PDA

View Full Version : Caberateur jetta 1500

Wouter
11-08-2009, 14:26
Hoooi,

Ik heb een probleem met mijn jetta uit 81.

Paar maandjes geleden begon mijn jetta opeens heel erg te rokken (uit de uitlaat...dikke zwarte rookpluimen kwame andere mense tegemoet). Op een gegeven moment liep hij totaal niet stationar, sloeg uit als ik me gas losliet.
Ik had als eerst mijn bogies nagekeken, zijn wel zwart maar zeker niet nat!
Vervolgens kwam ik tot de ontdeking dat mijn roterkapje en bladje aardig versleten waren, ook deze heb ik dus vernieuwd.

Probleem bleef bestaan...

Ik heb toen mijn caberateur helemaal uitelkaar gehaald en compleet schoongemaakt. Was opzich wel nodig.

Na dit gedaan te hebben was het probleem opgelost, en fijn na 2 weke rijde.. begint mijn auto weer lager in zijn toeren te draaien, ik heb besloten om toen mijn auto door een garage af telaten stellen. Dit bleek niet te kunnen omdat mijn co2 schroef niet reageerde.
Weer mijn caberateur uit elkaar gehaald die poort goed doorgespoten, die stel schroef goed schoongemaakt. Nu 2 dagen later begint het probleem alweer opnieuw!?! Ik weet echt niet wat er aan de hand kan zijn, heeft iemand enig idee??

Ik heb echter wel mijn brandstof filter vervangen, enna een ritje zaten er wel een aantal rommel deeltjes in....

Hopelijk weet iemand raad want voor mij houd het echt op :(

Hopelijk, alvast bedankt,

Wouter

Gertjan
11-08-2009, 16:03
De pakking tussen de carburateur en spruitstuk al nagekeken?
Met draaiende motor een beetje remmenreiniger of deo erop spuiten en kijken of ie in de toeren klimt.

Wouter
11-08-2009, 18:33
Daar zitten 2 soorten pakingen 1 wat dikkere en 1 papieren, deze heb ik zelf nieuw gemaakt. Ik kan het wellicht eventjes proberen.. maar kan dat ook de rookpluime veroorzaken, hij is te reik maar als die co2 schroef niks doet...??

Reuvers
12-08-2009, 10:55
is je vulpijp niet doorgeroest? Dit had mijn broer met zijn Jetta waardoor er zoveel zooi (zand etc) uit de wielkuip continu in zijn brandstof filter kwam, en daardoor liep hij heel beroerd.

Wouter
12-08-2009, 13:00
Ik wil daar vanmiddag dan ook maar even naar gaan kijken. Geen idee of dit makkelijk te zien en te vervangen is? Heb dit namelijk nog nooit eerder gezien en gedaan...

gr wouter

Reuvers
12-08-2009, 17:39
gewoon tankdop eraf en in de vulpijp kijken of er roest zit. De vulpijp kun je goed zien, ook als je in je rechter achter wielkuip voelt/kijkt

Wouter
13-08-2009, 09:35
Ik zie geen gaten maar kan wel met mijn vinger veel oppervlakkig roest eraf halen. Ik denk dat ik deze dus moet vervangen. Heeft iemand tips hoe ik dan ook mijn tank kan schoonmaken (neem aan dat dat ook moet.....) En ik moet dan zeker weer opnieuw mijn brandstof filter vervangen. En ook weer mijn caburateur schoonmaken?
Zal dit het probleem kunnen geven waardoor mijn auto steeds verzuipt, en dikke rook pluimen veroorzaakt??

Groetee en bedankt!

Wouter

Wouter
13-08-2009, 11:33
Ik heb hem even goed bekeken, en ik krijg niet het idee dat het hier aanligt. Hij is wel iets roestig maar dit valt echt reuze mee...

Wel heb ik ondekt, als ik mijn co2 schroef helemaal dichtdraai dat mijn motor gewoon blijft lopen, en kan er gewoon meerijden, is dit normaal?!?!