View Full Version : Tuningsmogelijkheden 1.1
Zoals de titel al zegt, wat zijn de tunings/aanpassings mogelijkheden, voor een Mk1 1.1, of is dit niet echt de moeite en kan je beter gaan voor een totaal ander blok.
Hoop dat jullie hier wat info over hebben, of weten waar hier info over staat.
ik denk dat je er met veeeel moeite wel genoeg uit kan halen, maar met minder moeite leg je er een ander blok in en heb je meer pk's... is my humble opinion
serge pot
20-11-2004, 11:24
ik denk dat je er met veeeel moeite wel genoeg uit kan halen, maar met minder moeite leg je er een ander blok in en heb je meer pk's... is my humble opinion
ga vooral lekker simpel doen .iedere sukkel kan een zwaardere motor erin lepelen en zeggen kijk heb ik opgevoert .je hebt helemaal niks opgevoert,alleen net als een tegenwoordig dom auto monteurtje componenten staan wisselen .
1.1 heeft standaard al met een klein carburateurtje 50 pk .
simpelste manier van opvoeren in mijn ogen
kop max laten vlakken (doe maar een 1,5 mm) poorten bewerken ,4-2-1
uitlaat er onder van 1.3 en einddemper van b ascona (geen tegendruk meer )
nokkenas van gk of hh of gf motor (of een 286 exemplaar) en dan de keuze uit of weber,solex of dellorto 40mm cofiguratie of motorfietscarbs(mijn voorkeur)
serge pot
20-11-2004, 11:32
al lepel je er een 1.8 16v in ,blijft een standaard ding wat je erin zet
Zoals de titel al zegt, wat zijn de tunings/aanpassings mogelijkheden, voor een Mk1 1.1, of is dit niet echt de moeite en kan je beter gaan voor een totaal ander blok.
sorry serge wist niet dat je boos werd...
maar lees nog eens goed wat hij vraagt... hij wil dus voor de pk's gaan...mag een andere motor wel standaard zijn, maar als ie meer pk's heeft...
serge pot
20-11-2004, 11:40
wordt niet boos ,vind het altijd jammer dat mensen voor de makkelijkste vlucht route kiezen ipv iets leuks te doen
Neehoor, gaat mij niet zo zeer om meer pk's. Gaat mij vooral om het bezig zijn met mijn auto op motorisch gebied. En het liefst zou ik dan ook bezig gaan met de 1.1. Maar als er geen mogelijkheden zouden zijn. Zou ik er wel een andere motor in willen lepelen.
Zoals ik nu lees zijn er wel degelijk mogelijkheden, dus blijf ik voorlopig nog ff trouw aan de 1.1.
Alvast bedankt voor de reactie's en zou graag nog meer dingen horen.
Wat voor soort motorfiets carburateurs worden hier meestal voor gebruikt Serge?
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=5943
Black Devil
20-11-2004, 11:49
Ik zit ook te twijfelen,
De golf 1.1 van mn vriendin is wel mooi/leuk van buiten, maar nu motorisch
Het lijkt mij het leukst om idd de 1.1 ff flink te versleutelen, maar met andere carbs erop en alles gaat waarschijnlijk het verbruik ook flink omhoog en dat wil ik liever niet, als het 1 op 6 gaat rijden heeft mn vriendin hier niks aan
of een dx blok erin
serge pot
20-11-2004, 11:57
verbruik als je het goed doet blijft gelijk,of nwordt zelfs minder(tunen is optimaliseren)
Black Devil
20-11-2004, 13:05
Tis het golfje van mn vriedin dus moet wel binnen de perken blijven :) Dit lijkt me wel een leuk projectje inderdaad
Wat voor kop moet ik eigenlijk nemen? Maakt dat veel uit of kunnen er verschillende koppen op een 1.1 motor
dan haal ik op de sloop een kop en kan ik daarmee aan de gang gaan terwijl het golfje nog kan bollen
1100 kop van die leeftijd is volgens mij 1 pot nat....
Black Devil
20-11-2004, 13:09
Ok, maar zijn ze inwendig gelijk of zitten daar verschillen in qua tuningsmogelijkheden
mij heeft geen idee... 1300 koppen moeten ook passen, maar denk dat het kwa compressie neit voordelig is, want ik meende dat een 1100 geen verbrandingsruimte in de kop heeft.
maaaaaarrrr... ik weet het niet zeker.
serge pot
20-11-2004, 16:38
goed zal ik het maar zeggen dan hb hh,gf hebben verbrandingsruimten in de kop.gl,gk,hk hebben geen verbrandingsruimten in de kop .nu heb je bij de eerste serie hh motoren 32mm inlaat kleppen ,wat later 34mm is geworden
mh ,py 3f,hz ,aav, nz,zijn de zogenaamde hydrau motoren ,en hebben een allemaal een vlakke kop ,de eertse genoemden zijn dus sleeptuimelaars en voor tunings doeleinden eigenlijk beter als je in toeren gaat zoeken .maar ook het klep mechaniek en nokkenas zijn lichter.
maar sleeptuimelaar is wel meer slijtagegevoelig toch? (neem mijn voorbeeld :redface: )
serge pot
20-11-2004, 16:45
dat is ,daarom is vw later op hydrau over gestapt .maar dankzij verbeterde materialen stappen ze weer terug naar sleeptuimelaar (v10 tdi)
ff vraagje tussendoor: 1600 ABU op carb's, of 2000 op carb's? Zit zelf te twijfelen... 2000 is goedkoopste en meest rendabele oplossing dacht ik, vooral als ik em later wil gaan tunen, dan lijkt me dat ik een monster heb... :cool: Maar ABU zal meer toeren aankunnen, alleen geen idee van vergelijking, GTI-killer? veel koppel? en pk's? 2000 niet een betere basis dan? kwa kosten is een 2000 al met al voordeliger lijkt me. En 2000 op weber's of voldoen motorfietscarb's wel kwa grote?
serge pot
20-11-2004, 16:55
wat bedoel je met 2000 2l 8v of 16v ?
8v ga ik dan van uit, bij 16v worden alle kosten zowat keer 2. Wou namelijk in de toekomst een andere nokker, lichtere klepveerschotels, en klepstoters...
serge pot
20-11-2004, 17:00
2l 8v is zeer goed te doen op motorfiets carbs ,zou wel voor 40mm exemplaren gaan
chrisjuh
20-11-2004, 17:37
Vliegwieltje nog een stukje afdraaien....
Als het past, neem je de grootst mogelijke motor voor de auto voor het grootst mogelijke vermogen. (VR6 3.2 24v)
Wil je driveablility (bochtenwerk), dan zoek je het optimum tussen gewicht en vermogen.. 1600 (ABU/AEE)
Vind je echt hoog in toeren geen probleem, en heb je geld zat (is ook vermogen), en de bult op, neem dan een 1400 blokje (vierkant) met mechanische kop....
Geld zat idd.... VR6 3.2 24v... ben je al een heel groot vermogen kwijt, en dan ook nog eens 1500 aan RDW keuringen?
btw, VR6 weegt, als ik het goed heb, maar 60 kg meer als de 1.8 20V T's die vrij populair zijn(onder de mensen met iets meer te investeren) in type I golfjes...
zown 1400 blokje met mechanische kop, waar moet ik dan aan denken voor kop? of hoe krijg je de hydrau kop mechanisch... is iets wat ik nooit heb begrepen, dat verschil... je maakt er geen sleeptuimelaar van neem ik aan? :rolleyes: :redface:
Vag team leusden (kever)
20-11-2004, 19:51
heb nog wel een G_lader liggen 1.1 bar lader druk
serge pot
20-11-2004, 21:42
Ochja: back on topic..
heb ooit met een getunede 1.1 mee gereden... werd ik redelijk stil van... Hoog compressieblokje (liep bijna op diesel), met 2 stromberg carburateurs (constant depression: voorloper van de huidige motorfiets carbs)... Eng-XL.
:rolleyes: :rolleyes: :biggrin:
tja was wel leuk rijden in die derby van mij toen
Dat mechanisch maken heb ik dus al gezien en door handen gehad laatst... eigenlijk veranderd er niet heel veel kwa werking toch? alleen het stelwerk dus, maar op zich eenzelfde systeem, nokker die de klepstoter naar beneden duwt.
serge pot
21-11-2004, 10:30
idd
Ron polo1f
21-11-2004, 13:31
al eens naar de prijzen geinformeerd van die mechanische "hydro"-stoters? of valt dat wel mee,
ik heb ooit eens geinformeerd voor mechanische stoters van KENT om in een speedway-corsa te zetten, praat je wel over ong. 400 euri per set. :eek: kan ook zijn dat die voor een opel duurder zijn dan voor een VW :biggrin:
300 euro en 4 jaar plezier of 150 euro en 2 jaar plezier, tis een afweging.
Weet zo de prijzen niet meer... binnenkort weer eens langs, als ik wat meer budget heb... :D ;)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.