View Full Version : De Pul's Mk2 1.6 Turboot (racer!)
Geileaufkleber man! :D
haha,ik krijg het ook al niet meer uit m'n kop.... :D :D
brabomk1g60
01-12-2009, 16:45
Aha ook weze shoppen in essen? :)
Hoeveel ribben heeft het jou gekost hahaha......
Ben alweer benieuwd naar de pic's :thumbup:
jeroenmk1
01-12-2009, 18:57
@de pul ik ben ook wel heel benieuwd naar wat pics lees dat je allemaal mooie dingen koopt :thumbup: :thumbup: :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0217.jpg
fotootje van de in essen gekochte shit;)
zal ook ff kijken of ik een dezer dagen een foto kan maken van de rest van de spullen die ik tot nu toe heb verzameld.....
willemsgti
02-12-2009, 08:40
goed bezig
mooie meters
ik blijf het volgen
gr willem
thanx:)
@brabo,ribben heeft het me niet gekost, had wel een paar gammele poten s'avonds;)
pics voor de fotogeilen onder ons;)
veerpootbrug OMP,dunne bumpers met rode bies en 16V onderlip;
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0219.jpg
G60 achteras incl. remmerij,G60 voornaven incl. remmerij en GTI subframe met stabi;
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0220.jpg
originele CL achterlichten en oranje knipperglaasjes;
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0222.jpg
heb laatst al het dash incl teller van de rat gewisseld met deze omdat dit dash lelijk was en er een grote tijdklok in de teller zat.aangezien daar geen rondetijden op bij te houden zijn en ik tijdens mijn toekomstige ritten in dit apparaat niet aan tijd gebonden wil zijn;weg ermee!
;):D
Der Ghopmeister
03-12-2009, 07:26
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
2sneaky bora
03-12-2009, 07:43
heb gister de lader bij m'n broer af gegooid. Belt ie later op. Zegt ie op een bepaald moment met draaien aan de poelie zit ie vast. Kan er vuil in zitten? Of draait ie gewoon de verkeerde kant op? Vandaag gaat ie open en een nieuwe plaat maken. Vette meters. Wordt wel dikke machine. Wanneer kunnen we m zien volgend jaar? Gr andy
riendert
03-12-2009, 09:37
mooie spullen allemaal!
waar heb je die lip vandaan?
mooie spullen allemaal!
waar heb je die lip vandaan?
bij winparts.nl,is niet zo gek duur,wel imi;)
@arjan;thanx makker:thumbup:
@gertjan;mooi is ie he,ben er superblij mee.
Misschien is dit wel wat... http://www.performance-trim.com/product.php?product_id=76
Misschien is dit wel wat... http://www.performance-trim.com/product.php?product_id=76
hartstikke mooi,maar wel erg prijzig :mad:
Ik heb op het werk wel wat gelaste carbonvezel liggen. Moet wel ff afgebakken worden :D
word um toch niet,hoef niet zo drastisch gewicht te besparen en wil de auto uiterlijk ori. laten dus.....
of je moet dat carbon in kleur zetten,maja dan kun je er net zo goed een zeiltje overheen knuppen:D:D:D
Wil je nou een racer of niet? :D
Wil je nou een racer of niet? :D
net of elke racer een carbonnen dak heeft :screwy:
wil wel een racer,maar van buiten is het IMO mooier om alles netjes ori. te hebben. :cool:
Pul wil racer geen ricer :D
net of elke racer een carbonnen dak heeft :screwy:
wil wel een racer,maar van buiten is het IMO mooier om alles netjes ori. te hebben. :cool:
Gewichtsbesparing jonge..
Nee je moet 't mooi zelf weten, maar zo ging het ook bij Furb.. dat het alleen goed is als het racy is :rolleyes:
gewoon lekker je eigen ding doen, en ook al zijn er elementen niet racy .. lekker boeiend!
Pul wil racer geen ricer :D
:tongue:
heb een complete '97 golf 1.6 multipoint op de kop getikt met rondom schade.onderblok en kop komen in de rode golf,rest word de nieuwe donor voor dit project.multipoint is toch een veel beter(sneller) systeem.
voor de rest is er (afgezien van af en toe even verder slopen:D ) niet gek veel gebeurd hier.....
2sneaky bora
19-12-2009, 19:29
multi point das beter lekkere grote injectoren erin en fluiten met die turbo
multi point das beter lekkere grote injectoren erin en fluiten met die turbo
:rolleyes: :D
breadfan83
19-12-2009, 21:24
Die site die Mish gepost heeft heeft wel erg mooi spul er tussen zitten moet ik zeggen!
Die site die Mish gepost heeft heeft wel erg mooi spul er tussen zitten moet ik zeggen!
klopt,als ik wat meer te besteden had gehad zou ik daar alles van fiberglass besteld hebben..(deuren,a.klep,motorkap,spatborden,dak)
zou ie zondermeer heel veel lichter van worden :cool:
morgen een net achterklepje halen bij alberto,die van mij was kats verrot...
was me niet opgevallen,ik zag het pas met slopen:mad: bij de steunrubbers zitten de gaten erin........
zoek ook nog 2 nette deuren,kleur niet belangrijk.
setje adapters voor de rims(25/40mm) is onderweg uit belgie.
heb er voor de rest weinig meer aan gedaan,zit giga krap in m'n tijd...
sowieso kan ik na februari pas terecht bij Wim voor de kooi en het doorlassen,dus heb nog effe de tijd om um kaal te maken...
van stijntje een net front gekocht met een grille met rode rand en 4 gele lampen,toch 4 lampen erin dus....morgen ophalen:D
van stijntje een net front gekocht met een grille met rode rand en 4 gele lampen,toch 4 lampen erin dus....morgen ophalen:D
Volgens mij ligt jou huis vol met onderdelen :D
2sneaky bora
27-12-2009, 22:35
tijd zat tot t laswerk. Succes gr
Volgens mij ligt jou huis vol met onderdelen :D
nope,na de verhuizing is daar een abrupt eind aan gekomen....
heb alles op de zaak liggen in een stelling das beter....
@andy,komt wel goed idd....
Ga je de auto rollen dan? of laat je hem spuiten?
spuiten vanzelf....wil dit project gewoon super voor mekaar hebben.
alpinweiss rulez:D
en een paar deuren rijker hoorde ik?
2sneaky bora
29-12-2009, 06:14
spuiten vanzelf....wil dit project gewoon super voor mekaar hebben.
alpinweiss rulez:D zeg dat wel alpine weiss rulez :thumbup:
en een paar deuren rijker hoorde ik?
1 deur ;)
Ben je nog aangekomen zonder de achterruit te verliezen Gerben?
jup,a.ruit zit er nog in....:D:D
587km al met al,ik was dood en doodmoe:mad:
was wel even gezellig,onder het genot van een duveltje;)
gister dus even half nederland doorgecrosst voor onderdelen,klepje bij alberto vandaan,front,koplampen en grille bij stijntje weg en gelijk maar naar oud-gastel doorgegaan voor een deur en 2 daklijsten.en jawel,dat paste allemaaal in de coupe,vraag niet hoe:lmao:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0235.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0236.jpg
net besteld bij wobshop,nieuwe rode bumperlijstjes(de oude waren niet netjes genoeg)
en toch maar een setje vroege wielkastranden besteld,na het bestuderen van foto's ontdekt dat een dikke lip op een witte auto zonder wielkastranden niet zo mooi staat.
vanochtend multipoint-injectie van de sloper afgehaald;
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0245.jpg
even kijken hoe groot de injectors zijn en er wat groters bijzoeken:D:D
injectors gevonden,had nog een set vr6-sproeiers liggen.geven 40cc meer dus verschil is niet zo heel erg groot,zien hoe ie erop reageert.de losse boost-injector geeft 1000cc en kan heel precies ingesteld worden,dus die in het blok moeten niet te groot zijn.
het blok heb ik dinsdag uit de mk3 gehaald,van de week even aan de bok hangen en lospakken.kop kan sowieso gelijk weggebracht worden voor bewerking.blok mankeert in principe niks,maar ik wil um heel nauwkeurig opbouwen,alles uitwegen,polijsten e.d.
2sneaky bora
06-01-2010, 19:54
leuke gele koplampen
dat staat wel mooi bij alpine weiss
nou die audi en je vrouwmobiel klaar zijn ken je weer vol gas aan de racer
nou we spreken elkaar
succces
thanx andy;)
eerst maar eens volgas het blok opbouwen en zorgen dat de kas klaarstaat voor de lasser (Wim) als de kas daar is het onderstel aanpakken en dan de boel opbouwen.
m'n deadline is 1 januari volgend jaar.ik weet het,dat duurt nog even maar ik zit heel krap in m'n vrije tijd helaas:mad:
2sneaky bora
06-01-2010, 21:45
daar heb ik ook last van tijd tijd tijd
23 jan 30 jan 6feb weer school
dan 6 feb weekje wintersport
daarna weer flink werken en leren
en 5 maart nog maar een wintersportje
en dan in maart april spuiten en afbouwen
komt vanzelf in orde
nou succes nog met de kas en de motorrrrr
breadfan83
06-01-2010, 21:54
m'n deadline is 1 januari volgend jaar.
Hé kijk, speciaal voor mijn verjaardag, wat attent! :thumbup:
Hé kijk, speciaal voor mijn verjaardag, wat attent! :thumbup:
ach,zo ben ik :D :D
arosaboy
08-01-2010, 12:58
mocht je hem zelf gaan bouwen moet je eens kijken op www.alhesco.nl deze verkoopt vele soorten metalen buizen en is naar mijn idee echt goedkoop
ben wel benieuwd naar hoe hij gaat worden ook de rolkooi namelijk
Zo, al flink wat onderdelen hoor ik:D Ga je een auto sloop beginnen? Of komt er ooit nog wat terecht van je racert?;)
Wanneer ben je van plan drastisch te gaan bouwen?
@ arosaboy, ik heb al een lassert,wim hier op het forum.
de kooi word van Chroommolybdeen-staal.
@luuk,een sloperij heb ik al:D en het is idd wel de bedoeling dat er wat van terecht komt ja....;)
zit alleen heel krap in m'n tijd;ong. 60 uur bij m'n baas,10 uur school en een uur of 10 erbij beunen....een slimme rekenaar ziet wel dat er niet zo veel tijd is om drastisch aan het bouwen te slaan:D:D aan de ene kant vind ik het ook minder dat het lang duurt,aan de andere kant kan ik elke beslissing beter afwegen en zijn de uitgaven beter uit te smeren.
vandaag m'n adapters binnengekregen uit belgie;
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0260.jpg
25mm voor de vooras,40mm voor de achteras:thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0261.jpg
blok hangt aan de bok,volgende week kijken of ik um leeg krijg:D
De Limburger
09-01-2010, 13:46
Met die adpaters gaan wel je wielagers erg snel naar de klote, ik heb daar ook last van.
Verder gaat dit wel goed komen.
Gr Ronnie
breadfan83
09-01-2010, 20:14
Met die adpaters gaan wel je wielagers erg snel naar de klote, ik heb daar ook last van.
Verder gaat dit wel goed komen.
Gr Ronnie
Heeft met adapters niks te maken, toch?
Mij lijkt het logischer dat het ligt aan de vreemde ET waarde die ongewenste krachten op de lagers uitoefent.
Heeft met adapters niks te maken, toch?
Mij lijkt het logischer dat het ligt aan de vreemde ET waarde die ongewenste krachten op de lagers uitoefent.
Doormiddel van de adapters wordt het middelpunt van de velg verder naar buiten gebracht, en rust er een andere kracht op het wiellager.
Wat hetzelfde gevolg heeft als wielen met een te ver afwijkende et waarde monteren.
breadfan83
09-01-2010, 20:51
Doormiddel van de adapters wordt het middelpunt van de velg verder naar buiten gebracht, en rust er een andere kracht op het wiellager.
Ja ok, dat begrijp ik. Maar als je ET inclusief adapter gelijk is aan de door de fabriek opgegeven waarde is dat geen probleem. Dus de opmerking dat adapters of spoorverbreders je lagers slopen is niet helemaal correct.
ik snap de discussie,maar deze wielen kunnen alleen met adapters gemonteerd worden door de vlakke achterzijde van het hart....ik voorzie ook niet echt problemen,het is geen daily.als het dat wel was geweest had ik er misschien over gadacht om smallere te gebruiken,maar ik wil um wel breeeed hebben:D:D
Ach wiellagers kosten toch niks meer als je ze besteld bij atp autoteil. 30euri rondom :)
Ach wiellagers kosten toch niks meer als je ze besteld bij atp autoteil. 30euri rondom :)
;) :D
breadfan83
10-01-2010, 22:19
Ennnnn bedankt voor de tip. :thumbup:
Ach via via ;) Ga er binnenkort een trommelrem revisieset voor de jetta bestellen incl wiellagers.
http://www.volksforum.com/forum/showpost.php?p=747352&postcount=19
zooo... de pul dit is ook weer een heerlijk project zie ik nu,dit ga ik verder volgen veel plezier ermee :thumbup:
gr pieter.
ik ben op het moment bezig een garagebox te huren om m'n verzameling onderdelen te bergen,heb in m'n hobbyhoek alles door elkaar liggen,buiten bij m'n werk staan wat pallets vol achterassen,subframes en plaatwerk en een leeg casco wat als mobiele schuur dient.....
niet echt ideaal dus,eerst alle handel maar eens van m'n project(en)stuff scheiden en verhuizen als alles rond is.
de look van dit project gaat flink op de schop,vond helemaal origineel wel erg saai.
heb een set corrado-koplampen gescoord,een originele Rallye-grille en een 80's BBS-spoilerkit,bestaande uit skirts,wielkastranden en bumperaanzetten.om alvast een idee te geven;
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/gti-bbsghfh.JPG
even met paint in elkaar geprutst:tongue:
2sneaky bora
25-01-2010, 05:31
had m gelijk alpine wit gemaakt in foto shop. :D
Heb nog wel een setje sidemarkers liggen zoals op de foto!
;)
Verder leuk project, ben benieuwd naar de vorderingen.
volgens mij gaat dat er heel vet uit zien in het wit.
en als je een pallet met achterassen hebt, heb je dan ook een achteras met schijven liggen?
@andy;ik kan helemaal niet shoppen,heb dit met paint gedaan,vind het zelf goed gelukt;):D
@ron;ik wil er geen sml's op:shake:evengoed bedankt;)
@joost,heb je proberen te bellen maar je pakte niet op....ik heb alleen trommelassen van mk2 en mk3,kom er ook nooit weer af denk ik:redface:
heb vandaag het blok een beetje gesloopt,woensdag even de kop wegbrengen(hoop ik)
zat druk op school gerben, en was pas om 9 uur thuis. en ben tot nu toe bezig geweest met schoolproject, dus het is er ook niet echt van gekomen om terug te bellen sorry.
maar trommelassen heb ik niks aan nee.
misschien leuk om een keer te proberen er 1 te splitsen en een hoekje tussen te lassen voor een extreem camber?
sciroccoGTII
26-01-2010, 17:06
Ik heb nog wel een schijvenachteras voor een mk2 liggen ;)
Er zit geen verschil tussen de achterassen toch, de naven kan je gewoon over zetten van schijven en trommels?
nee maar het gaat me ook meer om de remleidingen en de astappen enzo. meestal is het goedkkoper (en vooral makkelijker) om gewoon een complete as te kopen en die over te zetten.
en het word waarschijnlijk toch pas van de zomer eer dat ik dat ga doen
ik heb gewoon alles compleet van G60 gekocht.....
ben trouwens bezig met een set RM's voor hieronder,moeten 8&9 breed worden...
met g60 remmen past er geen 13 Inch meer onder, en wil dat die mogelijkheid altijd nog blijft.
maar RM's? je had toch al een setje velgen voor de racert liggen?
weet ik,maar RM's zijn dikker,breder,vetter en dikker...;)
vandaag het blok verder gesloopt,gelukkig heb ik net op tijd besloten het blok uit te bouwen,anders had ik de 2e kop weg kunnen gooien.deze koppakking is ook weggebrand bij de buitenste cilinders.hieronder te zien;
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0280.jpg
conclusie;een kompressor en monopoint gaat niet samen:D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0281.jpg`
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0284.jpg
rest van het blok is nog als nieuw,zal morgen even de zuigers eruithalen zodat de drijfstangen geslepen kunnen worden en de zuiger/drijfstangparen uitgewogen.lagerwerk is verwacht ik ook nog perfect,zit er ook nog niet zolang in.
ben er helaas niet aan toe gekomen om de kop weg te brengen voor de bewerking,maar er is geen haast bij dus;)
2sneaky bora
28-01-2010, 08:15
kijk eindelijk een echte update. Gaat goed komen met t blokje. Gr andy
Der Ghopmeister
29-01-2010, 22:12
ey schiet s op joh :D als je nou dichter bij me in de buurt woonde wou ik je wel komen helpen ;) misschien dat ik die kant nog wel een keer op kom :thumbup:
zeker een x doen,gezellig:thumbup:
en het schiet idd voor geen meter op,er komt constant van alles tussendoor....
heb al tegen de vrouw gezegd dat we deze zomer niet op vakantie gaan,scheelt een mooi beetje tijd en geld:D:D
Der Ghopmeister
29-01-2010, 23:40
haha komt goud maken we der meteen een sleutel dagje van :thumbup:
ik vind dat je ondanks je zegt heel weinig tijd te hebben nog aardig opschiet hoor.
bji mij ligt het al bijna 2 maanden stil door sneeuw/regen/school/werk/vriendin/vakantie.
ik vind dat je ondanks je zegt heel weinig tijd te hebben nog aardig opschiet hoor.
bji mij ligt het al bijna 2 maanden stil door sneeuw/regen/school/werk/vriendin/vakantie.
ja,in principe scharrelt het best aardig door ;)
van de week heeft wim me laten weten dat ik pas rond mei de golf kan brengen voor de kooi e.d. dus dat geeft me weer wat speling met kaal maken.
net bij dasher geweest,BBS spoilerkit opgehaald en even lekker geouwehoerd onder het genot van een bakkie :D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0287.jpg
desnelders
07-02-2010, 12:01
ik wil nooit de golf zien waar die kit op heeft gezeten :shake:
het is ook zeer belabberd gespoten,alles heeft met elkaar gewerkt.het lijken wel gekleurde aambeien:D maargoed daar was het prijsje ook naar...
Dat wil je echt niet.................probeer het beeld nog steeds uit mijn gedachten te blokken :screwy:
hee fabian,ik had eigenlijk die superdikke achterlichtkapjes erbij moeten kopen:lmao:
nog bedankt he:thumbup:
knedel16vweber
07-02-2010, 19:23
kijk dat zijn de updates.
kop al weg gebracht?? :D
nee want ik moet de zuigers en het inlaatspruitstuk ook brengen en die is zoek.
ik hoop dat ik van de week de sleutel krijg van de dubbele garagebox,kan ik wat bende wegbrengen.
is nou echt een kutbende,ik ben constant wat kwijt.
Ben je niet bang dat wanneer je het blok turbo't je tegen hetzelfde probleem aanloopt wat betreft koppakking? Drukvulling is drukvulling zou je zeggen.
Ben je niet bang dat wanneer je het blok turbo't je tegen hetzelfde probleem aanloopt wat betreft koppakking? Drukvulling is drukvulling zou je zeggen.
dacht ik ook,toch zit er wel degelijk verschil in.
sowieso gebeurt dit niet meer,ik krijg multipoint nu.
met de monopoint moesten cil.1en 4 te lang op hun drinken wachten zegmaar:D
Gebruik je ook geen stalen koppakking dan?
Die kan ook weer even meer hebben.
Mischien heb ik eroverheen gekeken hoor. maar wat is je doelstelling qua vemogen en koppel?
ik gebruik wel staal,maar als de motor bijna constant pingelt heeft dat weinig meerwaarde.
doelstelling qua vermogen heb ik niet,zou zometeen tussen 175 en 200pk moeten liggen.
gaat me meer om het bouwen van een apart,betrouwbaar blokje eigenlijk;):D
en staat hij er nog steeds zo bij net zoals toen ik bij je was ;)
ondertussen zitten je bumpers eronder! heeft even geduurd maarja!
succes met je turbocrosser!
en staat hij er nog steeds zo bij net zoals toen ik bij je was ;)
ondertussen zitten je bumpers eronder! heeft even geduurd maarja!
succes met je turbocrosser!
thanx melvin,
en de golf is inmiddels al een heel stukkie kaler;)
dacht dat je die witte met 'mijn' bumpers te koop had staan?
thanx melvin,
en de golf is inmiddels al een heel stukkie kaler;)
dacht dat je die witte met 'mijn' bumpers te koop had staan?
Ik had hem wel te koop staan. maar ben weer van gedachte veranderd!
toch maar zelf verder opknappen! :D
goedzo,zou zonde zijn om um te verschijten,is echt een heel strak hard karretje:thumbup:
Daar heb je gelijk in.
ben bezig om dat kleine plekje weg te werken bij sleepoog. maar meer is het ook niet.
hier picture met je bumper ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/9/9/4/300120101346.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0288.jpg
:rock:
nice, waar heb je die weer vandaan getoverd?
knedel16vweber
13-02-2010, 07:39
nice!
ma heb je de rest ook erbij?
nice, waar heb je die weer vandaan getoverd?
hier van het forum :thumbup:
nice!
ma heb je de rest ook erbij?
nee,heb alleen een grille en 2 corrado-koplampen.
even een dagje vrij vragen om dit netjes tot 1 geheel te fabrieken,lukt het niet heb ik pech gehad:D
de rallye grille en cor-koplampen gaan weer in de bingo;),heb vandaag een hele studie gemaakt,gepast,gemeten etc...het word niet echt wat,ik moet aan elke kant 1,5 cm van de originele rallye grille afzagen(vind ik zonde:redface: )de koplampen zijn moeilijk te bevestigen en om het netjes af te werken moet er een grille spoiler op,een gruwel IMO:D
ik zet het GTI-front met de gele lampen er toch maar in:thumbup:
had net even tijd over dus het blok verder gestript en naar VDBWorks gebracht,lagerwerk van hoofd en drijfstang-tappen waren in superstaat.dat zit dus wel snor:thumbup:
wat picca's voor de liefhebbers;
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0294.jpg
krukas en zuigertjes....
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0295.jpg
onderblokje aan de bok,ben ook al begonnen met afkrabben/borstelen......
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0296.jpg
en de rest van het slagveld.....
Der Ghopmeister
18-02-2010, 07:48
goed bezig :thumbup: we motten ff een dagje gaan plannen dat ik je kan helpen ;) neem ik de dasty wel mee maken we t blokje ff goed schoon :D
haha,bedankt voor het aanbod,maar ik gooi um hier lekker in de industriele wasmachine:D
dagje plannen doen we sowieso een keer:thumbup::thumbup:
Der Ghopmeister
18-02-2010, 23:29
das idd een stuk makkelijker :rolleyes: zal je eerdaags wel ff bellen :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0297.jpg
dingdong:D:D
staat al in de primer:thumbup:
komt wel goed arjan,moet nog even spullen die niet bij deze auto horen/nodig zijn uitzoeken en wegbrengen naar de box,dan kunnen we eventueel ook de kas helemaal kaal trekken;)
we bellen van de week wel effe:thumbup:
Der Ghopmeister
19-02-2010, 06:27
komt wel goed :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0300.jpg
nieuw jasje aan:D
volgende week de krukas er weer in.
hoogglans grijs?
mooi hoor, weer eens wat anders dan mat zwart en metallic zilver achtig.
het is zijdeglans-muisgrijs;)
toen ik de foto nam zat het er een minuut of tien op:D
en idd,meestal zie je rood,zilver of (mat)zwart,ik wou wat anders:)
vind ik ook roy,nou de rest nog netjes maken.
zo'n blok schuren is echt naatje:mad:
besteld;licht G60 vliegwiel en sintermetaalkoppeling voor G60,heb alles voor G60 genomen omdat dat de zwaarste uitvoering is,en de diameter is 28mm groter dan mijn originele.gebruik gewoon een 020bak dus dat komt wel goed.
vind ik ook roy,nou de rest nog netjes maken.
zo'n blok schuren is echt naatje:mad:
Stralen is een uitkomst!
Stralen is een uitkomst!
weet ik,maar heb een hekel aan zelf stralen en had even tijd over dus dan maar zo... ;)
knedel16vweber
23-02-2010, 06:23
ziet er netjes uit man!
2sneaky bora
23-02-2010, 08:49
mooi kleurtje en lekker op gang met t blokje. Hoe gaat t met de kas? Gr andy
richard-polo
23-02-2010, 09:23
past die 020 bak achter je onderblok? of mis ik iets?
Hier wordt druk gewerkt, ziet er goed uit :thumbup:
@frank en nigel,thanx manne,we scharrelen gewoon door he:D
@andy,kas staat een beetje in een verddomhoekje nou,ben ook druk bezig met m'n nieuwe hobbyruimte,zodat ik straks opslag/klussen gescheiden heb van 'n project.
@richard,de golfIII aea en aee blokken zijn smallbocks met bigblock bakaansluiting;)
wat voor aandrijfassen steek jij in die 020 bak?
zijn dat mk2 assen met de 100mm kineten van de golf 3 of gewoon de 90mm kineten van de mk2?
of klopt het dat een km2 gti assen heeft met 100mm homokineten?
gr Joost
wat voor aandrijfassen steek jij in die 020 bak?
zijn dat mk2 assen met de 100mm kineten van de golf 3 of gewoon de 90mm kineten van de mk2?
of klopt het dat een km2 gti assen heeft met 100mm homokineten?
gr Joost
dat weet ik nog niet,maar heb verschillende soorten assen dus zal ik nog even uitvogelen...
denk dat ik de 100mm koppen overzet op de mk2 assen.
GTI heeft volgens mij ook 100mm,maar ben er ook niet zeker van.
heb een supervette aankoop gedaan voor de racer,ga "het" waarschijnlijk vrijdag ophalen.......
ach,ik ben toch niet goed in geheimen bewaren:shake:
zo worden ze alleen dan met naafdopsticker.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/8/2/IMG_0202.jpg
trouwens,maten zijn;
6,5&7x15et15....
komt heel netjes te staan IMO.
Leuke wielen! :thumbup: Ook rood of nog een ander kleurtje er over?
denk dat ik het zo ook ga doen.
nog ff een vraagje:
jij bouwt immers nu ook weer een mk3 blok in een mk2,
ik denk dat ik het achterste subframe (tussen draagarmen) helemaal niet hoef te wisselen met de golf3. want volgens mij kan ik die achterste motorsteun (passagierszijde) gewoon wisselen, klopt dit?
vette wielen trouwens.
2sneaky bora
25-02-2010, 16:58
lekker bezig gerben. Dikke velgen.
Der Ghopmeister
25-02-2010, 21:01
idd goed bezig :thumbup:
mooie wielen :thumbup: er komt mooi schot in de zaak zo te zien enig idee waneer die klaar moet zijn of zie je wel waar het schip strand ;)
denk dat ik het zo ook ga doen.
nog ff een vraagje:
jij bouwt immers nu ook weer een mk3 blok in een mk2,
ik denk dat ik het achterste subframe (tussen draagarmen) helemaal niet hoef te wisselen met de golf3. want volgens mij kan ik die achterste motorsteun (passagierszijde) gewoon wisselen, klopt dit?
vette wielen trouwens.
jep,zover ik weet is die 1op1 te wisselen.
thanx everyone,vind de rims zelf ook helemaal te lijp :screwy:
worden zoals de voorbeeldfoto,alleen dan met carbonlook OZ-Racing naafdopstickert.
morgenmiddag haal ik ze op bij tjeerd,foto's volgen.
en idd,ben iets minder druk nou(nog maar 50 uur per week op m'n werk;) )dus het gaat iets sneller....
wörthersee 2011 moet ie helemaal tiptop in orde staan.gaat me denk ik zat lukken,maar neem er ook goed de tijd voor zodat ik niet met afgeraffelde zooi zit zoals met de mk3.stranden doet het project niet,of ik moet de pijp aan maarten geven;)
vind het trouwens wel jammer dat tegenswoordigs zoveel projecten met serieuze potentie ineens afgekapt worden/om privereden verkocht worden.
maargoed dat mag ieder zelf weten,ik klooi lekker door:D
Veel plezier met de wielen!
thanx tjeerd:thumbup:leuk even bij je rondgesnuffeld te hebben;)
heb net de OZ Turbo's opgehaald,4velgen,4originele naafkappen,4 nette randen en 4 carbon naafdopdingetjesdingen:D
foto's komen morgen.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0304.jpg
:rock:
Der Ghopmeister
27-02-2010, 17:07
:thumbup: mooi setje
knedel16vweber
27-02-2010, 17:24
niet echt mijn type wiel maar ze zien er nog erg goed uit ofnie??
idd,leuk setje...vind ze stiekem gaver als BBSen:D
op de vorige pagina staat een voorbeeld hoe ze worden frank;)
knedel16vweber
27-02-2010, 17:35
had het gezien ja! maakt ze wel een stuk meer racey inderdaad.
ben bebieuwd hoe het gaat staan :thumbup:
dik setje velgen, niet mijn eerste keus maar toch heeft het zeker wel iets
dik setje velgen, niet mijn eerste keus maar toch heeft het zeker wel iets
thanx,ga ze van de week even proberen te passen....
mochten ze me niet breed genoeg vallen kan ik dan achter bredere randen aan.
Polo MvD
06-03-2010, 18:53
ach,ik ben toch niet goed in geheimen bewaren:shake:
zo worden ze alleen dan met naafdopsticker.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/8/2/IMG_0202.jpg
Zo die foto had ik nog nooit gezien, lijken wel veel op de mijne, alleen bredere randen. Wil ik ooit ook nog :cool:
Je bent niet de enige, ik niet eens stiekem :tongue:
Vet project heb je, zou alleen de Turbo's zelfde kleur als je onderblok doen :D
Nee geintje, rood is vet...
ben wel benieuwd hoe mijn set eruit ziet als ze klaar zijn,al duurt dat nog wel even;)
heb vooreerst nog zoveel andere dingen te doen....
tegenslag:mad:
de zuigers zijn door de knullige verbranding 'onrond' geworden en ga ik dus niet meer monteren.het is niet veel maar de kans op een vreter is me te groot.mailtje is onderweg richting Wiseco voor 4 nieuwe.
2sneaky bora
14-03-2010, 14:41
ehhhh das een tegenvaller
dat kost weer extra centen en tijd
nou succes
gr andy
tijd valt opzich wel mee,maar de zuigers zijn wel aardig prijzig...
maargoed er is niks aan te doen,beter iets meer geld erin en goed voor elkaar,dan volgend jaar halverwege Der See staan met het blok aan gruis;)
schiet allemaal nog niet op hier,auto staat ingeparkeerd in de hal dus daar kan ik niks aan doen.nog steeds geen antwoord over de nieuwe zuigers dus het blok kan nog niet opgebouwd worden.....
nog 13 maanden tot de deadline:shake:
gaat me in dit tempo absoluut never lukken...
Maar dan in ene gaat het snel :D Al helemaal met jou tempo af en toe :D
Maar dan in ene gaat het snel :D Al helemaal met jou tempo af en toe :D
hoop het maar,de audi is ook nog niet klaar....
word er een beetje moedeloos van,maar opgeven is niet mijn ding :rolleyes:
zit er ook hard over te denken om er een kant en klare sparco kooi in te zetten.is iets goedkoper zelfs,moet um alleen wel zelf monteren.daar staat wel weer tegenover dat ik het casco niet hoef te transporteren en een tijd kwijt ben.
hoop het maar,de audi is ook nog niet klaar....
word er een beetje moedeloos van,maar opgeven is niet mijn ding :rolleyes:
Waarom doe je dan ook zoveel tegelijk! :D
daar heb ik niet bewust voor gekozen:mad:
maar komt allemaal best goed,kreeg net een belletje van de lasser dat het meeste werk erop zit dus;)
knedel16vweber
22-03-2010, 19:25
kijk das weer een meevaller dus...
custom-made zuigers zijn onderweg,na wat brainstormen ook maar bedacht dat er zuigerbodemkoeling op moet komen.nog even kijken hoe en wat maar het lijkt te kunnen.
de inlaat moet ook opnieuw geconstrueerd worden,aangezien het plastiek aee geval niet zo'n beste flow heeft en niet bestand lijkt te zijn tegen druk.
de body staat er nog net zo bij:redface:
breadfan83
28-03-2010, 19:52
zuigerbodemkoeling
Wa's da?
Oliesproeiers spuiten olie tegen de onderzijde van de zuiger om zo dus de boel te koelen.
Oliesproeiers spuiten olie tegen de onderzijde van de zuiger om zo dus de boel te koelen.
:thumbup:
Black Devil
28-03-2010, 21:06
Wielen zijn vet!
Wielen zijn vet!
thanx erdem :D
breadfan83
28-03-2010, 21:49
Geinig.
Heeft het echt zo veel nut dan? Racezuigers moeten volgens mij juist warm worden en uitzetten om helemaal te sluiten, toch? Is mij tenminste verteld.
ja,het scheelt aardig in temperatuur.vooral bij zware belasting met een arm mengsel helpt het "doorslaan" van de zuigerbodem te voorkomen.
(en een zuiger die zover uitzet dat ie afsluit loopt muurvast;) )
breadfan83
28-03-2010, 21:58
Nja, afsluit.
Heb op de HTS destijds geleerd dat er zuigers zijn die niet echt goed afsluiten als ze koud zijn, of dat dat door de zzuigerveren kwam. Zodra ze goed op temperatuur waren, was het in orde, tot die tijd verbrandde je gewoon redelijk olie.
Ga me d'r eens over inlezen, klinkt in ieder geval wel interessant! Is dit iets vooral voor geblazen motoren?
ja,in principe word het alleen toegepast bij geblazen motoren,omdat onder druk de temperatuurverschillen veel groter zijn.
en een zuiger zet idd wel uit,maar de zuigerveren zorgen voor de afdichting.
i.c.m. versleten cilinders en zuigerveren krijg je het verhaal wat jij zegt.
richard-polo
29-03-2010, 07:18
Wa's da?
http://www.esvj.be/websites/mk2_golf_jetta/images/benzin58.gif
in de drijfstang :)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZFWGPRJW.jpg
sproeiers van een 1.8i 20v
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LNQPP8YM.jpg
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_oliesproeier.jpg
de sproeiers in mijn 16v onderblok
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_oliepomp_aansluiting_1.JPG
pomp aansluiting
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_oliesproeiers.JPG
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_oliesproeier_aansluiting_1.JPG
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_oliesproeiers_cutsom_made.jpg
scheeld uiteraard wat aan hitte, maar voor een projekt als dit niet noodzakelijk..
maar ja als je toch bezig bent zou ik ze er ook inzetten,. Net als H_profiel drijfstangen ;) anders duurt de pret niet lang met de standaart tandenstokers!!
martiepartie
29-03-2010, 09:04
zitten er nu plastic drijfstangen in?? :D
Zuigerbodemkoeling bij een turbomotor lijkt mij een goeie investering, vooral als je een niet geblazen motor gaat ombouwen naar een geblazen motor met een programmeerbare ECU.
Loop je toch iets minder risico om met gesmolten zuiger(s) te eindigen :D
richard-polo
29-03-2010, 10:18
.......
richard-polo
29-03-2010, 10:21
............
de drijfstangen ben ik absoluut niet bang voor,heb toen ik besloot om te stoppen met de mk3 het hele spul als soort van proefopstelling gebruikt.heb er toen onder een laaddruk van 1.3 bar hele stukken volgas mee gereden(zo'n 500km) en de enige schade die ik had waren dus de zuigers,doordat bij het monopoint systeem te weinig mengsel de buitenste cilinders bereikte.de zuigerbodem koeling daarentegen is echt een pre,omdat je anders alleen met brandstof de temperatuur in de hand kan houden.daar zit een grens aan,daarboven gaat het alleen maar ten koste van je rendement.
@richard;bedankt voor die pics trouwens,daar heb ik wat aan:thumbup:
richard-polo
29-03-2010, 12:52
.......
Ik vind het nog erg knap dat alleen de zuigers het niet hielden. Zeker met 500km volgas! :thumbup:
martiepartie
29-03-2010, 16:01
Je bent ff heen & weer Brussel geraced?
breadfan83
29-03-2010, 21:07
Richard, wederom, bedankt voor de plaatjes, scheelt me weer zoekwerk. Redelijk simpel iets, wat toch een behoorlijk prijzige schade kan voorkomen. :thumbup:
Je bent ff heen & weer Brussel geraced?
nee,waren allemaal stukjes met koude motor volgas langs de dijk etc. stiekem was ik er zo flauw van dat ik m'n best deed om um om zeep te helpen :rolleyes:
@richard,was met kompressor maar lijkt mij een vergelijkbare belasting?
die jongen die me met raad en daad bijstaat heeft erg veel ervaring in het turboén van benzine blokken,ook hij verwacht geen problemen.
we verwachten ook niet zoveel,tussen de 150-200 pk.
sciroccoGTII
29-03-2010, 23:02
Dat ben ik eerlijk gezegd niet helemaal met je eens..Met een compressor bouw je de druk veel geleidelijker op dan met een turbo..En dat is in mijn ogen een kritiek moment als de turbo goed begint op te spoelen. Zou zelf eerlijk gezegd ook gelijk gaan voor een goed setje stangen kan je een paar dure zuigers schelen ;) (en dan alsnog drijfstangen erbij) En die pk`s beginnen ook te wennen als de basis goed opgebouwd is kun je later altijd nog verder gaan als je wil. Nu kun je het spulletje gelijk met elkaar laten balanceren en uitwegen ;)
nee,waren allemaal stukjes met koude motor volgas langs de dijk etc. stiekem was ik er zo flauw van dat ik m'n best deed om um om zeep te helpen :rolleyes:
@richard,was met kompressor maar lijkt mij een vergelijkbare belasting?
Dat ben ik eerlijk gezegd niet helemaal met je eens..Met een compressor bouw je de druk veel geleidelijker op dan met een turbo..En dat is in mijn ogen een kritiek moment als de turbo goed begint op te spoelen. Zou zelf eerlijk gezegd ook gelijk gaan voor een goed setje stangen kan je een paar dure zuigers schelen ;) (en dan alsnog drijfstangen erbij) En die pk`s beginnen ook te wennen als de basis goed opgebouwd is kun je later altijd nog verder gaan als je wil. Nu kun je het spulletje gelijk met elkaar laten balanceren en uitwegen ;)
dat zou kloppen,als de afstelling goed zou zijn.
ik heb toen expres een hele grote poelie op de krukas gezet om te kijken wat er gebeurde,dit had als effect dat er een giga 'turbo'gat ontstond.eerst kwam er geen druk,daarna klapte die er ineens vol in.er kwamen dan zulke rukken vrij dat de nieuwe! koppeling ging slippen.ik denk zelf dus dat er absoluut niks gebeurd,maar de praktijk zal het gaan uitwijzen....
richard-polo
30-03-2010, 08:47
Je bent van nature zo eigenwijs?
ik ben blij dat je zo bezorgd bent:D maar ik ga niet tot het naatje om er zoveel ogelijk uit te halen.ik wil gewoon een goedlopend betrouwbaar blokje bouwen.
al geeft ie maar 150 betrouwbare pk's ben ik tevreden,icm het lage gewicht valt er IMO hartstikke leuk mee te spelen.
sciroccoGTII
30-03-2010, 21:53
Juist en nu sla je de spijker precies op zn kop...Je wilt een betrouwbare motor.. Alleen daarom al zou ik die stalen stangen plaatsen ook al heb je `maar` 150 pk.. Ik zou als ik jouw was gewoon nog even doorsparen dan rijd ie maar iets later toch? Maar je hebt er waarschijnlijk wel langer onbezorg plezier van ;) Maar verder goed bezig hoor blijf m volgen :thumbup:
ik begrijp jullie wel,maar ik ga af op iemand die jarenlang dit werk voor een boterham doet en me gratis van advies en hulp voorziet.als die tegen mij zegt dat het zo kan,wie ben ik dan om te zeggen dat ie niet goed wijs is?
hij heeft trouwens laatst ook nog een suzuki gsx-r 1000 getúrbo't,daar bleven ook de originele stangen in.(260pk)die fiets hebben we samen gerold en alles bleef netjes binnen:D
richard-polo
31-03-2010, 08:23
waat staat dat ik bezorgd ben om JOUW projekt? hahaha boeit mij dat nou ;)
je bent heel de tijd appels met peren aan het vergelijken..{kompressor met turbo, vw met suzuki} !!
vergelijk de stangen van een smalblock eens met die van een big block :rolleyes: dan zul je het verschil zien..
Jij moet zelf weten wat je doet met die motor, maar als je dat op een forum zet kan je verwachten dat men advies geeft of andere ideen hebt! :)
Ik weet niet wie je hulp is maar als die al zegt dat dit goed gaat heb ik er een hard hoofd in :tongue:
150pk is leuk, en ook met laag gewicht maar wend heeeel snel.. en ik kan het weten :D
ik zal der verder geen woorden meer aan vuil maken en wensje VEEL succes :thumbup:
Gr
staat nergens dat je bezorgd bent/was...was sarcastisch bedoeld,we weten toch allemaal dat het jou toch niet kan boeien?;)
maargoed,door jouw reactie ben ik wat extra research gaan doen en kan dus meedelen dat de h-profielstangen er waarschijnlijk wel gaan komen.
je mag trouwens gewoon blijven reageren hoor,ik zal de laatste zijn die iemand uit m'n topics weert.
:D:D
richard-polo
03-04-2010, 08:12
was sarcastisch bedoeld,we weten toch allemaal dat het jou toch niet kan boeien?;)
de h-profielstangen er waarschijnlijk wel gaan komen.
je mag trouwens gewoon blijven reageren hoor
:D:D
Ook mijn opmerking was sarcastisch bedoelt ;)
tuurliijk boeit mij zo,n project wel, als diegene maar wel stalen stangen gebruikt :D
Jouw hulpje heeft ook wel gelijk dat het KAN, maar mij lijkt het beter dat je die stangen erin monteerd zodat je altijd betrouwbare stangen hebt{de orginele zijn niet betrouwbaar}
via forum,s lees ik dat het goed gaat tot 1bar.. alles daarboven word zeer gevaarlijk doormiddel van turbo aandrijving..
Haha, wat een gezellige discussie.. Eerst met modder gooien, en dan elkaar schoonvegen:D
Verder ziet het er erg goed uit man! Ik kijk dan wel niet zo vaak, maar big brother is watching you...;) Suucs!
Haha, wat een gezellige discussie.. Eerst met modder gooien, en dan elkaar schoonvegen:D
Verder ziet het er erg goed uit man! Ik kijk dan wel niet zo vaak, maar big brother is watching you...;) Suucs!
:D :D
thanx :thumbup:
@richard, :D :thumbup:
ben vandaag weer even met het blok bezig geweest.....
heb een prijs opgevraagd voor custom-made drijfstangen,was wat aaan het klooien geweest met tdi-stangen,maar dat vertrouw ik niet erg.
ook heb ik waarschijnlijk glasvezel voorspatborden gescoord,zodat de voorkant iets lichter word voor een betere gewichtsverdeling.
mail ontvangen over de drijfstangen en gelijk opdracht gegeven.
wat een lachertje zeg,voor die prijs kun je niet zelf modderen.
levertijd is een week of 6,maar dat deert niet.
ook een mailtje van Ebay,u heeft het object gewonnen,oftewel de glasvezel spatborden zijn inmiddels onderweg:thumbup:
het treintje begint heel langzaam weer op gang te komen:D
richard-polo
28-04-2010, 06:42
.......
martiepartie
28-04-2010, 07:05
ben vandaag weer even met het blok bezig geweest.....
heb een prijs opgevraagd voor custom-made drijfstangen,was wat aaan het klooien geweest met tdi-stangen,maar dat vertrouw ik niet erg.
ook heb ik waarschijnlijk glasvezel voorspatborden gescoord,zodat de voorkant iets lichter word voor een betere gewichtsverdeling.
weeg ze wel eerst ff, er zijn ook zat glasvezel spatbordjes die stiekem zwaarder zijn dan 0.8mm staal :D
De TDI stangen vertrouwde je niet? (hoezo?)
knarfmk1
28-04-2010, 07:26
idd spatborden scheelden bij mij ook al niet zoveel, motorkap echter wel!
Groter voordeel: ze roesten niet :D
ik vertrouwde de tdi stangen opzich wel,maar de passing in de zuiger is niet optimaal.
en om 4 acv drijfstangen te kopen en aan te passen ben ik waarschijnlijk ongeveer hetzelfde kwijt wat 4 custommade stangen me gaan kosten.
de spatborden wegen als het goed is 1,2kg per stuk,geen idee wat een origineel scherm weegt eigenlijk.....het is ook meer voor de heb eigenlijk;)
motorkap uit glasvezel begin ik niet aan,ik vind die raceafsluitdingen geen porum....
de loods is bijna opgeruimd,ben op het moment aan het wachten op drijfstangen en aan het bedenken hoe ik de golf zo licht mogelijk krijg...
voor de hand liggende dingen,maar heb ook al wat leuke details bedacht.
Heel veel gaten in dingen boren? :D
Heel veel gaten in dingen boren? :D
dat ook,zat zelf ook te denken om de bumperbalken af te laten slanken en al het blik wat achter de bbs-kit zit weg te halen/laten,zoals de keienvanger en de achterplaat.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0384.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0385.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0386.jpg
net weer een paar uurtjes bezig geweest,interieur eruit,motorkap eraf,ruiten eruit en front eraf.maandag ga ik verder,krijg dinsdag de lichtgewicht spatborden uit oostenrijk weg,die wil ik dan even passen:d
moet alleen wel een nieuw stuk plaatwerk hebben wat onder de voorruit zit,dat is toch iets verder weggerot als verwacht.
op motorisch gebied is ook van alles aan de gang,de bewerkte kop kan als het goed is een dezer dagen opgehaald worden bij vdbworks,de custommade drijfstangen zullen zo'n beetje half volgende maand arriveren uit noorwegen en de zuigers etc liggen klaar.
ik zoek nog een nette bijrijdersdeur met goede raamrubbers,kleur onbelangrijk.
iemand?liefst een beetje in de buurt...
Goed bezig Gerben, een boel werk gedaan in die paar uurtjes :)
Goed bezig Gerben, een boel werk gedaan in die paar uurtjes :)
thanx mike,hoop dat het werk aan jouw auto maandag net zo vlot gaat.
heb alles al klaargezet dus dat komt wel goed;)
net even bij ruurd(fire&icevr6) geweest,rembekrachtiger en hoofdremcilinder van een 16v opgehaald.ook was ruurd niks te beroerd om tegen een geringe vergoeding de zaag in een sloper te zetten zodat ik nu ook voorzien ben van een keihard donorgedeelte voor de rotte parafan en schutbord:D
nogmaals bedankt ruurd,helemaal top:thumbup:
corrado-usa
23-05-2010, 16:52
Graag gedaan Gerben !
Succes ermee!
vanavond weer even bezig geweest:rock:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0387.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0388.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0390.jpg
alleen de achteras er nog onder weg dan ga ik beginnen met roestvrij maken/aanpassen van de body...
A-wielkastranden,parafan en hoek bij sleepoog zijn rot,voor de rest is ie kogelhard.
nog wel wat kleine plekjes hier en daar,maar daar is ie niet doorgerot.
zou vandaag m'n schermen eindelijk krijgen uit austria,maar dat heeft (weer) niet zo mogen zijn:mad: afwachten maar weer....
na 27dagen toch eindelijk een pakketje uit oostenrijk,joehoe!
gelijk even gepast en de zijverbreders ertegen aan geplakt;
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0391.jpg
de schermpjes zijn echt superlicht,geloof niet een sdat ze de beloofde 1.2kg halen,eerder samen;)
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0392.jpg
tot zover,vrijdagavond verder!
Goed bezig, dat is echt mooi spul :)
thanx mike;)
zien jullie het al voor je?ik wel:)
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0393.jpg
of de gfk spatborden er ook daadwerkelijk opgaan is nog niet helemaal zeker,heb de spuiter erbij gehad en die was niet erg enthousiast....zeker niet icm de bbs kit.
het zal dan sowieso verstevigd moeten worden en dan ben je het gewichtsverschil alweer kwijt+dat er giga veel strakmaakwerk aanzit.nog even rustig over nadenken dus.
ben even aan het uitzoeken geweest wat ik nodig heb voor het onderstel,lijstje bestaat uit;
6 rvs remslangen goodridge
PU baksteun
versterkte motorsteun achter
PU inserts voor de achterste motorsteun
versterkte motorsteun voor
PU bussen voor draagarmen,stabi,achteras en voorste subframe
versterkte veerpootlagers voor
PU domlagers achter
schakelstangenrevisieset compleet en schakelwegverkorting
iemand nog wat toe te voegen?
eventuele punten die ik ook mee moet/kan nemen?
Echt gaaf, ik ben eens benieuwd hoe de bodykit er straks gaat uitzien :thumbup:
Edition-Blue
26-05-2010, 21:05
Gaat de goede kant uit Gerben !
Mooi project !
Mister Cool
26-05-2010, 21:16
Lekker bezig gerben, leuk project!
knedel16vweber
26-05-2010, 21:18
ben je jarig geweest gerben?
thanx nigel,molle en marco:D:D
@joost,stabi spul had ik er al bij staan;)
@frank,hoe bedoel je?
werkt trouwens wel motiverend als je even ziet hoe het allemaal ongeveer komt te zitten:)
breadfan83
26-05-2010, 21:45
Gerben, ik kan je misschien helpen met die schakelstangen en remslangen. Mijne komen uit de VS, kan de jouwe mee laten komen, en zo de kosten voor verzenden splitten.
Schakelstangenset bestaat uit stangen met spherische bussen, zodat je al die prul plastic losse kogeltjes kwijt bent... krijg je een veel strakker schakelen van, met een mooi klik-klik gevoel. :D
Misschien dat die kerel me de PU bussen ook mee kan sturen, denk 't wel.
chris,je hebt pm.
iemand trouwens praktijkervaring met een fk highsport schroefset?
lijkt mij een goede set voor niet teveel geld?
knedel16vweber
26-05-2010, 21:53
@frank,hoe bedoel je?
ik zie foto's in je topic :D :thumbup:
ik zie foto's in je topic :D :thumbup:
o zo....
haha nee ik heb voorgenomen om er minimaal 1 volle avond per week mee bezig te gaan omdat het anders nooit wat word.en als je je er dan serieus voor zet gaat het hard he :D
foto's zijn genomen met m'n xperia trouwens...
jetta mk1 '82
27-05-2010, 08:18
eindelijk post gehad gerben, ziet er goed uit zo op de foto's!!
martiepartie
27-05-2010, 08:48
Kan je die spatborden niet van heel dun glasvezel maken? Een origineel spatbord als positieve mal gebruiken, daarmee een negatieve mal maken van polyesther, daarna een poly-spatbordje maken?
Meestal zijn die GFK dingen niet lichter dan een stalen spatbordje, omdat ze dan niet stijf genoeg meer zijn. GFK is helemaal niet zo stijf, een dunne polyesther mat wel.
@Gerben:
er zit een kerel in Britswert, die heeft een magazijn vol Golf delen. Hij is ook niet duur. Weet sowieso dat hij wel deure'n/motorkappen en andere delen heeft liggen. Britswert is een uurtje rijden voor jou geloof ik..
jellehier
27-05-2010, 11:44
chris,je hebt pm.
iemand trouwens praktijkervaring met een fk highsport schroefset?
lijkt mij een goede set voor niet teveel geld?
had ik onder mn g-60
had eerst zon vmaxx set.. fk set is hondertduizend keer lekkerder rijden, niet te stug.
@martijn,thanx;)
@andere martijn,ik ga de originele weer monteren.heb 2 roestvrije,strakke spatborden die in 1x passen,vind het toch een beetje vergezocht om van die flapperende schermen te monteren op een auto die niet alleen gemaakt is om te racen.
deur heb ik waarschijnlijk al gevonden trouwens;)
@jelle,thanx,daar heb ik wat aan,heb nou al een paar reacties met goede ervaringen dus de fk gaat um worden....
Ook nog steeds lekker bezig! :D
Lekker bezig Gerben!:D Nog +/- 330 dagen tot de ongevere dealine? :D
Ook nog steeds lekker bezig! :D
:D
de vaart zit er goed in,vanavond de kabels uitgezocht.heb nou alleen nog de verlichting,tellerinfo,ruitenwissers,achterruitverwarming(komt op stand 2 van de kachel om apkproof de ruit te ontwasemen) en achteruitrijlicht erinzitten.de elektronica van het injectieblok komt er gewoon naast te liggen.
meinderturk91
27-05-2010, 22:06
:D
de vaart zit er goed in,vanavond de kabels uitgezocht.heb nou alleen nog de verlichting,tellerinfo,ruitenwissers,achterruitverwarming(komt op stand 2 van de kachel om apkproof de ruit te ontwasemen) en achteruitrijlicht erinzitten.de elektronica van het injectieblok komt er gewoon naast te liggen.
goed bezig pik! :thumbup:
goed bezig pik! :thumbup:
zeker meindert:D:D jij nog wat aan de gti gedaan vanavond?
net een mailtje gehad,eind volgende week heb ik m'n drijfstangen,oftewel begin die week erop zit het blok weer in elkaar:rock:
meinderturk91
27-05-2010, 22:18
zeker meindert:D:D jij nog wat aan de gti gedaan vanavond?
net een mailtje gehad,eind volgende week heb ik m'n drijfstangen,oftewel begin die week erop zit het blok weer in elkaar:rock:
nee zaterdag ochtend maar ff wat doen!
okay,kom zaterdag als ik terug kom van het jetta-koppeling -avontuur wel even bij jou in het 'hok' guuzen;)
meinderturk91
27-05-2010, 22:35
okay,kom zaterdag als ik terug kom van het jetta-koppeling -avontuur wel even bij jou in het 'hok' guuzen;)
:thumbup:
besteld;
alle ophangingrubbers in polyurethane+versterkte domlagers,nieuwe motorsteunen,nieuwe schroefset en rvs remslangen...
spul van claus von essen is binnen:rock:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0415_106814.jpg
Nice hoor die rubbers, ziet het er kwalitatief een beetje goed uit!?
de steunen en veerpotlagers zijn van meyle,gewoon OEM dus...
de rest voelt goed aan;)
Ruikt ook lekker al dat rubber :) goed bezig gozer ! claus does it again :thumbup:
drijfstangen zijn binnen:cool:
gaaf spul,bijna zonde om in het blok te schroeven;)
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0419_193409.jpg
mooi adresje he
topadresje;)
mooi prijsje,aardige vent,super :thumbup:
nog bedankt hé!
corrado-usa
14-06-2010, 19:43
ziet er allemaal goed uit. :thumbup:
Der Ghopmeister
14-06-2010, 21:09
netties :thumbup:
thanx guys,ben er zelf ook wel wijs mee haha
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0422.jpg
RVS remslangen binnen.....
ben ook begonnen met de body schoonmaken,helaas zitten daar zo giga veel lagen tectiel op dat ik me wezenloos moet schrobben,ga dus een stoomcleaner zien te regelen.heb het nou even met ontvetter ingesmeerd,kan het een beetje losweken.
2sneaky bora
15-06-2010, 19:44
er zit goede beweging in
mooi spul allemaal
en kaal koetsje
was al een tijd niet geweest maar je heb zat gedaan zie ik
spreek je weer gr andy
p.s al kom je nog een abu stokje tegen hou ik me aanbevolen
ik heb een nieuwe daily een polo 2 1.3nz 1990
die kan wel een scherper nokje gebruiken
succes met de golf
gr andy
hea andy,tijd niet gesproken idd,we prutsen rustig verder:d
heb m'n hele onderdelenvoorraad de deur uitgedaan,dus helaas ook geen nokkenstok meer liggen....
spreken elkaar wel weer eens verwacht ik:thumbup:
hiervoor ga ik een nieuwe k04 turbo kopen,de k03 is me te klein.
wil toch wel ruim boven de 200pk uitkomen en dat gaat met een k03 niet lukken....
heb voor mezelf besloten om dit project niet voor volgend jaar in alle haast af te bouwen,wil gewoon geen enkel puntje waarvan gezegd kan worden dat het niet netjes/goed is.
hiervoor ga ik een nieuwe k04 turbo kopen,de k03 is me te klein.
wil toch wel ruim boven de 200pk uitkomen en dat gaat met een k03 niet lukken....
heb voor mezelf besloten om dit project niet voor volgend jaar in alle haast af te bouwen,wil gewoon geen enkel puntje waarvan gezegd kan worden dat het niet netjes/goed is.
Jammer voor wij die het volgen want wij willen natuurlijk vlug & veel resultaat :D
Maar inderdaad het aller beste om te doen...steekt genoeg geld en tijd in dus dan maar tot in de puntjes afwerken, Succes!
Verder weer gave spulletjes binnen gekregen :thumbup:
thanx,en ja hoe gaat dat nummer ook alweer...'you can't always get what you want'....
;)
Pewi Vwteam
23-06-2010, 21:25
een ko3 s dan? aanzienlijk goedkoper, en daar red je 200+ pk ook makkelijk mee!
een ko3 s dan? aanzienlijk goedkoper, en daar red je 200+ pk ook makkelijk mee!
waar zit die origineel op dan?
jellehier
24-06-2010, 20:29
1.8t blokken :lol:
ik weet dat een oud collega van me er een op zn a3 had zitten
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.