Log in

View Full Version : Tikkende klep 1600 blok

VwGolfMK2VW
11-11-2009, 21:22
hallo,

ik heb een golf 2 1600 cabarateur (Weet zo de motorcode niet) aangeschaft, bouwjaar 1990.
alleen wanneer de auto stationair loopt hoor je duidelijk een klep tikken, de eigenaar zegt dat ze daar al ruim 2 jaar mee rijdt zonder problemen, maar het blijft irritant dus wil het er graag uit hebben,

is dit zelf te doen? ben wel handig met auto's en ben ook niet bang voor vieze vingers:P
tevens wanneer je boven de 1500 toeren komt is het tikken weg.

wie kan mij hier een duidelijk antwoord op geven? en ook eventuele kosten vermelden.

mvg

golf mkII 16v
11-11-2009, 21:56
Klepstoters
Is makkelijk zelf te doen
Distributie eraf,nokkenas eruit en de stoters vervangen
Lagerkappen met het juiste moment aandraaien

VwGolfMK2VW
11-11-2009, 21:59
ok, dus de kop hoeft er niet af?? het is dus alleen de nokkenas verwijderen en dan kan je er al bij?, dat klinkt niet al te moeilijk :thumbup:

ook enig idee wat het grapje kost? en waar ik de onderdelen kan krijgen?

RVH
11-11-2009, 22:35
Kop hoeft er niet af, kleppendeksel en nokkenas is voldoende.
Dat grapje is niet zo duur, ze zijn bij bolku-tuning te krijgen voor 75 euro.
Als je de distributie eraf hebt is het natuurlijk makkelijk om die ook mee te vervangen..

bolku
12-11-2009, 00:55
Is idd goed zelf te doen, alles op de merktekens zetten en dan riem eraf en nokkenas eruit.
Dan kan je ze er zo uitpakken en vervangen.
Ik heb de sets op voorraad en ik zou dan ook meteen je distributieriem, spanrol, nokkenaskeering, kleppendekselpakking, olie en oliefilter vervangen ( heb ik allemaal op voorraad mocht je het bij mij willen bestellen, www.bolku-tuning.nl).

Succes!

VwGolfMK2VW
12-11-2009, 22:02
enorm bedankt voor de uitleg :thumbup: , ik heb inmiddels de onderdelen al gehaald, maar toch bedankt ;) dus dit weekend maar eens proberen

Madison
12-11-2009, 23:45
Vast motorcode PN,heb er zelf 2 gehad.
Mijn 1.8i heeft af en toe ook een tikkende klep,dus weet nu ook weer meer :)

VwGolfMK2VW
13-11-2009, 10:26
ja precies! een PN was het :thumbup: ja zal ook even een paar foto's maken, miss wel leuk en makkelijk om er bij te zetten als een kleine handleiding? :rolleyes: