Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 08-12-2004, 13:32
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Default Flinke remmen op Golf 1?

Had gister ff een kleine discussie met mijn pa.
Ik zei dat als ik et GTI blokje in de golf bouw, dat ik dan remmerij van een scirocco ga gebruiken. Acheras past, dat weten we, maar zijn er bv dingen die je aan de voorkant moet aanpassen, zijn de fusee`s gelijk, hoofdremcilinder en rempedaal, komt dat allemaal overeen of....

ben benieuwd. Ik had gezegd dat ik dacht dat alle remmerij over te zetten was en dak m`n eigen fusee`s kon houden... oja, aandrijfassen van gti zijn ook dikker....ook op dezelfde fusee? of moet ik tog wat anders nemen..

groetenn
Reply With Quote
Old 08-12-2004, 14:31
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne

Send a message via MSN to Pedaalemmer

schijfremmen achter schijnen alleen bittere noodzaak te zijn als je vermogen boven de 180 pk ligt
Reply With Quote
Old 08-12-2004, 14:41
Fred Fred is offline
Postwhore

Exclamation

Quote:
Originally Posted by Gtipowerrr
schijfremmen achter schijnen alleen bittere noodzaak te zijn als je vermogen boven de 180 pk ligt

Huh??

Schijfremmen zijn ten alle tijden beter dan trommels, ongeacht het vermogen.

Wat dacht je van koeling bijvoorbeeld, die is met een schijf een stuk beter (zelfs bij ongeventileerde)
Reply With Quote
Old 08-12-2004, 14:54
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

klopt! ik wil gewoon goeie remmen hebben als hij er in gaat en dus ook schijfremmen achter. ook al heeft hij "maar" 110 Pk.

Ik wil`t er gewoon op hebben....vertel...past dat allemaal????????
Reply With Quote
Old 08-12-2004, 17:42
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore

Fusees zijn identiek... hebben wij 't ook nog over gehad ja!
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
Old 08-12-2004, 18:09
Koen is sleeping's Avatar
Koen is sleeping Koen is sleeping is offline
Volksforum QUATTRO Donor Sleeping since 2004

Misschien heb ik wel een complete set van een 16V over (voor en achter incl rembekrachtiger, verdeler en alle andere zooi)
Zoals het er nu naar uit ziet word die misschien in delen verkocht. Maar onder voorbehoud!

Maar ik weet niet wat of dat achter past. Voor wel volgens mij. Gewoon schijven en klauwen overzetten en klaar. Toch?
Old 09-12-2004, 16:12
snellesjaak's Avatar
snellesjaak snellesjaak is offline
VW Fanatic

Moet je wel een remmenset nemen van een scirocco 2 16v, van een golf 2 16v gaat het in ieder geval voor niet passen. Van een scirocco heb je de hoofdremcilinder en bekrachtiger nodig. Achteras van een golf 1 met trommels kun je wel ombouwen naar schijven van een golf 2. Of je zet een complete achteras van een scirocco 2 16v eronder.

succes
Reply With Quote
Old 09-12-2004, 17:23
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac

My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
Old 09-12-2004, 17:26
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor

Men neemt de complete remmerij van een golf 2 16v. Bouwt alles achter over op de originele achteras. Dus remmen, klauwen en het allerbelangrijkste de wielnaven. Je neemt een scirocco of golf 2 16v handremkabel. De remleidingen moet je vanaf de achteras zelf maken. Ook voor moet je alles ombouwen. Dus ook de wielnaven. Dan past het wel. Qua rembekrachtiger kun je er eentje nemen van een golf 2 16v. Maar dan moet je wel een verdeler hebben op de achteras. Wat je ook kunt doen is een rembekrachtiger nemen van een scirocco. Dan heb je volgens mij geen verdeler nodig op de achteras. Maar dat weet ik niet zeker. Je kunt ook idd alles van een scirocco over bouwen. Maar dat spul is nogal moeilijk aan te komen.

suc6
Reply With Quote
Old 09-12-2004, 19:50
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...

Quote:
Originally Posted by snellesjaak
Moet je wel een remmenset nemen van een scirocco 2 16v, van een golf 2 16v gaat het in ieder geval voor niet passen. Van een scirocco heb je de hoofdremcilinder en bekrachtiger nodig. Achteras van een golf 1 met trommels kun je wel ombouwen naar schijven van een golf 2. Of je zet een complete achteras van een scirocco 2 16v eronder.

succes

Remmenset Golf 2 16V voorzijde gaat wel degelijk passen. Heb het zelf onder mijn vorige Mk1 GTI geschroefd...... en remt ontzettend hard bij een Mk1 .

Alleen zit ik me nu ff te bedenken, ga je ook de aandrijfassen van het GTI blok overzetten? Want mogelijk dat daar dan het probleem zal komen te zitten.

Bij een Golf 1 GTI past het in ieder geval zonder problemen.
Reply With Quote
Old 09-12-2004, 21:14

Wat voor een probleem moet je krijgen dan als je de aandrijfassen van het gti blok gaat overzetten??

Ik weet niet wat voor een blok je in je golf gaat bouwen, maar als dat een standaard golf 1 gti blok met versnellingsbak is moet je juist die aandrijfassen ook overzetten.

Is het een golf 2 16v blok, dan kun je een versnellingsbak van een golf 1 gti nemen met de bijbehorende aandrijfassen.
Of je kunt de originele golf 2 2y versnellingsbak gebruiken, maar dan moet je de rechter aandrijfas van een golf 1 1.8 cabrio nemen. De linker kan gewoon van de golf 2 zijn.

Maar in beide gevallen krijg je geen problemen met de remmerij, mits je alles overzet van de golf 2 remmen.
Reply With Quote
Old 09-12-2004, 22:09
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored

Send a message via MSN to Tommy

kortom, dat scirocco 16v spul is prima
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
Old 10-12-2004, 09:01

Tuulk is dat scirocco spul prima. Maar vind nog maar eens wat van dat spul, en als je het vind moet je er meteen de hoofdprijs voor betalen.
Reply With Quote
Old 10-12-2004, 09:56
evilnyntje's Avatar
10k maniac

Quote:
Originally Posted by steven16v
Tuulk is dat scirocco spul prima. Maar vind nog maar eens wat van dat spul, en als je het vind moet je er meteen de hoofdprijs voor betalen.

Ik zou zeggen, klik op de link die ik in dit topic heb geplaatst van marktplaats

My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
Old 10-12-2004, 10:14

Die link heb ik wel gezien. Maar aan de prijs te zien is dat een standaard golf achteras waar schijven op zijn gebouwd. Dus je hebt geen remverdeler op de as zitten. En je hebt waarschijnlijk ook geen stabilisator op de achteras zitten. Wat dus een scirocco wel heeft.
Reply With Quote
Old 10-12-2004, 12:56
evilnyntje's Avatar
10k maniac

Zijn aannames, gewoon bellen of mailen en dan weet je het zeker!

My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
Old 10-12-2004, 14:20

Ik heb zelf al remschijven op mijn golf 1 dus heb geen achteras met schijven meer nodig.
Reply With Quote
Old 11-12-2004, 21:56
Koen is sleeping's Avatar
Koen is sleeping Koen is sleeping is offline
Volksforum QUATTRO Donor Sleeping since 2004

Of je overweegt alsnog wat een complete set van een golf 2 16V je waard is. Heb hier een rijdende staan en daar mag waarschijnlijk alles van weg. Dus schuiven, klauwen, verdeler, bekrachtiger. ALLES dus! Zelfs de remleidingen als dat zou passen.
Old 27-12-2004, 15:02
oergolf's Avatar
oergolf oergolf is offline
VW Fanatic

Send a message via MSN to oergolf

Quote:
Originally Posted by Christiaan
Remmenset Golf 2 16V voorzijde gaat wel degelijk passen. Heb het zelf onder mijn vorige Mk1 GTI geschroefd...... en remt ontzettend hard bij een Mk1 .

Alleen zit ik me nu ff te bedenken, ga je ook de aandrijfassen van het GTI blok overzetten? Want mogelijk dat daar dan het probleem zal komen te zitten.

Bij een Golf 1 GTI past het in ieder geval zonder problemen.

Ik ben pas begonnen met het overzetten van 16v remmerij van een golf 2 op mijn golf 1 1.5 uit 1979 met de originele Girling remmen. Wanneer dat alles los ging (na veel zwoegen, alles zat zo vastgerot ) bleek dat er toch een aantal dingen anders waren;

Ten eerste de fuseekogel, het cilindrische gedeelte waar het fusee op gemonteerd word had een grotere diameter. Dit kan dan denk ik opgelost worden door de fuseekogel van de golf 2 over te zetten. Correct me if I'm wrong.

Ten tweede de bevestiging voor de veerpoot deze steekt van de golf 2 veel meer naar binnen dan de golf 1 en past niet tussen de bevestiging van de veerpoot. Gaat dit geen problemen geven?

Wie weet de oplossing?

Golf S16
Reply With Quote
Old 27-12-2004, 15:33
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder

Weer een hoog gehalte van heb de klok horen luiden......

Nou op een rijtje.
ONZIN:
Voor hoog vermogen moet je schijfremmen achter.
KUL.
Je achterremmen doen nagenoeg niks.
Ik rij met bijna 230pk en 300nm (bij 2800rpm) en heb nog trommeltjes achter.
Zelfs op circuit, moet ik uitkijken dat de achterkant niet uitbreekt.
Een remtest van 200-20 was zonder problemen voor de auto, maar wel met natte handjes voor de rijder.

Nou wat past, en wat zijn de verschillen.

GOLF 2 16V FUSEE PAST NEVER NOOIT.
Je hoek van Fussekogel naar veerpoot krijg je niet goed.
Kogel van de 16V is ook 19mm rond ipv 17mm voor de golf1.

Enige dat past is de Scirocco 16V set.
Blijf je met 9cm wielkant homokineet rijden kun je je golf 1 fuseestuk behouden.
Wil je met de scirocco 16V assen rijden, die zijn 10cm homokineet, dan kun je 2 dingen doen, of je eigen fuseestuk aanpassen. OF die van de scirocco 16V overzetten.
Van de assen zijn de spiebanen gelijk, dus 9cm en 10cm homokineten kun je zo overzetten.

De hoofdremcilinder.
Het overzetten van de hoofdremcilinder, je hebt nodig de komplete Scirocco 16V set MET DE PEDALEN SET !!
Simpel te herkennen, de remlichtschakelaar zit hierop gemonteerd.
Verder kun je het rempedaal afstellen, wat bij de GTI niet kan.
Tevens moet je de remdruk verdelers voor de achteras van de Scirocco 16 V gebruiken.
Je kunt met je GTI hoofdremcilinder blijven rijden, is ook prima, alleen heb je een langere pedaalslag.
Het verschil tussen GTI en 16V hoofdrem is duidelijk voelbaar!

De achteras van de Scirocco 16V heeft tevens een dikkere stabilisator stang, nl 24 mm ipv de 19mm van de GTI 1.

Vergeet niet de remdruk regelaar opnieuw af te stellen.
Vergeet je het wel, staat je zo achterste voren.

Zelf rij ik met de Brembo set voor 305x28 met 4zuigertang.
Deze ombouw is niet erg moeilijk, 3 dingen zijn lastig.
1 de bracet tussen je Fuseestuk en de remtang.
2 de remslang die je zelf moet zien te maken.
3 je moet minimaal een passende 16 inch velg vinden.....wat nog het moeilijkste is.!

Deze winter ga ik mijn golfje ook ombouwen naar schijven achter, puur voor de looks, en ik maak ze zo dat ik de remdruk er bijna helemaal af kan laten.
Omdat ik nu al een paar keer achterste voren heb gestaan......met trommeltjes...

Last edited by Gti1-G60 : 27-12-2004 at 15:40.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules