Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-08-2009, 14:26
Wouter Wouter is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 149
Unhappy Caberateur jetta 1500

Hoooi,

Ik heb een probleem met mijn jetta uit 81.

Paar maandjes geleden begon mijn jetta opeens heel erg te rokken (uit de uitlaat...dikke zwarte rookpluimen kwame andere mense tegemoet). Op een gegeven moment liep hij totaal niet stationar, sloeg uit als ik me gas losliet.
Ik had als eerst mijn bogies nagekeken, zijn wel zwart maar zeker niet nat!
Vervolgens kwam ik tot de ontdeking dat mijn roterkapje en bladje aardig versleten waren, ook deze heb ik dus vernieuwd.

Probleem bleef bestaan...

Ik heb toen mijn caberateur helemaal uitelkaar gehaald en compleet schoongemaakt. Was opzich wel nodig.

Na dit gedaan te hebben was het probleem opgelost, en fijn na 2 weke rijde.. begint mijn auto weer lager in zijn toeren te draaien, ik heb besloten om toen mijn auto door een garage af telaten stellen. Dit bleek niet te kunnen omdat mijn co2 schroef niet reageerde.
Weer mijn caberateur uit elkaar gehaald die poort goed doorgespoten, die stel schroef goed schoongemaakt. Nu 2 dagen later begint het probleem alweer opnieuw!?! Ik weet echt niet wat er aan de hand kan zijn, heeft iemand enig idee??

Ik heb echter wel mijn brandstof filter vervangen, enna een ritje zaten er wel een aantal rommel deeltjes in....

Hopelijk weet iemand raad want voor mij houd het echt op

Hopelijk, alvast bedankt,

Wouter
Reply With Quote
  #2  
Old 11-08-2009, 16:03
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,682
Default

De pakking tussen de carburateur en spruitstuk al nagekeken?
Met draaiende motor een beetje remmenreiniger of deo erop spuiten en kijken of ie in de toeren klimt.
Reply With Quote
  #3  
Old 11-08-2009, 18:33
Wouter Wouter is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 149
Default

Daar zitten 2 soorten pakingen 1 wat dikkere en 1 papieren, deze heb ik zelf nieuw gemaakt. Ik kan het wellicht eventjes proberen.. maar kan dat ook de rookpluime veroorzaken, hij is te reik maar als die co2 schroef niks doet...??
Reply With Quote
  #4  
Old 12-08-2009, 10:55
Reuvers Reuvers is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 443
Default

is je vulpijp niet doorgeroest? Dit had mijn broer met zijn Jetta waardoor er zoveel zooi (zand etc) uit de wielkuip continu in zijn brandstof filter kwam, en daardoor liep hij heel beroerd.
Reply With Quote
  #5  
Old 12-08-2009, 13:00
Wouter Wouter is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 149
Default

Ik wil daar vanmiddag dan ook maar even naar gaan kijken. Geen idee of dit makkelijk te zien en te vervangen is? Heb dit namelijk nog nooit eerder gezien en gedaan...

gr wouter
Reply With Quote
  #6  
Old 12-08-2009, 17:39
Reuvers Reuvers is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 443
Default

gewoon tankdop eraf en in de vulpijp kijken of er roest zit. De vulpijp kun je goed zien, ook als je in je rechter achter wielkuip voelt/kijkt
Reply With Quote
  #7  
Old 13-08-2009, 09:35
Wouter Wouter is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 149
Default

Ik zie geen gaten maar kan wel met mijn vinger veel oppervlakkig roest eraf halen. Ik denk dat ik deze dus moet vervangen. Heeft iemand tips hoe ik dan ook mijn tank kan schoonmaken (neem aan dat dat ook moet.....) En ik moet dan zeker weer opnieuw mijn brandstof filter vervangen. En ook weer mijn caburateur schoonmaken?
Zal dit het probleem kunnen geven waardoor mijn auto steeds verzuipt, en dikke rook pluimen veroorzaakt??

Groetee en bedankt!

Wouter
Reply With Quote
  #8  
Old 13-08-2009, 11:33
Wouter Wouter is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 149
Default

Ik heb hem even goed bekeken, en ik krijg niet het idee dat het hier aanligt. Hij is wel iets roestig maar dit valt echt reuze mee...

Wel heb ik ondekt, als ik mijn co2 schroef helemaal dichtdraai dat mijn motor gewoon blijft lopen, en kan er gewoon meerijden, is dit normaal?!?!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum