Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-10-2009, 10:56
obimaster obimaster is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 510
Default g60 of 16v kr

na mij nu officieel voor gesteld te hebben is het tijd voor wat vragen.

ik zou graag volgend jaar een tweede auto kopen, en dat moet natuurlijk eentje vanuit de GOLF II familie zijn, het allerliefst een G60 of een 16vKR

nu zou ik wachten tot volgend jaar omdat ik dan in mijn tweede jaar autotechnicus zit, en dan zie ik alles over reviseren en afstellen enzo, en zou dan die motor volledig reviseren.

nu mijn vraag, wat zou ik het best nemen een G60 ookal zijn die fragiel of een 16V?

ik zou alles doen zoals het moet, dus eerst volledig uiteen, g lader inclu en dan pas rijden.

ik wil wel zo goed als alles dan zelf doen. ik heb beetje budget, maar heb niet de lotto gewonnen. tijd speelt geen rol. wil alles goed en opt gemak doen

Is dit te doen? zou ik de g60 risceren of zou ik toch voor 16 v gaan

grtjs
Reply With Quote
  #2  
Old 02-10-2009, 11:13
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Als je alles zelf kan en wilt doen dan is de g60 onmiskenbaar mijn favoriet. Het geluid de kracht is voor mij vele en vele malen mooier dan de 16v.

Maar er is ook een combinatie namelijk de 16vG60 wellicht dat dat intressanter voor je is:


http://www.gti-g60.nl/easypage_8.html
Reply With Quote
  #3  
Old 02-10-2009, 11:31
obimaster obimaster is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 510
Default

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
Als je alles zelf kan en wilt doen dan is de g60 onmiskenbaar mijn favoriet. Het geluid de kracht is voor mij vele en vele malen mooier dan de 16v.

Maar er is ook een combinatie namelijk de 16vG60 wellicht dat dat intressanter voor je is:


http://www.gti-g60.nl/easypage_8.html



ik weet het jammer genoeg woon ik in belgie

keuring van g60 16V is niet mogelijk.

en een limited kopen gaat boven mijn budget.

ik denk dat ik ook voor de g60 ga gaan. hier op het forum zijn mensen genoeg met kennis daarvan die me later kunnen bij staan

grtjs
Reply With Quote
  #4  
Old 02-10-2009, 11:37
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by obimaster
ik weet het jammer genoeg woon ik in belgie

keuring van g60 16V is niet mogelijk.

en een limited kopen gaat boven mijn budget.

ik denk dat ik ook voor de g60 ga gaan. hier op het forum zijn mensen genoeg met kennis daarvan die me later kunnen bij staan

grtjs


Dan keur je de auto toch gewoon als 16v G60 hier in Nederland, en voert hem daarna in België in. De keuringen hiervoor zijn toch behoorlijk versoepeld, dus als je de ombouw goed doet, ben je met 50 euro plus invoerkosten klaar.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #5  
Old 02-10-2009, 12:19
Rob g60 Rob g60 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,500
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Dan keur je de auto toch gewoon als 16v G60 hier in Nederland, en voert hem daarna in België in. De keuringen hiervoor zijn toch behoorlijk versoepeld, dus als je de ombouw goed doet, ben je met 50 euro plus invoerkosten klaar.


was het maar waar dan kun je rijk worden in belgie als het zo simpel ging.
Is bijna onmogelijk om dat te doen
__________________
Ovaal kever 54
kever cabrio 1970
T3
Reply With Quote
  #6  
Old 02-10-2009, 13:01
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Waarom is een g60 fragiel dan?
Het is en blijft gewoon een 8V motor met electronische ontsteking en inspuiting. De lader goed onderhouden net als de motor zelf. Nix aan de hand.

Als ik de keuze tussen een PG of een KR moest maken dan was die makkelijk gemaakt.
Reply With Quote
  #7  
Old 02-10-2009, 13:19
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by Herrum
Waarom is een g60 fragiel dan?
Het is en blijft gewoon een 8V motor met electronische ontsteking en inspuiting. De lader goed onderhouden net als de motor zelf. Nix aan de hand.

Als ik de keuze tussen een PG of een KR moest maken dan was die makkelijk gemaakt.


zo denk ik er ook over
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #8  
Old 02-10-2009, 13:37
corrado-usa corrado-usa is offline
6k and counting...
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 6,561
Default

een goede g60 is niks mis mee hoor.
al dik 8 jaar rij ik g60 en bevalt goed.

de eerst van mij was een flop was erg getuned en was altijd stuk.
nu orgineel en is niks mis mee.

zal het geluid wel missen maar wie weet wat er later weer komt.
misschien een g60 ergens anders in.
__________________

Last edited by fire and ice vr6 : 02-10-2009 at 13:39.
Reply With Quote
  #9  
Old 04-10-2009, 11:00
obimaster obimaster is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 510
Default

ok

dan weet ik ook wat het zal worden.

nee jammergenoeg is zoiets invoeren niet mogelijk.

dankje voor de replys

grtjs
Reply With Quote
  #10  
Old 05-10-2009, 16:13
Geert_Sneek Geert_Sneek is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 157
Default

Invoeren is gewoon mogelijk.

Suc6 met je G60
Reply With Quote
  #11  
Old 08-10-2009, 16:30
obimaster obimaster is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 510
Default

Quote:
Originally Posted by Geert_Sneek
Invoeren is gewoon mogelijk.

Suc6 met je G60



ja? dan mag jij voor mij eens een golf II 16V g 60 invoeren naar belgie op kenteken. denk dat er maar 1 of 2 golfjes 2 vr6 gekeurd zijn in belgie.

is mogelijk uit duitsland, maar uit nederland denk ik zo niet

grtjs
Reply With Quote
  #12  
Old 08-10-2009, 17:45
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 681
Default

is wel mogelijk zolang ze in het land van herkomst echt op papier staan als vr6 of 16vg60
Reply With Quote
  #13  
Old 08-10-2009, 18:34
obimaster obimaster is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 510
Default

hoe komt het dan dat er in belgie bijna geen enkele van zulke auto legaal rond rijden

ik zeg nog steeds dat het niet kan of mss heeeeeeeel moeilijk

jammer genoeg.

grtjs

Last edited by obimaster : 08-10-2009 at 19:10.
Reply With Quote
  #14  
Old 08-10-2009, 23:10
golf16v's Avatar
golf16v golf16v is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,282
Default

Quote:
Originally Posted by sander_beer
is wel mogelijk zolang ze in het land van herkomst echt op papier staan als vr6 of 16vg60



met een nederlander gaat dat NOOIT lukken, staat gewoon weg veel te weinig op de papieren ivm ombouw

ook al zou er staan bijvoorbeeld vr6 128kw, dan zit je nog met remschijven achteraan en zoveel andere dingen die niet origineel zijn

als het nu een Duitser zou zijn en alles zou tot kleinste detail "eingetragen" zijn, dan is er een kans

en zelfs die is zeer klein

anders reed het hier inderdaad vol met golf 2 vr6 en dergelijke
Reply With Quote
  #15  
Old 08-10-2009, 23:18
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Ik blijf er nog steeds bij, net als met een VR6 in een mk2 op kenteken ('n jaar geleden). Alles wat je degelijk en deugdelijk ombouwt, komt op papier.

Doe je alles zoals het moet, is er geen reden iets af te keuren, ook in België niet.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #16  
Old 09-10-2009, 14:43
obimaster obimaster is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 510
Default

Quote:
Originally Posted by golf16v
met een nederlander gaat dat NOOIT lukken, staat gewoon weg veel te weinig op de papieren ivm ombouw

ook al zou er staan bijvoorbeeld vr6 128kw, dan zit je nog met remschijven achteraan en zoveel andere dingen die niet origineel zijn

als het nu een Duitser zou zijn en alles zou tot kleinste detail "eingetragen" zijn, dan is er een kans

en zelfs die is zeer klein

anders reed het hier inderdaad vol met golf 2 vr6 en dergelijke



toch iemand die denkt als ik

met alle respect voor nederlanders, maar in belgie is dat niet mogelijk, al bouw je het 200% zoals het hoort, het is simpel. alles wat niet standaart is afgekeurd. op enkel uitzonderen van onderdelen

klinkt moeilijk te geloven maar het is zo

wie in belgie een golf 2 vr6 heeft op papier, die heeft de lotto gewonnen

grtjs
Reply With Quote
  #17  
Old 09-10-2009, 14:54
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Ik blijf er nog steeds bij, net als met een VR6 in een mk2 op kenteken ('n jaar geleden). Alles wat je degelijk en deugdelijk ombouwt, komt op papier.

Doe je alles zoals het moet, is er geen reden iets af te keuren, ook in België niet.


Belgie is een raar land qua regels, geloof t nou maar gewoon. Hollandse logica gaat niet op
Reply With Quote
  #18  
Old 11-10-2009, 21:28
B-ram B-ram is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,990
Default

schroefsetjes worden daar vaak al niet eens goedgekeurd. Vmaxx enzo is daar niet goed genoeg heb ik wel eens begrepen

O ja zou zkr voor g60 gaan. Gwn rustig warm rijden en goed onderhouden. Sound en kracht van zo'n ding is heerlijk. Zelf ook 1 gehad. Maar iets te duur als daily. Mis em wel eigenlijk.
Reply With Quote
  #19  
Old 14-10-2009, 11:28
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Quote:
Originally Posted by B-ram
schroefsetjes worden daar vaak al niet eens goedgekeurd. Vmaxx enzo is daar niet goed genoeg heb ik wel eens begrepen ...


Vind je het gek op sommige Belgische wegen?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum