PDA

View Full Version : Mijn eerste aanwinst


Pages : 1 2 3 4 5 [6]

T.C.Z.L
20-01-2016, 16:27
Gave wielen Erik!
De oude van Richard?

Style
20-01-2016, 18:38
Mooi mooi :wuv:

ErikvanBilsen
21-01-2016, 19:05
Thanks.
Ik heb ze inderdaad bij Richard gekocht.

NielsDub
22-01-2016, 11:40
Supergaaf rennsportwiel, geweldige look voor n Golf 1 :thumbup:

g-loudertje
22-01-2016, 13:56
Super stoer wiel

ErikvanBilsen
23-04-2016, 10:21
Dit jaar wederom naar de Worthersee geweest, helaas niet het beste jaar voor mij persoonlijk.
We waren iets eerder als normaal en dat was goed te merken aan de drukte, dus een les voor volgend jaar. Ook vond ik dat de politie veel aanwezig was dus na 1 dag daar te zijn maar besloten de Golf wat omhoog te schroeven zodat we nog een drempel over kwamen.

Helaas bleef het vrij rustig t/m dag 4 voor ons en toen de knoop door gehakt om iets eerder terug naar huis te gaan. Dus s'avonds de auto weer omlaag geschroefd en nog even naar Faakersee en Mischkulnig geweest.

https://farm2.staticflickr.com/1536/26590489595_c8d586df40_b.jpg

En het was een goede keuze om eerder te gaan achteraf.
Aangezien we 210 km van huis af gestrand waren met een kapot drijfstanglager.

Na een paar telefoontjes een een paar uur wachten werden we opgehaald met de trailer, in de tussentijd maar de auto omhoog geschroefd omdat de trailer met vlakke laadvloer in gebruik was en ik hem dus niet kon lenen.

https://farm2.staticflickr.com/1540/26497971422_9a671951ea_b.jpg

De dag erna maar meteen begonnen met sleutelen, na een uurtje of 2 was het blok eruit en kon er begonnen worden om deze uit elkaar te halen.
In de carter zag het er meteen al niet helemaal fris meer uit.

https://farm2.staticflickr.com/1466/26524611651_1c2c95d191_b.jpg
https://farm2.staticflickr.com/1461/26317339890_0fae8967cf_b.jpg

Een nog eens 1,5 later stond hij er zo bij. Onderdelen toen maar meteen weg gebracht naar een revisiebedrijf. Drijfstang was in ieder geval nog te redden. Krukas had al wat geleden maar als deze niet krom is is deze ook nog te redden. Mocht iemand nog een 1.5 JB krukas en drijfstangen hebben liggen hoor ik het graag. Dit zal waarschijnlijk goedkoper zijn om deze om te zetten.

https://farm2.staticflickr.com/1515/25985422974_349227f9ac_b.jpg
https://farm2.staticflickr.com/1518/26497971312_09b294c1c8_b.jpg

R-oy
23-04-2016, 23:31
Vervelend van je tegenslag. Maar zo te zien is de Golf bij jou in goede handen!

GEENGTI
06-05-2016, 14:36
Balen zeg dat ie stuk gegaan is, wel een erg gave auto.

En nog bedankt voor het lenen van de blokken hout.

Grt. Maurice

Marco R29
10-05-2016, 08:14
Dat is best een vervelende tegenslag, en jammer dat de vakantie naar der See niet helemaal goed uitpakte (beetje herkenbaar helaas).
Ik heb eventueel een volledig 1.5JB blok liggen.
Mocht je interesse hebben, stuur me maar een PB.
Succes met de herstelwerkzaamheden.

Marco R29
10-05-2016, 09:05
Dat is best een vervelende tegenslag, en jammer dat de vakantie naar der See niet helemaal goed uitpakte (beetje herkenbaar helaas).
Ik heb eventueel een volledig 1.5JB blok liggen.
Mocht je interesse hebben, stuur me maar een PB.
Succes met de herstelwerkzaamheden.
Zie net dat je al voorzien bent, dus vergeet mijn aanbod maar ;)

ErikvanBilsen
10-05-2016, 18:36
Thanks heren.
Ja is behoorlijk balen. Heb inderdaad een blokje voor een paar tientjes op de kop kunnen tikken. Toch bedankt voor het aanbod.

Gisteren het blok uit elkaar gehaald en de krukas en een drijfstang aan de kant gelegd voor mijn blok.

Enkel heb ik ook de cilinderwanden laten nameten wat ik bij de restauratie niet heb laten doen. De cilinderwanden zijn in de breedte op de juiste maat maar in de werkrichting zijn ze 0.07 mm groter als in de breedte.

Nu heb ik dus nieuwe overmaatse zuigers nodig, nu had ik gedacht dat dat geen probleem zou worden maar het revisiebedrijf kan er niet aan komen.
Weet iemand van hier waar deze zuigers te koop zijn voor een JB motor.
Of weet iemand nog een goed revisiebedrijf wat wellicht wel kan helpen met deze kwestie.

Style
11-05-2016, 07:00
Vervelend Erik ,ik ken het gevoel :redface: Succes met het opbouwen.

yal
11-05-2016, 09:43
@ErikvanBilsen , mijn KR 16v is helemaal gereviseerd bij Eras Utrecht en ook overmaatse zuigers erin. Ook alles laten balanceren.

Denk dat zij wel aan zuigers kunnen komen :thumbup:

http://www.volksforum.com/albums/files/4/0/6/0/IMG_23781.jpg

Blokje loopt als een zonnetje.

Succes , grt yal

ErikvanBilsen
11-05-2016, 18:49
Ik heb het bedrijf een mail gestuurd, dus ben benieuwd.
Jouw blok ziet er in ieder geval goed uit.

Tevens een nieuwe schroefset gekocht. Voor enkel uitgaande slag instelbaar in hardheid. Achter in en uitgaand instelbaar.

https://farm8.staticflickr.com/7639/26350366384_71032b1fb0_b.jpg

Alleen kan ik niet passen of ik de juiste hoogte haal, aangezien er geen motor in ligt op het moment.
Anders word de set nog iets ingekort.

Ron mk1
11-05-2016, 23:03
mooi setje dempers, maar moeten de kleine veren niet boven zitten?
Zover ik weet horen die boven de hoofdveren te zitten .

vwjohnny
12-05-2016, 11:59
je zou anders klein gunnewiek groenlo nog kunnen proberen voor de overmaatse zuigers. demontage bedrijf met ook een zeer goede revisie afdeling en zijn oplossings gericht.

ErikvanBilsen
12-05-2016, 13:44
@ Ron. Dat maakt opzich niet uit. De hulpveer dient er alleen maar voor dat de auto bij het opkrikken de zwarte veer niet los komt te liggen. Die veer is kwa kilo's dus heel licht en ook zijn de windingen vlak. De auto zal de veer altijd samendrukken als hij op zijn wielen staat. Of hij nu boven of onder de gewone veer zit.
Origineel zat bij deze set helemaal geen hulpveer, maar aangezien ik vrij laag wil kunnen heb ik ervoor gekozen om een kortere veer te nemen en de spanning erop te houden met de hulpveer. En evt de zuigerstang in te korten als ik niet laag genoeg kom of de demper te veel op zijn einde van de slag is.

Dit alles heb ik doorgesproken met een collega die een eigen bedrijf heeft in het maken van schokdempers, die veelal in de motorsport worden gebruikt. Hij heeft ook alles berekend aan de hand van de maten die ik graag had.

@Johnny. Dat is wellicht de moeite waard als ik geen oplossing kan vinden vij de anvragen die ik heb gedaan bij de huidige bedrijfen.

GolfMania
19-08-2016, 09:31
Balen man. Bij welk bedrijf laat je het blok nu reviseren?

ErikvanBilsen
21-08-2016, 13:18
De Golf rijd sinds een week of 4 weer, maar pas 1,5 week geleden APK laten keuren door vakantie e.d.

Heb via Duxe in Belgie nog een setje NOS overmaatse zuigers weten te krijgen.
Maar dit bedrijf was behoorlijk duur voor de bewerkingen te laten doen dus daardoor heb ik ervoor gekozen om dat bij JPS in Weert te laten doen.
Tevens had ik bij dit bedrijf al goede ervaringen.

Ik heb zelf alle spullen gespoten, diverse dingen nieuw laten coaten en daarna alles weer in elkaar gezet en gelukkig loop alles weer netjes.
Alleen nog het een en ander afstellen.

Tevens moeten nog wat kleine dingen gespoten worden van de winter. Zoals de dynamo en onsteking enzo. Maar dat komt wel als ik er toch niet mee ga rijden.

https://c3.staticflickr.com/9/8153/29095803666_20e5e00a06_b.jpg

jos_br
21-08-2016, 16:14
Ziet er serieus uit. Wordt zo'n motor nog op een vermogenstestbank afgesteld?

Jos.

Style
23-08-2016, 16:45
Is wel aan te raden met carburateurs maar Erik heeft een gereviseerd onderblok gemonteerd hier voor reed hij al dus ik verwacht niet dat er veel veranderd moet worden aan de set up.