PDA

View Full Version : Geen remdruk!


cloontje
30-07-2009, 18:08
hey,

Ik heb een probleempje.

Ik heb de achterste remklauwen laten reviseren (en nieuwe schijven, blokken en lagers) en die er weer terug op gezet. Nu krijg ik geen remdruk meer. De hoofdrem cilinder heb ik al vervangen (nieuw) maar nog krijg ik geen remdruk.
Na tientallen keren ontluchten krijg ik als de motor UIT staat wel remdruk maar zodra ik de motor start kan ik het pendaal tot de bodem intrappen.

Misschien niet onbelangerijk te vermelden : de motor loopt kut (hij blijft op en neer gaan in de toeren) en ik vermoed dus een vacuum lek ergens.

Kan dit ook de oorzaak zijn dat ik geen remdruk krijg?
Of is de rembekrachter overleden?

Thanx

Gr

breadfan83
30-07-2009, 18:20
Vaccuum op je rembekrachtiging zal niet in orde zijn?

Als de motor loopt rem je bekrachtigd, zonder lopende motor rem je onbekrachtigd, dus daar zou ik het ergens zoeken.

golf mkII 16v
30-07-2009, 18:22
Remklauwen moet je eerst vol laten lopen met remvloeistof
Remkrachtregelaararm stevig naar de achteras drukken

cloontje
30-07-2009, 19:57
ik heb ook al een andere rembekrachtiger erop gezet en dat was dus ook geen succes. de bekrachtiger heb ik ook effe bekeken en die leek ik orde.

maar ja , zoveel kan er niet kapot gaan aan de bekrachtiger.

Ziek word ik ervan!

cloontje
02-08-2009, 20:15
heb nog een keer de moed verzameld en nu heb ik wel wat remdruk , maar helemaal onderaan in de slag van het pendaal,

Toch nog lucht?

golf mkII 16v
03-08-2009, 07:30
Remklauw vol olie laten lopen[los]
Ontluchtings nippel dan dicht draaien[olie blijft in de klauw]
Vloeistofpotje vullen met olie,als het dan uit de stalen leiding komt de rubber leiding erop schroeven en ontluchten
Dan moet het werken