View Full Version : vervoer voor Golf MK2
Hallo
Wie heeft er een autoambulance of ander vervoermiddel
om een auto mee te vervoeren?
Binnenkort ga ik een schadeauto ophalen,
dus wie heeft er een oplossing voor mij?
Gr.Marielle
Eentje huren geen optie?
Kosten daarvan zijn niet zo hoog namelijk.
Ok,welk bedrijf is aan te bevelen?
Omgeving Leiden.
www.arion-aanhangwagens.nl
Johan Fire and Ice
09-02-2010, 14:51
toevallig in renkum?
Jurgen Santana
09-02-2010, 18:02
Je kan je paard er toch voor zetten? Voorruit eruit en je hebt een mooie koets:D
Nog niks kunnen regelen :(
Bedrijf waar ik een afspraak mee had vertelde dat het weer niet gaat lukken! :mad:
Ik zoek dus geen aanhanger,maar een auto-ambulance
voor rijbewijs B(heb geen E)
Weet iemand nog raad?Heb er voor morgen(vrijdag)
nog 1 nodig!!!
volgens mij moet je voor elke autoambulance rijbewijs BE hebben.
maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er niet mee kunt rijden als je alleen B hebt :D
volgens mij moet je voor elke autoambulance rijbewijs BE hebben.
maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er niet mee kunt rijden als je alleen B hebt :D
Volgens dat bedrijf niet,dus dat zal wel.
autoambulance heb je altijd B.E. voor nodig
ook wel klein beetje helder lijkt mij ... :D
Lekker bedrijf dan,zou ik daar voor nop staan.
Ik kan die Golf dus helemaal niet ophalen.
Hij zit dan wel in mekaar,maar hij rijdt wel volgens de verkoper.
Dan maar rijden,wel zonder apk dan.
Het is toch achterlijk dat er niks te regelen valt!
Turbo-Variant
25-02-2010, 10:07
Hebt toch vast wel iemand in je kenissenkring met een BE rbw?
Sjoerd-mkI
25-02-2010, 10:07
Als jij een auto hebt die meer dan het gewicht van de aanhanger+lading weegt mag jij daar gewoon mee rijden maar het totaalgewicht mag niet meer dan 3500kg wegen.
Turbo-Variant
25-02-2010, 10:12
Als ik me niet vergis moet je voor een dubbelasser altijd BE hebben..
patjetta
25-02-2010, 12:21
op mijn werk hebben we ook een ambulance daar mag je gewoon met rijbewijs B mee rijden.
Enkel als er een aanhanger achter hangt van meer als 750 kg moet je natuurlijk een B+E hebben.
Sjoerd-mkI
25-02-2010, 12:38
Klopt niet, je mag met B alles rijden als je maar niet over 3500kg komt. De ristricties zijn alleen dat de het trekkend voertuig zwaarder moet zijn dan het totale gewicht wat er achter hangt.
Dus als je ambulance 500 weegt en de auto die er op komt 900 (golf 2) is dat 1400kg, dan moet je auto minimaal 1401 kg wegen en het natuurlijk ook mogen trekken.
Hij mag ook weer niet te zwaar zijn want dan fa je over 3500 heen.
Het max gewicht van je aanhanger maakt niet uit het gaat om wat ie op het moment dat je er mee rijdt weegt.
ronaroot
25-02-2010, 18:03
Klopt niet, je mag met B alles rijden als je maar niet over 3500kg komt. De ristricties zijn alleen dat de het trekkend voertuig zwaarder moet zijn dan het totale gewicht wat er achter hangt.
Dus als je ambulance 500 weegt en de auto die er op komt 900 (golf 2) is dat 1400kg, dan moet je auto minimaal 1401 kg wegen en het natuurlijk ook mogen trekken.
Hij mag ook weer niet te zwaar zijn want dan fa je over 3500 heen.
Het max gewicht van je aanhanger maakt niet uit het gaat om wat ie op het moment dat je er mee rijdt weegt.
precies dit klopt, maar .... volgens mij geld dit niet bij een dubbelasser.
kun je toch een oprijwagen huren? moet je oppassen dat deze niet als vrachtwagen is gekeurd..
Sjoerd-mkI
25-02-2010, 21:15
Ja, maar een aanhanger kost 50,- voor een dag en een ambulance wel wat meer
jetta mk1 '82
25-02-2010, 21:42
autoambulance heb je altijd B.E. voor nodig
ook wel klein beetje helder lijkt mij ... :D
da's niet waar, als je onder de 3500 kilo blijft mag het gewoon met en b rijbewijs
Klopt...
Maar dit:
is óók niet waar... Er wordt wel degelijk gerekend met wat de trailer max aan brutogewicht heeft (dus eigen gewicht + max laadvermogen), en niet wat er op dat moment op staat. Zo mag je dus bijvoorbeeld ook niet met een auto van 1000 kg een trailer van 500 kg trekken met rijbewijs B, als de trailer ook nog eens 1000 kg kan laden, zelfs niet als er helemaal niets op staat.
Link (http://www.rijbewijs.net/index.php?inhoud=aanhanger) (Google is geduldig)
Sjoerd-mkI
25-02-2010, 23:08
Vreemd, mijn instucteur en examinator hebben mij iets anders geleerd
Goeie discussie komt hier uit he :D
Waarschijnlijk is het probleem morgen opgelost.
De verkoper van de schade Golf gaat iets regelen...
ik kan 'm morgenochtend bellen.
hoop dat het nu echt lukt! :)
peerke112
26-02-2010, 09:16
dat klopt ook niet;)
het is zo dat je met een B rijbewijs met een aanhanger mag rijden die maximaal 750kg weegt. Het trekkend voertuig moet dan ook altijd zwaarder zijn als de aanhanger met lading dacht ik.
je hebt ook dubbelassers die onder de 750kg wegen, daar mag je ook gewoon met een B rijbewijs mee rijden. maar de totale combinatie mag dan ook niet zwaarder wegen als 3500kg anders heb je een BE rijbewijs nodig.
maar als de aanhanger zwaarder is als 750kg dan heb je wel een BE rijbewijs nodig. (aanhanger heeft dan ook een eigen kenteken)
en als je een geremde aanhanger hebt, ookal is hij onder de 750kg dan moet je zoiezo altijd een BE rijbewijs hebben dacht ik.
en volgens mij heb je ook gewoon autoambulance die je gewoon met een B rijbewijs mag besturen. ligt er namelijk aan hoeveel gewicht je er op kan laden. er rijden volgus mij best veel van die Iveco's rond waarmee je met B mag rijde;)
Ik maar bellen...neemt die knuppel niet op,
op een mobiel nr niet,maar ook niet op z'n vaste nr :shake: :(
Daar wordt je toch moe van?
martiepartie
26-02-2010, 09:24
dat klopt ook niet;)
het is zo dat je met een B rijbewijs met een aanhanger mag rijden die maximaal 750kg weegt. Het trekkend voertuig moet dan ook altijd zwaarder zijn als de aanhanger met lading dacht ik.
je hebt ook dubbelassers die onder de 750kg wegen, daar mag je ook gewoon met een B rijbewijs mee rijden. maar de totale combinatie mag dan ook niet zwaarder wegen als 3500kg anders heb je een BE rijbewijs nodig.
maar als de aanhanger zwaarder is als 750kg dan heb je wel een BE rijbewijs nodig. (aanhanger heeft dan ook een eigen kenteken)
en als je een geremde aanhanger hebt, ookal is hij onder de 750kg dan moet je zoiezo altijd een BE rijbewijs hebben dacht ik.
en volgens mij heb je ook gewoon autoambulance die je gewoon met een B rijbewijs mag besturen. ligt er namelijk aan hoeveel gewicht je er op kan laden. er rijden volgus mij best veel van die Iveco's rond waarmee je met B mag rijde;)
Doe eens klikkie :thumbup:
http://www.rijbewijs.net/index.php?inhoud=aanhanger
Vannacht is er ingbroken in m'n Golf :wow:
versterker subwoofer en grote witte tijgerknuffel en wat cd's zijn weg :(
Is nu al de 3e inbraak in 3 Golfjes :mad:
De schadeGolf heb ik gekocht,zit minimale schade op.
6 maart wordt ie gebracht,dat scheelt weer :) mooi geregeld
VWRickGTI
26-02-2010, 17:30
Lekker bezig zo. Zit allemaal niet mee. Maar voor de volgende keer als je wat op wil gaan halen mag je gewoon een oprijwagen huren. op marktplaats wordt vast wel een oprijwagen ergens in de buurt van leiden aangeboden. Je mag er gewoon met B oprijden.
Succes met je aankooP!
Ja, maar een aanhanger kost 50,- voor een dag en een ambulance wel wat meer
tja, je wilt het ding ophalen, of niet....
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.