View Full Version : Flinke remmen op Golf 1?
Had gister ff een kleine discussie met mijn pa.
Ik zei dat als ik et GTI blokje in de golf bouw, dat ik dan remmerij van een scirocco ga gebruiken. Acheras past, dat weten we, maar zijn er bv dingen die je aan de voorkant moet aanpassen, zijn de fusee`s gelijk, hoofdremcilinder en rempedaal, komt dat allemaal overeen of....
ben benieuwd. Ik had gezegd dat ik dacht dat alle remmerij over te zetten was en dak m`n eigen fusee`s kon houden... oja, aandrijfassen van gti zijn ook dikker....ook op dezelfde fusee? of moet ik tog wat anders nemen..
groetenn
Pedaalemmer
08-12-2004, 14:31
schijfremmen achter schijnen alleen bittere noodzaak te zijn als je vermogen boven de 180 pk ligt
schijfremmen achter schijnen alleen bittere noodzaak te zijn als je vermogen boven de 180 pk ligt
Huh??
Schijfremmen zijn ten alle tijden beter dan trommels, ongeacht het vermogen.
Wat dacht je van koeling bijvoorbeeld, die is met een schijf een stuk beter (zelfs bij ongeventileerde)
klopt! ik wil gewoon goeie remmen hebben als hij er in gaat en dus ook schijfremmen achter. ook al heeft hij "maar" 110 Pk.
Ik wil`t er gewoon op hebben....vertel...past dat allemaal????????
Henk_Pigo
08-12-2004, 17:42
Fusees zijn identiek... hebben wij 't ook nog over gehad ja!
Koen is sleeping
08-12-2004, 18:09
Misschien heb ik wel een complete set van een 16V over (voor en achter incl rembekrachtiger, verdeler en alle andere zooi)
Zoals het er nu naar uit ziet word die misschien in delen verkocht. Maar onder voorbehoud!
Maar ik weet niet wat of dat achter past. Voor wel volgens mij. Gewoon schijven en klauwen overzetten en klaar. Toch?
snellesjaak
09-12-2004, 16:12
Moet je wel een remmenset nemen van een scirocco 2 16v, van een golf 2 16v gaat het in ieder geval voor niet passen. Van een scirocco heb je de hoofdremcilinder en bekrachtiger nodig. Achteras van een golf 1 met trommels kun je wel ombouwen naar schijven van een golf 2. Of je zet een complete achteras van een scirocco 2 16v eronder.
succes
evilnyntje
09-12-2004, 17:23
Of je koopt dit!
http://www.marktplaats.nl/markt/autodiversen/ondvolkswagen/162109.htm?ret=%2Fmarkt%2Fautodiversen%2Fondvolkswagen.htm%3Foudei%3D690%26js%3D1
steven16v
09-12-2004, 17:26
Men neemt de complete remmerij van een golf 2 16v. Bouwt alles achter over op de originele achteras. Dus remmen, klauwen en het allerbelangrijkste de wielnaven. Je neemt een scirocco of golf 2 16v handremkabel. De remleidingen moet je vanaf de achteras zelf maken. Ook voor moet je alles ombouwen. Dus ook de wielnaven. Dan past het wel. Qua rembekrachtiger kun je er eentje nemen van een golf 2 16v. Maar dan moet je wel een verdeler hebben op de achteras. Wat je ook kunt doen is een rembekrachtiger nemen van een scirocco. Dan heb je volgens mij geen verdeler nodig op de achteras. Maar dat weet ik niet zeker. Je kunt ook idd alles van een scirocco over bouwen. Maar dat spul is nogal moeilijk aan te komen.
suc6
Christiaan
09-12-2004, 19:50
Moet je wel een remmenset nemen van een scirocco 2 16v, van een golf 2 16v gaat het in ieder geval voor niet passen. Van een scirocco heb je de hoofdremcilinder en bekrachtiger nodig. Achteras van een golf 1 met trommels kun je wel ombouwen naar schijven van een golf 2. Of je zet een complete achteras van een scirocco 2 16v eronder.
succes
Remmenset Golf 2 16V voorzijde gaat wel degelijk passen. Heb het zelf onder mijn vorige Mk1 GTI geschroefd...... en remt ontzettend hard bij een Mk1 :D .
Alleen zit ik me nu ff te bedenken, ga je ook de aandrijfassen van het GTI blok overzetten? Want mogelijk dat daar dan het probleem zal komen te zitten.
Bij een Golf 1 GTI past het in ieder geval zonder problemen.
steven16v
09-12-2004, 21:14
Wat voor een probleem moet je krijgen dan als je de aandrijfassen van het gti blok gaat overzetten??
Ik weet niet wat voor een blok je in je golf gaat bouwen, maar als dat een standaard golf 1 gti blok met versnellingsbak is moet je juist die aandrijfassen ook overzetten.
Is het een golf 2 16v blok, dan kun je een versnellingsbak van een golf 1 gti nemen met de bijbehorende aandrijfassen.
Of je kunt de originele golf 2 2y versnellingsbak gebruiken, maar dan moet je de rechter aandrijfas van een golf 1 1.8 cabrio nemen. De linker kan gewoon van de golf 2 zijn.
Maar in beide gevallen krijg je geen problemen met de remmerij, mits je alles overzet van de golf 2 remmen.
kortom, dat scirocco 16v spul is prima ;)
steven16v
10-12-2004, 09:01
Tuulk is dat scirocco spul prima. Maar vind nog maar eens wat van dat spul, en als je het vind moet je er meteen de hoofdprijs voor betalen.
evilnyntje
10-12-2004, 09:56
Tuulk is dat scirocco spul prima. Maar vind nog maar eens wat van dat spul, en als je het vind moet je er meteen de hoofdprijs voor betalen.
Ik zou zeggen, klik op de link die ik in dit topic heb geplaatst van marktplaats
steven16v
10-12-2004, 10:14
Die link heb ik wel gezien. Maar aan de prijs te zien is dat een standaard golf achteras waar schijven op zijn gebouwd. Dus je hebt geen remverdeler op de as zitten. En je hebt waarschijnlijk ook geen stabilisator op de achteras zitten. Wat dus een scirocco wel heeft.
evilnyntje
10-12-2004, 12:56
Zijn aannames, gewoon bellen of mailen en dan weet je het zeker!
steven16v
10-12-2004, 14:20
Ik heb zelf al remschijven op mijn golf 1 dus heb geen achteras met schijven meer nodig.
Koen is sleeping
11-12-2004, 21:56
Of je overweegt alsnog wat een complete set van een golf 2 16V je waard is. Heb hier een rijdende staan en daar mag waarschijnlijk alles van weg. Dus schuiven, klauwen, verdeler, bekrachtiger. ALLES dus! Zelfs de remleidingen als dat zou passen. :)
Remmenset Golf 2 16V voorzijde gaat wel degelijk passen. Heb het zelf onder mijn vorige Mk1 GTI geschroefd...... en remt ontzettend hard bij een Mk1 :D .
Alleen zit ik me nu ff te bedenken, ga je ook de aandrijfassen van het GTI blok overzetten? Want mogelijk dat daar dan het probleem zal komen te zitten.
Ik ben pas begonnen met het overzetten van 16v remmerij van een golf 2 op mijn golf 1 1.5 uit 1979 met de originele Girling remmen. Wanneer dat alles los ging (na veel zwoegen, alles zat zo vastgerot :redface: ) bleek dat er toch een aantal dingen anders waren;
Ten eerste de fuseekogel, het cilindrische gedeelte waar het fusee op gemonteerd word had een grotere diameter. Dit kan dan denk ik opgelost worden door de fuseekogel van de golf 2 over te zetten. Correct me if I'm wrong.
Ten tweede de bevestiging voor de veerpoot deze steekt van de golf 2 veel meer naar binnen dan de golf 1 en past niet tussen de bevestiging van de veerpoot. Gaat dit geen problemen geven?
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=10190&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=10191&mode=normal
Wie weet de oplossing?
Rallye-VR6t
27-12-2004, 15:33
Weer een hoog gehalte van heb de klok horen luiden......
Nou op een rijtje.
ONZIN:
Voor hoog vermogen moet je schijfremmen achter.
KUL.
Je achterremmen doen nagenoeg niks.
Ik rij met bijna 230pk en 300nm (bij 2800rpm) en heb nog trommeltjes achter.
Zelfs op circuit, moet ik uitkijken dat de achterkant niet uitbreekt.
Een remtest van 200-20 was zonder problemen voor de auto, maar wel met natte handjes voor de rijder.
Nou wat past, en wat zijn de verschillen.
GOLF 2 16V FUSEE PAST NEVER NOOIT.
Je hoek van Fussekogel naar veerpoot krijg je niet goed.
Kogel van de 16V is ook 19mm rond ipv 17mm voor de golf1.
Enige dat past is de Scirocco 16V set.
Blijf je met 9cm wielkant homokineet rijden kun je je golf 1 fuseestuk behouden.
Wil je met de scirocco 16V assen rijden, die zijn 10cm homokineet, dan kun je 2 dingen doen, of je eigen fuseestuk aanpassen. OF die van de scirocco 16V overzetten.
Van de assen zijn de spiebanen gelijk, dus 9cm en 10cm homokineten kun je zo overzetten.
De hoofdremcilinder.
Het overzetten van de hoofdremcilinder, je hebt nodig de komplete Scirocco 16V set MET DE PEDALEN SET !!
Simpel te herkennen, de remlichtschakelaar zit hierop gemonteerd.
Verder kun je het rempedaal afstellen, wat bij de GTI niet kan.
Tevens moet je de remdruk verdelers voor de achteras van de Scirocco 16 V gebruiken.
Je kunt met je GTI hoofdremcilinder blijven rijden, is ook prima, alleen heb je een langere pedaalslag.
Het verschil tussen GTI en 16V hoofdrem is duidelijk voelbaar!
De achteras van de Scirocco 16V heeft tevens een dikkere stabilisator stang, nl 24 mm ipv de 19mm van de GTI 1.
Vergeet niet de remdruk regelaar opnieuw af te stellen.
Vergeet je het wel, staat je zo achterste voren.
Zelf rij ik met de Brembo set voor 305x28 met 4zuigertang.
Deze ombouw is niet erg moeilijk, 3 dingen zijn lastig.
1 de bracet tussen je Fuseestuk en de remtang.
2 de remslang die je zelf moet zien te maken.
3 je moet minimaal een passende 16 inch velg vinden.....wat nog het moeilijkste is.!
Deze winter ga ik mijn golfje ook ombouwen naar schijven achter, puur voor de looks, en ik maak ze zo dat ik de remdruk er bijna helemaal af kan laten.
Omdat ik nu al een paar keer achterste voren heb gestaan......met trommeltjes...
ff een misschien wat onspoorde vraag tussendoor:
Ik heb type I gti(of iig die klauwen) remmenset voor de voorzijde, of eigenlijk dus gewoon alleen de complete klauwen(en schijven en blokken, maar die zijn gebruikt, dus ik wil dan gelijk nieuwe) Maar op zown setje kunnen toch gewoon geventileerde schijven en daarbij horende blokken? En kan het gewoon op mijn huidige hoofdremcilinder?
Rallye-VR6t
27-12-2004, 20:53
ff een misschien wat onspoorde vraag tussendoor:
Ik heb type I gti(of iig die klauwen) remmenset voor de voorzijde, of eigenlijk dus gewoon alleen de complete klauwen(en schijven en blokken, maar die zijn gebruikt, dus ik wil dan gelijk nieuwe) Maar op zown setje kunnen toch gewoon geventileerde schijven en daarbij horende blokken? En kan het gewoon op mijn huidige hoofdremcilinder?
Dus wat ik begrijp is dat jij een set GTI remklauwen hebt van een golf 1 gti.
Nu heb je een Jetta, geen GTI, en wil je daar de remklauwen op zetten.
Dan heb je waarschijnlijk het volgende probleem.
Jou Jetta fusee stukken daar schuif je de remklauw op.
De remklauw van de GTI moet je erop schroeven.
Dus moet je ook GTI fuseestukken hebben.
MAW als je nu een remschijf hebt van 239x12, en je wilt naar de 239x20 geventileerd van de GTI 1.
Moet je de fuseestukken van de GTI ook gebruiken. Anders past het niet.
Aan de fuseestukken van 1.5, 1.3 en 1.1 ect zitten de houders van de remklauw aan aanvast.
Bij de GTI moet je de klauw erop bouten.
euhmz, nou... voor zover ik mijn remmen los heb gehad bij mijn vorige jetta I, zit het schuifmechaniek met een beugel weer op mijn fusees "geschroefd". En ik had begrepen dat ik in die gaten dus een beugel van een GTI remklauw kan schroeven, om dan een GTI setje te kunnen monteren. snappie... verder wil ik gewoon mijn 1300 aandrijfassen behouden. (mocht het stuk gaan, vervang ik het wel.. maar Stijn reed met 1800 weber op zijn 1100 assen begreep ik... en ging ook prima)
mijn kale fusee (wat remmen betreft kaal dan):
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=1744&stc=1
Rallye-VR6t
28-12-2004, 16:53
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=1744&stc=1
Dit gaat geen problemen geven voor de 8V GTI klauwen.
ook kwa hoofdremcilinder geen probleem? een gereviseerde kost me namelijk 60 euro, dus dat wou ik gelijk doen... maar als een 1300 cilinder te licht is, dan neem ik natuurlijk gelijk een grotere ofzo... achter houd ik mijn ori trommels, alleen even nieuwe cilindertjes erin.(à €13,40 p/s) En als nodig nieuwe voering.
Bedankt voor de info Gti1-G60. De juiste info lijkt mij!
Maar wat is de rede dat mensen zeggen dat golf 2 16v voorremmen op een golf 1 passen? Sommige hebben het zelf gemonteerd (naar eigen zeggen)
Hoe zit dat?
Rallye-VR6t
30-12-2004, 07:12
Bedankt voor de info Gti1-G60. De juiste info lijkt mij!
Maar wat is de rede dat mensen zeggen dat golf 2 16v voorremmen op een golf 1 passen? Sommige hebben het zelf gemonteerd (naar eigen zeggen)
Hoe zit dat?
Laat ze maar eens vertellen hoe ze het hebben opgelost!
Dus golf2 met 19mm fuseekogel, en golf 2 16V fuseestuk.
Hoe ze de stuurarm hebben aangepast ect.
En vooral even foto's posten!
ze bedoelen waarschijnlijk alleen de klauwen? en dan waarschijnlijk met andere schijven en blokken?
Is een remsysteem van een G60 ook redelijk goed op een Golf1 te bouwen ?
Zo ja, wat moet er allemaal aangepast worden ?
Ben zelf namelijk ook zoekende naar ander remsysteem maar ga wel met 15 inch rijden dus het kan niet al te bruut ;)
?????
Rallye-VR6t
31-12-2004, 10:03
?????
Chistiaan is in de war, hij heeft mijn Scirocco 16V set destijds gekocht en onder zijn GTI gezet.
Dus...het waren echt Scirocco 16V remmen..... :D
Rallye-VR6t
31-12-2004, 10:04
Is een remsysteem van een G60 ook redelijk goed op een Golf1 te bouwen ?
Zo ja, wat moet er allemaal aangepast worden ?
Ben zelf namelijk ook zoekende naar ander remsysteem maar ga wel met 15 inch rijden dus het kan niet al te bruut ;)
Ja dat kan daar kun je speciale adapters voor krijgen.
http://www.hyperformance.ca/
Even zoeken onder BIG-Brake kits, en dan zie je de adapters.
Kost je dus 125$ dat is minder dan 100Euro.
Dan nog versturen dus voor een 150Euro kun je 280mm G60 onder je golfje 1 stoppen.
Kun je geen buikpijn voor hebben dacht ik?
150€ voor 2 lapjes metaal vind ik nog wel stevig :)
Niemand die zoiets zelf kan maken ? Moet wel mogelijk zijn lijkt me.
als je alle maten hebt moet dat idd geen probleem zijn
Vast wel iemand die zon setje in zijn/haar bezit heeft of niet ?
Chris van die forum had ook zon setje op zijn golf1 te zitten geloof ik.
carbreaker de autosloper
02-01-2005, 13:19
achteras van een jetta 1 heeft ook stabilisator en ligt op elke sloop dan pak je gewoon het achter spul van een 2 van 84 to 87 kan je het er zo op knallen allen even de hand rem pijpjes waardoor de kabel in de auto loopt iets in korten 2 cm ofzo uit het hoofd..
voor kun je de remklauwen van een audi coupe5 cil van 82 en schijven van een audi nemen die heeft ook 4 keer 100 steek
En een grotere dia meter schijf 260 mm dacht ik wel even de remlauw van links naar rechts wissellen bij een audi ziteen ze aan de achterkant
dit kun je er echt zo opschroeven......
carbreaker de autosloper
02-01-2005, 13:29
En kost meestal niet zo veel....bij de juiste mensen...
Christiaan
02-01-2005, 14:10
Chistiaan is in de war, hij heeft mijn Scirocco 16V set destijds gekocht en onder zijn GTI gezet.
Dus...het waren echt Scirocco 16V remmen..... :D
:redface: :o
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.