Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-11-2004, 20:16
Coen's Avatar
Coen Coen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 272
Default Tuningsmogelijkheden 1.1

Zoals de titel al zegt, wat zijn de tunings/aanpassings mogelijkheden, voor een Mk1 1.1, of is dit niet echt de moeite en kan je beter gaan voor een totaal ander blok.

Hoop dat jullie hier wat info over hebben, of weten waar hier info over staat.
Reply With Quote
  #2  
Old 19-11-2004, 20:21
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

ik denk dat je er met veeeel moeite wel genoeg uit kan halen, maar met minder moeite leg je er een ander blok in en heb je meer pk's... is my humble opinion
Reply With Quote
  #3  
Old 20-11-2004, 11:24
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

Quote:
Originally Posted by MellyVille
ik denk dat je er met veeeel moeite wel genoeg uit kan halen, maar met minder moeite leg je er een ander blok in en heb je meer pk's... is my humble opinion


ga vooral lekker simpel doen .iedere sukkel kan een zwaardere motor erin lepelen en zeggen kijk heb ik opgevoert .je hebt helemaal niks opgevoert,alleen net als een tegenwoordig dom auto monteurtje componenten staan wisselen .

1.1 heeft standaard al met een klein carburateurtje 50 pk .
simpelste manier van opvoeren in mijn ogen
kop max laten vlakken (doe maar een 1,5 mm) poorten bewerken ,4-2-1
uitlaat er onder van 1.3 en einddemper van b ascona (geen tegendruk meer )
nokkenas van gk of hh of gf motor (of een 286 exemplaar) en dan de keuze uit of weber,solex of dellorto 40mm cofiguratie of motorfietscarbs(mijn voorkeur)
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #4  
Old 20-11-2004, 11:32
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

al lepel je er een 1.8 16v in ,blijft een standaard ding wat je erin zet
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #5  
Old 20-11-2004, 11:34
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Quote:
Originally Posted by Coen
Zoals de titel al zegt, wat zijn de tunings/aanpassings mogelijkheden, voor een Mk1 1.1, of is dit niet echt de moeite en kan je beter gaan voor een totaal ander blok.


sorry serge wist niet dat je boos werd...

maar lees nog eens goed wat hij vraagt... hij wil dus voor de pk's gaan...mag een andere motor wel standaard zijn, maar als ie meer pk's heeft...
Reply With Quote
  #6  
Old 20-11-2004, 11:40
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

wordt niet boos ,vind het altijd jammer dat mensen voor de makkelijkste vlucht route kiezen ipv iets leuks te doen
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #7  
Old 20-11-2004, 11:41
Coen's Avatar
Coen Coen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 272
Default

Neehoor, gaat mij niet zo zeer om meer pk's. Gaat mij vooral om het bezig zijn met mijn auto op motorisch gebied. En het liefst zou ik dan ook bezig gaan met de 1.1. Maar als er geen mogelijkheden zouden zijn. Zou ik er wel een andere motor in willen lepelen.

Zoals ik nu lees zijn er wel degelijk mogelijkheden, dus blijf ik voorlopig nog ff trouw aan de 1.1.

Alvast bedankt voor de reactie's en zou graag nog meer dingen horen.


Wat voor soort motorfiets carburateurs worden hier meestal voor gebruikt Serge?

Last edited by Coen : 20-11-2004 at 11:43.
Reply With Quote
  #8  
Old 20-11-2004, 11:46
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #9  
Old 20-11-2004, 11:49
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default

Ik zit ook te twijfelen,

De golf 1.1 van mn vriendin is wel mooi/leuk van buiten, maar nu motorisch

Het lijkt mij het leukst om idd de 1.1 ff flink te versleutelen, maar met andere carbs erop en alles gaat waarschijnlijk het verbruik ook flink omhoog en dat wil ik liever niet, als het 1 op 6 gaat rijden heeft mn vriendin hier niks aan

of een dx blok erin
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #10  
Old 20-11-2004, 11:57
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

verbruik als je het goed doet blijft gelijk,of nwordt zelfs minder(tunen is optimaliseren)
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #11  
Old 20-11-2004, 13:05
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default

Tis het golfje van mn vriedin dus moet wel binnen de perken blijven Dit lijkt me wel een leuk projectje inderdaad

Wat voor kop moet ik eigenlijk nemen? Maakt dat veel uit of kunnen er verschillende koppen op een 1.1 motor

dan haal ik op de sloop een kop en kan ik daarmee aan de gang gaan terwijl het golfje nog kan bollen
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #12  
Old 20-11-2004, 13:06
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

1100 kop van die leeftijd is volgens mij 1 pot nat....
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #13  
Old 20-11-2004, 13:09
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default

Ok, maar zijn ze inwendig gelijk of zitten daar verschillen in qua tuningsmogelijkheden
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #14  
Old 20-11-2004, 13:11
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

mij heeft geen idee... 1300 koppen moeten ook passen, maar denk dat het kwa compressie neit voordelig is, want ik meende dat een 1100 geen verbrandingsruimte in de kop heeft.

maaaaaarrrr... ik weet het niet zeker.
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #15  
Old 20-11-2004, 16:38
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

goed zal ik het maar zeggen dan hb hh,gf hebben verbrandingsruimten in de kop.gl,gk,hk hebben geen verbrandingsruimten in de kop .nu heb je bij de eerste serie hh motoren 32mm inlaat kleppen ,wat later 34mm is geworden
mh ,py 3f,hz ,aav, nz,zijn de zogenaamde hydrau motoren ,en hebben een allemaal een vlakke kop ,de eertse genoemden zijn dus sleeptuimelaars en voor tunings doeleinden eigenlijk beter als je in toeren gaat zoeken .maar ook het klep mechaniek en nokkenas zijn lichter.
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #16  
Old 20-11-2004, 16:44
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

maar sleeptuimelaar is wel meer slijtagegevoelig toch? (neem mijn voorbeeld )
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #17  
Old 20-11-2004, 16:45
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

dat is ,daarom is vw later op hydrau over gestapt .maar dankzij verbeterde materialen stappen ze weer terug naar sleeptuimelaar (v10 tdi)
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #18  
Old 20-11-2004, 16:51
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

ff vraagje tussendoor: 1600 ABU op carb's, of 2000 op carb's? Zit zelf te twijfelen... 2000 is goedkoopste en meest rendabele oplossing dacht ik, vooral als ik em later wil gaan tunen, dan lijkt me dat ik een monster heb... Maar ABU zal meer toeren aankunnen, alleen geen idee van vergelijking, GTI-killer? veel koppel? en pk's? 2000 niet een betere basis dan? kwa kosten is een 2000 al met al voordeliger lijkt me. En 2000 op weber's of voldoen motorfietscarb's wel kwa grote?
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #19  
Old 20-11-2004, 16:55
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

wat bedoel je met 2000 2l 8v of 16v ?
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #20  
Old 20-11-2004, 16:59
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

8v ga ik dan van uit, bij 16v worden alle kosten zowat keer 2. Wou namelijk in de toekomst een andere nokker, lichtere klepveerschotels, en klepstoters...
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum