Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-09-2009, 17:54
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default motor ombouw mk1 of wat voor een auto van voor 95 niet meer naar de combaan te lelyst

hallo mensen, ik hoor van alle kanten dat je niet meer met je mk1 met een ingebouwde g60 bijvoorbeeld niet meer naar de combaan hoeft om het p kenteken te krijgen, het schijnt dat als je nu naar de rdw gaat, met je ombouw project. en het is allemaal degelijk en netjes ingebouwd. dat je het zonder een centje pijn op kenteken kunt krijgen. wie weet er hier meer van? ik ben namelijk vanweekend bij een jongen geweest, die voerde een golf 1 cabrio in van uit duitsland, met een 16v er in van een scirocco. hij heeft dit zonder enkel probleem op kenteken gekregen. had er alleen wel een goed gekeurd tuv rapport er bij zitten. dus wie oh wie weet hoe of wat de regels zijn. ze schijnen per 1 mei te zijn veranderd.
Reply With Quote
  #2  
Old 28-09-2009, 17:55
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 7,431
Default

doe de search functie is gebruiken dan gaat er een wereld voor je open !!


gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project )
Golf 4 variant (tzt on air )
Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... )
Reply With Quote
  #3  
Old 28-09-2009, 18:15
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

En anders kijk je gewoon even op de site van het RDW en zoekt op MOTOROMBOUW.

Je kent beide woorden, en kunt beide woorden op het forum typen, dan lukt dat op de site van het RDW ook wel.

Maar wat je van alle kanten hoort klopt inderdaad.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #4  
Old 28-09-2009, 21:01
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Dit verhaal klopt idd.
Ik heb afgelopen vrijdag mijn golf 1 om laten keuren naar 2liter 16v.
Mits degelijk gebouwd gaat dit probleemloos.
Mijn golf is zelfs gekeurd met webers en sportfilters.

Gr Jan.
Reply With Quote
  #5  
Old 28-09-2009, 21:29
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Jan, Hoe schat jij je eigen geluids produktie in? Dat zal niet gelijk zijn aan die van een doorsnee auto?

Deze ze daar niet moeilijk om?
Jij hebt 4-2-1 daarna een standaard golf 1 gti uitlaat gemonteerd?
Reply With Quote
  #6  
Old 28-09-2009, 21:35
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Geluidsproduktie van de webers is bij het gasgeven wel aan de hoge kant.
Ze deden hier in groningen niet moeilijk over,heb zelfs geen geluidsmeting gehad.
Idd gekeurd met een EPS 4/2/1 en voordemper,daarachter een standaard gti tussen en einddemper.
Reply With Quote
  #7  
Old 28-09-2009, 22:07
chris's Avatar
chris chris is offline
Pornstar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,198
Default

En word dan nu het 6 cilinder verhaal ook makkelijker?
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT
1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT
2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT
2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT
1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8
1992 Nissan 300ZX Twin Turbo
Reply With Quote
  #8  
Old 28-09-2009, 22:29
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ja, maakt niet meer uit wat voor motor je er in hangt. Als het allemaal maar super degelijk vast zit, de remmerij er ook bij "past" en de boel niet zomaar kan afscheuren.

Kortom, veilige verstandige auto is goedkeur...
Reply With Quote
  #9  
Old 28-09-2009, 22:37
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by chris
En word dan nu het 6 cilinder verhaal ook makkelijker?


Ja.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #10  
Old 18-10-2009, 13:13
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

ik ga van de week is ff bellen met de rdw, om zeker te weten dat ik ongestraft een vr6 in mijn mk1 kan hangen. ;-]
Reply With Quote
  #11  
Old 18-10-2009, 17:20
caddywim caddywim is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 80
Default

Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij n van de keuringsstations van de RDW aanbieden.

Het gaat om de volgende wijzigingen:

- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;

- het wijzigen van het aantal cilinders;

- het wijzigen van de cilinderinhoud;

- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;

- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).



In gebruik genomen voor 1 januari 1998:

Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.



In gebruik genomen na 31 december 1997:
Als het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1997 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert dan ook om eerst bij de fabrikant van het voertuig of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of het voertuig in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal aan u een Certificaat Van Overeenstemming (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen.

Bestaat er geen typegoedkeuring, dan is het in principe mogelijk om het voertuig individueel te laten toetsen op de toelatingseisen. Het kan zijn dat het hiervoor noodzakelijk is dat er testen moeten worden uitgevoerd.



In alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt



Kosten:

De kosten voor een wijziging van de constructie van een voertuig bedragen De kosten kunnen varieren van ? 25,- t/m ? 75,-. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.

Als de personenauto in gebruik is genomen na 31 december 1997 worden de eventuele aanvullende testen ook in rekening gebracht.

Reply With Quote
  #12  
Old 18-10-2009, 17:39
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,682
Default

Er is hier pas al een topic over geweest, daar is alles haarfijn in uitgelegd.
Ook hoe Kevin20v een 20vt goegekeurd heeft gekregen in een mk1 cabrio
Reply With Quote
  #13  
Old 18-10-2009, 17:54
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,361
Send a message via MSN to Gijs
Default

Hmm nice! Ik had er al iets over gelezen/gehoord, maar dit maakt het ombouwen van de Golf naar een TDI wel interresant
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #14  
Old 19-10-2009, 17:29
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

dat zeker een mk1 + tdi is gewoon weg perfect veel vermogen, zuinig,en ook nog eens belasting vrij.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum