PDA

View Full Version : kenteken omkeuren , Wie is waar geweest?

Pages : [1] 2 3

Ron mk1
15-11-2009, 19:20
Zouden we hier een lijstje kunnen maken waar iedereen geweest is en hoe hun bevindingen waren.

Het gaat er dus om wie zijn motor swap op kenteken heeft laten zetten en wat hun ervan vonden .

PLAATS :

BEVINDINGEN:

--------------------------------------------------------------------------

De Pul
15-11-2009, 19:22
ik heb het meerdere keren laten doen voor m'n werk,maar aangezien de regels nou anders zijn zul je daar weinig aan hebben,denk ik....

joostvw
16-11-2009, 03:00
ik ga binnenkort, zal mn bevindingen dan gelijk posten..

oakgreen20vt
16-11-2009, 16:37
Ik heb mijn kenteken net binnen, ben vrijdag 6 november naar Heerenveen geweest voor een motor omkeuring, en wel van 1.6 automaat naar 1.8T met 209 pk.
CO test, remmentest ( met trommels achter ) motorgegevens genoteerd, nieuwe gewicht gewogen en de keurmeester is een blokje om geweest.
Dit alles heeft 50 euro gekost en 45 minuten.
Voor degene die het wil controleren het kenteken is LF 97 RN.

martiepartie
16-11-2009, 16:38
5 tientjes voor 45min. werk is niet duur. Een gemiddelde APK is nog duurder :D

Zollie
16-11-2009, 17:15
nieuwegein

van 1.6benzine naar 1.6TD :)

motorkap open en van onderen beetje kijken of t netjes zit. stukje warmrijden en roetmeting, klaar :)

bivw 16vg60
16-11-2009, 18:18
mk2 16v naar vr6

hele ochtend gewacht (geen afspraak)

kap open even kijken en klaar in den bosche gekeurd

kenteken ls-lb-74

caddywim
16-11-2009, 18:27
nieuwegein
van 1.1 37kw naar 1.8 118kw
indentificatienummer gekontroleerd / motorcode opgeschreven /voorwielen en stuur op speeling gekontroleerd
remmen getest voor en achter /lichten na gekeken en gewogen
was 50 euro kwijd voor 3 kwartier
alleen heb ik geen golf c meer de typeaanduiding gaat eraf dus als je met een gti gaat
staat het daarna niet meer op het kenteken

kb-91-yv

Drify_mk1
16-11-2009, 19:10
Groningen:

van 1500 8v jb naar 1800 16v kr
even verteld wat het kenteken was van de auto waar de motor uit kwam,
verder vroeg hij wat voor remmen er rondom opzaten, en heeft gekeken of alles degelijk vast zat.

remmentest bank, en db meeting met powersprint uitlaat met dubbele dempers.
al met al een kwartier werk 50 euro betalen en weer weg.

staat nu 1800cc en 102kw op het kenteken.

Kenteken: FD-26-RN

Rallyegolf20vt
17-11-2009, 22:30
Golf 16V gekeurd in Heerenveen van 95 KW naar 195 KW TFSI-DSG .
Er werd heel scherp gekeken of de wagen ook was omgekat.
45 minuten geduurd , en voor de rest als hier al een paar maal is omschreven.
Kenteken komt hopelijk volgende week binnen.

Gijs
17-11-2009, 23:40
Klink allemaal erg positief! Tegen de tijd dat mijn kever voorzien is van een andere motor wil ik deze ook om laten keuren. Ik ben benieuwd of iemand al ervaringen heeft met luchtgekoelde VW's om te keuren...!? :)

VeeDubber
18-11-2009, 07:29
valt het nog iemand meer op dat ze zich mooi aan hun 3 kwartier houden :D

Ron mk1
18-11-2009, 08:05
idd ja, valt wel op.

Keur zelf ook vaak genoeg auto`s maar 45 minuten ben je toch echt niet bezig. Meer 20-25 minuten.

Maar goed, als het maar gedaan is, dan maakt het vaakt och niet uit hoe lang ze bezig zijn geweest.

Zal van de week eens bellen om een datum te prikken omzelf ook heen te gaan.
Het zal voor mij wel Amsterdam gaan worden , want dat is gewoon dichterbij.
Alleen nog niemand gezien die daar geweest is in deze topic.

SpiderClass
18-11-2009, 10:15
Zijn jullie veel zwaarder geworden? Is het ook nog interessant om te spelen met het gewicht (lege tank, geen/half interieur, geen reserve wiel etc.), bij opnieuw wegen?

Domi
18-11-2009, 10:22
Golf 16V gekeurd in Heerenveen van 95 KW naar 195 KW TFSI-DSG .Er werd heel scherp gekeken of de wagen ook was omgekat.45 minuten geduurd , en voor de rest als hier al een paar maal is omschreven.
Kenteken komt hopelijk volgende week binnen.

:eek:

Ja idd, zou lullig zijn als je alles overnieuw moet doen he.

Beco
18-11-2009, 10:39

idd ja, leuk speelgoed

JurjenV
18-11-2009, 17:00
Ik heb mijn kenteken net binnen, ben vrijdag 6 november naar Heerenveen geweest voor een motor omkeuring, en wel van 1.6 automaat naar 1.8T met 209 pk.
CO test, remmentest ( met trommels achter ) motorgegevens genoteerd, nieuwe gewicht gewogen en de keurmeester is een blokje om geweest.
Dit alles heeft 50 euro gekost en 45 minuten.
Voor degene die het wil controleren het kenteken is LF 97 RN.

Met trommels :eek:

caddywim
18-11-2009, 17:25
Zijn jullie veel zwaarder geworden? Is het ook nog interessant om te spelen met het gewicht (lege tank, geen/half interieur, geen reserve wiel etc.), bij opnieuw wegen?

was 750 kg op kenteken nu massa ledig 880 massa rijklaar 980
was op de weegbrug 880 met halve tank + reservewiel en krik zonder achterbank

oakgreen20vt
18-11-2009, 20:26
Met trommels :eek:

Ja en ook nog met een subframe zonder stabilisator stang, ik heb gewoon de motor erin gegooid en voor audi s2 remklauwen erop gezet, voor de rest was alles origineel van een 1.6. :)

Domi
18-11-2009, 20:37
Ja en ook nog met een subframe zonder stabilisator stang, ik heb gewoon de motor erin gegooid en voor audi s2 remklauwen erop gezet, voor de rest was alles origineel van een 1.6. :)

En nu kun je weer helemaal van voor af beginnen met opknappen.

Roy-16VT
18-11-2009, 22:12

Mischien dat het fabeltje dat trommels minder remmen dan schijven nu eindelijk eens uit de wereld geholpen kan worden

ries
18-11-2009, 22:37
Golf 16V gekeurd in Heerenveen van 95 KW naar 195 KW TFSI-DSG

Da's lekker 195KW op kenteken :) Dan mag je daar toch weer 40% overheen?

Maar een tfsi met dsg....hoe is dat met de motor steunen gegaan bij het keuren?

Ben trouwens ook erg benieuwd naar de uitlaat aanpassing die jullie gedaan hebben. Heb je namelijk echt een fluisterpijp nodig of mag er nog wel wat geluid uitkomen voordat ze je alsnog naar Lelystad doorsturen?
Idem eigenlijk voor wielen met spacers. Wat wordt nog geaccepteerd?

Gertjan
18-11-2009, 22:58
Dat 40% gebeuren gaat niet echt meer op he, je mag nu gewoon van 33 kw naar 300 kw ;)

J-9A-N
18-11-2009, 23:42
Mischien dat het fabeltje dat trommels minder remmen dan schijven nu eindelijk eens uit de wereld geholpen kan worden

Ik hoop niet dat je zelf ooit uit moet vinden dat dit geen fabeltje is.
Wanneer een trommel heet word,bijvoorbeeld bij een noodstop dan zet hij uit en neemt de remkracht juist af.

Bij normaal gebruik is de remkracht eigenlijk gelijk aan schijven.

Tom-Mk2Vr6
20-11-2009, 18:43
Heeft iemand hier een idee hoe lang dat nog zo blijft, dat het omkeuren zo goedkoop kan? Of wordt het niet meer veranderd?
Ik ben zelf ook bezig met een andere motor in mijn Golf namelijk...

breadfan83
20-11-2009, 18:49
Ik hoop niet dat je zelf ooit uit moet vinden dat dit geen fabeltje is.
Wanneer een trommel heet word,bijvoorbeeld bij een noodstop dan zet hij uit en neemt de remkracht juist af.

Bij normaal gebruik is de remkracht eigenlijk gelijk aan schijven.

Trommels remmen wel degelijk beter (harder) dan schijven.

Probleem met trommels is alleen dat ze een toenemende remmende werking hebben. Als parkeerrem is dat prima, maar om mee te rijden is het niks. Hoe langer je afremt, des te meer gaan de blokken met de trommel mee, en zetten ook meer uit, waardoor ze zwaarder gaan remmen, en uiteindelijk helemaal blokkeren. Dat is tenminste wat mij geleerd is...

Fabeltje dus. ;)

Ron mk1
20-11-2009, 19:03
Trommels worden op een gegeven moment heet na een paar keer hard remmen..

Ze kunnen hun hitte minder goed kwijt dan schijfen.

Ik wil niet 5 x van 200+ naar 100 hard afremmen met trommels achter.

Had al last met mijn golf g60 met de standaard voorremmen die begonnen te weigeren bij dat soort snelheden.

Vandaar dat ik toen snel ben overgestapt naar brembo cupra remmen aan de voorzijde.

Waarschijnlijk zal ik dat met de tijd ook weer doen bij de vr6.

Laat staan dat je met trommels zo moet remmen aan de achterzijde.

De remstof blijft ook langer in de trommel zitten , dus hoopt het op een gegeven moment op bij sportief gebruik.

Natuurlijk zijn er overal oplossingen voor , maar toch zullen schijfen beter remmen.

J-9A-N
20-11-2009, 20:13
Probleem met trommels is alleen dat ze een toenemende remmende werking hebben. Als parkeerrem is dat prima, maar om mee te rijden is het niks. Hoe langer je afremt, des te meer gaan de blokken met de trommel mee, en zetten ook meer uit, waardoor ze zwaarder gaan remmen, en uiteindelijk helemaal blokkeren. Dat is tenminste wat mij geleerd is...

Fabeltje dus. ;)

Hier haal je toch iets door elkaar,trommels hebben juist geen toenemende werking. Doordat de trommel uitzet en de remvoeringen juist naar buiten drukken neemt de remdruk af.
Schijven hebben wel een toenemende werking .
Omdat de schijf geklemd TUSSEN de remblokken uitzet neemt de remdruk toe.

Melvin
20-11-2009, 20:20
Bij trommels is de remkracht niet lineair, bij schijven wel... bij trommels kan je dus minder precies de remkracht bepalen, want deze loopt op een gegeven moment snel op. Dat komt door de constructie, omdat 1 remschoen (ja hoe leg je dat uit) anders er tegen wordt gedrukt en veel kracht kan zetten...

Voor circuit gebruik zal je misschien iets hebben aan schijven achter, anders niet... Heb al een paar mk1's met hele toffe schijfremmen achterop rond zien gaan, dat krijg je met je standaard trommels niet...

en je kan natuurlijk trommels zo construeren dat ze evenveel remkracht opleveren als schijven...

breadfan83
20-11-2009, 20:33
Hier haal je toch iets door elkaar,trommels hebben juist geen toenemende werking. Doordat de trommel uitzet en de remvoeringen juist naar buiten drukken neemt de remdruk af.
Schijven hebben wel een toenemende werking .
Omdat de schijf geklemd TUSSEN de remblokken uitzet neemt de remdruk toe.

De schoenen gaan niet recht naar buiten, maar deels in de draairichting van de trommel mee, toch?

Dan zou een doordraaiende trommel de schoenen verder meetrekken in draairichting, en dus ook verder naar buiten.

Als je achteruit parkeert of rijdt zou dit juist andersom moeten werken...

Dat ze eerder gaan faden is een ander verhaal.

J-9A-N
20-11-2009, 20:44
De schoenen gaan niet recht naar buiten, maar deels in de draairichting van de trommel mee, toch?

Dan zou een doordraaiende trommel de schoenen verder meetrekken in draairichting, en dus ook verder naar buiten.

Als je achteruit parkeert of rijdt zou dit juist andersom moeten werken...

Dat ze eerder gaan faden is een ander verhaal.

Daar heb je idd gelijk aan . :thumbup:
Nooit zo bij stilgestaan trouwens.

Ik heb 1 x fading mee mogen maken met de golf 1.
In een noodstop van 200 naar 0 (met scirocco 16V schijven rondom)
Daarna direct een set Willwood aangeschaft :D

joostvw
23-11-2009, 23:46
of het nu voor de keuring verplicht is of niet, het blijft gewoon verstandig om je remmen te upgraden bij een flinke vermogens toename.

de schijven <<----->> trommels discussie ga ik me verder niet in mengen ;)

ik hoor graag ook dingen van mensen die er NIET doorgekomen zijn eigenlijk....

Mtdi
25-11-2009, 11:57
Nu 3 jaar geleden,scirocco 1800 benzine naar tdi met 6bak,950 kg schoon aan de haak.

jetta16v
09-12-2009, 17:47
ik had een vraag wil mijn jetta ook op kenteken zetten nou heb ik vandaag gebeld om een afspraak te maken maar toen zijden ze dat ik een type goedkeuring nodig had en dat ik een aankoop bon nodig had van de motor ?

hij staat op kenteken als een 1.3

en er ligt een 2.0 abf met itb's in

weten jullie hier raad mee heb gebeld met den bosch met had gehoord dat venlo makkelijker was

ik lees het wel alvast bedankt

Ron mk1
09-12-2009, 21:02
De verhalen lopen lekker uitelkaar 1 moet ik zeggen.

Als je naar het rdw gaat hoef je alleen het kenteken nr. van de donor auto meetenemen.

Dus niet het kenteken bewijs maar alleen het kenteken nr. zodat ze kunnen zien wat voor motorcode dat is .

En ze kijken alleen of de motor deugdelijk ingebouwd is , en of de remmen functioneren naar aanleiding van het aantal kw`s dat toegenomen is.

Dit is ook wat ik persoonlijk van de rdw keurmeesters heb gehoord die dit dus voor hun werk doen.

Turbo-Variant
10-12-2009, 08:44
Kan me voorstellen dat ze zo nu en dan ook wel vragen om de herkomst aan te tonen. Wordt dit niet gedaan, werk je diefstal natuurlijk wel een beetje in de hand.

Een kenteken opzoeken van een wagen met vergelijkbare motor is tenslotte wel erg makkelijk.

Edward
10-12-2009, 12:20
Van 16V KR naar G60

Plaats: RDW waddinxveen

bevinding: KLOOTZAKKEN

Gerrit G60
10-12-2009, 12:22
Van 16V KR naar G60

Plaats: RDW waddinxveen

bevinding: KLOOTZAKKEN

Hij is wel goedgekeurd?

Moest je bewijzen waar het G60 blok vandaan komt?
Ik ga namelijk een los G60 blok kopen en ga die in mn MK1 hangen.
Maar heb uiteraard geen kenteken ofzo waar dat blok vandaan komt.
Hoe moet ik dat oplossen?

Groet, Gerrit

Edward
10-12-2009, 12:25
Is alweer een tijd geleden maar ik heb de lidtekens nog wel staan.
De weg was niet over rozen maar over glasscherven, I was not amused.

goedgekeurd en 118kW op kenteken uiteindelijk.

Naar Pon gaan met je motorcode, die kunnen dan eoa bewijs uitdraaien dat ie ooit zo geleverd is in dat type auto enz enz. Ik had het uiteindelijk niet nodig (bij nieuwere blokken zou t wel nodig zijn ivm diefstal enzo).
Verder werd er niet naar het blok gekeken en de nummers.

enzyme25
10-12-2009, 18:30
nha das lekker dan allemaal.
en als ik nou van 66kw na 118kw zou gaan mot ik dan ook mijn trommels achter vervangen voor schijven?
terwijl je met 10kw of 300 kw van de wet toch overal nie harder mag als de max snelheid

Gerrit G60
10-12-2009, 18:52
nha das lekker dan allemaal.
en als ik nou van 66kw na 118kw zou gaan mot ik dan ook mijn trommels achter vervangen voor schijven?
terwijl je met 10kw of 300 kw van de wet toch overal nie harder mag als de max snelheid

Waarom zou je wel van 66kw naar 118kw willen en niet je remmen willen aanpakken?

Groet, Gerrit

Edward
10-12-2009, 19:33
safety first!

Marcski
11-12-2009, 11:20
achterremmen aanpakken is zowiezo niet noodzakelijk

dutchblade
11-12-2009, 22:26
Is er ook al iemand in almelo geweest???

hajee
11-12-2009, 22:36
ja vandaag nog...

enzyme25
12-12-2009, 12:37
Waarom zou je wel van 66kw naar 118kw willen en niet je remmen willen aanpakken?

Groet, Gerrit
Ik zeg nie dat ik dat niet wil. Wou aleen weten of dat dan ook noodzaak of verplicht is? Gr dennis

dutchblade
12-12-2009, 21:44
Ik zal iets nauwkeuriger zijn :)

Is er al iemand bij de RDW almelo geweest voor een motor-omkeuring.

@Hajee: Volgens mij kom jij daar iedere dag of niet?? :D

Richard
12-12-2009, 21:45
voor een motorkeuring kan je hajee tegenkomen

hajee
12-12-2009, 21:51
(@Richard:ik werk momenteel alleen in de buitendienst)
maar er zijn al verschillende wijzigingen motor geweest naar het schijnt..
en die hadden de boel allemaal netjes voor elkaar..
de remmentest is een statische meting op een rollenbank, en vaak volstaan dan de standaard remmen al..
als je van 120 naar 0 km/h vertraagd met een 100kw of een 200kw motor dat maakt niet uit als het gewicht hetzelfde is..gaat alleen om de vertraging,
maar het is wel beter voor het fijne "gevoel" zeg maar.. je accelereert wel sneller, dus kan het zijn dat je ook eerder en harder moet remmen.. :rolleyes:
de meeste personenauto's moeten op de rollenbank een "vertraging"halen van 5,2m/s-kwadraat.
vaak worden er bij de motor-ombouw ook wel grotere remmen gemonteerd..

veerzes
13-12-2009, 13:24
Nou heb ik een MK I met een ABF 16V blok.
Alles aangepast maar ik rij met Porsche teledails met adapters, kom ik daar mee door de keuring??

Gr Nico

hajee
13-12-2009, 13:45
zou normaal gesproken geen probleem moeten zijn, als het maar deugdelijk bevestigd is..

Gijs
13-12-2009, 14:12
Al mensen die ervaring hebben in het omkeuren van luchtkoelers?

Het 1835 blok dat in m'n kever zit is nieuw gebouwd (nieuwe carter van Paroestie). Zou een uitdraai van een testbank ook volstaan om de nodige kW's op kenteken te krijgen? Is gewoon een type1 blok.. :)

VolkswagenRacing
13-12-2009, 16:55
Nu heb ik ook nog een vraag over het aantonen waar de motor precies vandaan komt,

Ik heb een 1.8T met de motor code AJQ, ik heb dit blok gekocht via Theo Kloosterman. Dit zou een test motor zijn geweest die gevallen was en schade had aan de klepdeksel, carterpan en het oliefilterhuis. Verder was het blok gewoon helemaal nieuw (zag duidelijk dat dit blok nog nooit gelopen had, heb hier ook foto's van) Ik heb de schade hersteld en het blok in mijn Golf gezet.

Nu heeft dit blok dus nooit in een auto gezeten, hoe zou ik dan kunnen aantonen waar dit precies vandaan komt?

Ron mk1
13-12-2009, 17:20
Even op de sloop een auto met kenteken zoeken, dat nr. opschrijven ( mits het de juiste motorcode is) en dat aan de rdw doorgeven.

Ze vragen alleen het kenteken nr. en niet het bewijs.

;)

Gijs
13-12-2009, 19:19
Even op de sloop een auto met kenteken zoeken, dat nr. opschrijven ( mits het de juiste motorcode is) en dat aan de rdw doorgeven.

Ze vragen alleen het kenteken nr. en niet het bewijs.

;)
Dat kan met een AJQ motor dan nog lukken... maar met die oude luchtgekoelde motoren dan? Een 1835 is nooit geleverd zover ik weet, en zeker motorcode-loos ;)

caddywim
14-12-2009, 18:16
mij hebben ze nooit gevraagd waar het motorblok uit of waar het vandaan kwam
motorcode was genoeg

Ron mk1
15-12-2009, 07:57
Het is gewoon erg afhankelijk van wie je daar krijgt.
Er was zelfs een steekproef controleur bij mij , die nog nooit van deze regeling gehoord had en hij zei dat ik naar leleystad moest voor een wegrijgedrags test.

;)

Later kwam hij er ook mee , dat ik wel gelijk had dat dat niet hoefde.

joostvw
18-12-2009, 18:58
wel fijn dat die mensen zelf zo goed op de hoogte zijn van waar ze mee bezig zijn he :screwy:

hajee
18-12-2009, 19:18
alsof dat het enige is wat ze verder nog moeten weten...omkeuren van een motor..
kortzichtige opmerking.
:screwy:

fabbi
18-12-2009, 19:27
Neem aan dat je een factuur hebt van Kloosterman dat zal ook wel voldoende zijn..
Je kunt nu eenmaal niet altijd aantonen uit welke auto een blok komt..

Nu heb ik ook nog een vraag over het aantonen waar de motor precies vandaan komt,

Ik heb een 1.8T met de motor code AJQ, ik heb dit blok gekocht via Theo Kloosterman. Dit zou een test motor zijn geweest die gevallen was en schade had aan de klepdeksel, carterpan en het oliefilterhuis. Verder was het blok gewoon helemaal nieuw (zag duidelijk dat dit blok nog nooit gelopen had, heb hier ook foto's van) Ik heb de schade hersteld en het blok in mijn Golf gezet.

Nu heeft dit blok dus nooit in een auto gezeten, hoe zou ik dan kunnen aantonen waar dit precies vandaan komt?

Melvin
18-12-2009, 19:47
alsof dat het enige is wat ze verder nog moeten weten...omkeuren van een motor..
kortzichtige opmerking.
:screwy:

Ik snap wel dat je het nu verdedigt, en het zijn maar mensen die maken ook fouten en kunnen niet alles weten, maar dat ZOUDEN ze wel moeten weten, eerlijk is eerlijk...

hajee
18-12-2009, 22:53
ja, als burger hoor je ook de wet te kennen..
maar jij weet wel alle regels uit je hoofd?
maar laten we er maar over ophouden..
on-topic maar weer..

Ruud_79
19-12-2009, 12:53

Ja idd, zou lullig zijn als je alles overnieuw moet doen he.

Wat een rot-opmerking zeg, bah! Stakker!

henkiehenk
20-12-2009, 17:26
Restauratie, andere motor, 3 jaar hard bezig en eindresultaat waar je blij mee bent.
Nieuwe RDW regels en achteraf denk je zou je het niet anders gedaan hebben...

Mijn dilemma;
Mijn situatie is dat ik drie jaar geleden een motor gekocht heb, opgebouwd en ingebouwd. Ik heb de sloopauto in kwestie gezien en weet van wie de auto was. Daarnaast nog twee motoren in de schuur staan waarbij ik niet weet welke kenteken hierbij hoort. Wist toen niet dat je nu het kenteken nodig had.

Mijn vraag;
Kan je zomaar een kenteken opgeven van een (sloop)auto met de juiste motorcode van je ingebouwde motor? Hier kan toch ook een andere motor ingelegd zijn?

Klein probleempje aangezien je op de RDW site kan lezen dat:

Inschakelen van de politie bij twijfel over identiteit
Het beleid van de RDW is er op gericht om fraude met voertuigen en documenten tegen te gaan. Daarom schakelt de RDW bij twijfel over de identiteit altijd de politie in. Dit kan tot gevolg hebben dat de politie naar aanleiding van een keuring bij de RDW een verdacht voertuig in beslag neemt en er een strafrechtelijk onderzoek volgt.

Als de politie na onderzoek geen identiteit van een voertuig kan vaststellen, kan de RDW (nog) geen kenteken afgeven. Als u bij de keuring kentekendocumenten overlegt, waarvan tijdens het onderzoek blijkt dat deze niet bij het voertuig behoren, ontwaardt de RDW deze documenten door een stempel en wijst de (kenteken) aanvraag af.

Pewi Vwteam
20-12-2009, 17:59
mmmm ik ben zelf ook bezig met een 20vt in mijn mk1 maar de motor komt uit een engelse demontage auto, dus ik heb geen kenteken van de auto ook geen papieren, helemaal niks! ja alleen een bon van het auto demontage bedrijf met het bedrag wat de motor koste. en een handtekening van de sloper. naja kijke wel hoe dit afloopt, komt vast wel goed.

Edward
20-12-2009, 18:03
Restauratie, andere motor, 3 jaar hard bezig en eindresultaat waar je blij mee bent.
Nieuwe RDW regels en achteraf denk je zou je het niet anders gedaan hebben...

Mijn dilemma;
Mijn situatie is dat ik drie jaar geleden een motor gekocht heb, opgebouwd en ingebouwd. Ik heb de sloopauto in kwestie gezien en weet van wie de auto was. Daarnaast nog twee motoren in de schuur staan waarbij ik niet weet welke kenteken hierbij hoort. Wist toen niet dat je nu het kenteken nodig had.

Mijn vraag;
Kan je zomaar een kenteken opgeven van een (sloop)auto met de juiste motorcode van je ingebouwde motor? Hier kan toch ook een andere motor ingelegd zijn?

Klein probleempje aangezien je op de RDW site kan lezen dat:

Inschakelen van de politie bij twijfel over identiteit
Het beleid van de RDW is er op gericht om fraude met voertuigen en documenten tegen te gaan. Daarom schakelt de RDW bij twijfel over de identiteit altijd de politie in. Dit kan tot gevolg hebben dat de politie naar aanleiding van een keuring bij de RDW een verdacht voertuig in beslag neemt en er een strafrechtelijk onderzoek volgt.

Als de politie na onderzoek geen identiteit van een voertuig kan vaststellen, kan de RDW (nog) geen kenteken afgeven. Als u bij de keuring kentekendocumenten overlegt, waarvan tijdens het onderzoek blijkt dat deze niet bij het voertuig behoren, ontwaardt de RDW deze documenten door een stempel en wijst de (kenteken) aanvraag af.

volgens mij geldt dat aantonen van alleen bij nieuwere auto's ivm omkatten en diefstal enzo. Oudere auto's en hun motoren zijn minder critisch. Ik heb daar even met een keurmeester over gepraat. Ik had het PON document er wel bij maar dat hoefde ze niet eens in te zien.....

henkiehenk
20-12-2009, 18:10
naja kijke wel hoe dit afloopt, komt vast wel goed.

Mag jij eerst ;)

Enige wat ik heb zijn emails met afspraken wanneer ik de motor op kwam halen.

Ik had het PON document er wel bij
PON document, wat is dat?

Ander probleem willen ze de motorcode lezen, moeten eerst de itb's er af :rolleyes: anders kom je er niet bij.

Pewi Vwteam
20-12-2009, 18:23
regel wel ff wat is niet zo probleem :D

Rallyegolf20vt
21-12-2009, 17:14
mmmm ik ben zelf ook bezig met een 20vt in mijn mk1 maar de motor komt uit een engelse demontage auto, dus ik heb geen kenteken van de auto ook geen papieren, helemaal niks! ja alleen een bon van het auto demontage bedrijf met het bedrag wat de motor koste. en een handtekening van de sloper. naja kijke wel hoe dit afloopt, komt vast wel goed.

Moet goedkomen, ik had ook alleen een rekening van de motor en versnellingsbak meegenomen.
Er werd overigens wel gevraagd naar het kenteken van de auto waar de motor uit kwam.

BeetleGrandDad
21-12-2009, 17:26
Moet goedkomen, ik had ook alleen een rekening van de motor en versnellingsbak meegenomen.
Er werd overigens wel gevraagd naar het kenteken van de auto waar de motor uit kwam.

Ik neem aan als een autodemontagebedrijf een motor ´van de plank´verkoopt hij het kenteken van de auto al lang ingeleverd heeft. Dus lijkt me het tonen van een kenteken, van de auto waar de motor uit kwam, niet mogelijk.

Domi
21-12-2009, 17:40
Ik neem aan als een autodemontagebedrijf een motor ´van de plank´verkoopt hij het kenteken van de auto al lang ingeleverd heeft. Dus lijkt me het tonen van een kenteken, van de auto waar de motor uit kwam, niet mogelijk.

het kenteken van de auto waar de motor uit kwam.

;)

Edward
21-12-2009, 18:31
Mag jij eerst ;)

Enige wat ik heb zijn emails met afspraken wanneer ik de motor op kwam halen.

PON document, wat is dat?

Ander probleem willen ze de motorcode lezen, moeten eerst de itb's er af :rolleyes: anders kom je er niet bij.

een of andere verklaring van het motornummer, vermogen enzo. zodat er een bewijs was dat het type motor in bepaalde carosserien geleverd was. de RDW telefoniste zei dat ik dat echt nodig had voor mn keuring, kwam ik daar...met geen oog naar om gekeken.

BeetleGrandDad
21-12-2009, 18:55
het kenteken van de auto waar de motor uit kwam.

;)

Hoe zit dit bij een klassieker met een klassieke motor ?

Domi
21-12-2009, 19:12
Klasieke motor heeft toch ook een motornummer / code. Dus aan de hand van het kentekennummer weet men wel wat voor motor (cilinderinhoud) erin zit.

dutchblade
22-12-2009, 07:56
Niet altijd. Op mijn 77'er golf staat geen motorinhoud of vermogen. RDW gebeld,die konden het niet zien. en die verwees mij door naar Pon. Maar ze willen het wel weten.

GZGII
24-12-2009, 01:04
Naar de keuring in Venlo geweest en afkeur.

Hij keek naar de motorcode en zei "dit is geen VW motor het oude nummer is afgeslepen en er is een nieuw nummer, met de hand, ingeslagen met een centerpons. En ik vind het geluid van de uitlaat ook te hard".
Schrijft ie het nummer op en gaat dit ff checken. Na 10 minuten komt ie terug en zegt dat het echt een probleem is. Nu gaan we samen naar het nummer kijken en kom ik erachter dat hij een cijfer verkeerd heeft opgeschreven. Ik geef dit aan en zijn reactie was dat het toch niets uit maakt want het nummer is er zelf ingeslagen.

Nou daar sta je dan met je golfje 1 cabrio met G60 blok. Je kan gewoon zien dat het nummer niet is afgeslepen (de freesgroeven zitten er gewoon in) en of het nummer met de hand is ingeslagen, is ook niet echt te zien. Zo zien ze er allemaal uit. Maar nu kan ik gaan bewijzen dat het blok niet is gestolen.

Thuis aangekomen probeer je toch vanalles om te kunnen bewijzen dat het blok niet is gestolen. Via de vorige eigenaar de aankoopnota kunnen achterhalen. Foto's gemaakt van de motorcode en verstuurd. Een aantal PG blokken bekeken hoe dat de motorcode is ingeslagen, zelfs een foto van een forumlid ontvangen met een voorbeeld van de motorcode. Alles duid erop dat mijn motorcode zo hoort te zijn.
Al met al alweer een maand verder en na een paar keer aandringen om alles af te ronden krijg ik de reactie dat het motornummer op de foto's is niet origineel door de fabrikant ingeslagen.
Hierdoor is de identiteit van het blok niet vast te stellen, en kan deze niet gebruikt worden voor de motorwijziging.

Daar sta je dan.... Ik vraag me af of het mogelijk is om een soort second opinion uit te laten voeren.

Domi
24-12-2009, 08:20
Naar een ander RDW station gaan. Misschien tref je daar niet zo,n ouwe zeikerd.

Edward
24-12-2009, 09:36
ik vraag me af of dat gaat werken. Bij mij zeiden ze toen dat ik een maand de tijd had (ze hadden mn kenteken papieren ingenomen) om alles te fixen. Lukte dat niet dan hielden ze mn kenteken bewijs vast en was ik de sjors.

heb jij je papereassen nog in handen GZGII? Dan kan t misschien wel

jetta16v
24-12-2009, 13:48
ik ben afgelopen maandag ook naar rdw venlo geweest

aan de balie werdt gevraagd naar een bon van de motor ik zei dat ik die niet had meteen werdt die mevrouw verbetert door een collega dat ze daar niet naar mocht vragen

nou keuren de enigste vraag was zijn die motor steunen origeneel
mijn antwoord ja zijn bij golf 2 en golf 3 hetzelfde

en klaar op kenteken jetta 1.3 40kw naar 2.0 abf ITB 110 KW

ook was een maatje van me mee met een golf 1 cabrio met een g60 turbo

daar was de vraag waar de glader was

antwoord die gaat altijd kapot dus heb ik die vervangen door een turbo hij vroeg wat hij nou voor vermogen had antwoord gewoon hetzelfde gaat alleen over de levensduur

wel co gemeten maar toen kwam het hij kon ook het nummer van de motor niet vinden dat was een discussie punt maar na het wegen toch goed

dus golf 1 cabrio 1.8 82kw naar 1.8 g60 op kenteken 118 kw

nou ben ik best blij :thumbup: en dat voor 50 euro

Domi
24-12-2009, 14:24
Dus als je bv je auto laat omkeuren en je hebt een aankoopbon van de motor en foto,s met kenteken van de sloop auto dan kun je geen problemen krijgen.

jetta16v
24-12-2009, 17:56
yep en dat heb nog geen eens nodig want stel voor er is een andere motor in die sloop auto gekomen en die motor is gejat heb jij een gejatte motor dan ben je wel de sjaak dan wordt je kenteken in genomen

Pewi Vwteam
24-12-2009, 19:59
hebben ze bij de rdw ook wat aan een engels kenteken? ik heb het kenteken wel van de auto waar de motor uit komt maar dit was een engelse golf4 dus ook een engels kenteken!

Gijs
24-12-2009, 20:27
Chassis nummer zal toch ook wel goed zijn?! Of kan de RDW dit niet natrekken (internationaal zeg maar)...!?

GZGII
24-12-2009, 22:31
ook was een maatje van me mee met een golf 1 cabrio met een g60 turbo

daar was de vraag waar de glader was

antwoord die gaat altijd kapot dus heb ik die vervangen door een turbo hij vroeg wat hij nou voor vermogen had antwoord gewoon hetzelfde gaat alleen over de levensduur

wel co gemeten maar toen kwam het hij kon ook het nummer van de motor niet vinden dat was een discussie punt maar na het wegen toch goed

dus golf 1 cabrio 1.8 82kw naar 1.8 g60 op kenteken 118 kw

nou ben ik best blij :thumbup: en dat voor 50 euro

Hoe is dit nu mogelijk??? :eek:
Het is toch niet te geloven wat hier nu gebeurd..... maar in ieder geval gefeliciteerd...

Maar heb wel een vraagje. Wat voor een uitlaat had die vriend van jou eronder?

@ Domi: het was geen oude zeikerd, het was een jonge ;)

@ Edward: Alle papieren heb ik nog ...... gelukkig

VolkswagenRacing
25-12-2009, 15:22
Kan iedereen ook even erbij vertellen waar hij precies is geweest?
Dan weet ik ook waar ik wel of juist niet heen moet ;)

jetta16v
25-12-2009, 18:41
die cabrio heeft er een powersprint uitlaat onder zitten met alleen een einddemper en een vlammendover dus niet super veel maar geeft niet veel herrie

bivw 16vg60
25-12-2009, 21:24
weet niet wie er nog willen gaan maar de regels worden in (waarschijnlijk) 2010 weer veranderd
omdat er te gekke dingen gebeuren/omgekeurd word
heb deze info van een rdw medewerker zijn ook volop vergaderingen over
nu moeten ze alles wat netjes/degelijk is ingebouwd
en aan de remen test ect ect voldoet gewoon goed gekeurd worden
dit gaat dus waarschijnlijk weer veranderen in 2010

wie dus nog moet/wil omkeuren zal ik maar vaart achter gaan zette voor je het weet is deze enige goede regel van 2009 weer voor bij

jettaracing
25-12-2009, 21:38
Is er dan al een idee wanneer in 2010 deze regel zal worden veranderd ?

AD G60
26-12-2009, 09:37
Iemand toevallig al in Roosendaal (Noord-Brabant) geweest?

jetta16v
26-12-2009, 11:30
ik heb gehoord 1 mei 2010

de keurmeester zei tegen ons je hebt geluk nou in mei was dit nie zo makkelijk gegaan

Drify_mk1
26-12-2009, 11:41
weet niet wie er nog willen gaan maar de regels worden in (waarschijnlijk) 2010 weer veranderd
omdat er te gekke dingen gebeuren/omgekeurd word
heb deze info van een rdw medewerker zijn ook volop vergaderingen over
nu moeten ze alles wat netjes/degelijk is ingebouwd
en aan de remen test ect ect voldoet gewoon goed gekeurd worden
dit gaat dus waarschijnlijk weer veranderen in 2010

wie dus nog moet/wil omkeuren zal ik maar vaart achter gaan zette voor je het weet is deze enige goede regel van 2009 weer voor bij

heb ik ook gehoord!

knarfmk1
26-12-2009, 11:52
hmm ben benieuwd wat ze gaan veranderen dan, wordt waarschijnlijk weer gewoon het oude liedje. Vraag me trouwens zowiezo wat de reden was of de regel te veranderen? werkzaamheden verlichten oid?

Rallyegolf20vt
26-12-2009, 12:25
Is er dan al een idee wanneer in 2010 deze regel zal worden veranderd ?

Zo goed ik weet, wordt het in mei weer veranderd .

Was dus al gepost :D :D

VolkswagenRacing
26-12-2009, 12:40
Iemand die in Roosendal is geweest en positieve of negatieve ervaring heeft?

Pewi Vwteam
26-12-2009, 12:49
mmmm dan moet dat ding van mij met spoed klaar!!!

Domi
26-12-2009, 13:36
Hmm, nog wel wat werk aan de winkel. Moet maar eens opschieten dan.

Rinus66
27-12-2009, 02:12
Is er ook iemand bekend met emissie eisen na ombouw? Stel dat je een oud blok in een auto met kat op kenteken legt, moet ie dan nog wel voldoen aan de oorspronkelijke eisen voor de auto?

Arne
27-12-2009, 12:14
Ja, ze kijken naar het bouwjaar van de auto, niet van de motor. Maar waarom zou je een oud blok in een nieuwe auto plaatsen, andersom is veel leuker :P

Rinus66
27-12-2009, 13:15
Ja, ze kijken naar het bouwjaar van de auto, niet van de motor. Maar waarom zou je een oud blok in een nieuwe auto plaatsen, andersom is veel leuker :P

Maat van me heeft een 93er cabbie en mist zijn DX. :D

bivw 16vg60
27-12-2009, 14:01
Is er ook iemand bekend met emissie eisen na ombouw? Stel dat je een oud blok in een auto met kat op kenteken legt, moet ie dan nog wel voldoen aan de oorspronkelijke eisen voor de auto?

wij hebben een mk2 vr6 omgekeurd van 1986 zonderkat :D
hij vroeg wel waarom we die niet hadden gebruikt maar werd gewoon goed gekeurd eigelijk wel vreemd :confused:
ja zal naar mij mening de emissie eisen vd motor aan moeten houden ipv de auto maar ja wij waren er blij mee

Zollie
04-01-2010, 11:43
Vandaag in Nieuwegein geweest voor omkeuring van 1300benz naar 1600Turbodiesel in m'n 1982 passat coupe!

Alles was prima, 26 euro afgetikt (nieuw tarief :) ), en omdat het zo koud was hoefde ik geen roetmetinkje :D

nu wachten op papiertjes

Zollie
06-01-2010, 13:17
Nou hij staat op rdw hoor (HN09DK)

Wel leuk dat mn gewicht van 888kg naar 1007kg is gegaan :) Ze hebben gewoon het kenteken van mn Santana waar ie in hing overgenomen, dus zijn er wat deuren en lengte int gewicht bij gekomen, ach, betaal toch geen belasting ;)

Kootje74
20-01-2010, 13:00
Iemand al eens in Elsloo geweest?

Renegade
20-01-2010, 15:41
Kan je over elsloo wel melden dat het vriendelijke mensen zijn die bereid zijn je te helpen als je een vraag hebt :thumbup:

Turbo-Variant
20-01-2010, 19:58
Geen problemen gehad in Elsloo toen ik mijn Golf ging importeren met tegelijkertijd de keuring motorwijziging. Dat was in Sept. 08. Wel van tevoren duidelijk overlegd met hun wat hun eisen waren, en me daar netjes aan gehouden bij de ombouw.

Binnenkort eens het Elsloo van 2010 testen als de TDI erin ligt.

Kootje74
20-01-2010, 20:16
Klinkt goed.
Ik moet er ook naar toe voor een TDI ombouw. Ik weet alleen niet of ik het voor mei klaar heb.

Turbo-Variant
20-01-2010, 20:51
Ja ik ben benieuwd of de regels in Mei weer gaan veranderen... Anders moet ik hem namelijk voor oostenrijk even op keuring duwen.

karretje
20-01-2010, 21:35
ik ook...heb nog zat te doen maar wel haalbaar hoop ik... :cool:

breadfan83
20-01-2010, 21:37
Iemand enig idee wat er precies gaat veranderen?

brabomk1g60
20-01-2010, 23:18
Zal een mk1 G60 een probleem gaan worden als je er verders nix van hebt aangezien ik em zo met blok erin al heb gekocht want voordat ik em had zijn er meerdere eigenaren geweest :(
Heb em destijds bij een garage gekocht en hij staat natuurlijk niet op kenteken, hoewel ik dat zelf natuurlijk wel wil.

Iemand adviezen voor mij?!

groeten,
roy

Ps, ga 1 mei echt niet halen :redface:

breadfan83
21-01-2010, 00:30
't Is misschien een optie een sloper te kopen, puur voor het chassisnummer...

brabomk1g60
21-01-2010, 17:19
't Is misschien een optie een sloper te kopen, puur voor het chassisnummer...

Zijn er ook andere opties?! heb niet echt de ruimte om een sloper te kopen,
is het via de motorcode niet uit te zoeken waar het blok vandaan komt?!
Enigste wat ik weet is dat mijn mk1 uit het noorden van het land kwam....

caddywim
21-01-2010, 17:58
Zal een mk1 G60 een probleem gaan worden als je er verders nix van hebt aangezien ik em zo met blok erin al heb gekocht want voordat ik em had zijn er meerdere eigenaren geweest :(
Heb em destijds bij een garage gekocht en hij staat natuurlijk niet op kenteken, hoewel ik dat zelf natuurlijk wel wil.

Iemand adviezen voor mij?!

groeten,
roy

Ps, ga 1 mei echt niet halen :redface:

zit er geen kenteken op dan of staat de g60 motor er niet op ??

ScareMercy
21-01-2010, 18:15
Vandaag voor de 2e keer met de cabrio in Venlo geweest, goedgekeurd :D Alleen wel echt een zooitje daar, heb 25 euro teveel betaald omdat ze nergens terug konden vinden dat ik een maand uitstel had gekregen op de vorige keuring toen hij niet goedgekeurd werd. Morgen maar eens bellen hoe dat zit.

3 weken geleden ook met een golf 2 geweest, ook goedgekeurd. Maar wel helemaal nagekeken, alle lampjes, het de kilometerteller, echt alles is nagekeken en uit elkaar gehaald. Dit terwijl het allemaal origineel spul was. Was een beetje een zeikerd, is er bijna 2 uur mee bezig geweest. Was een jonge kerel, moest zichzelf volgens mij nog bewijzen.

Oja, ik heb een originele golf mk1 turbodiesel motor in de cabrio gebouwd. Deze heb ik uit een golf mk2 sloper getrokken!! was een vervanger omdat de vorige motor was overleden. Hiervan stond niets op de papieren of whatsoever. En de rdw vroeg er niet eens naar.

Naar mijn ervaring is het dus mogelijk om de papieren van een andere sloper te gebruiken als de sloper waar de motor uit komt. Bij mij was het zelfs zo dat een soortgelijke motor als op de papieren voldoende was :D

Ik heb een soort van tijdelijk kenteken meegekregen, het ontvangstbewijs. kan ik daarmee alvast mijn apk gaan regelen? Is het alleen voor de show, of wat kan ik hier mee?

brabomk1g60
21-01-2010, 20:37
zit er geen kenteken op dan of staat de g60 motor er niet op ??

Heb de mk1 nu al 9 jaar en het G60 blok heeft er altijd al in gezeten maar na de ervaring van een vriend van mij wil ik em nu ook op kenteken G60 hebben aangezien ik neit wil meemaken dat ze de auto in beslag nemen of zoiets geks.
Wil gewoon zeker weten dat ik straks niet voor verrassingen kom te staan als ik em om wil laten keuren.

Kootje74
21-01-2010, 20:55
Hoe zit het eigenlijk met het aantal kw's op het kenteken? Nemen ze de originele kw's over van de auto waar het blok uitkomt? Als een blok getuned is hebben ze dan een testbank?

Roy 1.6
21-01-2010, 20:57
Dan moet je zelf een uitdraai meenemen dacht ik.

caddywim
23-01-2010, 15:35
Heb de mk1 nu al 9 jaar en het G60 blok heeft er altijd al in gezeten maar na de ervaring van een vriend van mij wil ik em nu ook op kenteken G60 hebben aangezien ik neit wil meemaken dat ze de auto in beslag nemen of zoiets geks.
Wil gewoon zeker weten dat ik straks niet voor verrassingen kom te staan als ik em om wil laten keuren.

ik had ook geen papieren van mijn blok ik wist alleen maar dat het een 1h
motorblok was uit een rally
ik ben in nieuwegein geweest
http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=61781&page=4&pp=20

brabomk1g60
26-01-2010, 20:13
ik had ook geen papieren van mijn blok ik wist alleen maar dat het een 1h
motorblok was uit een rally
ik ben in nieuwegein geweest
http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=61781&page=4&pp=20

Kijk dat steld me enigzins al meer gerust als er nu nog eens een stuk of 5 man zijn die het zo ook gedaan hebben ben ik helemaal tevree :tongue:
Weet ondertussen al iemand wat er per 1 mei gaat veranderen in de wetgeving???
Anders ben ik nog genoodzaakt eerst de auto om te keuren voordat ik em weer ga strippen en dergelijke :eek: en daar heb ik eerlijk gezegd geeen zin in.

Marten
26-01-2010, 23:07
ik heb hier in de wandelgangen gehoord dat het per 1 feb veranderd gaat worden. weet niet of dit waar is, maar dan ben ik zelf ook te laat met me omkeuren.. :(

Pewi Vwteam
26-01-2010, 23:12
godverdomme sorry!! ik maar streven om ding klaar te hebben en, voor 1 mei bij de rdw te zijn geweest, ik hoop niet dat je gelijk hebt!!

Pewi Vwteam
26-01-2010, 23:14
dat zou dus volgendeweek maandag al zijn, wie oh wie weet hier meer van!!??

breadfan83
27-01-2010, 00:52
ik heb hier in de wandelgangen gehoord dat het per 1 feb veranderd gaat worden. weet niet of dit waar is, maar dan ben ik zelf ook te laat met me omkeuren.. :(

Ik wist dat er een reden moest zijn waarom ze het ons makkelijker maakten. Dat was gewoon een onvermijdelijke stap naar een manier om ons nog harder in de uitlaat te naaien.

Ben benieuwd wat er gaat veranderen.

Alle ongekeurde auto's de shredder in ofzo... lijkt me wel weer zo'n uithaal van Den Haag.

Zollie
27-01-2010, 08:33
hm, misschien niet helemaal ingelezen, maar WAT gaat er veranderen?

Een auto omkeuren naar een ander blok wat ook in die wagen is geleverd blijf nog net zo mogelijk als altijd??

en iemand die 25 euro teveel had betaald?? het tarief is slechts 26 euro tegenwoordig!!

ronaroot
27-01-2010, 12:42
Nu wordt het wel heel spannend allemaal :wow:

ries
27-01-2010, 14:47
Gaat er uberhaupt wel iets veranderen of heeft iemand gewoon eens '1 mei' geroepen en neemt iedereen dat over?

Erik M
27-01-2010, 16:24
Een heleboel vraagtekens dus ben ik even gaan bellen met de Rdw, ik heb me uit laten leggen hoe de keuringen vroeger in elkaar staken en wat er na vorig jaar 1 mei is veranderd, de beste man vertelde nog niets gehoord te hebben van het terug draaien van de versoepelde regels of het aanpassen van deze regels. De komende maanden zal er dus nog niets aan de hand zijn.

Plan nou niet je inbouw activiteiten naar aanleiding van mijn bericht maar vraag het zelf ook nog even na wanneer je serieus in de problemen zou komen met 1 feb, ik kan dus niet beloven dat de regels niet gaan veranderen maar heb wel het idee dat dit nog niet volgende week is ;)

Pewi Vwteam
27-01-2010, 17:43
pfff gelukkig was weer een gerucht dus, als ze er bij de rdw zelfs nog niks over weten. naja ik bouw gewoon vrolijk door, als moet ga ik er gewoon weer mee naar lelystad.

breadfan83
27-01-2010, 17:52
Een heleboel vraagtekens dus ben ik even gaan bellen met de Rdw, ik heb me uit laten leggen hoe de keuringen vroeger in elkaar staken en wat er na vorig jaar 1 mei is veranderd, de beste man vertelde nog niets gehoord te hebben van het terug draaien van de versoepelde regels of het aanpassen van deze regels. De komende maanden zal er dus nog niets aan de hand zijn.

Plan nou niet je inbouw activiteiten naar aanleiding van mijn bericht maar vraag het zelf ook nog even na wanneer je serieus in de problemen zou komen met 1 feb, ik kan dus niet beloven dat de regels niet gaan veranderen maar heb wel het idee dat dit nog niet volgende week is ;)

Quoted for future references.

Moest het niet kloppen, hebben we binnenkort een "meeting" bij Erik. :D

Zollie
27-01-2010, 17:59
De telefoonmensen van de RDW weten over het algemeen vrij weining over onze 'specifieke' vragen. Dit zijn toch dingen die vrij weinig voorkomen en ze zijn slecht ingelicht.
Als je langsgaat en t aan een keurmeester vraagt krijg je vaak een stuk beter beeld van de regelgeving.

Marten
27-01-2010, 21:29
heb zelf vandaag ook met de rdw gebeld, maar die mensen achter de tefefoon kun je ook niets mee, die weten helemaal van niks..

zal 1 dezer dagen wel even naar heerenveen rijden en de monteurs zelf wel even vragen..

word vervolgd dus...

systreme
27-01-2010, 21:45
heb zelf vandaag ook met de rdw gebeld, maar die mensen achter de tefefoon kun je ook niets mee, die weten helemaal van niks..

zal 1 dezer dagen wel even naar heerenveen rijden en de monteurs zelf wel even vragen..

word vervolgd dus...

Bij Mijn weten en van Steekproef controleur te horen gekregen,zou der weinig veranderen.
Alleen per 1 Mei aantal regelgeving regels voor Apk en meer niet.
Als het wel zo is dan heb ik zelf ook een Probleem met m,n Cabrio :(

Erik M
27-01-2010, 23:13

Meeting bij mij mag altijd, en ik keur je knutselwerkje wel even goed ;)

Maar goed, ik zeg ook niet dat het nooit zal veranderen maar ik heb niet het idee dat het maandag al zal gebeuren

Tjeerd
28-01-2010, 23:51

Ook bezig met een project dan?

Als je toch bij Erik ben moeten jullie even bellen, kun je de 16v even in 'levende lijve' aanschouwen..

breadfan83
29-01-2010, 00:05
Ook bezig met een project dan?

1300 vervangen door KR. Topic staat in m'n sig.

Niet echt een project-project, maar ik moet er net zo goed voor naar het RDW.

hajee
29-01-2010, 08:02

da's dus geneuzel..
aan de technische helpdesk wordt je geholpen door keurmeesters.
dus zal de vraagstelling misschien wel niet goed geweest zijn?
als een boer niet kan zwemmen, ligt het ook altijd aan het water..

maar om een antwoord op je vraag te geven:
Per 1 februari gaat er niks wijzigen wat betreft de keuring
"wijziging motor".

ronaroot
29-01-2010, 08:30
Iemand trouwens bekend waarom die regels zo versoepeld zijn ?

Vindt het in 1 keer wel heel eenvoudig gaan.

Niet dat ik het erg vindt, maar ik verwacht een zo gezegd "addertje onder het gras" ;)

Marten
30-01-2010, 17:59
da's dus geneuzel..
aan de technische helpdesk wordt je geholpen door keurmeesters.
dus zal de vraagstelling misschien wel niet goed geweest zijn?
als een boer niet kan zwemmen, ligt het ook altijd aan het water..

"wijziging motor".

jij hebt ook gebeld neem ik aan, je hebt gelijk. zonder twijfel :thumbup:

Alberto
30-01-2010, 18:44
"wijziging motor".
gelukkig , moet eigenlijk mooi zo blijven ... :thumbup:

hajee
30-01-2010, 22:38
jij hebt ook gebeld neem ik aan, je hebt gelijk. zonder twijfel :thumbup:
jep, ik heb ook gebeld, kreeg gelijk de goeie aan de lijn..
:rolleyes:

Sjeesbeest
31-01-2010, 00:23
jep, ik heb ook gebeld, kreeg gelijk de goeie aan de lijn..
:rolleyes:

hahahaha........ intern doorgeschakelde telefoon zeker :tongue:

Turbo-Variant
31-01-2010, 17:55
Dat is in ieder geval al fijn om te horen, Hajee. Kunnen er weer wat mensen met een gerust hart op keuring morgen. ;)

Weet je toevallig ook iets over toekomstige wijzigingen? Ik ga namelijk binnen nu en heel erg spoedig mijn motorombouw starten. Deze moet klaar zijn voor Wörthersee, en wil nadat ik terug ben uit Oostenrijk naar de RDW ermee. Dit is dus na 1 Mei, wat in het verleden een datum is gebleken waarop de RDW wel eens zaken wil veranderen...

Hoop dat dit niet het geval is, want dan zou het dus beter zijn om vóór Wsee richting Elsloo te gaan... ;)

hajee
31-01-2010, 18:27
als ik wat hoor, zal ik het hier posten..

Turbo-Variant
31-01-2010, 18:38
Top! :thumbup:

brabomk1g60
02-02-2010, 20:07
Dat is in ieder geval al fijn om te horen, Hajee. Kunnen er weer wat mensen met een gerust hart op keuring morgen. ;)

Weet je toevallig ook iets over toekomstige wijzigingen? Ik ga namelijk binnen nu en heel erg spoedig mijn motorombouw starten. Deze moet klaar zijn voor Wörthersee, en wil nadat ik terug ben uit Oostenrijk naar de RDW ermee. Dit is dus na 1 Mei, wat in het verleden een datum is gebleken waarop de RDW wel eens zaken wil veranderen...

Hoop dat dit niet het geval is, want dan zou het dus beter zijn om vóór Wsee richting Elsloo te gaan... ;)

Dan zou ik in oostenrijk maar heel lief zijn en geen gekke dingen doen met je auto, maatje van me hebben ze tijdens de meeting zijn auto in beslag genomen omdat de papieren niet klopten 1.4 op kenteken maar ligt een 1.8 20V in het vooronder.
Enigste manier van thuis komen..... nepplaten gemaakt nadat hij de auto terug kreeg maar geen papieren en heel snel naar nl gereden daaraan gekomen dikke vette boete a 750 euro :screwy:
Dus bezint eer ge begint :thumbup:

Turbo-Variant
03-02-2010, 11:52
Ik gedraag mij altijd. ;)

Daarbij, een 1.6TD is qua uiterlijk niet zo verschillend van een 1.9 AFN, dan een 1.4 en een 20VT.

Ga er in vermogen ook niet zo veel op vooruit als 1.4->20vt helaas.

brabomk1g60
03-02-2010, 19:34
Ik gedraag mij altijd. ;)

Daarbij, een 1.6TD is qua uiterlijk niet zo verschillend van een 1.9 AFN, dan een 1.4 en een 20VT.

Ga er in vermogen ook niet zo veel op vooruit als 1.4->20vt helaas.

Okee maar goed een gewaarschuwd mens telt voor 2 ;)
tijdens worthersee grijpen ze de gekste dingen aan om je auto mee te kunnen nemen.

Edward
03-02-2010, 19:58
Okee maar goed een gewaarschuwd mens telt voor 2 ;)
tijdens worthersee grijpen ze de gekste dingen aan om je auto mee te kunnen nemen.

als jij je netjes gedraagd, verbanddoos en een oranje jasje aan boord hebt, gevaren driehoek aan boord hebt en een autobahn vignet op je ruit hebt EN normale kenteken platen hebt dan loopt dat wel los.

tenzij je met je draagarmen of middendemper over de straat schraapt als je langs agenten rijdt....dat vinden ze over het algemeen niet zo grappig.

Vossie
10-02-2010, 12:19
Ontopic maar weer ;)

Vandaag naar Zwolle geweest om de scirocco om te laten keuren
naar 1.9 TD, gelijk de apk erbij laten doen. Na het laten zien van de
revisiebon hoefde ik niet voor de roetmeting. Kenteken van de donor
werd wel gevraagd, ik had de vrijwaring daarvan bij me dus ging vlekkeloos
al was alleen het kenteken voldoende geweest.

Zonder afspraak was ik snel aan de beurt en werd goed geholpen,
de keuring zelf houd niet veel in. 't spul is goedgekeurd en het is
nu wachten tot de papieren binnen zijn. :)

CleanTFSI
10-02-2010, 12:35
vragen ze altijd naar het kenteken van de donorauto ik heb nammelijk een losse motor gekocht!!

maar gefeliciteerd met je kenteken :thumbup:

caddywim
10-02-2010, 16:53
mij hebben ze er niet om gevraagd
motorcode was genoeg

groetjes wim

Vossie
10-02-2010, 17:54
Ik denk dat het voor hun makkelijker terugzoeken is,
de vraag werd min of meer zo gesteld:

"Heb je toevallig ook een kenteken van de auto waar de motor uit komt?"

Met alleen de motorcode moet het ook wel lukken denk ik

GZGII
25-02-2010, 00:09
Vandaag heeft mijn vrouw de Cabrio naar de keuringstation Veldhoven gebracht voor de motoromkeur naar G60 en de auto is goedgekeurd.
Hij vond de cabrio een zeer nette auto en dat alles netjes gemonteerd was.

Het vreemde is dat de CO is gemeten, remmentest gehad, hij heeft in de auto gereden en vond hem goed, maar misschien iets te snel, rijden. ;)
Tevens is de stuurreactie getest etc. terwijl alleen is gevraagd om de omkeur en niet voor een APK. (verloopt wel volgende week)

Dus ik hoop nu dat dit gelijk is gedaan, mijn vrouw weet het niet zeker maar het was eigenlijk een uitgebreide APK keuring. Zij moest wel € 53,- betalen voor de keuring.

Het valt wel op dat er diverse bedragen betaald worden voor de omkeur. Eigenlijk zou dit toch gelijk moeten zijn??

Dus maar afwachten op de papieren en legaal door nederland crossen.

breadfan83
25-02-2010, 00:26
Hoe zit het eigenlijk met een samengestelde motor? Bijvoorbeeld de kop van de ene motor / auto, en een onderblok van een andere motor / auto?

BeRt_16VT
27-02-2010, 02:07
even een vraagje, wordt de auto met omkeuren niet meteen apk gekeurd?
alles moet dan toch ook in orde zijn?

ries
27-02-2010, 18:07
Hoe is jullie auto overigens naar de keuring gegaan?
Gewoon rijdend of via een aanhanger/ambulance gebracht?

Want ze nemen natuurlijk je papieren in dus dan mag je er eigenlijk toch niet meer mee terug rijden?

lenso
27-02-2010, 22:16
1 dags kenteken krijg je toe gestuurd, zo ging het wel met het keuren van mijn motor.

GZGII
28-02-2010, 02:15
Wij zijn er gewoon naartoe gereden. Nadat hij goed is gekeurd kreeg zij een bewijs dat de papieren zijn ingenomen en mocht ze alleen nog maar naar huis rijden.

Rinus66
28-02-2010, 02:42
Hoe zit het eigenlijk met een samengestelde motor? Bijvoorbeeld de kop van de ene motor / auto, en een onderblok van een andere motor / auto?

Zou ik ook wel eens willen weten, bel jij? :D

jos_br
28-02-2010, 21:58

Das een goeie. Ik heb een zelf samengestelde motor ASZ TDI in een Audi TT gebouwd en deze laten keuren in Heerenveen. De keuring ging op zich vlot, men vroeg alleen naar de motorcode en waar de motor vandaan kwam. Uitgelegd dat deze opgebouwd was uit verschillende motoronderdelen was het enigste struikelblok de uitlaat. Deze is van Miltek en speciaal voor een diesel onder de TT gemaakt. Geen typegoedkeuring, dus naar Lelystad omdat de auto van na '98 is. Vanaf bj.'99 moet de auto blijven voldoen aan de geluidseisen die bij de typegoedkeuring horen van de auto. Dit ging niet goed, afkeur, nieuw programma laten maken, weer keuren (en aftikken), nu klopte het wel. Ik heb een tijdellijk kentekenbewijs gehaald in Heerenveen, dus de TT is nu op kenteken ook een diesel.

http://i330.photobucket.com/albums/l406/jos_br/motorafdekking002.jpg

Jos.

ronaroot
28-02-2010, 22:15
Das een goeie. Ik heb een zelf samengestelde motor ASZ TDI in een Audi TT gebouwd en deze laten keuren in Heerenveen. De keuring ging op zich vlot, men vroeg alleen naar de motorcode en waar de motor vandaan kwam. Uitgelegd dat deze opgebouwd was uit verschillende motoronderdelen was het enigste struikelblok de uitlaat. Deze is van Miltek en speciaal voor een diesel onder de TT gemaakt. Geen typegoedkeuring, dus naar Lelystad omdat de auto van na '98 is. Vanaf bj.'99 moet de auto blijven voldoen aan de geluidseisen die bij de typegoedkeuring horen van de auto. Dit ging niet goed, afkeur, nieuw programma laten maken, weer keuren (en aftikken), nu klopte het wel. Ik heb een tijdellijk kentekenbewijs gehaald in Heerenveen, dus de TT is nu op kenteken ook een diesel.

Jos.

Off topic: kicks een TT-diesel :thumbup:

breadfan83
01-03-2010, 17:30
Zou ik ook wel eens willen weten, bel jij? :D

Zal binnenkort eens een belletje doen. ;)

bulleke
07-03-2010, 12:56
hoi ik heb er mischien over gelezen maar weet hier iemand of dit in belgie ook kan een auto laaten om keuren

greetz steven

Roy 1.6
07-03-2010, 14:18
Invoeren in NL, omkeuren, invoeren in BE (1 euro?)

bulleke
07-03-2010, 14:26
of mischien een zo bij julie koopen die al klaar is en dan invoeren in belgie is dat niet beter

greetz steven

Kootje74
23-04-2010, 08:23
Weet iemand of er nu iets gaat veranderen in mei?

Anders hebben we nog maar een week :(

DoriDaan
23-04-2010, 11:37
Mijn M3 wordt HOPELIJK 27e mei gekeurd... van 4 cyl 195pk naar 300pk 6 cylinder..

BeRt_16VT
24-04-2010, 09:52
ik 2 weken geleden in blerick
golf 2 gti 8v naar vr6.
knedel vorige week
van passat 2l 8v naar vr6.
alles prima!

ries
24-04-2010, 15:21
Da's mooi dat ook de vr6'jes nog steeds makkelijk gaan.

Qua uitlaat geluid is het op het gehoord van de keurmeester of het wel/niet goed is?

besseling77
27-04-2010, 19:29
Qua uitlaat geluid is het op het gehoord van de keurmeester of het wel/niet goed is?[/QUOTE]

ik ben vrijdag geweest met mn golf1 met 16v webers. ik heb een powersprint van voor tot achter met K&N open filters. Bij mij was het geen probleem. al moet ik het nog niet te hard roepen want ik heb de papieren nog niet in huis. maar volgens mij maken sommige mensen het spannender dan het is. of het verschilt per keurmeester.

BeRt_16VT
27-04-2010, 21:18
kwa geluid, niets gemeten. wel originele nieuwe uitlaat 2e en laatste demper.
open lucht filter k&n.
moest uhm warm rijden voor het co en kwam net voorbij de rdw met vol belaste motor dus dan maakt ie flink lawaai uit de luchtfilter.
keurmeester maakte daarna alleen de opmerking " nu zal ie wel goed warm zijn"
en het was goed, heb ook al de papieren.

Kootje74
28-04-2010, 17:28
Vanmiddag naar Elsloo geweest voor de keuring van de Jetta, 1.6D naar 1.9TDI. Geen probleem en erg vriendelijke keurmeesters.

Nu alleen nog even wachten op de papieren.

audivwfreak
29-04-2010, 15:20
ook ik ben vandaag met mijn golfje 1 heen geweest en zonder enkel probleem mijn 1800 20V motor op kenteken gekregen.

ze zijn niet eens wezen proefrijden en is zelfs niet op de remmen testbank geweest dat kon namelijk niet omdat hij te plat lag moest zelfs uitstappen om hem verder te duwen over de rails die ze gemonteerd hebben. :)

hij is alleen nagekeken en gewogen.

dit alles was in Heerenveen

T.C.Z.L
29-04-2010, 15:46
Vanmiddag naar Elsloo geweest voor de keuring van de Jetta, 1.6D naar 1.9TDI. Geen probleem en erg vriendelijke keurmeesters.

Nu alleen nog even wachten op de papieren.

Wat hebben ze allemaal gecontroleerd?

Kootje74
29-04-2010, 20:37
Ze hebben naar het blok gekeken en even onder de auto. Ik kreeg nog een complimentje dat ik de remmen mooi had aangepast met schijven achter.
De auto is op de remmenbank geweest en op de weegbrug.
Een roetmeting hebben ze niet gedaan.
Het ging allemaal erg gemakkelijk.

besseling77
08-05-2010, 18:33
ik heb mijn papieren nu binnen gekregen.

hij heeft nu 138kw en de 2 liter op papier staan.

ik ws een beetje bang dat er niet meer op papier zou staan dat het een gti is maar dit is gelukkig niet veranderd. de keuring stelde echt niks voor. apk is strenger. ik ben in groningen geweest.

Gertjan
08-05-2010, 18:43
En, zijn de regels na 1 mei veranderd?
Volgens mij dus niet :)

besseling77
08-05-2010, 18:52
ik ben in april geweest, en pas gisteren de papieren binnen gekregen, ik weet het dus niet zeker. maar ik geloof die fabeltjes niet zo. het zal wel niet veranderd zijn

ries
09-05-2010, 10:35
Hoe komen ze aan die 138Kw?
Rollerbank uitdraai meegenomen?

jettaracing
09-05-2010, 11:31
Hoe komen ze aan die 138Kw?
Rollerbank uitdraai meegenomen?

die waarde nemen ze over van de gegevens die bij de motorcode horen volgens mij .

besseling77
09-05-2010, 21:02
ik had een uitdraai van de rollenbank bij me. hij deed er even moeilijk over maar toen ik zij dat ik dat liever had ivm de verzekering ging hij akkoord.

neef_m
21-08-2010, 09:05
ok even een oud topic kicken.

ik ga dinsdag in wadinxveen ( golf 2 8v gti naar vr6 ) uiteraard remmerij en inbouw van de motor goed voor elkaar.

maar waar kijken ze naar met gewicht, dus tank inhoud, ik dacht eens gehoord te hebben dat je een achterbank moet hebben omdat het anders een 2 zitter word op kenteken?

ries
21-08-2010, 18:14
Ik wil begin september naar Waddinxveen dus laat hier even weten hoe het gegaan is. Ben wel benieuwd hoe streng ze daar zijn (met name op geluid).

Ga je op afspraak of ga je er zo naar toe?

Qua gewicht dacht ik tank 3/4 vol? Voor de rest alles eruit halen wat eruit mag (zware hoedenplank, versterker e.d.). Geen idee of een reserve wiel + krik eigenlijk verplicht zijn?

Achterbank verhaal weet ik niet. Als je er een kooi in hebt en je kan geen bank meer kwijt, misschien dat ze dan idd het aantal zitplaatsen aanpassen (maar dit staat nu bij mij niet geregistreerd als ik op de rdw site kijk).

caddywim
22-08-2010, 16:07
ok even een oud topic kicken.

ik ga dinsdag in wadinxveen ( golf 2 8v gti naar vr6 ) uiteraard remmerij en inbouw van de motor goed voor elkaar.

maar waar kijken ze naar met gewicht, dus tank inhoud, ik dacht eens gehoord te hebben dat je een achterbank moet hebben omdat het anders een 2 zitter word op kenteken?
ik heb ook geen achterbank en is geen 2 zitter geworden :thumbup:
suc6

groetjes wim

neef_m
24-08-2010, 08:46
vanmorgen in wadinxveen geweest, met afspraak

stelde eigenlijk niets voor, papieren controle, effe aan de onderkant gekeken werd gevraagd of de steunen aan de motor orgineel waren, daarna buiten gewogen en klaar.

geen geluids meting, co meting, remmentest, geen assen gelicht.....

heb de auto aangeboden met halve tank en met de achterbank erin.

Turbo-Variant
24-08-2010, 08:52
En dan nu de hamvraag; is de auto ook goedgekeurd? ;)

Mooi dat het zo makkelijk ging. Ben benieuwd met mijne. Die wil ik binnen nu en 2 maanden toch ook even door de keuring duwen.

ronaroot
24-08-2010, 09:16
Mooi dat het zo makkelijk ging. Ben benieuwd met mijne. Die wil ik binnen nu en 2 maanden toch ook even door de keuring duwen.

Dan ga ik ook mee, wordt dan een "duo-TDI" omkeuring :D :D

Turbo-Variant
24-08-2010, 09:20
Gezellig. ;)

Denk dat ik langzaam een afspraak ga maken zodra de achteras eronder hangt. Wanneer ik dat ga doen durf ik dan weer niet te zeggen. ;)

neef_m
24-08-2010, 09:31
uiteraard goed gekeurd, auto is ongeveer beter als nieuw ;)

ries
24-08-2010, 19:32
Hmmm....die vraag over de originele steunen is wel jammer want ik heb voor m'n 02M 6bak zelf een steun moeten maken. Dan bestaat de kans dat ze om een krachtberekening gaan vragen en die is er niet...

BeRt_16VT
24-08-2010, 21:41
je moet ze niet slimmer maken als ze al zijn.
ziet het er een beetje netjes uit, dan denk ik dat je er zo doorheen fietst.

Pewi Vwteam
25-08-2010, 15:54
haha inderdaad nooit teveel zeggen bij de rdw, als het er degelijk uit ziet komt het vast goed.

iemand toevallig ook al in zwolle geweest bij de rdw voor het omkeuren?
of almelo?

JettaGTI-16v
31-08-2010, 22:01
Ik moet volgende week naar Amsterdam met mn Golf 1 TDI. Ik ben benieuwd wat ze er van vinden

VWJYI
09-09-2010, 09:40
wie o wie heeft vanmorgen zijn vrouwtje met een beige golf 1 naar elsloo gestuurd om hem om te keuren naar diesel???

B-ram
09-09-2010, 11:36
mijn duitse jetta 1.6 benzine omgekeurd naar 1.6TD met nederlands kenteken
Was geloof ik 130 eu ofzo kwijt!

Geen problemen gehad. motorcode en chassinummer bekeken. Duitse brief bekeken. Roetmeting wegen en wegwezen.

Hij vroeg aan mij of ik kenteken van de auto had waar de motor uit kwam. Wist ik niet. Heb gezegd dat het uit een 86er golf 2 kwam. (was ook zo). vond ie het prima. Zei er idd bij met nieuwere motoren willen we dat graag weten. Logisch natuurlijk!

Dit was in Heerenveen. Geen problemen en was vlot klaar!

ries
10-09-2010, 09:56
Ben gisteren geweest voor Audi TT blok in golf 2. Zonder problemen goedgekeurd.

Nummertje trekken, reden voor keuren opgeven en alle 3 de kenteken delen inleveren en wachten tot je aan de beurt bent.
Ik was zonder afspraak gegaan en stond om 07:45 voor de deur maar toen waren er al 4 voor me. Uiteindelijk iets van 2 uur moeten wachten voordat ik aan de beurt was voor de keuring. Het loont dus wel om er vroeg te zijn.

Chassisnummer met de papieren vergeleken en daarna de auto goed bekeken onder de kap en aan de onderkant.

Er werd wel gevraagd naar de gegevens van de nieuwe motor. Hiervoor had ik een uitdraai van een website meegenomen + m'n rollerbank uitdraai voor nieuw vermogen (dit ook zo op kenteken gekregen).
Geen vraag gehad voor een officieel document met motor gegevens van Pon of over factuur/herkomst van de motor.

Ook geen vragen/opmerkingen gehad over de zelf gemaakte steun voor 6 bak dus zal er degelijk genoeg uitgezien hebben.

Wel vraag gehad of de originele remmen er nog op zaten. Dit waren de Cupra R Brembo's geworden maar was geen probleem. Even bekeken hoe ze gemonteerd zaten en was goed.

Verder Co meting zoals bij de apk, remmen testbank, lichtbeeld koplampen bekeken (was goed met bi-xenon in H4 koplamp) en daarna buiten op de weegbrug.
Auto is gewogen met halve tank benzine + reserve wiel.

Geen proefrit gehad en geen geluidsmeting (heb geen brulpijp dus was geen probleem).

Alleen wordt het dadelijk alleen nog maar 'Golf' op kenteken, alle andere tekst die er nu nog achter staat vervalt. Waarschijnlijk omdat het nu een uniek voertuig is geworden en niet meer voldoet aan de type goedkeuring 'Golf GTI'.

Afgerekend 53 euro.

JettaGTI-16v
10-09-2010, 19:29
Zo vandaag in Amsterdam geweest. En mijn Golf 1 is omgekeurd naar TDI:D
Ging allemaal vrij makkelijk, stond na een half uurtje alweer buiten.

CleanTFSI
30-09-2010, 17:47
goedendag

heb eindelijk mijn Golf 3 TFSI klaar nou klaar hij loopt en kan bijna voor de keuring

nu is mijn vraag er zit geen interieur in behalve een golf 4 daschboard en 1 golf 4 recaro stoel mag i zo gekeurt worden, heb nammelijk nog niet alles te pas gemaakt

hoor het wel

joostvw
30-09-2010, 17:52
volgens mij word dan het aantal zitplaatsen op je kenteken mee veranderd naar 1 ;)
probeer anders even de originele stoelen er in te plaatsen.

Samurai
05-12-2010, 12:22
Gaan de regels voor omkeuren nu veranderen vanaf volgend jaar?

Ik wil graag nog omkeuren van benzine naar diesel.

karretje
06-12-2010, 19:30
Ik ben ook benieuwd,hoop deze maand nog te kunnen gaan!! :rolleyes:

Als het allemaal een beetje mee zit ga ik ,m binnenkort voorkeuren en dan het echte verhaal. :)

Samurai
08-12-2010, 21:21
Ik hoop dat er verder m.b.t het omkeuren naar diesel weinig veranderd!

Niemand enig idee?

CleanTFSI
09-12-2010, 13:31
hoe zit het trouwens met een geschorste auto

mijn auto is nammelijk al een paar jaar gechorst en het is de bedoeling dat de auto dit jaar nog omgekeurt gaat worden

moet ik de auto dan eerst weer verzekeren en daarna weer schorsen !!

karretje
15-12-2010, 20:28
@cleantfsi...Ik denk dat je in aanmerking komt voor een eendagskenteken,maar gewoon even bellen kunnen ze direct beantwoorden.. :thumbup:

Ik heb een afspraak op 30 december..... :wow: Vind het wel spannend!!!!!!! :redface:

Zollie
15-12-2010, 22:19
ik zal nog even navragen waar, ik gok zwolle, maar mijn passatje is ook gekeurd!

was een duitse 1.6benzine uit 1984.
staat nu op kenteken als diesel ;) gewoon een passat diesel in gegooid, geen info over het blok verder, met benzinepapieren. kon zonder problemen gekeurd worden!

Gerard Polo MK2
16-12-2010, 14:18
Je mag met een geschorste auto naar de (apk)keuring rijden, als je maar verzekerd bent natuurlijk.

Aan deze uitspraak kunnen geen rechten worden ontleend. :d

ronaroot
16-12-2010, 14:56
Je mag met een geschorste auto naar de (apk)keuring rijden, als je maar verzekerd bent natuurlijk.

Dat zou ik maar niet doen :shake:
Een geschorste auto mag officeel niet eens op een parkeerplaats staan, dus rijden ermee (op de openbare weg) is helemaal uit den boze

ronaroot
16-12-2010, 15:06
En toch staat op de site dat het om naar de keuring te gaan wel mag :wow:

U mag met het geschorste voertuig van de openbare weg gebruik maken om naar de keuring te gaan.

Mijn uitspraak klopte dus niet :redface:

breadfan83
16-12-2010, 15:08
En toch staat op de site dat het voor naar de keuring te gaan wel mag :wow:

Mijn uitspraak klopte dus niet :redface:

Het mag inderdaad wel.

Verstandig is wel van te voren even een afspraak te maken met het keuringsstation zodat je, mocht je aangehouden worden, kunt aantonen dat je onderweg bent naar de keuring.

Marcski
16-12-2010, 15:43
Dat zou ik maar niet doen :shake:
Een geschorste auto mag officeel niet eens op een parkeerplaats staan, dus rijden ermee (op de openbare weg) is helemaal uit den boze

Je mag met een onverzekerdeauto niet op een parkeerplaats staan, die schorsing geeft je alleen een ontheffing voor verzekerings-, belasting- en apk-plicht.

ronaroot
16-12-2010, 15:49
ja, voor een geschorste auto betaal je geen wegenbelasting dus mag die niet op een openbare plaats staan.
Zodoende dacht ik (fout dus) dat je met een geschorste auto ook niet mocht rijden.
Blijkt dus voor de keuring een uitzondering te zijn ;)

Marcski
16-12-2010, 16:05
de politie kan je alleen een boete geven voor onverzekerd of zonder apk rijden. Als de geschorsde auto verzekerd is en je aan kan tonen dat je naar de apk toe rijdt, kunnen ze je niks maken.
Je kan echter wel naderhand de belasting op je nek krijgen als je hem naderhand niet ontschorst, maar dan krijg je alleen een naheffing

karretje
16-12-2010, 17:48
Mag wel...maar bel wel even de belastingdiens hierover!die zenden namelijk ook een briefje toe voor de keuringsdag..een vrijstelling dat je die dag met schorsing mag rijden.

Dan ben je er zeker van dat mocht je aangehouden worden e.d dat je kan aantonen dat het overlegd is.

breadfan83
16-12-2010, 18:00
Je mag met een onverzekerdeauto niet op een parkeerplaats staan, die schorsing geeft je alleen een ontheffing voor verzekerings-, belasting- en apk-plicht.

Je mag met een geschorste auto ook niet op een openbare weg of parkeerplaats staan. De geschorste auto mag vanaf de openbare weg niet zichtbaar zijn, dus achterom parkeren of in de garage.

Dat is wat ik er van begrepen heb.

Marcski
17-12-2010, 11:07
van de belastingdienst niet, van de politie wel (als je maar apk en verzekering hebt).

niet zichtbaar? wat een onzin, je mag hem gewoon op je eigen oprijlaantje hebben staan, hoor

CleanTFSI
17-12-2010, 19:15
ben er eerst ook nog niet aan toe om de auto RDW te laten keuren

omdat de motor nu al een hele tijd kut loopt enorme backfire geen turbodruk en totaal geen vermogen

heb er al vanalles aan gedaan maar niks helpt :confused:

karretje
19-12-2010, 21:34
@cleantfsi....dat klinkt wel heel erg als te lage brandstofdruk/opbrengst kan haast niet missen.. :rolleyes:

CleanTFSI
20-12-2010, 12:44
ja dat weet ik ook wel, maar waar ligt het aan heb nu nammelijk maar max.9,3 bar terwijl dit 110 bar moet zijn

heb gisteren de nokkenas die de pomp aandrijft gekontroleerd op inslijten maar die is nog als nieuw net als de plunjer

heb de bekabeling doorgemeten en daarna een nieuwe steker gemonteerd omdat deze beschadigd was

er zit een nieuwe brandstofdruksensor op maar niks helpt

zit zelf te denken dat de overdrukventiel in de brandstofreel open blijft staan!!!

Pewi Vwteam
20-12-2010, 16:52
mmmm mooi kloten dit, neem aan dat je de orginele mk5 pomp hebt gebruikt.

CleanTFSI
20-12-2010, 17:35
ja inderdaat een orgine opvoerpomp in de tank. motor liep eerst ook al seen zonnetje

http://www.youtube.com/user/golf3tfsi?feature=mhsn#p/a/u/0/Zk792lozll0

karretje
30-12-2010, 22:03
Ik ben vanmiddag in Zwolle geweest om mijn golf 1 als 6 cilinder op kenteken te zetten... :thumbup:

Echt helemaal top,kenteken van de donor overlegd en de auto heeft de keuring ondertussen ondergaan.

53 euro en dik voor elkaar!!!!!! :D

ronnie_v
31-12-2010, 11:20
Ik kom net uit almelo. Caddy mk1 laten schouwen. 53 euro voor schouwing en 38 voor ten naam stelling, dacht ik.

Pewi Vwteam
05-01-2011, 10:20
vanmorge naar zwolle geweest golf1 1.1 omgekeurd naar 1.8 20vt helemaal goed, auto werd ff goed bekeken, op de rembank, schudbank, en verlichting en klaar was het. 53 euro betalen en weg wezen.

knarfmk1
05-01-2011, 10:40
schudbank? kijken ze dan of er niks afvalt ofzo? :)

Pewi Vwteam
05-01-2011, 10:54
hahahaha denk ik hahaha. nee ze gaan er onderstaan kijken of er nergens speling op zit, en alles goed vast zit. bij de garage doen ze dan normaal ook alleen dan met een banden lepel ofzo. dit gaat alleen aardig onbenulliger.

Johan1982MK1
05-01-2011, 11:26
hahahaha denk ik hahaha. nee ze gaan er onderstaan kijken of er nergens speling op zit, en alles goed vast zit. bij de garage doen ze dan normaal ook alleen dan met een banden lepel ofzo. dit gaat alleen aardig onbenulliger.

Kijken ze ook naar het chassisnummer of hij niet omgekat is? of valt dat mee?

Pewi Vwteam
05-01-2011, 11:35
hij keek alleen of het nummer wat er staat, klopte met de papieren. meer niet, hij ging niet kijke of het er ingelast was ofzo.

Samurai
05-01-2011, 12:07

Nou echt wel!

Toen ik mijn Mercedes daar liet keuren, zat ik in de auto toen die keurmeester dat deed. Je schrikt je rot man!

Dat apparaat voor wiellagers testen is ook wel cool! :D

Pewi Vwteam
05-01-2011, 16:26
dat apparaat bedoel ik ,maar hij zij me dan kijk ik gelijk of er ergens speling op zit, gaat erg onbenullig je denk dat de hele zooi afknapt hahaha.

ronnie_v
05-01-2011, 16:32
Bij mij werd er rond het chassisnr. gekeken/gevoeld , maar niet overdreven. ;)

karretje
05-01-2011, 17:45
Korte vraag;zit er eigenlijk ook nwe apk nu op me golf??

Ben het vergeten te vragen,en hij is al een aantal jaartjes niet gekeurd geweest.. :rolleyes:

@PewiVwteam...wat weegt nu jouw golf met 20vt??Ben benieuwd kan ik het vergelijken. :thumbup:

Rick
05-01-2011, 17:46
Ga je gang:
https://ovi.rdw.nl/

karretje
05-01-2011, 17:47
leuk maar hij is daar nog niet geregistreerd..sorry.(met nwe kenteken dan).

J-9A-N
05-01-2011, 17:49
@karretje
Voor 53 euro zit er geen APK bij, dit is alleen voor het omkeuren.

karretje
05-01-2011, 17:50
Wel stom dat ze dat dan niet meteen ffe vragen..ok bedankt duidelijk!

J-9A-N
05-01-2011, 17:54
Ja idd, bij het online maken van een afspraak word er wel naar gevraagd in het formulier.
Dus direkt maar even laten keuren voordat er straks een bon op de mat ligt.

Pewi Vwteam
05-01-2011, 20:09
@karratje inderdaad dat moet je zelf aangeven dat ie apk gekeurd moet worden. en de jongens bij de rdw hadden het nog wel over jou golf1 vr6.

karretje
05-01-2011, 21:25
Oh ja joh wat dan ben wel benieuwd!! :) Wat lache om achteraf te horen.. :thumbup:

Pewi Vwteam
06-01-2011, 17:06
niks bijzonder hoor die jongens zeiden dat ze vorige week een golf1 met een v6 hadden gekeurd ipv vr6 hahaha

karretje
06-01-2011, 17:54
Hahah,wel grappig...dat blijft ze dan wel bij.

Was die middag ook redelijk druk..stonden een aantal man en vonden het ook wel leuk,leuke reacties in ieder geval. :)

Pewi Vwteam
09-01-2011, 19:28
net ff gekeken op de site van de rdw mijn gegevens van mijn mk1 zijn al wel veranderd, heb helaas de papieren nog niet binne.

Voertuig & APK Eigenschappen Verbruik & Milieu Historie

Voertuig golf
Kenteken
Voertuigsoort personenauto
Merk volkswagen
Handelsbenaming c
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 26-09-2009

BPM € 0
Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
WAM verzekerd geregistreerd Ja

Uitvoering
Omschrijving van de inrichting hatchback
Aantal zitplaatsen 5
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Kleur(en) GRIJS
Motor
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1781 cm3
Vermogen 110 kW
Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t.
Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t.
Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 850 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig 1.260 kg
Massa rijklaar 950 kg
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- ongeremd 425 kg
- geremd 1.000 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.

Algemeen
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Brandstofverbruik
- stad Niet geregistreerd
- buitenweg Niet geregistreerd
- gecombineerd
Milieu
Roetfilter
CO2 uitstoot gecombineerd
Milieuclassificatie N.v.t.
Zuinigheidslabel Niet geregistreerd

Datum eerste toelating
Datum aanvang laatste tenaamstelling 26-09-2009
Datum eerste afgifte Nederland 07-02-2008
Wacht op keuren Nee
Catalogusprijs
Geregistreerd als gestolen Nee

karretje
10-01-2011, 17:48
Net ffe gecheckt...De mijne is ook al digitaal aangepast 128Kw 6 cilinders! :thumbup:

Eerdaags hopelijk ook de papieren binnen... :rolleyes:

Bij mij staat ook op ,wachten op keuren,NEE.

Neem aan dat ik nog wel apk,tje moet scoren toch?

Pewi Vwteam
12-01-2011, 20:15
ja apktje moet je nog wel ff doen. ik heb mijn papieren binnen 110kw op papier :thumbup:

karretje
12-01-2011, 20:42
Ah mooi man!

Ik hoop ze ook morgen te hebben kan ik vrijdag nog even apk doen op het stukje industrie waar ik werk. :thumbup:

Jetta-G60
01-04-2011, 14:25
Vandaag naar RDW Zwolle geweest met mijn jetta G60

Zonder afspraak!

Er werd aandachtig gekeken naar mijn chassis-nummer ( met een spiegeltje en een lamp etc )
de onderkant werd vluchtig bekeken ( hoezen etc ), ook de motorsteunen keken ze naar.
CO werd getest, koplampen en hij werd opnieuw gewogen THATS IT!

voor €53,- Incl nieuwe papieren!!
binnen 45 min klaar.

Dat het zo makkelijk kon ha, ik kwam trouwens net over de opstaande rand van de smeerput!

Vergeet niet ook je overschrijvingsbewijs mee te nemen ( ik was hem vergeten dus kan hem na-sturen )

Erik M
01-04-2011, 16:25
Die rand op de smeerput is akelig hoog idd :D Wij zijn ook in Zwolle geweest, en ook ik had geen overschrijving meegenomen.

Bij mij ook grondig onderzoek naar het chassis nummer en de oorsprong van de motor, motorsteunen vonden ze erg belangrijk en verder gingen ze er zo door heen. Mijn zorgvuldig samengestelde werkstuk met alle gegevens die ik had verzameld over de 2 auto's hebben ze niet eens inggekeken.

Ook mijn auto ging op de weegschaal maar het gewicht is niet aangepast op mijn kenteken.

http://www.volksforum.com/albums/files/6/1/foto.JPG

Gertjan
16-06-2011, 21:56
En, kan iemand nog zeggen of de regels zijn veranderd per 1 mei?

Black Devil
17-06-2011, 13:35
2 weken geleden mijn Golf 1 van 1.1 naar 1.8 16V KR laten keuren. chassisnummer gecheckt en even snel onder de auto gekeken. Niet naar de remmen of de uitlaat of banden of wat ook, ook geen CO meting gehad.

Alles ok

SFJansen
18-06-2011, 23:57
6 juni mijn Jetta 1.3 NZ naar 1.8 PL laten keuren in Arnhem,
eerst de herkomst van het motorblok moeten aantonen, daarna technische keuring gehad. Keek de meneer wat naar de ophanging, kabelboom e.d.

Daarna moest ik op de remtestbank, werden me koplampen gecontroleerd en werd me co gemeten.

Daarna werd die goedgekeurd en inmiddels heb ik de papieren binnen :)

chris
11-07-2011, 18:12
Ik heb vrijdagmiddag een afspraak bij de RDW in Schiedam om mn Golf 1 te laten keuren. Standaard een 1.5 automaat en nu een 1.8 20V Turbo (180pk) met een 5 bak.

Maar....op mn kentekenbewijs staat geen cilinderinhoud en ook geen Kw.
Op de RDW site staan die gegevens ook niet,alleen dat het een 4 cilinder is en Benzine..

Ben ik nu eigenlijk verplicht mn auto wel te laten keuren? Het blijft een 4 cilinder op benzine....