PDA

View Full Version : g60 of 16v kr


obimaster
02-10-2009, 10:56
na mij nu officieel voor gesteld te hebben is het tijd voor wat vragen.

ik zou graag volgend jaar een tweede auto kopen, en dat moet natuurlijk eentje vanuit de GOLF II familie zijn, het allerliefst een G60 of een 16vKR

nu zou ik wachten tot volgend jaar omdat ik dan in mijn tweede jaar autotechnicus zit, en dan zie ik alles over reviseren en afstellen enzo, en zou dan die motor volledig reviseren.

nu mijn vraag, wat zou ik het best nemen een G60 ookal zijn die fragiel of een 16V?

ik zou alles doen zoals het moet, dus eerst volledig uiteen, g lader inclu en dan pas rijden.

ik wil wel zo goed als alles dan zelf doen. ik heb beetje budget, maar heb niet de lotto gewonnen. tijd speelt geen rol. wil alles goed en opt gemak doen

Is dit te doen? zou ik de g60 risceren of zou ik toch voor 16 v gaan

grtjs

Pedaalemmer
02-10-2009, 11:13
Als je alles zelf kan en wilt doen dan is de g60 onmiskenbaar mijn favoriet. Het geluid de kracht is voor mij vele en vele malen mooier dan de 16v.

Maar er is ook een combinatie namelijk de 16vG60 wellicht dat dat intressanter voor je is: http://www.gti-g60.nl/easypicture0195.jpg

http://www.gti-g60.nl/easypage_8.html

obimaster
02-10-2009, 11:31
Als je alles zelf kan en wilt doen dan is de g60 onmiskenbaar mijn favoriet. Het geluid de kracht is voor mij vele en vele malen mooier dan de 16v.

Maar er is ook een combinatie namelijk de 16vG60 wellicht dat dat intressanter voor je is: http://www.gti-g60.nl/easypicture0195.jpg

http://www.gti-g60.nl/easypage_8.html


ik weet het jammer genoeg woon ik in belgie

keuring van g60 16V is niet mogelijk.

en een limited kopen gaat boven mijn budget.

ik denk dat ik ook voor de g60 ga gaan. hier op het forum zijn mensen genoeg met kennis daarvan die me later kunnen bij staan

grtjs

breadfan83
02-10-2009, 11:37
ik weet het jammer genoeg woon ik in belgie

keuring van g60 16V is niet mogelijk.

en een limited kopen gaat boven mijn budget.

ik denk dat ik ook voor de g60 ga gaan. hier op het forum zijn mensen genoeg met kennis daarvan die me later kunnen bij staan

grtjs

Dan keur je de auto toch gewoon als 16v G60 hier in Nederland, en voert hem daarna in België in. De keuringen hiervoor zijn toch behoorlijk versoepeld, dus als je de ombouw goed doet, ben je met 50 euro plus invoerkosten klaar.

Rob g60
02-10-2009, 12:19
Dan keur je de auto toch gewoon als 16v G60 hier in Nederland, en voert hem daarna in België in. De keuringen hiervoor zijn toch behoorlijk versoepeld, dus als je de ombouw goed doet, ben je met 50 euro plus invoerkosten klaar.

was het maar waar dan kun je rijk worden in belgie als het zo simpel ging.
Is bijna onmogelijk om dat te doen

Herm Schreurs
02-10-2009, 13:01
Waarom is een g60 fragiel dan?
Het is en blijft gewoon een 8V motor met electronische ontsteking en inspuiting. De lader goed onderhouden net als de motor zelf. Nix aan de hand.

Als ik de keuze tussen een PG of een KR moest maken dan was die makkelijk gemaakt.

De Pul
02-10-2009, 13:19
Waarom is een g60 fragiel dan?
Het is en blijft gewoon een 8V motor met electronische ontsteking en inspuiting. De lader goed onderhouden net als de motor zelf. Nix aan de hand.

Als ik de keuze tussen een PG of een KR moest maken dan was die makkelijk gemaakt.
:goodpost:
zo denk ik er ook over :thumbup:

corrado-usa
02-10-2009, 13:37
een goede g60 is niks mis mee hoor.
al dik 8 jaar rij ik g60 en bevalt goed.

de eerst van mij was een flop was erg getuned en was altijd stuk.
nu orgineel en is niks mis mee. :thumbup:

zal het geluid wel missen maar wie weet wat er later weer komt.
misschien een g60 ergens anders in. :D

obimaster
04-10-2009, 11:00
ok

dan weet ik ook wat het zal worden.

nee jammergenoeg is zoiets invoeren niet mogelijk.

dankje voor de replys

grtjs

Geert_Sneek
05-10-2009, 16:13
Invoeren is gewoon mogelijk.

Suc6 met je G60;)

obimaster
08-10-2009, 16:30
Invoeren is gewoon mogelijk.

Suc6 met je G60;)


ja? dan mag jij voor mij eens een golf II 16V g 60 invoeren naar belgie op kenteken. denk dat er maar 1 of 2 golfjes 2 vr6 gekeurd zijn in belgie.

is mogelijk uit duitsland, maar uit nederland denk ik zo niet

grtjs

sander_beer
08-10-2009, 17:45
is wel mogelijk zolang ze in het land van herkomst echt op papier staan als vr6 of 16vg60

obimaster
08-10-2009, 18:34
hoe komt het dan dat er in belgie bijna geen enkele van zulke auto legaal rond rijden

ik zeg nog steeds dat het niet kan of mss heeeeeeeel moeilijk

jammer genoeg.

grtjs

golf16v
08-10-2009, 23:10
is wel mogelijk zolang ze in het land van herkomst echt op papier staan als vr6 of 16vg60


met een nederlander gaat dat NOOIT lukken, staat gewoon weg veel te weinig op de papieren ivm ombouw

ook al zou er staan bijvoorbeeld vr6 128kw, dan zit je nog met remschijven achteraan en zoveel andere dingen die niet origineel zijn

als het nu een Duitser zou zijn en alles zou tot kleinste detail "eingetragen" zijn, dan is er een kans

en zelfs die is zeer klein

anders reed het hier inderdaad vol met golf 2 vr6 en dergelijke

breadfan83
08-10-2009, 23:18
Ik blijf er nog steeds bij, net als met een VR6 in een mk2 op kenteken ('n jaar geleden). Alles wat je degelijk en deugdelijk ombouwt, komt op papier.

Doe je alles zoals het moet, is er geen reden iets af te keuren, ook in België niet.

obimaster
09-10-2009, 14:43
met een nederlander gaat dat NOOIT lukken, staat gewoon weg veel te weinig op de papieren ivm ombouw

ook al zou er staan bijvoorbeeld vr6 128kw, dan zit je nog met remschijven achteraan en zoveel andere dingen die niet origineel zijn

als het nu een Duitser zou zijn en alles zou tot kleinste detail "eingetragen" zijn, dan is er een kans

en zelfs die is zeer klein

anders reed het hier inderdaad vol met golf 2 vr6 en dergelijke


toch iemand die denkt als ik

met alle respect voor nederlanders, maar in belgie is dat niet mogelijk, al bouw je het 200% zoals het hoort, het is simpel. alles wat niet standaart is afgekeurd. op enkel uitzonderen van onderdelen

klinkt moeilijk te geloven maar het is zo

wie in belgie een golf 2 vr6 heeft op papier, die heeft de lotto gewonnen

grtjs

Arne
09-10-2009, 14:54
Ik blijf er nog steeds bij, net als met een VR6 in een mk2 op kenteken ('n jaar geleden). Alles wat je degelijk en deugdelijk ombouwt, komt op papier.

Doe je alles zoals het moet, is er geen reden iets af te keuren, ook in België niet.

Belgie is een raar land qua regels, geloof t nou maar gewoon. Hollandse logica gaat niet op :tongue:

B-ram
11-10-2009, 21:28
schroefsetjes worden daar vaak al niet eens goedgekeurd. Vmaxx enzo is daar niet goed genoeg heb ik wel eens begrepen

O ja zou zkr voor g60 gaan. Gwn rustig warm rijden en goed onderhouden. Sound en kracht van zo'n ding is heerlijk. Zelf ook 1 gehad. Maar iets te duur als daily. Mis em wel eigenlijk.

tim_j
14-10-2009, 11:28
schroefsetjes worden daar vaak al niet eens goedgekeurd. Vmaxx enzo is daar niet goed genoeg heb ik wel eens begrepen ...

Vind je het gek op sommige Belgische wegen? :screwy: