PDA

View Full Version : Ophanging uitlaat polo Coupé


Christiaan
05-11-2004, 17:41
Me meissie komt net thuis, zegt ze, dat de uitlaat onder de polo uitligt.

Ik dus kijken, de steun waar de laatste demper aanhangt, de steun aan de auto zelf, is aan 1 kant verrot.....

Zijn deze los te krijgen mij de dealert of wordt het lassen?

Gaat om een '93 2F coupe, met een 1.3 (dacht aav :confused: ) torretje erin....

Dennis@polo86c.nl
05-11-2004, 18:45
Los te krijgen bij de dealer..
Maar ook die moet erop gelast worden ;)

Christiaan
05-11-2004, 18:59
hmm...vaker voorkomend probleem dus....

Dennis@polo86c.nl
05-11-2004, 20:11
Ja, helemaal als er een zware Reesmus aan opgehangen wordt, icm met een stug onderstel.
Maar ook bijv. een G40 einddemper weegt er al aardig in.

Christiaan
05-11-2004, 23:32
tis gewoon een standaard einddempert.....

Koen is sleeping
06-11-2004, 00:22
Collega van me had hetzelfde. Maar die viel nog te redden: 1 van de "oortjes" waaraan de rubbers zitten was weggerot. Dus zelf een stukje strip gebogen en met zelftappers zo in de bodem vastgezet. ff in de kofferbak de kopjes afvijlen en klaar is Klara!

Christiaan
06-11-2004, 16:02
Collega van me had hetzelfde. Maar die viel nog te redden: 1 van de "oortjes" waaraan de rubbers zitten was weggerot. Dus zelf een stukje strip gebogen en met zelftappers zo in de bodem vastgezet. ff in de kofferbak de kopjes afvijlen en klaar is Klara!

Heheh....goed idee...

Denk dat ik morgen maar ff voor de Koen de Beun optie ga :biggrin:

polopower
06-11-2004, 17:01
Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om zo'n stripje in je ori-steun te schroeven.

Koen is sleeping
06-11-2004, 17:05
Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om zo'n stripje in je ori-steun te schroeven.

Das inderdaad de mooiste optie, maar als die steun ook rot is....

Koen is sleeping
06-11-2004, 17:09
Heheh....goed idee...

Denk dat ik morgen maar ff voor de Koen de Beun optie ga :biggrin:

Maar je kunt ook mooi werk afleveren als beun:
-neem een rvs strip (of thermisch verzinkt) :eek: BLING!
-neem ipv zelftappers een bout met een platte kop (scheelt weer vijlen in de kofferbak, maar dan moet je wel boren en das weer meer werk :wink: )
-sloop de reservewielbak eruit, vlakke plaat erin, en 'ff' de uitlaat verleggen naar het midden, et voila: Polo Cooper! :biggrin:

Christiaan
06-11-2004, 17:39
Sjit man, jij weet niet hoe die polo eruit ziet :p Hier en daar roze, deuken, krassen....echte boodschappenauto....

Ding moet rijden, technisch ok zijn, en verder zal het me aan me *** rotten :p

Koen is sleeping
07-11-2004, 00:06
Sjit man, jij weet niet hoe die polo eruit ziet :p Hier en daar roze, deuken, krassen....echte boodschappenauto....

Ding moet rijden, technisch ok zijn, en verder zal het me aan me *** rotten :p

Was ook niet zo serieus bedoelt. En daarbij: wie kijkt er (zelfs bij een show-polo) nou naar de ophanging van de uitlaat?
Gewoon lekker simpel houden! stripje=>vastbouten=>uitlaat terughangen=>gassuh Jaap! :tongue:

This Beun has spoken!

Michiel86c
07-11-2004, 00:29
Was ook niet zo serieus bedoelt. En daarbij: wie kijkt er (zelfs bij een show-polo) nou naar de ophanging van de uitlaat?
Gewoon lekker simpel houden! stripje=>vastbouten=>uitlaat terughangen=>gassuh Jaap! :tongue:

This Beun has spoken!

Zeg Beun: Hoe is het met de Auwdie?

Koen is sleeping
07-11-2004, 01:30
Zeg Beun: Hoe is het met de Auwdie?

Tja, dat gaat niet echt lekker. Moet nog steeds leren lassen..... :frown:
Wil er namelijk GEEN beunkarwei van maken om hem op te knappen.
Hij staat nu een beetje stof te happen, af en toe schuur ik eens wat, de losse plaatwerkdelen zijn zo'n beetje allemaal gedemonteerd. Heb alle onderdelen, maar ben niet zo in de stemming om er eens goed aan te beginnen. Maar dat zal wel goedkomen een dezer dagen/maanden/jaren (hoop ik)

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=1363&stc=1