Vento Vice
07-09-2009, 07:13
Ik heb onlangs mijn cockpitje eruit gehaald, om te kijken waarom mijn toerenteller en klokje/MFA het niet deden.
(Ik had dit na de reparatie van mijn F and I uitgesteld, omdat-ie zonder toerenteller ook wel rijdt...)
De verwachting was gewoon een loszittend draadje/ contactje o.i.d.
Nadat ik het één en ander gedemonterd had, zag ik eigenlijk niks raars; geen beschadigde en/of geknikte bedrading :shake:
(Ik heb toen wel meteen de stekkers ingespoten met contactspray; het hing toch al los, nietwaar?!)
Na wederom monteren, blijkt mijn klokje nu wèl te werken; jippie! :thumbup: (het display gaf alleen maar vage tekens, maar geeft nu gewoon de tijd aan)
Maarrrr... de MFA doet nog steeds niks; het indrukken van de drukknop op de wisser-hendel geeft geen enkel effect...
En het rare is, dat de toerenteller nu wel af en toe een 'stuiptrekking' heeft;
de wijzer schiet onder het rijden ff naar het toerental (van dàt moment, vermoed ik?) èn het koelvloeistof-controlelampje brandt dan ook ff. Daarna is het weer een dooie boel... Dit gebeurt om de 10/ 15 min. wel een keertje.
Eigenlijk is dit nòg irritanter, dan een toerenteller die helemaal niet werkt; het leidt enigzins af... :screwy:
DUS NU DE VOLGENDE VRAGEN:
-Ligt het nu aan de cockpit zelf of aan iets anders?
-Waar zit de sensor, die het toerental meet?
-Hoewel ik die MFA niet mis, is de olietemp wel handig; waar zit die sensor?
-Waar staat MFA eigenlijk voor? 'Multi Funktionen Anlage' of 'Mother Fuckin' Asshole' of tòch iets anders?
Het gaat trouwens om de 1.8 8V PF injectie-motor uit mijn Golf Mk2 Fire and Ice GTI ;)
(Ik had dit na de reparatie van mijn F and I uitgesteld, omdat-ie zonder toerenteller ook wel rijdt...)
De verwachting was gewoon een loszittend draadje/ contactje o.i.d.
Nadat ik het één en ander gedemonterd had, zag ik eigenlijk niks raars; geen beschadigde en/of geknikte bedrading :shake:
(Ik heb toen wel meteen de stekkers ingespoten met contactspray; het hing toch al los, nietwaar?!)
Na wederom monteren, blijkt mijn klokje nu wèl te werken; jippie! :thumbup: (het display gaf alleen maar vage tekens, maar geeft nu gewoon de tijd aan)
Maarrrr... de MFA doet nog steeds niks; het indrukken van de drukknop op de wisser-hendel geeft geen enkel effect...
En het rare is, dat de toerenteller nu wel af en toe een 'stuiptrekking' heeft;
de wijzer schiet onder het rijden ff naar het toerental (van dàt moment, vermoed ik?) èn het koelvloeistof-controlelampje brandt dan ook ff. Daarna is het weer een dooie boel... Dit gebeurt om de 10/ 15 min. wel een keertje.
Eigenlijk is dit nòg irritanter, dan een toerenteller die helemaal niet werkt; het leidt enigzins af... :screwy:
DUS NU DE VOLGENDE VRAGEN:
-Ligt het nu aan de cockpit zelf of aan iets anders?
-Waar zit de sensor, die het toerental meet?
-Hoewel ik die MFA niet mis, is de olietemp wel handig; waar zit die sensor?
-Waar staat MFA eigenlijk voor? 'Multi Funktionen Anlage' of 'Mother Fuckin' Asshole' of tòch iets anders?
Het gaat trouwens om de 1.8 8V PF injectie-motor uit mijn Golf Mk2 Fire and Ice GTI ;)