![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb onlangs mijn cockpitje eruit gehaald, om te kijken waarom mijn toerenteller en klokje/MFA het niet deden.
(Ik had dit na de reparatie van mijn F and I uitgesteld, omdat-ie zonder toerenteller ook wel rijdt...) De verwachting was gewoon een loszittend draadje/ contactje o.i.d. Nadat ik het één en ander gedemonterd had, zag ik eigenlijk niks raars; geen beschadigde en/of geknikte bedrading ![]() (Ik heb toen wel meteen de stekkers ingespoten met contactspray; het hing toch al los, nietwaar?!) Na wederom monteren, blijkt mijn klokje nu wèl te werken; jippie! ![]() Maarrrr... de MFA doet nog steeds niks; het indrukken van de drukknop op de wisser-hendel geeft geen enkel effect... En het rare is, dat de toerenteller nu wel af en toe een 'stuiptrekking' heeft; de wijzer schiet onder het rijden ff naar het toerental (van dÃ*t moment, vermoed ik?) èn het koelvloeistof-controlelampje brandt dan ook ff. Daarna is het weer een dooie boel... Dit gebeurt om de 10/ 15 min. wel een keertje. Eigenlijk is dit nòg irritanter, dan een toerenteller die helemaal niet werkt; het leidt enigzins af... ![]() DUS NU DE VOLGENDE VRAGEN: -Ligt het nu aan de cockpit zelf of aan iets anders? -Waar zit de sensor, die het toerental meet? -Hoewel ik die MFA niet mis, is de olietemp wel handig; waar zit die sensor? -Waar staat MFA eigenlijk voor? 'Multi Funktionen Anlage' of 'Mother Fuckin' Asshole' of tòch iets anders? Het gaat trouwens om de 1.8 8V PF injectie-motor uit mijn Golf Mk2 Fire and Ice GTI ![]()
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
||||
|
||||
![]() voor het mfa gedeelte moet je even je accupool een paar minuten eraf leggen, en daarna weer vastzetten.
als het goed is doet je mfa het dan weer. het probleem van je toerenteller kan ook in je tellerbak zelf liggen, of in je bedrading. het signaal moet wegkomen bij je bobine, dus van daaraf kun je het beste beginnen te zoeken naar een geknikte kabel oid. succes ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik heb het zelfde probleem bij mn Mk2 gti schijnt dat die stekker aansluitingen heel gevoelig zijn en heel snel kapot gaan.
|
|||
|
|||
![]() Zit de stekker van de handel nog wel goed inelkaar!!
|
|
|||
|
|||
![]() Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, alleen bij mij beperkt het zich tot de digitale RPM notatie. Wanneer je de MFA in debug mode zet krijg je onder meer de beschikking over een digitale toerenteller. Bij mij is het zo dat deze eveneens niet altijd functioneert. Een los contact heb ik uit kunnen sluiten dus ik vermoed dat het aan een van de vele weerstandjes of dioden op de vouwprint van de unit zelf ligt. Ik ben bang dat dit bij jou ook het geval is en het verhelpen hiervan is niet zo eenvoudig.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
jazeker, da's toch wel het eerste waar ik naar heb gekeken... @mk2 td driver: Hij heeft 1,5 jaar zonder accu stil gestaan, lijkt me dat de MFA wel ge-reset is dan, onderhand? ![]() Maar goed, ik ga het toch nog eens proberen... @boolean: digitale toerenteller? Oh ja, wel eens met mijn ex-Corrado gedaan... Hoe zet je hem ook alweer in de bug-mode, die MFA?
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
|||
|
|||
![]() Der erweiterte Modus ;-):
Dieser muß erst aktiviert werden, mit folgenden Schritten: 1. MFA-Taster drücken, und halten 2. Zündung an, und wieder ausmachen und dann: 3. Motor starten, MFA-Taster loslassen
|
||||
|
||||
![]() Is het niet een simpele kwestie van (gebrekkige) massa op je cockpit?
Doen je watertemp- en brandstofmeter het nog wel goed? Anders is de spanningsregelaar achterop je folie verdacht (makkelijk te vernieuwen).
|
|||
|
|||
![]() inderdaad dat dacht ik ook.
soms de negatief aan de batterij born ook. Heb eens slecht contact gehad van een alarm daar en toen deed men dashboard ook ontzettend vreemd! Mss massakabel (negaitef aarding) aan je dashboard zelf? grt |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ik krijg hem niet eens in debugmode krijg gewoon op elke mogelijke manier dezelfde mode
|
||||
|
||||
![]() Quote:
De wijzertjes van brandstof en watertemperatuur doen het wel gewoon, de teller-verlichting doet het ook en is gewoon in lichtsterkte te variëren. (mocht wel wat feller; maar goed, het werkt) Voordat ik de stekker met contactspray had behandeld, deden toerenteller en klokje helemaal niks. De MFA bug-mode heb ik nog niet geprobeerd...
|
||||
|
||||
![]() Heb ik ook gehad; was gewoon een kapotte tellerunit; met een andere deed ie het weer perfect.