View Full Version : motor ombouw mk1 of wat voor een auto van voor 95 niet meer naar de combaan te lelyst
Pewi Vwteam
28-09-2009, 17:54
hallo mensen, ik hoor van alle kanten dat je niet meer met je mk1 met een ingebouwde g60 bijvoorbeeld niet meer naar de combaan hoeft om het p kenteken te krijgen, het schijnt dat als je nu naar de rdw gaat, met je ombouw project. en het is allemaal degelijk en netjes ingebouwd. dat je het zonder een centje pijn op kenteken kunt krijgen. wie weet er hier meer van? ik ben namelijk vanweekend bij een jongen geweest, die voerde een golf 1 cabrio in van uit duitsland, met een 16v er in van een scirocco. hij heeft dit zonder enkel probleem op kenteken gekregen. had er alleen wel een goed gekeurd tuv rapport er bij zitten. dus wie oh wie weet hoe of wat de regels zijn. ze schijnen per 1 mei te zijn veranderd.
jetta mk1 '82
28-09-2009, 17:55
doe de search functie is gebruiken dan gaat er een wereld voor je open !!
gr. Martijn
breadfan83
28-09-2009, 18:15
En anders kijk je gewoon even op de site van het RDW en zoekt op MOTOROMBOUW.
Je kent beide woorden, en kunt beide woorden op het forum typen, dan lukt dat op de site van het RDW ook wel.
Maar wat je van alle kanten hoort klopt inderdaad. ;)
Dit verhaal klopt idd.
Ik heb afgelopen vrijdag mijn golf 1 om laten keuren naar 2liter 16v.
Mits degelijk gebouwd gaat dit probleemloos.
Mijn golf is zelfs gekeurd met webers en sportfilters.
Gr Jan.
Rallye-VR6t
28-09-2009, 21:29
Jan, Hoe schat jij je eigen geluids produktie in? Dat zal niet gelijk zijn aan die van een doorsnee auto?
Deze ze daar niet moeilijk om?
Jij hebt 4-2-1 daarna een standaard golf 1 gti uitlaat gemonteerd?
Geluidsproduktie van de webers is bij het gasgeven wel aan de hoge kant.
Ze deden hier in groningen niet moeilijk over,heb zelfs geen geluidsmeting gehad.
Idd gekeurd met een EPS 4/2/1 en voordemper,daarachter een standaard gti tussen en einddemper.
En word dan nu het 6 cilinder verhaal ook makkelijker?
Ja, maakt niet meer uit wat voor motor je er in hangt. Als het allemaal maar super degelijk vast zit, de remmerij er ook bij "past" en de boel niet zomaar kan afscheuren.
Kortom, veilige verstandige auto is goedkeur...
breadfan83
28-09-2009, 22:37
En word dan nu het 6 cilinder verhaal ook makkelijker?
Ja.
Pewi Vwteam
18-10-2009, 13:13
ik ga van de week is ff bellen met de rdw, om zeker te weten dat ik ongestraft een vr6 in mijn mk1 kan hangen. ;-]
caddywim
18-10-2009, 17:20
Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij n van de keuringsstations van de RDW aanbieden.
Het gaat om de volgende wijzigingen:
- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
- het wijzigen van het aantal cilinders;
- het wijzigen van de cilinderinhoud;
- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).
In gebruik genomen voor 1 januari 1998:
Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.
In gebruik genomen na 31 december 1997:
Als het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1997 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert dan ook om eerst bij de fabrikant van het voertuig of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of het voertuig in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal aan u een Certificaat Van Overeenstemming (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen.
Bestaat er geen typegoedkeuring, dan is het in principe mogelijk om het voertuig individueel te laten toetsen op de toelatingseisen. Het kan zijn dat het hiervoor noodzakelijk is dat er testen moeten worden uitgevoerd.
In alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt
Kosten:
De kosten voor een wijziging van de constructie van een voertuig bedragen De kosten kunnen varieren van ? 25,- t/m ? 75,-. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.
Als de personenauto in gebruik is genomen na 31 december 1997 worden de eventuele aanvullende testen ook in rekening gebracht.
:thumbup:
Er is hier pas al een topic over geweest, daar is alles haarfijn in uitgelegd.
Ook hoe Kevin20v een 20vt goegekeurd heeft gekregen in een mk1 cabrio :D
Hmm nice! Ik had er al iets over gelezen/gehoord, maar dit maakt het ombouwen van de Golf naar een TDI wel interresant :)
Pewi Vwteam
19-10-2009, 17:29
dat zeker een mk1 + tdi is gewoon weg perfect veel vermogen, zuinig,en ook nog eens belasting vrij.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.