeg zijn.
Kom je dan wel uit met je mengsel op hogere toeren? Mij werd al aangeraden minimaal voor de 45-ers te gaan met een 1.8 of opgebord naar 1.9 blok, juist om die reden...
breadfan83
04-08-2009, 16:30
En point taken, Chris, uiteraard zit daar wel enig prijs-verschil in, maar ook de prijs van die 1.8T is zwaar overtrokken.
En ja, dit is ook een eindeloze discussie. Maar het kan ook wel eens prettig zijn om je hart te luchten, toch? Gewoon meningen uitwisselen, daar is het toch een forum voor? Want ik zie hier nu eigenlijk niemand die zich echt druk maakt of zo.
Het gaat me d'r niet om mijn hart te luchten. Ik vind nog wel zat normaal geprijsde auto's en onderdelen, en als ze er niet meteen zijn wacht ik gewoon effe wat langer. Dat maakt voor mij ook deel uit van de hobby, om spullen te zoeken die verkocht worden tegen een prijs die ik zelf in gedachte heb, en geen cent meer. ;)
Waar 't mij om gaat is duidelijk te maken dat het allemaal zo duur niet hoeft te zijn. En bij hoe meer mensen hierdoor de ogen open gaan, hoe sneller die absurde prijzen door het merendeel ook als te hoog worden ervaren, en hoe eerder die prijzen zullen dalen.
En dan kan ik weer lekker meer kopen en opslaan. :D
breadfan83
04-08-2009, 16:35
Als laatste vraag ik me af waarom je nooit de bestuurderskant op de foto zet.
http://farm3.static.flickr.com/2455/3729561040_a6b25f2728.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2451/3729560108_5b806ff28f.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3044/3735537461_7f9f88e963.jpg
;)
evilnyntje
04-08-2009, 16:53
Ik denk dat hij de stoel bedoeld aan de bestuurderskant?
breadfan83
04-08-2009, 16:56
Ik denk dat hij de stoel bedoeld aan de bestuurderskant?
Daar heb ik ook al een foto van gezien, die's kapot namelijk, viel me al op. ;)
Foto was overigens wel van de bijrijderskant genomen.
Details... gaten zijn retro.
jetta mk1 '82
04-08-2009, 17:17
Details... gaten zijn retro.
gr. Martijn
Ja wel leuk en aardig Chris..maar als je ook maar een klein beetje eisen stelt vallen er 9 van de 10 af.
Nou laten we zeggen dat er dan 2 overblijven, daar ga je dan kijken en dat valt dan gruwelijk tegen.
Als er in de advertentie al dingen staan zoals 'technisch goede staat' of 'verder redelijk netjes'..
Dan weet ik al genoeg, ik heb er intussen genoeg bekeken.. voor Stijn hebben we een auto of 12 bekeken.
Als de verkopende partij al twijfelachtig is over de staat kan je ervanuit gaan dat hij van alle kanten 'in elkaar zit'.
Ik heb niet overal uitgebreid gekeken overigens, maar 't gros heeft kilometerstanden van 230xxx of 250xxx + ..
dat is een discussiepuntje maar ik heb gevoelsmatig liever een auto die onder de 2 ton zit.
breadfan83
04-08-2009, 17:32
Ja wel leuk en aardig Chris..maar als je ook maar een klein beetje eisen stelt vallen er 9 van de 10 af.
Nou laten we zeggen dat er dan 2 overblijven, daar ga je dan kijken en dat valt dan gruwelijk tegen.
Als er in de advertentie al dingen staan zoals 'technisch goede staat' of 'verder redelijk netjes'..
Dan weet ik al genoeg, ik heb er intussen genoeg bekeken.. voor Stijn hebben we een auto of 12 bekeken.
Als de verkopende partij al twijfelachtig is over de staat kan je ervanuit gaan dat hij van alle kanten 'in elkaar zit'.
Ik heb niet overal uitgebreid gekeken overigens, maar 't gros heeft kilometerstanden van 230xxx of 250xxx + ..
dat is een discussiepuntje maar ik heb gevoelsmatig liever een auto die onder de 2 ton zit.
Tot nu toe één auto gehad onder de 2 ton, en enkel ellende mee gehad. Dat ik zo'n beetje alle motoren van boven de 2 ton heb opgeblazen ligt meer aan mezelf.
Ook ik zal in een advertentie trouwens niet snel over een 20 jaar oude auto zeggen dat ie in topstaat is. Dan zet ik er ook liever bij "voor zover bekend in technisch goede staat" oid. Loze beloftes maken net zo goed schuld. ;)
En voor die auto van Stijn? Je bedoelt die Polo die weer meteen verdwenen is? Die Polo dis volgens de nieuwe eigenaar ook nog aardig wat gebreken daar had? Of hebben we het dan alweer over een andere auto?
Voor een bedrag minder dan 500 euro kun je je met de aankoop van een auto geen echt flinke buil vallen. Is het wat, mazzel, is het niks, heb je geld zat over om het allemaal in orde te maken, precies zoals je dat zelf wilt, en niet zoals een van de vorige eigenaren dacht dat het moest zijn.
Daar komt trouwens nog bij dat voor de meeste mensen, en ik weet het, 't is een shock, een auto nog steeds een auto is. Het merendeel van Nederland, en ook de rest van de wereld, verklaart ons voor gek, met onze veel te lage, comlpeet onpractische auto's, waar gelet op de leeftijd en dagwaarde veel te veel geld en tijd in gestoken wordt. Die mensen die ons voor gek verklaren, en voor wie een auto maar een auto is, is een uitdrukking als technisch in orde zo'n beetje het beste dat ze kunnen zeggen. Ik vind het al heel wat als m'n buurman zijn motorkap open kan maken, laat staan dat ie me verteld dat ie een druivenpit rode (kleurcode vwblabla45) Volkswagen Bora Highline V5 (zilveren 5, 150 pk) 4 deurs heeft staan. Pas grote beurt gehad, compressie is nagemeten, dis-riem is vervangen en klepspeling gecontroleerd. Draagarmrubbers zijn 10.000km geleden vervangen, en d'r is een nieuwe rvs op maat uitlaatlijn onder gekomen met spaghetti en katvervangen, einddemper heeft opgelaste tdi eindsierstukjes gekregen.
Is dat beter Mish? Ga d'r gewoon van uit dat de gemiddelde automobilist niet op straat een motorblok ombouwt alsof 't de normaalste zaak van de wereld is, en ga er dan ook even voor de handigheid van uit dat de omschrijvingen die je op marktplaats bij een afgedankte Golf 2 van nb. 500 euro vindt, de meest technische verwoording is die zo'n mensen uit hun strot krijgen.
Daar komt bij dat het om een auto van inderdaad minder dan 500 euro gaat, ik ga daar ook verdomme geen complete onderhoudshistory van neertypen en elk onderdeel met bijbehorend onderdeelnummer noteren dat de afgelopen 23 jaar vervangen is. Technisch goede staat, ziet er ok uit, niet zeuren, 500 euro betalen en meenemen die handel.
Enne... eisen stellen kan ik ook. Ik ben afgelopen jaar enkele duizenden kilometers met de trein en bus gereisd op zoek naar een nette witte mk2 16v gti, en heb minstens 20 witte 16 kleppers gezien, en nog minstens eens zoveel 16v's in een andere kleur, en ik heb besloten me er dan maar zelf een te bouwen toen ik het hele aanbod gezien had. ;)
martiepartie
04-08-2009, 17:55
Ik vind dat Chris zijn energie beter in zijn 16v kan steken, dan rijdt dat ding binnen afzienbare tijd weer eens. Dat ellenglange gelul over de VRAAGprijs van een jetta is niet echt nuttig.
Niet zeuren, meenemen die handel?
Nou denk het niet, als ik opzoek ben naar een nette golf ga ik zeuren ja, anders kan ik inderdaad beter zo'n hok kopen uit het rijtje dat jij net post. En met die kmstanden is persoonlijk, ik heb zelf nog nooit een auto gehad die meer als 2 ton had.. meeste was 180xxx oid, dat was m'n eerste golf. Dat retro gebeuren is ook wel leuk geweest, ik weet niet of je daarmee op mij doelt maar ik gebruik 't niet.. je moet geen oude koeien uit de sloot halen.
Dat was niet die polo nee.. dat was die Jetta die hij nu heeft, lang voor gezocht maar 't is ook een net wagentje en die koste inderdaad maar 600e. We hebben ook een Golf 2 gezien toen, 95xxx nap, 90er C, rood, alle boekjes etc erbij .. bij een Kia dealer meen ik, dingetje moest 1500 kosten. Als ik een auto zocht had ik 'm gekocht, liever een nette (en dat was een nette) voor 1500 dan zo'n afdankertje voor 500.
breadfan83
04-08-2009, 18:10
Ik vind dat Chris zijn energie beter in zijn 16v kan steken, dan rijdt dat ding binnen afzienbare tijd weer eens. Dat ellenglange gelul over de VRAAGprijs van een jetta is niet echt nuttig.
Ben aan 't wachten op de digifiz met kabelboom, die komt over een paar daagjes binnen. Dan kan ik pas weer verder. ;)
breadfan83
04-08-2009, 18:15
Niet zeuren, meenemen die handel?
Nou denk het niet, als ik opzoek ben naar een nette golf ga ik zeuren ja, anders kan ik inderdaad beter zo'n hok kopen uit het rijtje dat jij net post. En met die kmstanden is persoonlijk, ik heb zelf nog nooit een auto gehad die meer als 2 ton had.. meeste was 180xxx oid, dat was m'n eerste golf. Dat retro gebeuren is ook wel leuk geweest, ik weet niet of je daarmee op mij doelt maar ik gebruik 't niet.. je moet geen oude koeien uit de sloot halen.
Dat was niet die polo nee.. dat was die Jetta die hij nu heeft, lang voor gezocht maar 't is ook een net wagentje en die koste inderdaad maar 600e. We hebben ook een Golf 2 gezien toen, 95xxx nap, 90er C, rood, alle boekjes etc erbij .. bij een Kia dealer meen ik, dingetje moest 1500 kosten. Als ik een auto zocht had ik 'm gekocht, liever een nette (en dat was een nette) voor 1500 dan zo'n afdankertje voor 500.
Met retro doel ik niet op jou, meer op die gekte die er omheen zit de laatste tijd. Het is een tijdje geweest met al die ratten, en toen daar ophef over kwam over het feit dat een schroothoop geen rat is, werd alles maar retro en oldscool genoemd. En nu maar ik daar weer lekker ophef over.
Voor mij is dit gewoon een heerlijk vermakelijk topic op een vrije dag om de vrije minuten tussen het klussen door op te vullen. En ik beledig daarbij niemand, ik scheld niemand uit en maak niemand zwart. Ik geef enkel mijn mening, en dat is waarvoor een forum is, toch?
Met Misha heb ik helemaal geen probleem, noch met zijn auto's die er stuk voor stuk heel goed uitzien, noch met die 1.8T die te koop staat. Het enige waar ik het "een beetje" mee oneens ben is die ontwikkeling van de prijzen voor ruimschoots aanwezige totaal niet bijzondere oude met miljoenen tegelijk verkochte auto's en onderdelen daarvoor.
tiefflieger
04-08-2009, 18:56
Jezus wat een discussie...
Linkjes van Marktplaats neerzetten kan iedereen wel maar ga er maar vanuit dat het 99% hokken zijn, zeker die 500 euro Golfjes met allemaal ruim boven de 2 of zelfs 3 ton op de teller (misschien met eeen heel enkele uitzondering).
Voordat ik mijn huidige Golfje 1.3 kocht heb ik ook 2 weken het hele land rond gereden en maar liefst 18 stuks bekeken (tussen de 700 en de 2000 euro). Een nog echt nette Golf of Jetta 2 is echt niet zo makkelijk meer te vinden als iedereen hier lijkt te denken. Roest/ rot aan de paravan en deuren, uitgeleefd in en exterieur, en vol met deuken/ deukjes, krassen enz... Op de foto zijn ze allemaal mooi maar ga maar eens kijken en het zal je zeker tegenvallen.
Om nog maar te zwijgen over het onderhoud, beurt? distributie? nee dat is niet bekend...
Al is de prijs van Misha idd. wel aan de erg hoge kant, de auto's waar zijn Jetta hier mee vergeleken word mogen als je het goed bekijkt niet eens in zijn schaduw staan.
Toen ik vorig jaar mijn zwarte US Jetta ging verkopen en ik op een meeting aan een aantal personen een bedrag noemde werd ik ook voor gek versleten want dat ging hij nooit opleveren. Dezelfde avond heb ik hem te koop gezet op MP en ook diezelfde avond verkocht en afgerekend.
Er zijn dus idd mensen die wel iets meer willen betalen voor een goed en net exemplaar en wat prijsverschil met die 500 euro hokken vind ik wel reeel.
Nog ff over de Jetta 1.8T, ik vind het een erg dikke bak en zolang Oldscool niemand verplicht om hem te kopen kan hij toch vragen wat ie wil ?
Neem aan dat de meeste hier wel een baan hebben, hierin verdien je zelf of je baas toch ook geld over de rug van anderen, zo werkt het in de handel nou ook ;).
vwleusden
04-08-2009, 19:14
Kom je dan wel uit met je mengsel op hogere toeren? Mij werd al aangeraden minimaal voor de 45-ers te gaan met een 1.8 of opgebord naar 1.9 blok, juist om die reden...
In de cross rijden ze vaak met 45 of 48mm. Mijn motor stikt nu bij extreem hoge toeren, te hoge luchtsnelheid :redface: Moet daarvoor over naar andere nokkenstokken en volgens de beste man die de motor afsteld mechanische stoters.
Linkjes van Marktplaats neerzetten kan iedereen wel maar ga er maar vanuit dat het 99% hokken zijn, zeker die 500 euro Golfjes met allemaal ruim boven de 2 of zelfs 3 ton op de teller (misschien met eeen heel enkele uitzondering).
Voordat ik mijn huidige Golfje 1.3 kocht heb ik ook 2 weken het hele land rond gereden en maar liefst 18 stuks bekeken (tussen de 700 en de 2000 euro). Een nog echt nette Golf of Jetta 2 is echt niet zo makkelijk meer te vinden als iedereen hier lijkt te denken. Roest/ rot aan de paravan en deuren, uitgeleefd in en exterieur, en vol met deuken/ deukjes, krassen enz... Op de foto zijn ze allemaal mooi maar ga maar eens kijken en het zal je zeker tegenvallen.
Om nog maar te zwijgen over het onderhoud, beurt? distributie? nee dat is niet bekend...
Al is de prijs van Misha idd. wel aan de erg hoge kant, de auto's waar zijn Jetta hier mee vergeleken word mogen als je het goed bekijkt niet eens in zijn schaduw staan.
Toen ik vorig jaar mijn zwarte US Jetta ging verkopen en ik op een meeting aan een aantal personen een bedrag noemde werd ik ook voor gek versleten want dat ging hij nooit opleveren. Dezelfde avond heb ik hem te koop gezet op MP en ook diezelfde avond verkocht en afgerekend.
Er zijn dus idd mensen die wel iets meer willen betalen voor een goed en net exemplaar en wat prijsverschil met die 500 euro hokken vind ik wel reeel.
Nog ff over de Jetta 1.8T, ik vind het een erg dikke bak en zolang Oldscool niemand verplicht om hem te kopen kan hij toch vragen wat ie wil ?
Neem aan dat de meeste hier wel een baan hebben, hierin verdien je zelf of je baas toch ook geld over de rug van anderen, zo werkt het in de handel nou ook ;).
En nu zeg ik Amen, die van Misha is idd vrij duur, maar er is zoveel rommel te koop, om m met een marktplaats wrak van 500 euro te vergelijken gaat echt een beetje te ver :)
servibruls
04-08-2009, 19:48
Dan heb ik dus nog gelukt gehad met m'n Golfje 2 voor €500,- incl volle tank..
Pas een nieuwe koppakking, ding verbruikt werkelijk geen druppel olie...
Oke, ik rij 1:10 met een 1.3 4-bak..
Heb wel wat kleine dingen gehad die simpel en kostenloos verholpen zijn geworden..
Enige wat nu nog mis is zijn de deuken die vandalen me gratis en zonder te vragen hebben bezorgd..
En een lager in me bak.. maarja valt al met al toch nog mee als je het mij vraag.
breadfan83
04-08-2009, 19:49
In de cross rijden ze vaak met 45 of 48mm. Mijn motor stikt nu bij extreem hoge toeren, te hoge luchtsnelheid :redface: Moet daarvoor over naar andere nokkenstokken en volgens de beste man die de motor afsteld mechanische stoters.
Mechanische stoters zijn sowieso een must, ik heb me daar ook al naar omgezien ruim 'n jaar geleden. De prijzen voor de ombouw zijn redelijk te doen.
De luchtsnelheid zal met een ruimere klepdiameter toch juist afnemen? D'r komt evenveel lucht binnen, of iets meer, maar door een groter gat, waardoor de druk / snelheid afneemt. Als dat klopt wat jij zegt moet ik me maar eens gaan omzien naar wat ik dan bij elkaar moet verzamelen. De prijzen van de set die ik gevonden heb zijn gelijk bij 45, 48 en 50mm, dus dat maakt verder niet uit. :)
breadfan83
04-08-2009, 20:29
Hoooow.... ik vergelijk de auto van Misha helemaal niet met die 500 euro of minder auto's. ;) Misha zelf vroeg me een paar leuke nette auto's als basis voor een volgend project te zoeken, voor 500 euro. D'r zitten genoeg auto's tussen die hiermee door kunnen gaan. En wat maakt 't als je twee weekjes moet zoeken voor de juiste auto? Zijn we dan allemaal zo vreselijk stinkend rijk dat die twee weekjes MP in de gaten houden zwaarder wegen dan die paar duizend euro die we er extra tegenaan moeten gooien?
En het feit dat jij je auto voor een flink bedrag verkocht hebt, is nou precies waar het om gaat. Het wordt normaal gezien zo'n hoge bedragen voor dingen te vragen, en binnen de kortste tijd doet iedereen mee. En waarom? Omdat het spul zoveel waard is? Of gewoon omdat ze een auto in dezelfde kleur voor 'n hogere prijs hebben gezien, en dan zelf ook maar hun prijs hebben aangepast?
Ik ga er van uit dat Domi zijn G60 ook nog even 1.000 of 2.000 euro duurder mag maken, als die van Misha al 2.000 euro moet opbrengen (volgens mij zonder de velgen?). En als Domi dan al bezig is, kan Oldscool ook gelijk naar de 10k afronden, en dat proberen te vangen voor "zijn" US 1.8T.
Wat zou mijn Golfje dan dalijk waard zijn, als ie als een van de weinige nette witte mk2's met 16v op kenteken staat? En dan ook nog het laatste jaar van de Golf 2... maakt hem extra zeldzaam... met G60 Ricardo's! Man man, dat wordt vroeg rentenieren! :D
Ik ga er van uit dat Domi zijn G60 ook nog even 1.000 of 2.000 euro duurder mag maken, als die van Misha al 2.000 euro moet opbrengen (volgens mij zonder de velgen?). En als Domi dan al bezig is, kan Oldscool ook gelijk naar de 10k afronden, en dat proberen te vangen voor "zijn" US 1.8T.
Hij is nu van FolkertMK1 hoor ;) Maar ik zal het hem vertellen dat de prijs wel een beetje omhoog kan :D
Jetta MaNiA
04-08-2009, 21:21
Gezien alle begrip voor de torenhoge vraagprijzen is dit misschien wel het geschikte moment om mijn Jetta aan te bieden.
Let's say: 6000 euro
Mooi tussen Misha en Oldscool in!
Gezien alle begrip voor de torenhoge vraagprijzen is dit misschien wel het geschikte moment om mijn Jetta aan te bieden.
Let's say: 6000 euro
Mooi tussen Misha en Oldscool in!
ben ik niet duur met 3095,75 (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=759610#post759610)
Jetta MaNiA
04-08-2009, 21:27
Voor die 2004,25 heb je wel een hoop extra;)
Voor die 2004,25 heb je wel een hoop extra;)
is dat zo ? ;) .... :D
Maar ik vind het een beetje zinloos eigenlijk
Persoonlijk vind ik niet dat we de persoon die het aanbied moeten aanvallen
maar die mens die het geld er voor neer tikt....
Die moet zich eens bedenken wat hij/zij aan het doen is
Toch ?
GTST script aan het oefenen jongens? Wat een topic! LOL
Ik vind die polo 6n een naar mijn mening licht onfortuinlijk gestyleerde auto. (read into sarcasm...)
IMO: het voordeel van een oud rabbig rothok van 400 ballen, (zoals mijn 86'er) : karakter, en als het geval de geest geeft, irriteert het ook niet zo erg. En je hebt wat te doen aan het barrel, geeft voldoening. Als ik een 1.3 zou kopen van 3000 euro mag het ding dan ook wel rijden als een 1.3 van 3000 euro. Als dan spontaan de krukas verzint zich te verplaatsen naar je dashboardkastje levert dat een hele andere reactie op...
ehh, waar ging het ook alweer over?
IMO: het voordeel van een oud rabbig rothok van 400 ballen, (zoals mijn 86'er) : karakter, en als het geval de geest geeft, irriteert het ook niet zo erg. En je hebt wat te doen aan het barrel, geeft voldoening. Als ik een 1.3 zou kopen van 3000 euro mag het ding dan ook wel rijden als een 1.3 van 3000 euro. Als dan spontaan de krukas verzint zich te verplaatsen naar je dashboardkastje levert dat een hele andere reactie op...
ehh, waar ging het ook alweer over?
:goodpost:
servibruls
04-08-2009, 21:39
Wat zou mijn Golfje dan dalijk waard zijn, als ie als een van de weinige nette witte mk2's met 16v op kenteken staat? En dan ook nog het laatste jaar van de Golf 2... maakt hem extra zeldzaam... met G60 Ricardo's! Man man, dat wordt vroeg rentenieren! :D
Denk dat je er toch zeker €7565,25 voor kan vragen :tongue:
Jezus wat is dit toch allemaal
jullie lijken wel een stel wijve :D
Maar bighead nog even aan tevullen
3 wielen naar de godverdomme gereden vorgedag datie kwam kleurverschil heel de kabelboom verknipt de achterwielen hebben fix aangelopen daar hoopte al weer roest op de motorkap vol met raare deuken die je ziet als je er vanaf de zei kant op kijkt en nog wel wat meer, dees wagentje is voor mijn gevoel 1500 euro waard eerlijk is eerlijk, ik verkoop ook wel eens hier en daar een wagentje maar zn slecht lelijk autoke heb ik nog nie gehad,
de dag dat deze auto voor 3rooie word verkocht is op de dag dat sinterklaas en ik tegelijk jarig zijn, ook nooit dus :thumbup:
hier kan wel een slotje op
Daar komt trouwens nog bij dat voor de meeste mensen, en ik weet het, 't is een shock, een auto nog steeds een auto is. Het merendeel van Nederland, en ook de rest van de wereld, verklaart ons voor gek, met onze veel te lage, comlpeet onpractische auto's, waar gelet op de leeftijd en dagwaarde veel te veel geld en tijd in gestoken wordt. Die mensen die ons voor gek verklaren, en voor wie een auto maar een auto is, is een uitdrukking als technisch in orde zo'n beetje het beste dat ze kunnen zeggen. Ik vind het al heel wat als m'n buurman zijn motorkap open kan maken, laat staan dat ie me verteld dat ie een druivenpit rode (kleurcode vwblabla45) Volkswagen Bora Highline V5 (zilveren 5, 150 pk) 4 deurs heeft staan. Pas grote beurt gehad, compressie is nagemeten, dis-riem is vervangen en klepspeling gecontroleerd. Draagarmrubbers zijn 10.000km geleden vervangen, en d'r is een nieuwe rvs op maat uitlaatlijn onder gekomen met spaghetti en katvervangen, einddemper heeft opgelaste tdi eindsierstukjes gekregen.
Is dat beter Mish? Ga d'r gewoon van uit dat de gemiddelde automobilist niet op straat een motorblok ombouwt alsof 't de normaalste zaak van de wereld is, en ga er dan ook even voor de handigheid van uit dat de omschrijvingen die je op marktplaats bij een afgedankte Golf 2 van nb. 500 euro vindt, de meest technische verwoording is die zo'n mensen uit hun strot krijgen.
Daar komt bij dat het om een auto van inderdaad minder dan 500 euro gaat, ik ga daar ook verdomme geen complete onderhoudshistory van neertypen en elk onderdeel met bijbehorend onderdeelnummer noteren dat de afgelopen 23 jaar vervangen is. Technisch goede staat, ziet er ok uit, niet zeuren, 500 euro betalen en meenemen die handel.
Enne... eisen stellen kan ik ook. Ik ben afgelopen jaar enkele duizenden kilometers met de trein en bus gereisd op zoek naar een nette witte mk2 16v gti, en heb minstens 20 witte 16 kleppers gezien, en nog minstens eens zoveel 16v's in een andere kleur, en ik heb besloten me er dan maar zelf een te bouwen toen ik het hele aanbod gezien had. ;)
prachtig stukje tekst dit,en ik kan me er helemaal in vinden....
hele topic is trouwens griezelig gezellig aan het worden ;) :D :D
heerlijk sleeptime topic :thumbup:
zelfs dit (http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/264817715-volkswagen-jetta-1-6-verkocht.html?) word verkocht ...
en dan lees je de tekst ......"
In de auto zit een nieuwe versnellingsbak normaal heeft een jetta maar 4 versnellingen
deze heeft ook een 5de, dit is op de snelweg veel zuiniger en voor lange afstanden is dit comfortabeler "
:eek:
Jetta MaNiA
05-08-2009, 06:41
Jonge, inpro jetta koplampen, wie wil dat nou niet. Roversgoed!
zelfs dit (http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/264817715-volkswagen-jetta-1-6-verkocht.html?) word verkocht ...
en dan lees je de tekst ......"
In de auto zit een nieuwe versnellingsbak normaal heeft een jetta maar 4 versnellingen
deze heeft ook een 5de, dit is op de snelweg veel zuiniger en voor lange afstanden is dit comfortabeler "
:eek:
Zat ik toevallig net aan te denken . . . jammer dat de auto verkocht is, zaten leuke onderdelen aan / op. De lampen had ik anders wel willen ruilen tegen een ander setje vierkante lampen ;)
nee joh die 5 versnellings bak .... :eek:
normaal hebben jetta's maar een 4 bak
de witte van mij heeft er ook 5 ...
zeer uniek lees ik net :cool:
Jetta MaNiA
05-08-2009, 07:36
Sarcasme overbrengen via een forum is en blijft lastig:D
Als je het er even apart bij vermeld is er niets aan de hand hoor ;)
Voordat ik mijn huidige Golfje 1.3 kocht heb ik ook 2 weken het hele land rond gereden en maar liefst 18 stuks bekeken (tussen de 700 en de 2000 euro).
Tja, daar ga je dus de mist in he Jan, de echt nette Golfjes kosten maar 500 euro :D
:lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock:
Waarom is er toch zn strijd hiero, op een forum om elkaar te helpen enzo?
evilnyntje
05-08-2009, 09:55
De discussie is toch prima, er is toch "nog" geen bitchfight? Slotje is overdreven lijkt me.
:lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock:
Strijd/protest tegen de belachelijk prijzen voor de zogenaamde "retro" auto,s ;)
de een zegt het 1 de ander zegt t ander.. er zal toch geen toe geven,
wellus nietus wellus nietus welles nietus
tiefflieger
05-08-2009, 09:59
En het leuke is dan nog dat geen enkele auto wat extra geld waard is behalve die van bepaalde personen zelf...
Want ja als HIJ als zoveel voor zijn auto vraagt, hoeveel kan IK dan wel niet vragen hahaha.
evilnyntje
05-08-2009, 10:00
de een zegt het 1 de ander zegt t ander.. er zal toch geen toe geven,
wellus nietus wellus nietus welles nietus
Dat is altijd bij een discussie maar dat is toch prima, je moet elkaar iig kunnen vertellen hoe jij er over denkt zonder te gaan vechten. En dat gaat tot nu toe prima hier. Ok het is soms wat lastig met getypte tekst interpreteren maar goed.
En het leuke is dan nog dat geen enkele auto wat extra geld waard is behalve die van bepaalde personen zelf...
Want ja als HIJ als zoveel voor zijn auto vraagt, hoeveel kan IK dan wel niet vragen hahaha.spijker op zn kop.
Want ja als HIJ als zoveel voor zijn auto vraagt, hoeveel kan IK dan wel niet vragen hahaha.
Zo is het maar net Jan .
Laat iedereen zijn ding doen . En zijn haar geld vragen . .
Iemand anders kan het altijd goedkoper krijgen.
En beter . Mooier . Sneller . Enz .
Maar 9 van de 10 x zijn dat ook nog eens de mensen die niet de afspraak na / onder uit te komen . Niet / veel te laat betalen .
Eerst bij je zelf gaan kijken . En dan bij een ander .
.
Interessante ontwikkeling hier ... De Jetta is zojuist verkocht voor 2750 :thumbup:
Nee niet aan Chris, die had 'm voor dat bedrag niet meegekregen :D ;)
martiepartie
05-08-2009, 11:10
Aan Nigeria? Je hebt de auto alvast meegegeven, het geld wordt zsm op je rekening bijgeschreven :D
Aan Nigeria? Je hebt de auto alvast meegegeven, het geld wordt zsm op je rekening bijgeschreven :D
Geld staat er al op ;)
mooi, dan kan de hartslag weer op stationair...
:D :D :D
Wel handig geweest, al die gratis publiciteit!
martiepartie
05-08-2009, 11:29
gefeliciteerd! Bewijst maar weer dat de prijs toch niet zo absurd hoog geweest is.
al wat nieuws op het oog? Op MP staan superveel goede golfjes en jetta's als projectbasis, voor nog geen 500,-.
Je moet Chris even bellen, die heeft connecties :D
haha, nou deze gozer had al voor dit topic interesse, nu was maandag zijn auto opgehaald en kwam hij hier kijken.
Zoals verwacht kan zo'n auto niet tegenvallen en omdat hij 't gewoon waard is (;)) heeft hij 'm meteen meegenomen.
Edit* thanks Martie, wel gemende gevoelens hoor want 't was een leuke, fijne auto.
Ik heb er in 3 maanden tijd ook niet voor niks 5000km bijgezet..
Ik heb nog niks op het oog maar ga zo even goed zoeken naar wat interessants.
Ps. natuurlijk was die prijs niet absurd hoog :thumbup:
kilometerstanden en onderhoudshistorie zijn echt waardeloos bij een auto van meer dan 15 jaar oud..
leuk hoor die bonnetjes maar daar koop je niks voor..
kilometerstand zegt ook minder dan niks want er is of een andere teller in gekomen (met uiteraard dezelfde stand, stad en land afgezocht maar dan heb je ook wat) of hij heeft 5 jaar stil gestaan in een tuin en slechts 120.000 gelopen...
dan liever een verwaarloosd hok wat er roesttechnisch en plaatwerktechnisch gezien strak voor staat en gelijk een grote beurt van 150E ertegenaan..
en als je dan besluit voor 2750E een jetta te kopen (okee een 3 deurs , 150E extra voor de zeldzaamheid, dus 2600E) heb je of een heel net exemplaar (waar ik uiteraard niet aan twijfel), twee linkerhanden of een setje goeie oogkleppen in je bezit.
Berserker
05-08-2009, 11:38
Interessante ontwikkeling hier ... De Jetta is zojuist verkocht voor 2750 :thumbup:
Moeder vond het zielig dat haar zoon met zijn veels te dure auto bleef zitten, waar hij toch zoveel werk in gestoken heeft.. :(
Zoals verwacht kan zo'n auto niet tegenvallen en omdat hij 't gewoon waard is ..
Tssss :rolleyes:
Tja makker.. wie het laatst lacht, lacht het best..
Tis maar een sletta hoor. Staat op elke hoek van een sloperij :D
martiepartie
05-08-2009, 11:59
Pas op, je loopt leeg :tongue:
Pas op, je loopt leeg :tongue:
:tongue:
LoL
ronaroot
05-08-2009, 12:11
Kicks dit topic, zie de humor er wel van in :D
Mischa, gefeliciteerd met de verkoop :thumbup:
shit kreeg net PM of ik de jetta echt kwijt zou willen voor dat geld . .;)
Het is jetta tijd geloof ik .
Jetta MaNiA
05-08-2009, 12:48
Dan stel ik mijn vraagprijs direct bespreekbaar:D
Kan ik de met de Golf aan de gang:D
hahaha... ik heb ook nog een derby voor 1500E (want hij hoeft niet weg), met een beetje fantasie een mini-jetta..
wel ff zelf assembleren en als je het goed wilt doen ff lassen maar das kinderspel.. deuren en ramen tegen geringe meerprijs :thumbup: .
technisch in goede staat en ik wil er wel een klokje in zetten dat tot 100.000 loopt.. dan dus een km stand onder de 100.000!!! :D
Toch wel komisch die reacties nu :)
Maar bighead nog even aan tevullen
3 wielen Krom gereden vorgedag datie kwam kleurverschil heel de kabelboom verknipt de achterwielen hebben fix aangelopen daar hoopte al weer roest op de motorkap vol met raare deuken die je ziet als je er vanaf de zei kant op kijkt en nog wel wat meer, dees wagentje is voor mijn gevoel 1500 euro waard eerlijk is eerlijk, ik verkoop ook wel eens hier en daar een wagentje maar zn slecht lelijk autoke heb ik nog nie gehad,
3 wiele krom gereden? Der zat idd beetje schade op, maar ff stralen opnieuw coaten en klaar ben je. Heb ze zelf voor een lachertje opgehaald in zuid-duitsland, heb er zelf maar 1x licht een stoeprand meegekust, rest zat er al op maargoed. Kleurverschil viel mij dus niet op, maar jou dus wel, daarom ook in dat lijstje gezet. Heel de kabelboom verknipt viel ook wel mee? Enige waar ik wat van wist is de knipperlichten voor? Wielen aangelopen heb ik nooit last van gehad, toen ik hem kreeg waren die wielkastranden al helemaal verroest, naar een beunhaasspuiter gebracht, maar die heeft er gewoon overheen gespoten volgens mij. Rare deuken in motorkap zaten der al in, geen idee wat dat geweest is.
Der was nog wel wat moois van te maken maar dat moest dan wel heel wat kosten en dat kan ik beter stoppen in een andere auto, wilde sowiezo al een andere. Maar ben nog steeds superblij met de vento :)
martiepartie
05-08-2009, 13:15
http://www.moorsmagazine.com/images/modder.JPG
dit topic is zo leuk dat ik helemaal niet aan mijn werk toekom, ophouden nu :D
Stijn had 3 wielen krom gereden, 1 dag voor hij werd verkocht aan de huidige eigenaar :tongue:
@ Misha:
ik citeer even een stuk uit je verkooptopic
De advertentie hoeft niet geupt te worden, er is interesse genoeg
Ik zou het fijn vinden als een mod even alles weg kan halen tot 't begin
als je een wagen te koop aanbiedt op 03-05-2009 en hij is nu pas verkocht, dan lijkt het toch of er niet zoveel interesse was als je nu laat uitschijnen he :D
JettaPowerrr
05-08-2009, 13:45
Interesse vast wel, maar niet voor die prijs natuurlijk. :D
Wees er blij mee, dat je de prijs hebt gekregen die je in gedachten had, Mischa. Jij hebt duidelijk die mafkees gevonden die dat er voor wou geven.
En ja, ik geloof best dat je nu enorm van die reacties geniet, omdat er niet echt gereageerd word op het verkocht zijn voor die prijs, dan wel een flauwe reactie links of rechts.
Iemand zei het hier eerder al, je moet eigenlijk niet de verkoper "aanvallen", maar de koper, want die helpt de markt naar de knoppen door zo'n prijs te betalen.
Ach ja, ik vind het wel een vermakelijk topic, hoor! Ik weet niet of er ge-edit is door de mods, maar zo niet, dan ging dit toch heel netjes dacht ik.
Gr. Ed
@ Misha:
ik citeer even een stuk uit je verkooptopic
als je een wagen te koop aanbiedt op 03-05-2009 en hij is nu pas verkocht, dan lijkt het toch of er niet zoveel interesse was als je nu laat uitschijnen he :D
Interesse is er genoeg, serieuze interesse is wat anders..
Maar zeker de laatste tijd (nu gedurende deze discussie) was er echt veel interesse.
Belgen die voorschotten wilde betalen, ander volk wat hun auto eerst kwijt moest, etc.
Nu weet ik uit ervaring dat je zulke mannen met een korrel zout moet nemen, maar je hebt er maar 1 nodig ;)
Het grootste deel toen hij te koop stond kon hij trouwens niet weg omdat het kenteken was ingevorderd.
Er waren toen ook genoeg mensen die wilde kijken, maar kopen ging toch niet.. dus ja.
ja natuurlijk, de koper aanvallen omdat hij teveel betaald voor onze hobby auto's en daardoor onze hobby kapot maakt. that makes sense!
gasten, ga gewoon weer lekker aan het werk en of ga iets lezen over vraag en aanbod. de vakantie is nu wel voorbij...
Tijd voor hart massage... :D
Dit topic neemt een andere wending nu ;)
Hier en daar wat taalgebruik veranderd, keep it nice and clean folks!
Misha gefeliciteerd :D hij was het geld waard :D
knedel16vweber
05-08-2009, 16:40
als de jetta`s al voor 2750,- de deur uit gaan moet ik mn originele nederlandse 74er rocco ook maar omhoog gooien en geduldig wachten :D
en qwa hoge verkoop prijzen van onderdelen heb ik niet zn moeite.
ik heb de 16v binnen 1 week helemaal in onderdelen verkocht, puur omdat ik een stuk lager zit dan de rest van de delen die er worden aangeboden.
dat zouden er meer moeten doen! misschien dat de onderdelen markt dan weer wat beter (dus goedkoper) gaat lopen ;) zodat we met plezier onze hobby kunnen uitvoeren!
Stijn had 3 wielen krom gereden, 1 dag voor hij werd verkocht aan de huidige eigenaar :tongue:
Oooh zo, haha :D
Oooh zo, haha :D
gewoon lompig heid onvoorzichtig heid omdat ik een schijt hekel aan die auto had met die tifus uitlaat.
:cool:
Echt een heerlijk topic dit :)
Ik kan het trouwens prima vinden met Chris z'n opvattingen.
gewoon lompig heid onvoorzichtig heid omdat ik een schijt hekel aan die auto had met die tifus uitlaat.
Die uitlaat werd ik ook helemaal knettergek van, nu echt lekker heerlijk stil cruisen :cool:
breadfan83
05-08-2009, 20:00
is dat zo ? ;) .... :D
Maar ik vind het een beetje zinloos eigenlijk
Persoonlijk vind ik niet dat we de persoon die het aanbied moeten aanvallen
maar die mens die het geld er voor neer tikt....
Die moet zich eens bedenken wat hij/zij aan het doen is
Toch ?
Heb ik een paar posts hiervoor nog gezegd, en wat hierna komt moet ik dalijk nog maar even doorlezen. :D
Het moet gewoon niet als normaal gezien worden dat sommige auto's voor zoveel geld van eigenaar wisselen, want dalijk is de hele hobby naar de knoppen, of nog erger, naar de rijken... en daar zijn d'r geloof ik niet zo heel veel van, zeker niet in een mk2. :tongue:
D'r zijn zat goedkope betaalbare auto's te vinden, die in een nette bruikbare staat zijn. Een beetje sleutelen heeft nog nooit iemand kwaad gedaan, en een schroefset en een setje velgen kun je voor 500 euro in totaal kopen, monteren en uitlijnen, en dan kom je met je totaalprijs vaak dik onder de 1.000 euro uit. Die prijzen van 2.000 of 3.000 of zelfs een veelvoud daarvan zijn niet nodig voor een mk2, in ieder geval de komende paar jaar nog niet. Ga dit dus ook gewoon lekker niet stimuleren. ;)
breadfan83
05-08-2009, 20:02
Denk dat je er toch zeker €7565,25 voor kan vragen :tongue:
Koopâh!? :D
breadfan83
05-08-2009, 20:06
We strijden mèt elkaar voor een betaalbare hobby. ;)
Niet tegen elkaar. En dat ik het niet eens ben met sommige meningen van sommige personen, wil niet zeggen dat ik ook maar een beetje minder over diegene denk. ;)
Is dat een nieuw merk uitlaat :rolleyes:
breadfan83
05-08-2009, 20:12
En dat is nou precies wat duidelijk moet worden. Het feit dat de een 'n achterlijke prijs voor zijn auto VRAAGT, wil niet zeggen dat ie dat er ook voor krijgt.
Het enige probleem is nu echter, na een jaar lang achterlijke prijzen, dat IEDEREEN opeens denkt dat zijn schroothoop honderden of duizenden euro's waard is, en een nette auto is minstens 'n miljard waard... 't Gaat om Golfjes, en de prijs daarvan is opgedreven omdat iedereen zijn buurman's auto voor veel te koop zag staan, en lekker onnozel is gaan meedoen.
Nu wordt het maar eens tijd voor een prijzenoorlog. :D
breadfan83
05-08-2009, 20:14
haha, nou deze gozer had al voor dit topic interesse, nu was maandag zijn auto opgehaald en kwam hij hier kijken.
Zoals verwacht kan zo'n auto niet tegenvallen en omdat hij 't gewoon waard is (;)) heeft hij 'm meteen meegenomen.
Edit* thanks Martie, wel gemende gevoelens hoor want 't was een leuke, fijne auto.
Ik heb er in 3 maanden tijd ook niet voor niks 5000km bijgezet..
Ik heb nog niks op het oog maar ga zo even goed zoeken naar wat interessants.
Ps. natuurlijk was die prijs niet absurd hoog :thumbup:
Heb nog 'n witte Golf te koop, mooi dingetje. :D
Maareh... hij hoeft niet weg hè...
breadfan83
05-08-2009, 20:20
Tja makker.. wie het laatst lacht, lacht het best..
Mish, d'r zijn altijd gekken die het er voor betalen. Mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is, mensen die NU een auto willen, en niet op Marktplaats willen zoeken, mensen die geen zin hebben zelf aan de auto te werken, mensen die de auto dalijk weer voor 1.000 euro meer verkopen...
Ik zeg niet dat er niemand is die deze prijs er voor wil geven, het probleem is alleen dat iemand die foto's van je Jetta ziet, en zijn eigen rode hok d'r naast houdt, en denkt: "heej, dat is net die van mij, dan kost die dus ook lekker 3k."
Elke noob gaat zijn prijs dan lekker opdrijven, en die hokken van 400 / 500 euro op Marktplaats kosten dalijk ineens ook een paar duizend euronen. En dan gaan de "kenners" (ik word een beetje misselijk van dat woord als het om Golfjes 2 gaat) zoals bijvoorbeeld jij, die wel een nette auto hebben, zich weer distanciëren van die hokken, door de prijs naar 7.000 euro door te drijven. En die noobs zien dat, en... you get the point.
En zo raar en ondenkbaar is dit niet, want het gebeurt de laatste tijd alleen maar!
breadfan83
05-08-2009, 20:30
Toch wel komisch die reacties nu :)
Komisch? Of is dit precies wat ik al een paar pagina's duidelijk probeer te maken.
De ene verkoopt zijn auto voor wat menigeen te veel vindt, en direct denkt iedereen dat ook voor zijn auto te kunnen vangen. Gevolg is dat de prijzen weer overal iets omhoog gaan, en de volgende meut auto's weer voor een paar procent meer van eigenaar wisselen.
Als we zo doorgaan kost een nieuwe dalijk nog minder dan eentje van 20-25 jaar oud. :screwy:
breadfan83
05-08-2009, 20:33
Zo, en ik ben weer bij. Dat werk houd je echt van 't posten af. :screwy:
Er zitten hier wat teveel mensen die zichzelf érg graag horen praten... waar men zich al niet druk om kan maken zeg...:gives:
Er zitten hier wat teveel mensen die zichzelf érg graag horen praten... waar men zich al niet druk om kan maken zeg...:gives:
presies wat ik bedoel te zeggen
brood fanaat je hebt een fan (aat)
breadfan83
05-08-2009, 22:28
Ik geef een fuck!
Deze hobbie bestaat voor mij uit liefde voor auto's, en met name VW's en veel andere Duitse bolides. Maar ik begin meer en meer het idee te krijgen dat het veel mensen puur of voor een heel groot deel om de centen begint te gaan, en ze graag anderen voor hun hobbie laten betalen, en dat vind ik persoonlijk fout.
Ik vind het met elke VW die ik op de sloop zie staan weer zonde dat er alweer eentje pleite is, en ik vind het zonde dat er velen zijn die hier de ene na de andere nette auto rollen omdat dat lekker makkelijk is. Makkelijker dan eens wat tijd en energie in de auto te steken om hem wat langer dan een paar maanden te laten leven.
De Jetta die ik heb gehad, en in puin heb gereden, was totaal niet meer te redden, voor de crash bedoel ik dan. De auto was zo krom als wat, de bodem was aan alle kanten gescheurd van eerdere ongelukken, en d'r zat op de meest vreemde plekken roest en gaten. Ik vond het dood en dood zonde dat die auto naar de sloop ging.
M'n aller eerste auto, 'n doodnormale Golf 1 met klein motortje, roest, rot en plamuur aan alle kanten, die nu in stukken gezaagd bij Stijn staat, zou ik het liefst terug halen en weer in orde maken. Helaas heb ik daar de middelen en de plaats niet voor, maar ik vind het vreselijk te zien dat er alweer eentje weg is.
En als die Jetta of die Golf 1 dan gered zijn, komt het niet in me op om een van die twee direct hier op het forum te koop te smijten, om er maar zo veel mogelijk voor te kunnen vangen.
Wat Misha doet krijgt van mij van de andere kant ook veel respect. Hij koopt auto's op die mogelijk binnen een paar jaar op de sloop zouden liggen, omdat ze gewoon niet veel voorstellen. Hij maakt d'r wat van, en verkoopt ze daarna (voor naar mijn mening te veel geld) aan iemand die ook weer een hele tijd er in rond rijdt. De kans dat die auto binnenkort op de sloop ligt is behoorlijk klein geworden.
Hetzelfde geldt voor de bouwer van die 1.8T die hier op het forum staat. Het doorverhandelen van een dergelijke auto krijgt van mij echter totaal geen respect, en heeft naar mijn mening niks met auto-liefhebberij te maken, maar meer met dollar-tekens in de oogjes.
Maar die prijzen voor oude 13 uit een dozijn hokken, en oude onderdelen waar ik de hele kelder mee vol heb liggen.... :screwy:
Jurgen Santana
05-08-2009, 22:57
waar men zich al niet druk om kan maken zeg
Ik heb jou je weleens om mindere dingen druk zien maken ;)
De laatste tijd hoor ik meer mensen over de hoge prijzen van VW-spul. Aktueel topic lijkt me zo. Denk alleen dat er maar een manier is om van hoge prijzen af te komen en dat is door niks voor hoge prijzen te kopen.
Om een VW low-budget aan de gang te houden is helemaal zo duur niet. Ook niet als je er een verlagingsset en dikke wielen onder wilt. En met een beetje zoekwerk en geluk vind je ook weleens wat 'zeldzame' of 'unieke' spullen.
Maar wil je echt de man zijn met je VW en mag het allemaal ook niet te lang duren zul je toch wat dieper in de buidel moeten tasten ben ik bang.
Veel te veel geld.. ik vind 't nog steeds raar hoor, ik vind 't namelijk helemaal niet teveel geld.
Stel je vind zo'n basis voor laten we zeggen 1000 euro, dat is al lastig om z'n wagentje voor dat geld te vinden.
Dan zet je er een verlaging onder a 250, wielen a 1000 euro, en dan komt er onderhoud en kleine prullen bij a 500 euro.
Tellen we even bij elkaar op, en dan komen we op een bedrag van 2750.. bekend bedrag of niet?
Stel nou, iemand heeft geen zin om stad en land af te rijden voor een geschikte basis.
Hij is van plan om 't apparaat netjes te maken met een stel mooie wielen eronder, kortom.. de volle sjas.
Dan kan hij alles zelf gaan doen/zoeken/monteren, of hij koopt een kant en klare voor dezelfde centen.
Voor mij is het de hobby om zelf wat leuks in elkaar te bakken, maar andere hebben daar schijnbaar weinig zin in.
Dan is het toch prima dat iemand zulke centen neerlegt, als hij 't zelf bouwt is hij net zoveel kwijt.
Ieder naar zijn eigen beurs.
breadfan83
05-08-2009, 23:06
Veel te veel geld.. ik vind 't nog steeds raar hoor, ik vind 't namelijk helemaal niet teveel geld.
Stel je vind zo'n basis voor laten we zeggen 1000 euro, dat is al lastig om z'n wagentje voor dat geld te vinden.
Dan zet je er een verlaging onder a 250, wielen a 1000 euro, en dan komt er onderhoud en kleine prullen bij a 500 euro.
Tellen we even bij elkaar op, en dan komen we op een bedrag van 2750.. bekend bedrag of niet?
Stel nou, iemand heeft geen zin om stad en land af te rijden voor een geschikte basis.
Hij is van plan om 't apparaat netjes te maken met een stel mooie wielen eronder, kortom.. de volle sjas.
Dan kan hij alles zelf gaan doen/zoeken/monteren, of hij koopt een kant en klare voor dezelfde centen.
Voor mij is het de hobby om zelf wat leuks in elkaar te bakken, maar andere hebben daar schijnbaar weinig zin in.
Dan is het toch prima dat iemand zulke centen neerlegt, als hij 't zelf bouwt is hij net zoveel kwijt.
Dus je koopt 'n nette basis voor 1k, en bent nog 500 euro kwijt aan kleine prullen? :confused:
En een schroefset kost eerder (nieuw) 150 euro dan 250 euro tegenwoordig, of je moet er eentje met een echt merk d'r op pakken, dus daar gaan alweer 100 euro.
En 700 euro? Voor die velgen die je d'r onder hebt? Misschien inclusief de nieuwe banden...
En dan kom je dus op precies dat uit wat er volgens jou voor de onderdelen is betaald, nieuw... ik wil ook wel van die spullen zonder afschrijving! Goed te weten dat jij dus voor een auto precies dat vraagt wat je er aan kwijt geweest bent, plus een beetje. Blijft er altijd ruimte over om zonder slecht geweten te pingelen, al ik mijn geweten sowiezo al niet zo snel te beïnvloeden. :tongue:
erik_jetta
05-08-2009, 23:13
vandaag nog mee geweest met een vriend die een jetta MK2 voor 900 euro heeft gekocht. 93000 km gelopen, distributie riem 3000 km vervangen, en gehele onderhouds historie aanwezig. Van buiten ziet hij er ook super uit, op een klein deukje na! maar die is goedkoop weg te halen.
En zo lastig was het niet om een auto voor dat geld te vinden. ga naar http://www.marktplaats.nl en duw jetta in, en dan op prijs selecteren.
Ik probeer je nu niet aan te vallen maar zo ''moeilijk'' is het niet om een nette, goed onderhouden jetta te vinden!
En dat jij je jetta verkoopt voor €2750. Wou dat ik hem voor die prijs kon verkopen, maar ik vond het persoonlijk het geld niet waard. Maar die discussie is hier al meerdere malen gevoerd!
heee..nu eindelijk mijn hart eens kunnen luchten :D
Dus je koopt 'n nette basis voor 1k, en bent nog 500 euro kwijt aan kleine prullen? :confused:
En een schroefset kost eerder (nieuw) 150 euro dan 250 euro tegenwoordig, of je moet er eentje met een echt merk d'r op pakken, dus daar gaan alweer 100 euro.
En 700 euro? Voor die velgen die je d'r onder hebt? Misschien inclusief de nieuwe banden...
En dan kom je dus op precies dat uit wat er volgens jou voor de onderdelen is betaald, nieuw... ik wil ook wel van die spullen zonder afschrijving! Goed te weten dat jij dus voor een auto precies dat vraagt wat je er aan kwijt geweest bent, plus een beetje. Blijft er altijd ruimte over om zonder slecht geweten te pingelen, al ik mijn geweten sowiezo al niet zo snel te beïnvloeden. :tongue:
Nou d'r zit wel een stuk meer in dan dat ik hier nu zeg hoor.. maar 't is heel globaal genomen, en ook niet specifiek van toepassing op de Jetta.
Maar ik zat vanavond met Stijn te buurten en bij zijn Jetta nu kom je ook ongeveer rond die koers uit kwa geld wat er intussen in zit.
Wat ik ermee wil zeggen is dat als je een beetje een leuke, nette auto wil.. je onder de (vooruit) 2500 gewoon NIET rondkomt.
vandaag nog mee geweest met een vriend die een jetta MK2 voor 900 euro heeft gekocht. 93000 km gelopen, distributie riem 3000 km vervangen, en gehele onderhouds historie aanwezig. Van buiten ziet hij er ook super uit, op een klein deukje na! maar die is goedkoop weg te halen.
En zo lastig was het niet om een auto voor dat geld te vinden. ga naar http://www.marktplaats.nl en duw jetta in, en dan op prijs selecteren.
Ik probeer je nu niet aan te vallen maar zo ''moeilijk'' is het niet om een nette, goed onderhouden jetta te vinden!
En dat jij je jetta verkoopt voor €2750. Wou dat ik hem voor die prijs kon verkopen, maar ik vond het persoonlijk het geld niet waard. Maar die discussie is hier al meerdere malen gevoerd!
heee..nu eindelijk mijn hart eens kunnen luchten :D
900.. 1000 euro.. dat zeg ik dus, haal dat deukje eruit en tank 'm af en je zit aan de 1000 euro.
Ik zeg al, ze staan er zo nu en dan wel, maar 't valt echt niet mee.. geloof me, ik heb er genoeg gezien.
Die van Stijn was 600 euro, dat ding is ook in prima conditie, je moet gewoon geluk hebben soms.
ps. ik weet ook wel hoe marktplaats werkt, ik heb intussen genoeg auto's 'verhandeld' zoals jullie dat graag noemen :rolleyes:
breadfan83
05-08-2009, 23:30
Nou d'r zit wel een stuk meer in dan dat ik hier nu zeg hoor.. maar 't is heel globaal genomen, en ook niet specifiek van toepassing op de Jetta.
Maar ik zat vanavond met Stijn te buurten en bij zijn Jetta nu kom je ook ongeveer rond die koers uit kwa geld wat er intussen in zit.
Wat ik ermee wil zeggen is dat als je een beetje een leuke, nette auto wil.. je onder de (vooruit) 2500 gewoon NIET rondkomt.
Taxeer de mijne dan even voor me als je wilt....
Golf 2
16v KR
Witte driedeurs
Digifiz
RVS uitlaatlijn
Spaghetti
Gay60 Ricardo's
Geen open dakje
Schroefset verlaagd
Zo goed als nieuwe Nankang banden met velgen die om de een of andere reden heul veel mensen willen hebben :screwy:
En ik vraag dit niet voor de lawl, ik wil gewoon eens weten wat die van mij dan volgens jou waard zou zijn als ie dalijk rijdt en gekeurd is, en wat ie ten opzichte van die Jetta van jou waard zou zijn. Want krassen of rotte plekken heeft ie niet, deuken ook niet, beetje steenslag kan ik verhelpen voor een extra 50 euro door er "nieuwe" deuren in te zetten. Het is een origineel Nederlandse voiture, etc. Dus heul veel van wat de jouwe heeft, plus nog wat meer. Kom ik dan niet langzaamaan boven de prijs van Domi's ex-G60 uit?
En dat is wat ik bedoel als ik zeg dat de verhoudingen gewoon compleet krom zijn. D'r is gewoon te weinig verschil tussen de echt bijzondere Golfjes, die voor het gevraagde bedrag niet weg lijken te gaan, en de opgepimpte doodnormale mk2's die dagelijks voor bakken geld van eigenaar wisselen, terwijl menigeen in een topic schreeut dat de prijs veel te hoog is.
Chris! Ik weet precies wat die waard is.
Namelijk, ...
Ja ja, 2x de helft ;)
Sorry, kon het niet laten. Je weet het zelf ook wel, tis maar net wat de gek er voor geeft!
breadfan83
05-08-2009, 23:56
Je weet het zelf ook wel, tis maar net wat de gek er voor geeft!
Die opmerking wordt tegenwoordig voor elke te hoog geprijsde drol gebruikt. "'t Is maar wat de gek d'r voor geeft."
Kan me nog herinneren dat Jim Carrey in Dumb 'n' Dumber 'n blind joch een onthoofde kanariepiet aansmeert. 't Is maar wat de gek er voor geeft hè. :screwy:
Kan me niet voorstellen dat je ook zo reageert wanneer je de supermarkt inloopt en 'n halfje volkorenbrood opeens 12 euro kost. D'r zijn maatstaven voor alles, en soms zijn die maatstaven inderdaad niet zo vast dat je 't op een euro nauwkeurig kunt bepalen.
Dat dat zo is begrijp ik, maar de maatstaaf van veel spullen en auto's wordt hier op 't forum kunstmatig achterlijk hooggehouden door mensen die denken dat elke auto die ze in elkaar draaien nog meer bijzonder en nog prijziger is dan de vorige gepolijste hoop stront.
Newsflash, die middenconsoles van een gti (geen G60) zijn gelijk aan die van een Madison, en ook die van mijn Function is compleet 100% totaal zonder enig verschil gelijk aan die die origineel in mijn GTI zat. En toch kost zo'n middenconsole die als GTI-onderdeel wordt aangeboden weer net iets meer dan diezelfde console die uit een Madison komt. Onderdelen worden specialer en kostbaarder gemaakt dan ze werkelijk zijn. 't Zelfde geldt voor die grijze RETRO interieurtjes van 600 euro. Tip, koop gewoon een C of CL interieur, je ziet het verschil haast niet, :screwy: , en betaalt d'r voor met 'n pilsje en een flinke handdruk. En zo zijn er talloze waardeloze onderdelen en auto's die net zo veel moeten kosten als een nieuwe!
D'r zijn hier gewoon mensen die door de luidende klokken het bos niet meer zien, maar de klepel nog niet kunnen vinden als je ze de schedel d'r mee inslaat. Die mensen zetten overal GTI en co. bij, en die mensen vragen en betalen die achterlijke prijzen voor omhooggevallen massaproducten. Dat zijn die gekken blijkbaar die het ervoor geven blijkbaar.
Tja Chris, ik weet niet hoeveel van die verhalen je nog wilt gaan posten...
Misschien moet je zelf niet zo zeuren en zelf die hoge prijzen ook gaan betalen, scheelt een hoop frustraties ;)
Nee, maar ik denk dat de kunst is ofzo.. een auto met relatief weinig centen zo maken zodat iedereen 'm wil hebben.
En dan kan je zo'n prijs vragen, niet alleen vragen.. maar dan komt er ook vast zo iemand die 't neertelt.
Nu moet je me niet verkeerd begrijpen dat ik 't daarvoor doe, want (nogmaals) ik maak er ECHT geen winst op.
Maar ik heb er intussen genoeg 'gebouwd' en verkocht om te weten wat een redelijke verkoopprijs is voor zo'n auto.
Ook al vinden jullie 't een absurde prijs, wederom is er weer een auto voor verkocht, dus wie is er nou gek?
breadfan83
06-08-2009, 00:17
Tja Chris, ik weet niet hoeveel van die verhalen je nog wilt gaan posten...
Misschien moet je zelf niet zo zeuren en zelf die hoge prijzen ook gaan betalen, scheelt een hoop frustraties ;)
Nee, maar ik denk dat de kunst is ofzo.. een auto met relatief weinig centen zo maken zodat iedereen 'm wil hebben.
En dan kan je zo'n prijs vragen, niet alleen vragen.. maar dan komt er ook vast zo iemand die 't neertelt.
Nu moet je me niet verkeerd begrijpen dat ik 't daarvoor doe, want (nogmaals) ik maak er ECHT geen winst op.
Maar ik heb er intussen genoeg 'gebouwd' en verkocht om te weten wat een redelijke verkoopprijs is voor zo'n auto.
Ook al vinden jullie 't een absurde prijs, wederom is er weer een auto voor verkocht, dus wie is er nou gek?
Eric? :D
erik_jetta
06-08-2009, 00:21
pffjieww...gelukkig ben ik EriK
breadfan83
06-08-2009, 00:27
pffjieww...gelukkig ben ik EriK
Bedoelde U ook niet, oh Erik. ;)
Laten we het erop houden dat ik 't in ieder geval niet ben .. althans, niet in dit geval :D
Geen winst, Misha?
Als ik even grof reken;
http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=50620
zeg dat je er 1250 voor betaald hebt en 250 euro voor die msw's voor gevangen hebt.
Stél dat je 1000 euro voor de Zenders betaald hebt, waar zit dan de andere 750 euro in?
Een spucknapf, een poetsbeurt en een groothoeklens?
martiepartie
06-08-2009, 09:09
Is wel duidelijk toch? Ik quote een van de eerste zinnen uit post#1 met spelfout btw..:
als hij 'm verkoopt is die 1000 euro toch snel verdient!
Mooi toch? Vraag en aanbod, blijkbaar zijn er dubbellinkshandigen met oogkleppen op die het er voor over hebben. :tongue:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.